Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-16 17:28

Hier enkele foto's van mijzelf met mijn American Indian Dog Shy,
maar ook foto's van een goede vriendin van mij Sabine Lang. Zij komt in Juli naar Nederland om een clinic te geven in Horse & Dog Trail.
En een paar foto's van mijn zus en American Indian Dog Flint
Horse & Dog trail is een super leuke sport om te doen. Als wedstrijdruiter maar ook vrijetijdsruiter gewoon lekker met je hond en paard op pad maar wel op een goede en veilige manier en als team


Afbeelding

Shy en ik met mijn knappe QH Ruin lekker buitenrijden

Afbeelding

ze geniet er echt van

Afbeelding
Mijn zus, boukie en indian dog Flint

Afbeelding

Sabine Lang en haar team :)

Afbeelding

Je bouwt zo een fijne band op met hond en paard :)

Afbeelding
voor alle paarden en honden rassen geschikt en niet alleen voor western ruiters maar ook engelse ruiters :)

zonnebloem18

Berichten: 24857
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-16 19:18

ITP -> WN-ITP

simodi

Berichten: 8609
Geregistreerd: 21-04-05

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:31

Dat lijkt me leuk!

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 00:39

Zou ik ook graag willen doen ! Zijn hier wedstrijden in ? In Nederland dan

Annienke

Berichten: 590
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:17

Vind H&D Trail altijd zo super leuk om te zien, hoop ook dat er steeds meer mensen komen die het gaan rijden.
Zou het zelf ook best eens willen proberen maar helaas heeft mijn hond de aandachtsspanne van een goudvis :D

Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:20

Wat prachtig om te zien zo! Wel allemaal middelgrote rassen zo te zien. Kleine hondjes ook geschikt?

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 10:25

Lijkt mij ontzettend leuk! Wie weet bij de volgende Leonberger! :D

Toffeltje

Berichten: 528
Geregistreerd: 08-08-09
Woonplaats: Friesland

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:19

Dit lijkt mij ook ontzettend leuk om te gaan doen! Helaas vindt ponylief dat honden in dezelfde categorie vallen als koeien en dus bij voorkeur opgejaagd moeten worden, maar dat is haar vast nog wel af te leren. Onze hond is toch ook nog wat aan de jonge kant (moeten ze niet minstens 2 jaar zijn bij wedstrijden?).

EJuniorJoost
Berichten: 1640
Geregistreerd: 29-09-13

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:35

Wat gaaf! Misschien iets voor later als ik een herder of border collie heb :). Mijn Amerikaanse stafford vind paarden echt zooooo eng..

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 11:38

Oh wat gaaf, dat wil ik ook!!!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27985
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:42

LadyKim schreef:
Zou ik ook graag willen doen ! Zijn hier wedstrijden in ? In Nederland dan


De DAWRA schrijft op al haar shows het onderdeel horse&dog trail uit :j Is All Breed, dus elk ras, elke ruiter en elke hond is welkom *\o/* Ook is iedereen welkom om te komen kijken! Zie mijn onderschrift voor de agenda.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 19:44

Wat een leuk idee, ik ga eens kijken naar meer informatie! Lijkt mij heel erg leuk om te doen idg.

Daihyo

Berichten: 88084
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:04

Rije schreef:
LadyKim schreef:
Zou ik ook graag willen doen ! Zijn hier wedstrijden in ? In Nederland dan


De DAWRA schrijft op al haar shows het onderdeel horse&dog trail uit :j Is All Breed, dus elk ras, elke ruiter en elke hond is welkom *\o/* Ook is iedereen welkom om te komen kijken! Zie mijn onderschrift voor de agenda.

Aanrader :j

Het is zo jammer dat ik geen hond heb. Ik word helemaal enthousiast van de foto's. Leuk!

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:29

LadyKim schreef:
Zou ik ook graag willen doen ! Zijn hier wedstrijden in ? In Nederland dan
Sabine lang is degene die met deze sport begonnen is in Duitsland en expert qua training horse en dog trail , zij komt in Juli naar Nederland voor clinic. Ruiters kunnen meedoen met eigen hond en paard maar ook komen voor bijv alleen het theorie gedeelte , meer info op de website van
http://www.magics-spirit.nl/

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:31

Akshay schreef:
Wat prachtig om te zien zo! Wel allemaal middelgrote rassen zo te zien. Kleine hondjes ook geschikt?

