Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 09:36

canisia schreef:
Oooh wat leuk!! Meer fanatieke H&Ders *\o/* *\o/*

Poostje terug heb ik eens een topic gemaakt met overzichtje van foto's van mijn zus en mijn H&D wedstrijd ervaringen :D

[RIJ-ITP] Horse & Dog trail

Hoop echt dat er steeds meer mensen dit super leuke onderdeel ook op gaan pakken.

Droom zelf is om met mijn nu net beleerde jonge arab ooit in duitsland H&D mee te kunnen doen, ze zijn daar al zoveel verder!


Ook ooit eens wat vrijheids dressuur oefeningen gecombineerd met onze hond, was hilarisch :D

[ [url=m/nflcs6.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8mfdjw.jpg]Afbeelding[/url] ]
WoW mooie foto's. In Duitsland hebben ze ook verschillende klassen om in te starten , daar heb ik de sport ook gezien voor het eerst vandaar dat ik zo enthousiast ben dat Sabine Lang hier heen komt , ik ben echt een soort fan van haar ;)

xDenies

Berichten: 13500
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 09:46

'Vroegaah' toen ik nog in brabant woonde met mijn honden en paard ging ik ook altijd het bos in met mijn twee borders los mee. Helaas gaat dat hier in Rotterdam niet. Maar zodra ik de mogelijkheid heb dan ga ik weer met mijn border ... de borderpup moet eerst nog leren wat een paard is en los lopen :P (10wk oud)

Maar dit is inderdaad onwijs gaaf om te doen! Kijk er ook weer naar uit om zo'n team te vormen; gave fotos!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:28

Ik vind dat wel zo gaaf! Helaas is dat weekend wanneer Sabine naar Nederland komt het weekend waarin mijn partner en ik gaan trouwen, dat kan ik niet echt afzeggen haha :')
Ik zou hier heel graag in leren want zodra mijn pony naar mijn aussie kijkt wordt hond onzeker of begint zo wat rond te rennen haha.

PBA_
Berichten: 8120
Geregistreerd: 24-02-06

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 10:39

Wat leuk zeg, ik had er nog nooit van gehoord. ik heb vele ritten gemaakt met mijn bc samen te paard. Helaas wordt ze daar nu te slecht voor dus mag ze niet meer mee. Maar wellicht met een opvolger dat we kunnen kijken hoe we dat verder kunnen uitbouwen.

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:56

xDenies schreef:
'Vroegaah' toen ik nog in brabant woonde met mijn honden en paard ging ik ook altijd het bos in met mijn twee borders los mee. Helaas gaat dat hier in Rotterdam niet. Maar zodra ik de mogelijkheid heb dan ga ik weer met mijn border ... de borderpup moet eerst nog leren wat een paard is en los lopen :P (10wk oud)

Maar dit is inderdaad onwijs gaaf om te doen! Kijk er ook weer naar uit om zo'n team te vormen; gave fotos!



wat lief , ga je naar puppy cursus met haar?

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:58

PBA_ schreef:
Wat leuk zeg, ik had er nog nooit van gehoord. ik heb vele ritten gemaakt met mijn bc samen te paard. Helaas wordt ze daar nu te slecht voor dus mag ze niet meer mee. Maar wellicht met een opvolger dat we kunnen kijken hoe we dat verder kunnen uitbouwen.


Ik hoop dat nu met de clinic van Sabine Lang er meer bekendheid zal komen voor de Horse & Dog trail zodat meer mensen dit gaan beoefenen, want het is zo geweldig leuk om te doen ook voor hond en paard en als meer mensen dit gaan doen groeit de sport in Nederland vanzelf

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 11:59

Marlou_ schreef:
Ik vind dat wel zo gaaf! Helaas is dat weekend wanneer Sabine naar Nederland komt het weekend waarin mijn partner en ik gaan trouwen, dat kan ik niet echt afzeggen haha :')
Ik zou hier heel graag in leren want zodra mijn pony naar mijn aussie kijkt wordt hond onzeker of begint zo wat rond te rennen haha.

Gefeliciteerd alvast *\o/*
Sabine wilt maar max 4 tot 6 ruiters in de clinic omdat ze iedereen veel tijd en aandacht wilt geven, dus de clinic zal snel vol zijn. Als er dan nog genoeg animo is komt er een 2e clinic het weekend erop :)

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:07

Ik ben benieuwd en houd het in de gaten!

Westerntrail

Berichten: 1749
Geregistreerd: 30-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:15

Ik vindt dit toch zo geweldig om te zien.

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 12:30


xRaisin

Berichten: 1762
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 12:34

Wat ontzettend gaaf! Alleen jammer dat ik geen paard heb. Tot die tijd blijf ik dit wel volgen!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:00

Leuk, geliked!
Ik ga er even over nadenken, het is best ver voor ons vanuit Eindhoven.

Rey

Berichten: 152
Geregistreerd: 30-01-16
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:03

Wat gaaf ziet dit eruit! Mooie foto's ook! Nog even wachten tot het zo ver is dat ik een paard en een hond heb, maar dan lijkt mij dit sowieso heel gaaf om te doen! En wat een super mooie hond heb je <3

Saintelette

Berichten: 3182
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 13:11

Wat onwijs gaaf!!

paarden7
Berichten: 5
Geregistreerd: 19-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 14:12

Wow, wat een mooie foto's allemaal.
Jouw paard wel een beetje op Bastion (penny's pensioenpaard)
Dat paard van penny is een Franse draver jammer genoeg is hij een tijdje geleden overleden. /3

Suliko

Berichten: 4339
Geregistreerd: 06-12-14
Woonplaats: Utrecht

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:18

Oh zo ontzettend tof! Heb het al eens vaker voorbij zien komen, maar meer topics hiervan zijn altijd leuk! :))

Ooit, ooit, als ik een eigen pony en hond heb... <3 :D

GreenRider

Berichten: 1239
Geregistreerd: 05-12-08
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:43

wow wat ziet dat er super leuk uit!! :D Gaaf dat zoveel mensen dit doen.
Je wolfshond is trouwens echt prachtig!

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 15:44

Leuke foto´s, en een interessante sport. In hoeverre is dit een onderdeel van western rijden?

Ikzelf doe ook veel met paard en hond samen; Hier worden schapen free range gehouden, en om ze weer van het hoogland te halen gebruiken we paarden en honden (en velen jammer genoeg quads en zelfs crossmotoren... >;) ).

Dit zou eigenlijk best een leuke competitie zijn om op te pikken, waar kan ik meer vinden over oefeningen regels parcoursopbouw etc?

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 15:45

paarden7 schreef:
Wow, wat een mooie foto's allemaal.
Jouw paard wel een beetje op Bastion (penny's pensioenpaard)
Dat paard van penny is een Franse draver jammer genoeg is hij een tijdje geleden overleden. /3

Hij is ook al 20 jaar maar gelukkig nog goed fit. Hij is met pensioen; hij was eerst barrelrace/showpaard en nu alleen nog buitenritjes en horse en dog trail,dat vind hij heel leuk en zo blijft hij in shape :)

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 15:48

Kuggur schreef:
Leuke foto´s, en een interessante sport. In hoeverre is dit een onderdeel van western rijden?

Ikzelf doe ook veel met paard en hond samen; Hier worden schapen free range gehouden, en om ze weer van het hoogland te halen gebruiken we paarden en honden (en velen jammer genoeg quads en zelfs crossmotoren... >;) ).

Dit zou eigenlijk best een leuke competitie zijn om op te pikken, waar kan ik meer vinden over oefeningen regels parcoursopbouw etc?



Het is een officieel onderdeel van de western, door de DAWRA worden aardig wat wedstrijden uitgeschreven. Ik ben bezig alle evenementen op mn nieuwe facebook pagina te vermelden, maar heb nog niet alle duitse evenementen vlakbij de nederlandse grens erop staat. Want in Duitsland is de sport al groot ; https://www.facebook.com/horsedogtrailnl/ Op de website van Sabine Lang staan voorbeeld parcoursen en de officiële regels :)

barrelracer

Berichten: 300
Geregistreerd: 28-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-16 15:49

GreenRider schreef:
wow wat ziet dat er super leuk uit!! :D Gaaf dat zoveel mensen dit doen.
Je wolfshond is trouwens echt prachtig!

Ze lijkt wel een beetje op een wolfshond maar is een American Indian Dog :) Ze is heel lief en heet Shy :)

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 16:56

Wauw prachtige foto's!
Vind het een heel mooie en bijzondere tak van de sport! Lijkt mij een droom om dit ooit te kunnen doen. :D

En Shy is echt mooi! <3

mirthe0210

Berichten: 10
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:32

oohhh wat is dit cool zeg !!

Cindyrella

Berichten: 862
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: 't Mooie Zuud-Beveland

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 17:51

Wauw, geweldig!!
De droom is ooit met paard en honden oppad (is nog lastig, 2 jonge jachthonden Weimaraner en Duitse staande korthaar die hun neus nog weleens achterna gaan), maar dit is helemaal super gaaf!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Horse & Dog Trail. Oefenen met paard en hond :) foto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-16 18:21

Ik denk ook altijd: moet ik niet eerst wat gaan lessen in trail omdat ik dat nog nooit gedaan heb. Want met horse en dog moet ik op mezelf, mijn paard en hond letten 8)7