Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 98 van de 98 [ 2445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

 
Profiel   

Joy is een mooi bespierde quarter toch? Ze ziet er inderdaad goed uit.

Ed Gosen, da's inderdaad een bekende trainer. Ik heb zelf nooit les van hem gehad maar hij stond destijds, voor hij naar de USA vertrok bekend als een fijne trainer. Mooi om te lezen dat hij dat ook na zijn terugkeer weer in Nederland blijkbaar nog steeds is.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-22 19:02 



 
Profiel   

Zo een lange tijd niets gepost, maar dat betekend niet dat we stil gezeten hebben :D

Joy is namelijk verhuisd! De afstand stal-huis werd echt te lang. Met de huidige benzineprijzen en de verschuiving van de prioriteiten (onder andere door de kleine grote Cowboy) was het gewoon niet meer te doen.

Dus vorige week donderdag kwam Eldert van de paardentaxi Joy ophalen. Het transport ging super, Joy was erg braaf. Toch wel even een traantje weggepinkt, ik wilde tenslotte eigenlijk helemaal niet weg. Maar nu staat ze bij Brigitta in Nieuw-Vennep en wat een fijn plekje is dat! Joy moest nog bestwel wennen, deed niet zo lief naar haar nieuwe kuddegenootjes, dus haar achterijzers zijn eraf en we gaan haar langzaam introduceren in de nieuwe kudde. Gelukkig is ze al heel wat relaxter geworden en heb ik afgelopen dinsdag zelfs al eventjes kunnen rijden.


[ img ]

Op een afstandje wennen aan elkaar
[ img ]

Joy haar nieuwe onderkomen, heerlijk zo'n uitloop!
[ img ]

[ img ]

Deze stal is nu op minder dan 15 min. rijden en wat is dat fijn! We gaan haar dus weer lekker oppakken. Geen reining meer, maar wel alle andere onderdelen.

Dan nog een nieuwtje :D Ik ben zwanger van Cowboy/girl nr.2! <3 . Nu 11 weken onderweg, en alles gaat goed. Ook een reden om wat vaart achter de verhuizing te zetten. :o Dus dat showen moet ik echt aan iemand anders overlaten... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 08:33 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met alle goede berichten! Veel plezier op jullie nieuwe plekje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 08:49 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met de verhuizing van Joy en met de nieuwe cowboy/cowgirl in wording!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 09:10 



 
Profiel   

Ahh wat leuk, gefeliciteerd!
En Joy een nieuwe plek, ziet er goed uit. :j
Wel fijn dat het dichtbij is, vooral als je het nog wat drukker krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-22 16:58 



 
Profiel   

Zo lang niets gepost, maar we zijn er nog!

:D
[ img ]

Met Joy gaat alles goed. Ze moest erg wennen op haar nieuwe plekje. Helaas heeft ze nog geen nieuwe vriendjes kunnen maken, ze is erg dominant. Ze heeft wel een mega stal met uitloop, groter dan de eerste stal waar ze stond. Dat is echt heel fijn!

Ik ben inmiddels 27 weken zwanger. Ik rijd niet meer, ben lichamelijk wat minder goed dan de vorige zwangerschap. Is niet erg, Joy heeft een heel leger aan verzorgers en bijrijders die allemaal met veel plezier het rijden en verzorgen overnemen.

Hier nog lekker rijden <3
[ img ]

[ img ]

Ze ziet er fantastisch uit en voelt zich ook goed. Ze wordt nu echt allround gereden. Veel balkenwerk om de schoft en schouders te liften. Ze vindt het ontzettend leuk, dus ik denk dat we onze richting wel gevonden hebben!
[ img ]

[ img ]

Ik ben nu vooral bezig met grondwerk. Dat bevalt me prima. Ik kan haar op deze manier ook prima trainen. En vanaf de zomer kunnen we weer lekker onder het zadel aan de slag! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 15:00 



 
Profiel   

Ze is echt uitgezwaard he :D leuk die update en gefeliciteerd met je zwangerschap! En sterkte ermee :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 15:02 



 
Profiel   

Ze ziet er mooi uit! :))
Misschien duurt het nog wat langer voordat ze de andere paarden niet meer wegstuurt.
Fijn dat het allemaal goed gaat, jij wat rustiger aan maar dat is gelukkig tijdelijk.
Grondwerk is ook hartstikke leuk, doe ik ook met Malik.
Volgende week komt de zadelpasser want we moeten een nieuw zadel, dan kan ik er eindelijk ook weer eens opzitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 15:27 



 
Profiel   

Leuk weer even wat over jullie te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-12-22 22:06 



 
Profiel   

Dank allemaal!

Ja Joy is nu echt wel volwassen geworden. Als is dat mentaal nog niet helemaal aanwezig :+ . Aan de longeerlijn gaat ze somd als een dolle tekeer. Springen, bokken en keihard rennen :')

Dat rijden komt inderdaad wel weer. Ik mis het wel hoor, maar mijn lijf werkt gewoon niet meer mee. Mijn buik is nu al zo groot als bij de eerste met 31 weken. Ik zit nu bijna op 28 weken <<) .

