ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 09:54

Wauw wat stoer zeg! Van jullie beide, want jij dacht zelf dat ze bang zou zijn en je bent toch gegaan +:)+ Ziet er uit alsof jullie heel veel plezier hebben gehad. Leuk hoor :D

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:05

Wat een superleuke ervaring!

Waar in NL was dit? Lijkt mij ook wel heel leuk om een keer te doen met mijn springpaard :j

SayaJones

Berichten: 11928
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 10:09

Ik heb echt genoten van zowel jouw paard en van jou. Jullie waren zo'n leuk team samen om naar te kijken.
Op een gegeven moment keek ze niet eens meer uit voor de koeien en liep ze ze half ondersteboven als ze niet doorliepen _O-

De foto's zijn echt een leuk aandenken :D

Anoniem

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:18

@FCSA het was bij wendy van osch in enscharen

@SaraJones hahaha ja op een gegeven moment begon ze ze gewoon vooruit te duwen met d'r snuit :')

Flip

Berichten: 1576
Geregistreerd: 25-10-04

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:19

Wat een gave foto's! Goed gelukt gezien de donkere binnenbak daar.
Erg leuk dat ze zo fanatiek is!

Anoniem

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:18

Wanneer moet je weer langs een weiland met koeien rijden? :D

M_Jacky

Berichten: 366
Geregistreerd: 02-10-12
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:21

Zo leuk dit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:53

Bedankt allemaal :D

Anoniem schreef:
Wanneer moet je weer langs een weiland met koeien rijden? :D


Hihi voorlopig niet want we zijn inmiddels van stak verhuisd, maar ik heb al helemaal zin om naar de hei met de "koeien" te gaan :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:08

Hele stoere foto's! Wat een gave ervaring zeg!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:25

Wauw, wat gaaf en wat leuk dat je paard zo fanatiek werd *\o/*

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:49

Ik vraag me altijd af hoe "leuk, stoer en gaaf" Bokt dit zou vinden als het met een groep veulens gedaan zou worden... :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:00

Wendy1708 schreef:
Ik vraag me altijd af hoe "leuk, stoer en gaaf" Bokt dit zou vinden als het met een groep veulens gedaan zou worden... :\


Veulens? Ik snap de vergelijking niet denk ik...

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:06

Ja, veulens ipv kalveren. Dan zou Bokt ontploffen van verontwaardiging. Maar voor kalveren wordt het blijkbaar minder triest gevonden. Voor je eigen plezier zulke jonge dieren zo'n stress bezorgen is niet oké. Dus nee, ik vind dit topic niet leuk, stoer en gaaf. Ik vind het bedrijven van dit soort activiteiten getuigen van een groot egoïsme en zeker niet van dierenliefde. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:12

Ag je hebt geen idee, die kalven hebben het verder beter dan gemiddeld paard.
Ze blijven maar een jaar en staan volgens mij 24/7 buiten. Het koeiendrijven wordt alleen gedaan in de periode van september - januari (correct me if I'm wrong somebody) en staan verder op de wei. Alleen in die maanden wordt er af en toe is een groepje uitgeplukt, en nee, die worden niet de hele tijd door de bak gejaagd, en nee ook niet 4x per week ;)

Zo gestressd zag gemiddeld kalf er daar ook niet uit, sommige gingen niet eens meer wegrennen voor de paarden maar gewoon stappend ;)

Als je dit niks vind, klik je het topic weg. Of je kan eerst om een uitleg vragen ipv direct oordelen dat die beestjes het altijd maar slecht hebben.

En verder zou ik graag willen dat je die discussie niet hier voert, dankjewel! :)

Wendy1708

Berichten: 149
Geregistreerd: 12-01-08
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:29

Oh ja, sorry, ik was helemaal vergeten dat je bij koeien/kalver topics alleen maar oeee of aaahhh mag roepen én "dat je geen idee zou hebben. Dat laatste is een ongefundeerde aanname van jou. Feit dat, volgens jou, deze kalveren het beter hebben dan menig paard, rechtvaardigt nog niet het onnodig misbruik van andere dieren voor eigen plezier. Dat de kalveren op een gegeven moment gaan stappen wil niet zeggen dat ze kalm of rustig zijn. Het is eerder het opgeven van verzet omdat er geen ontsnappen is aan een stressvolle situatie. Vraag van mij blijft echter onbeantwoord, hoe dit gevonden zou worden met veulens? Blijkbaar wordt dit spelletje dan toch niet zo vriendelijk ervaren dat men zijn groepje veulens beschikbaar zou stellen hiervoor of dat ruiters het leuk zouden vinden om achter veulens aan te jekkeren. Kortom héél selectief allemaal. Maar laat het antwoord inderdaad maar zitten want ik begrijp dat je dit, als cowboy-wannabee-in-de-polder allemaal helemaal niet wilt weten en er al helemaal niet over na wilt denken. Gelukkig zul je binnen deze "stoere" wereld genoeg medestanders vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:33

Volgens mij verzoek ik je net deze discussie niet hier te voeren. Dat ze gaan stappen, wil ook niet zeggen dat wat jij zegt klopt.
Cowboy wannabe? Flikker toch op met je aannames... Ik ben geen westernruiter en zal dat ook nooit worden. Dus hou alsjeblieft je mond betreft mij en mijn paard.
Wat jij er van vind, helemaal prima. Maar in dit geval totaal geen toegevoegde waarde. Dus als je het niks vind, zeg in dit geval dan gewoon niks.

Nu nogmaals het verzoek deze discussie niet hier te voeren. Dankjewel.

Kayleigh__

Berichten: 1072
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Midden

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:38

Wat een gave ervaring!
Deze komt ook op mijn to-do lijst :D

ElCamino

Berichten: 8930
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:55

_Dreamer: supertof!!!! wat een leuk paard, ik heb het ook een paar keer bij Wendy gedaan en ook bij Willem Odendaal. Erg gaaf.
Enne..... ik haal de opfok hier binnen te paard, dus groepen jaarlingen, 2-jarigen en 3-jarigen....en soms gaat dit net zoals een koeienclinic wanneer we er maar 1 uit moeten halen. Gaat prima hoor.... laat ze lekker gaan die dieren-activisten...

Anoniem

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:01

Haar mening vind ook helemaal niet erg, de vooroordelen betref mij en mijn verzoek om deze discussie niet hier te voeren te negeren wel :)

Maar dankjewel! :D

GabberGill

Berichten: 5731
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:09

Heerlijk om jullie zo bezig te zien. Ik kan me nog heel goed je topic heugen waar je zo´n heerlijk eerlijk verhaal vertelde over de band met je paard!

ik zeg nog even ooooeeehhhh en aaaahhhh en bestel een kapsalon met lamsvlees.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:31

Stress _O- Ik jaag mijn jonge paard heel vaak uit de kudde. Daar moet hij inderdaad een week van bijkomen elke keer.

Gave foto's! Het is zo leuk om te doen :D

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:36

Gaaf hoor! Ik denk dat doe van mij zoiets heeft van ren jij zelf maar achter die koeien aan. Die van mij is zo nuchter die krijg je gewoon met niks fanatiek.

Anomien

Berichten: 7384
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:21

Oké ik ben Jaloers... op je wendbare werkwillige schimmel -O-

Wil je van je schimmel af?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:48

Hahaha @knert neehoor, voorlopig blijft ze lekker hier sorry :D

GabberGill schreef:
Heerlijk om jullie zo bezig te zien. Ik kan me nog heel goed je topic heugen waar je zo´n heerlijk eerlijk verhaal vertelde over de band met je paard


Geen idee meer welke dat was, maar dankjewel :D <3

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Re: ET goes western! Koeiendrijven bij Wendy van Osch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:53

Uhhhh als de schimmel ooit weg moet wil ik recht op eerste koop!!! *\o/* :')