Alle paardenrassen en hondenrassen zijn geschikt , dat is zo leuk hieraan http://www.reittv.de/Horse_and_Dog_Trai ... und-vid283 zie video Sabine Met haar Jack Russel :)

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:39

EJuniorJoost schreef:
Wat gaaf! Misschien iets voor later als ik een herder of border collie heb :). Mijn Amerikaanse stafford vind paarden echt zooooo eng..
Citaat:
Dit lijkt mij ook ontzettend leuk om te gaan doen! Helaas vindt ponylief dat honden in dezelfde categorie vallen als koeien en dus bij voorkeur opgejaagd moeten worden, maar dat is haar vast nog wel af te leren. Onze hond is toch ook nog wat aan de jonge kant (moeten ze niet minstens 2 jaar zijn bij wedstrijden?).


Sabine helpt ook met honden die bang zijn of paarden die achter hond aan willen jagen. In de clinic maar ook na de clinic geeft ze lessen voor training voor hond of paard apart. Vereisten zoals Leeftijd ect staat op de site. Ze past haar lessen aan de dieren aan en iedere hond en paard moeten aan elkaar wennen dat is de basis ; je bent niet gelijk een kant en klaar team. En voor degene die dit zelf thuis al hebben getraind past ze de training ook aan op meer gevorderden oefeningen van de horse en dog trail. Maar veiligheid en de band als team opbouwen is het belangrijkste :)

Flint09
Berichten: 409
Geregistreerd: 08-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 21:41

Wat een leuk concept , weer eens wat nieuws !

Ik neem mijn kleine hondje voor mee op het paard, ben altijd bang dat het paard op hem stapt als hij schrikt, maar ik ga de site van Sabine eens bekijken of er leuke ideetjes staan dat hij ook een keer ernaast mee kan :j

Afbeelding

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:43

@Flint wat een lieve foto. Heel apart hondje en mooi paardje :) leuk team

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 21:46

Annienke schreef:
Vind H&D Trail altijd zo super leuk om te zien, hoop ook dat er steeds meer mensen komen die het gaan rijden.
Zou het zelf ook best eens willen proberen maar helaas heeft mijn hond de aandachtsspanne van een goudvis :D
Daar heeft mijn hond ook wel eens last van :D maar met oefeningen en belonen kom je toch een heel eind hoor

Akshay
Berichten: 2078
Geregistreerd: 05-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:12

barrelracer schreef:
Akshay schreef:
Wat prachtig om te zien zo! Wel allemaal middelgrote rassen zo te zien. Kleine hondjes ook geschikt?

Alle paardenrassen en hondenrassen zijn geschikt , dat is zo leuk hieraan http://www.reittv.de/Horse_and_Dog_Trai ... und-vid283 zie video Sabine Met haar Jack Russel :)

Wauw dit schept dromen!
Mijn pupje is een maand oud nu dus nog veel geduld :-) maar dat is dus een dwergschnauzer. Ben met de riesenschnauzer van mijn ouders ooit eens aan het stunten geweest en dat was heerlijk om te doen. En mijn pony vond het prachtig.

Afbeelding

Afbeelding

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-16 22:21

Mooi die hebben ook talent zo te zien ! Leuke hond ook !! En een dwergschnautzer is niet heel klein dacht ik? Mijn zus oefende voorheen ook wel eens met een corgi van stal die vond dat ook heel leuk. Ook een kleiner hondje maar had heel veel plezier

SensaHorses
Berichten: 709
Geregistreerd: 19-05-13

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-16 22:38

Wow wat gaaf! Mooie paarden en honden!! :j

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 01:44

Oooh wat leuk!! Meer fanatieke H&Ders *\o/* *\o/*

Poostje terug heb ik eens een topic gemaakt met overzichtje van foto's van mijn zus en mijn H&D wedstrijd ervaringen :D

[RIJ-ITP] Horse & Dog trail

Hoop echt dat er steeds meer mensen dit super leuke onderdeel ook op gaan pakken.

Droom zelf is om met mijn nu net beleerde jonge arab ooit in duitsland H&D mee te kunnen doen, ze zijn daar al zoveel verder!


Ook ooit eens wat vrijheids dressuur oefeningen gecombineerd met onze hond, was hilarisch :D

Afbeelding

Afbeelding

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 02:22

Flint09 schreef:
Wat een leuk concept , weer eens wat nieuws !

Ik neem mijn kleine hondje voor mee op het paard, ben altijd bang dat het paard op hem stapt als hij schrikt, maar ik ga de site van Sabine eens bekijken of er leuke ideetjes staan dat hij ook een keer ernaast mee kan :j

[ Afbeelding ]

Ja, dat doet die van mij ook t liefst :') . Ik dacht dat ik de enige gek was die dat deed :P
Maar meelopen gaat ook heel goed. Mijn paard is echt zo'n lieverd die oppast waar ze is haha.

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 09:33

Die van mij zit ook graag op het zadel :D
Afbeelding