Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

vliegendeken quarters/paints

 
Profiel   

Welke vliegendeken hebben jullie op jullie quarters/paints liggen? Ik kan geen passende vliegendeken vinden voor mijn quarter-kruising. Heb niet het idee dat mijn paard heel breed is, maar toch zit alles te krap bij zn schouders. Binnen een week heeft hij al 2 kale plekken. Heb al diverse deken geprobeerd: Rambo, Weatherbeeta, Shires, Dominick, maar niks zit goed. Hij heeft maat 185/190.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-18 14:35 



 
Profiel   

Ik heb geen quarter, maar een brede haflinger. Voor haar heb ik een Fedimax vliegendeken, dit is een Duits merk. Als je wat gegevens en maten opstuurt kunnen ze je ook helpen om de juiste deken en de juiste maat te vinden. Dit noemen ze op hun site 'Pasformberatung' geloof ik. Ik ben er erg tevreden over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-18 14:37 



 
Profiel   

Ik lees even mee, want ik heb hetzelfde probleem. De vliegendeken schuift naar achter en zit dus lekker strak op de borst. Ze heeft gelukkig geen schuurplekken maar het ziet er zo oncomfortabel uit dus ik gebruik hem alleen op de wei en niet als ik een eind met haar ga wandelen. Tijdens het rijden heb ik deze gekocht: https://hypostore.nl/master-uitrij-vlie ... -hals.html in maatje 185 (normaal heeft ze 175 waar dan net de billen niet in passen). Die past perfect over het zadel en sluit overal mooi aan. Nu nog eentje voor tijdens het wandelen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-07-18 14:39 



 
Profiel   

Ik heb een premier equine met een bossys bibs onder zodat er geen kale plekken vormen

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-07-18 12:32 



 
Profiel   

Fedimax paste ook niet. Zat niet heel slecht, maar toch net iets te krap op zn schouders en de loopsplitten stonden helemaal wijd. De hals zat ook niet heel mooi want die stond behoorlijk open bovenaan.
Wat is een bossys bibs?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 09:26 



 
Profiel   

Ken het probleem ook dat de dekens altijd weer veel te strak zaten bij de boeg.Ik heb nu goede ervaringen met de dekens van Master https://hypostore.nl/master-paardendekens.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 12:21 



 
Profiel   

abcxx schreef
Fedimax paste ook niet. Zat niet heel slecht, maar toch net iets te krap op zn schouders en de loopsplitten stonden helemaal wijd. De hals zat ook niet heel mooi want die stond behoorlijk open bovenaan.
Wat is een bossys bibs?

nylon fijn onderdeken maar is ook enkel als nek of als borststuk te krijgen. veel beter dan wat we hier op de markt hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-18 17:22 



 
Profiel   

Nylon lijkt me met deze temperaturen niet echt lekker voor een paard, nogal zweterig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-07-18 08:51 



 
Profiel   

met deze temperaturen hebbze ze die niet aan ofc ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 17:17 



 
Profiel   

Maatje te groot nemen en bij de schouders met 2 steekjes wat innemen?
Is mij ook gelukt met 2 linker handen ;-)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-18 17:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen