Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ranch Trail Clinic Chris Knol

 
Profiel   

Ik ben vandaag gaan kijken bij de ranch trail clinic die Chris Knol gaf aan de DAWRA leden en wat andere ruiters. Ik heb foto's gemaakt maar de bak was mega donker (het grauwe weer buiten hielp nou ook niet bepaald mee) en dus moest mijn ISO vet hoog...dus slechte foto's -O- maar in ieder geval een impressie.

Chris vertelde het allemaal erg duidelijk en hij lijkt mij een fijne instructeur!

1. De paarden maken even kennis met elkaar. :D
[ img ]

2. Eén van mijn bekende close upjes.
[ img ]

3. Knap hoofdje. <3
[ img ]

4. Losrijden.
[ img ]

5. Draaien in het vierkant.
[ img ]

6. Pionnetje slepen.
[ img ]

7. Nog een knap hoofdje. :+:
[ img ]

8. Ground tie.
[ img ]

9. Achterwaarts in de L.
[ img ]

10. Lasso werpen.
[ img ]

11. Hek.
[ img ]

12. Brug.
[ img ]

13. Luisteren naar Chris.
[ img ]

14. Balk slepen.
[ img ]

15. Geduldig wachten bij de L.
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 21:12 



 
Profiel   

Chris is een geweldige jury, maar als trainer vindt ik hem nog leuker. Jammer dat het ranch trail was, anders was ik er absoluut bij geweest. Mooie impressie weer Marlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 21:44 



 
Profiel   

Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 22:06 



 

Leuk +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-17 22:07 



 
Profiel   

Leuke foto’s :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 07:22 



 
Profiel   

Hele mooie impressie Marlies, balen dat je ISO omhoog moest, ondanks dat zijn het hele mooie foto's :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 09:14 



 
Profiel   

Mooie foto's hoor. Wat een leuke onderdelen om te zien, inspiratie voor thuis....
Wat vind ik dat paard op foto 14 een knapperd zeg en dat hoofd van Fabanco <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 09:40 



 
Profiel   

Dat is idd een knappe Appaloosa!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 09:42 



 
Profiel   

Wat leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 10:10 



 

Toffe foto's! Ik herkende het knappe koppie van de stoere AV van mijn instructrice op foto 3 gelijk. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 14:54 



 
Profiel   

mooie foto's , wat is het verschil tussen rand trail en de "gewone" trail

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:51 



 
Profiel   

Ranch trail is meer up tempo. Hoofd mag wat hoger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 15:58 



 
Profiel   

Mooie foto's *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 17:24 



 
Profiel   

Leuk fotoverslag Marlies. Ik vind de appie ook erg gaaf <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-17 17:35 



 
Profiel   

Leuk fotoverslag! Jaren geleden een aantal clinics van Chris Knol mogen bijwonen. Ik vind hem een erg fijne trainer. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-10-17 16:08 



 
Profiel   

leuk fotoverslag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:01 



 
Profiel   

Jammer dat het "gewone" trail oefeningen zijn.... ik zie er niet zoveel ranch work in eigenlijk...behalve de lasso. Waar legt Chris dan het verschil in ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:22 



 
Profiel   

O.a. de houding van het paard (en ruiter) is in de Ranch Trail ook anders dan in de gewone trail hè. Ik kan me voorstellen dat dat ook uitvoerig op in is gegaan. Tempo, lengte van teugels, hoofdhouding e.d. Ik was er niet bij, maar dat lijkt me de basis voor de ranch trail. En bijvoorbeeld logs als walk over o.i.d. is lastig om te gebruiken voor een clinic, dus dan kom je al gauw aan gewone hindernisbalken. En de sleep en het lassowerpen is toch ook echt specifiek Ranch Trail. Wat mis jij verder nog?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:27 



 
Profiel   

Wat een leuke impressie met mooie foto's

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:45 



 
Profiel   

Rije, de reden dat ik het vraag : ik deed ooit in Oosterwolde( op Faras destijds) ranch trail buiten en dat was dus een hek repareren ( afstappen en een losse plank weer in het hekhangen), een kraal in met wat koeien via een hek en er omheen stappen en weer de kraal uit, een watertank openen en sluiten met zo'n grote klep, een stuk boom verslepen.....en wel gewoon over boomstammen heen....
Ik ga ervan uit dat een ranch trail wat méér en ander werk inhoudt dan gewone trail....
Dus toen ik deze "gewone"foto's zag vroeg ik me af wat er dan anders was...

Ik doe Ranch trail bij Willem Odendaal en die pakt het iets anders op....niks ten nadele van Chris maar het was gewoon een vraag...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:51 



 
Profiel   

Chris bekijkt de Ranch Trail vanuit het oogpunt van de EWU en de WRAN. De EWU is afgelopen jaar met Ranch Trail begonnen en zo spannend is het allemaal nog niet. Ik weet ook dat Chris graag meer Ranchwerk er in terug ziet (denk aan brug met meerdere lagen en hoeken, ground tie waar ruiter uit zicht verdwijnt, laaghangende takken, waterbakken) maar op dit moment staat het qua wedstrijden nog in de kinderschoenen. Wedstrijdlocaties hebben de spullen hier vaak ook nog niet voor dus veel verder dan andere afstanden tussen balken en vlotter rijden komen we op dit moment niet.

Dit is op dit moment een Ranch Trail zoals hij bij de EWU gereden wordt: https://www.youtube.com/watch?v=UnrOnP-8-PI

edit: leuke fotos trouwens :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 13:08 



 
Profiel   

Dit was een wedstrijdgerichte clinic, en in shows worden weinig van de voorbeelden die jij noemt gevraagd. Klinkt wel heel leuk! Maar komt nauwelijks terug in de Ranch Riding op een show. Hoewel: het slepen van de pion is een voorbereiding op een veel zwaarder stuk boom wat jij noemt, en over boomstammen heen wordt ook wel gevraagd, maar die heb je voor een clinic op een vreemde locatie niet altijd voorhanden. Vandaar de gewone balken. Ook het afstappen en iets doen kan terugkomen (ground tie). Dus er zijn wel overeenkomsten met wat jij noemt, en het is sowieso heel goed om wel te oefenen natuurlijk :j Maar in praktijk zie je maar weinig van zulke specifieke onderdelen die jij noemt, al is het alleen al omdat je dan als showorganisatie heel veel dingen moet meesjouwen die je maar voor één onderdeel gebruikt.

Edit: Wat Annienke zegt dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 13:10 



 
Profiel   

Duidelijk.
De topic titel triggerde me.... daarom keek ik en zag de gewone trail hindernissen tegenkomen.
Maar ook in het filmpje zie ik meer de normale trail obstakels terug.
Ik verwachtte meer voor de Farmer Field Trail en de Northern Trail Ride dingen en zo...

Evengoed zijn de foto's leuk hoor Bellatrix, en ik vind het sowieso leuk dat je al die dingen organiseert en foto's ervan maakt !!!!
Met name foto's als foto 2 vind ik geweldig !!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 23 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen