Oefenen met Silas!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 15:28

Me benen steek ik zeker niet expres af haha :P het sturen is me eigenlijk op 2 verschillende stallen zo geleerd... Rainbow heb je misschien fotos of filmpjes hoe het wel moet?

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:41

Gewoon lekker door oefenen. Het lijkt inderdaad of je wat ver naar achter zit op het zadel. Hoe lang sta je stil bij het oefenen?

In het begin deed ik het maar kort bij de mijne, zodat het wat makkelijker was voor hem om het goed te doen. Dus ongeveer twee seconden, en dan voorwaarts vragen. Nu kan het al een stuk langer. Belonen doe ik veel met de stem, zodat hij gelijk weet dat hij het goed doet op dat moment.

Voor wat betreft de afstamming, misschien is het een Fjee pee en? Kword klinkt ook wel apart. Mooi is Silas zeker.

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 15:47

Nee, sorry meis. Heb er geen foto's of filmpjes van.

PowerReiner
Berichten: 2116
Geregistreerd: 26-06-12

Re: Oefenen met Silas!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 16:22

Wat leuk zeg. Paard heeft ook een leuke uitstraling.

Om te beginnen zou ik het zadel naar achteren leggen. Hij mag niet op de schouderspieren liggen wat hij nu wel doet. Daardoor wordt hij beperkt in bewegingen en daardoor wordt jij ook in een houding gedwongen die niet juist is omdat het zadel naar achteren gekanteld ligt. Als je het zadel verder naar achteren legt ligt de zitting ook rechter. Nu zie je bijvoorbeeld dat jouw benen ver naar voren steken waardoor je ook weer zijn schouders in de weg zit.

Wat handig te onthouden is voor je houding: schouder heup hak moeten recht onder elkaar.
In het begin kan dat raar voelen maar dat is even wennen.

Als je bovenstaand even regelt denk ik dat je dat snel gaat merken in het rijden en hoe je paard reageert.

Stil staan is voor veel paarden moeilijk. Maar is redelijk snel te verbeteren maar je moet wel beetje timen.
Stil zetten, zodra hij naar voren wil houdt je hem tegen met de teugels, als hij al een pas heeft gedaan zorg je dat hij die weer terug zet. Als hij dan weer stil staat laat je de teugels rustig los (=beloning). In het begin moet je dit veel herhalen maar je zult snel zien dat hij langer stil kan staan.

xcowgirl
Berichten: 169
Geregistreerd: 04-08-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:26

Wat een leuk dier zeg! :j
Heeft een beetje de uitstraling van een Konik paardje.

Ik rij zelf ook kort western met mijn quarter dus veel rij technische tips kan ik niet geven maar ik zie wel een ding heel duidelijk: je benen!! :o

Western is met je benen en je zit rijden en sturen. Ik zie op het filmpje dat je hem alleen met de mond stuurt. Zo krijg je geen mooie cirkels. Dus probeer wat meer met je benen te werken. Paard moet reageren op beendruk.

Voor de rest ziet het er heel ontspannen uit. Top! Ga zo door *\o/*