Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 11:32

Hallo allemaal,

Omdat ik nu helaas met mijn been omhoog op de bank zit heb ik eindelijk de tijd om een topic te openen van de wedstrijd die ik 1 maart 2015 gereden heb bij de Silver Ranch in Oosterwolde. Toen Frizzle een jaar of 6 was heb ik daar een keer eerder een wedstrijd met haar gereden, maar omdat ik nog te jong en onervaren was, vind ik dat dat niet echt een serieuze wedstrijd was. Vandaar de titel.

Even een klein passpoortje van Frizzle:
Naam: Generals Fairy Star
Leeftijd: 11 (5 mei 2004)
Vader: General Golden Boy
Moeder: Filly Luny Star
Niveau: L4

Frizzle en ik zijn gestart in de trail, pleasure en de horsemanship. En ondanks de zenuwen was het een leuke en leerzame dag.

In de trail heb ik de 2e plaats behaald. Helaas heb ik hier geen filmpjes meer van. De gene die het gefilmd heeft kijkt nog even of zij ze nog wel heeft.

Afbeelding

De pleasure was niet echt een groot succes. Frizzle is een paard dat graag voorop loopt . Hierdoor was ze heel erg aan het drammen wat in de galop ook goed terug te zien is. Hier zijn we druk mee aan het trainen.
Toch hebben wij hier in plaats van een DQ een 5e plaats behaald.



De horsemanship ging na mijn idee wel goed. Ze ging makkelijk bij de groep weg en luisterde prima. Helaas hier een DQ omdat ze niet aan wou springen in galop.



Al met al was het dus een leerzame en gezellige dag. Ik had niet verwacht een 2e plaats in de trail te krijgen en een 5e in de pleasure.

Tip zijn welkom maar hou het wel netjes.

Sicayes

Berichten: 3541
Geregistreerd: 08-07-13
Woonplaats: Naaldwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:00

Gefeliciteerd met je behaalde plaatsen! Spannend he zo'n eerste echte wedstrijd? Ik weet er alles van :')

Aangezien ik zelf ook nog maar net bezig ben heb ik niet extreem veel tips, zou alleen in de pleasure sneller voor de binnenhoefslag kiezen.

Misschien komen we elkaar nog eens tegen! *\o/*

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 12:36

heb je regelmatig les? hoe lang rij je al en hoe lang rijd je dit paard?
ik weet dat L4 beginners is maar maar ik zou eigenlijk toch wel verwachten dat een paard de 3 basisgangen goed beheerst voordat je op wedstrijd gaat.
In de pleasure loopt hij het grootste deel van de galop in de buitengalop. op een echte wedstrijd krijg je daarmee zeker een DQ. ook valt hij vanuit de galop een heel stuk terug in draf en is het aangalopperen inderdaad niet zoals het zou 'moeten'.
mijn tip is dus meer en regelmatig goede les nemen zodat de basis er beter in komt.

daarnaast is mijn tip meer been minder teugel. je gebruikt je benen amper waardoor je paard niet goed over de rug loopt. daarnaast liggen je benen heel erg naar voren ipv onder je lijf. je hak dient een rechte lijn te vormen met je heup en schouder, zeker in de horsemanship.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:36

Dank jullie wel voor de tips. ik ga er zeker mee aan het werk.

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-15 14:57

quarterH schreef:
heb je regelmatig les? hoe lang rij je al en hoe lang rijd je dit paard?
ik weet dat L4 beginners is maar maar ik zou eigenlijk toch wel verwachten dat een paard de 3 basisgangen goed beheerst voordat je op wedstrijd gaat.
In de pleasure loopt hij het grootste deel van de galop in de buitengalop. op een echte wedstrijd krijg je daarmee zeker een DQ. ook valt hij vanuit de galop een heel stuk terug in draf en is het aangalopperen inderdaad niet zoals het zou 'moeten'.
mijn tip is dus meer en regelmatig goede les nemen zodat de basis er beter in komt.

daarnaast is mijn tip meer been minder teugel. je gebruikt je benen amper waardoor je paard niet goed over de rug loopt. daarnaast liggen je benen heel erg naar voren ipv onder je lijf. je hak dient een rechte lijn te vormen met je heup en schouder, zeker in de horsemanship.


Ik heb helaas nog geen les. Zo af en toe krijg ik les van mijn moeder die zelf ook western gereden heeft. Ik zelf rijd al 13 jaar paard waarvan nu bijna 1 jaar western. Frizzle rijd ik nu bijna 3 echt weer actief, mijn ouders hebben haar gefokt.

Thuis gaan de 3 basis gangen geheel zoals het hoort. Helaas is Frizzle nog wat heet op wedstrijden en heeft ook nog niet zoveel wedstrijden gelopen. Al helemaal in groepen word ze druk zoals ook boven het filmpje staat beschreven. Hier zijn we ook hard mee aan het werk.

quarterH

Berichten: 6716
Geregistreerd: 23-01-09

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-15 15:09

dan zou ik je echt aanraden regelmatig les te gaan nemen bij een echte instructeur die zelf ook actief wedstrijden rijd.

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 11:13

Tof filly.

Komt vanzelf goed op wedstrijden, is gewoon een kwestie van veel doen. Went ze vanzelf er wat meer aan.

Ze is wel echt de knapste daar van het stel ;)

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 13:27

sanne1992 schreef:
Tof filly.

Komt vanzelf goed op wedstrijden, is gewoon een kwestie van veel doen. Went ze vanzelf er wat meer aan.

Ze is wel echt de knapste daar van het stel ;)


Dankje Sanne :) het is idd ook ervaring op doen denk ik. Sowieso is dit jaar alleen maar bedoeld om ervaring op te doen op wedstrijden.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:13

Prachtig paard <3 Denk ook dat een deel gewoon ervaring opdoen is samen met je paardje, meer wedstrijden meemaken :j

celine14

Berichten: 1051
Geregistreerd: 13-01-07

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:21

Ziet er leuk uit! Ik heb zelf helemaal geen ervaring met Western rijden, ben nu toch wel een beetje nieuwschierig geworden wat die verschillende klasses inhouden?

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 14:50

Dankjulliewel :)

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 19:01

Gaaf yara! Wanneer heb je je volgende wedstrijd gepland staan?

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-15 19:39

Dankje Lianne :) 5 juli heb ik de volgende gepland staan. Helaas lig ik er op het moment even uit met een knie blessure dus ik hoop dat ik sowieso half juni weer kan rijden, om nog even de puntjes op de i te zetten.

xLianneZorro

Berichten: 3054
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 21:51

Leeeeuk waar?! :D

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-15 15:38

Weer bij de silver ranch Lianen :)

iillssee94
Berichten: 0
Geregistreerd: 05-02-15

Re: Mijn eerste serieuze wedstrijd @ The Silver Ranch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 19:21

Vooral deze camera vrouw is erg goed ;)

filly
Berichten: 1078
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: hooghalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-15 19:42

iillssee94 schreef:
Vooral deze camera vrouw is erg goed ;)


ja deze camera vrouw is erg goed, helaas moet ik je missen bij de volgende wedstrijd :(