Maar Joy heeft het naar haar zin en dat is het belangrijkste. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-12-22 21:48 



 
Profiel   

Hallo allemaal! :D

Erg lang geleden := , maar ik ga proberen dit topic weer wat leven in te blazen ondanks de drukke tijd waarin ik nu zit.

Korte update:

Inmiddels ben ik op 31 maart voor de tweede keer mama geworden van een gezonde kleine Cowboy <3

Joy is na veel omwegen weer verhuisd naar Uitgeest. Daar staan we toch het fijnst. Een iets langere versie horen jullie later.

Mijn bijrijdster gaat het showen een beetje oppakken, beginnend met een virtuele wedstrijd die ze vandaag gaat opnemen. Ik mag nog niet rijden, dus ik laat haar voor nu lekker haar gang gaan.

Joy gaat inmiddels weer goed en geniet weer heerlijk van hwt gras en haar nieuwe/oude vrienden _/-\o_


[ img ]

[ img ]

[ img ]

Er is een hoop gebeurd, dus wordt vervolgd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 06:19 



 
Profiel   

Ha Joy back in Uitgeest. En gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-23 06:31 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met je tweede cowboy! <3
Foto's graag! :D (in pb)

Joy weer op haar oude stek, fijn dat het allemaal goed gaat.
Gras is altijd lekker. :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-23 15:07 



 
Profiel   

Dank!

Ja we zijn erachter gekomen dat Uitgeest toch echt het beste plekje is voor ons. Joy kon niet aarden op de eerste stal. Was gestressed, paniekerig, viel af en kon niet matchen met de groep, waardoor ze alleen stond. Het mesten en zelf hooinetten vullen werd al snel te zwaar voor me, waardoor ik veel verschillende mensen voor de verzorging had. Ook voor Joy niet echt de ideale manier kwamen we achter. Toen één van mijn bijrijdsters plots stopte en ik dus voor 3 dagen niemand had om te mesten, heb ik de keis gemaakt opnsyel en sprong te wisselen van stal. In Vijfhuizen was een box vrij, daar konden we heen. Ik had ook Uitgeest al gebeld, maar die had geen plek. Maar ook in Vijfhuizen bleef ze, hoewel ze lichamelijk zienderogen opknapte, angstig. Meerdere keren geprobeerd te koppelen, maar dat lukte niet. Toen ik hoorde dat er in apeil een box vrijkwam in Uitgeest was de keus snel gemaakt. Helaas kostte dat me wel een maand stelling, maar toen ik zag dat Joy direct ontspande toen ze de trailer af kwam, was dat gauw vergeten. Sindsdien (nu 6 weken) is ze weer zichzelf. Ontspannen, vriendelijk en vol vertrouwen. Ze is de baas in haar oude kudde en het introduceren ging zonder slag of stoot. En ook mijn zorgen en stress zijn weg. Want ik heb er echt wel behoorlijk wat stress (en schuldgevoel) om gehad. Achteraf hadden we nooit weg moeten gaan, maar ja, dat heb ik nooit kunnen weten. Ook ik voel me veel meer thuis waar we nu staan dan op de andere stal. Altijd het gevoel gehad op mijn tenen te moeten lopen. De meeste stalgenoten waren ook mijn type mens niet... Gek is dat he?

Maar nu dus weer lekker terug! Ik mag ook weer gaan paardrijden en ik hoop daarom snel weer het trainen te kunnen oppakken! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-23 14:43 



 
Profiel   

Ja dat kan nog best een dingetje zijn, soms kunnen ze niet wennen.
Dat is toch iets belangrijks en lastig om telkens te verhuizen.
Gelukkig nu weer rust, kun je zelf ook weer lekker bezig zonder zorgen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 18:19 



 
Profiel   

Gefeliciteerd met cowboy 2 en met de terugkeer naar de vertrouwde plek. Dat Joy maar weer gauw de oude mag worden en dat jij weer lekker met haar kunt gaan werken/rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-23 18:57 



 
Profiel   

Dankjullie! *\o/*

Vandaag 15 minuten gestapt ohz en het voelde weer alsof ik gister nog gereden had! _/-\o_ terwijl het toch al 6 maanden geleden is :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-23 22:23 



 
Profiel   

Door onze verhuizing ben ik veel minder bij Joy dan ik zou willen. Maar ik heb inmiddels 2 keer "gereden" (man de spierpijn... :') ) en kreeg net deze foto van wen stalgenoot:


[ img ]
Joy vermaakt zich prima 24/7 op het land. <3 Daarom kan ik het nu wat makkelijker loslaten.

Er komt (hopelijk snel) een tijd dat ik weer vaker heen kan. De planning is verhuizen eerste weekend juli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-23 22:01 



 
Profiel   

Mooie foto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-23 08:39 



 
Profiel   

Mooie foto!
Op zich een handige tijd voor verhuizing, Joy vermaakt zich wel met het gras. :9
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-23 21:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 98 van de 98 [ 2445 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 94, 95, 96, 97, 98
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen