Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Na 4 jaar weer een WN-ITP

 
Profiel   

Leuke foto's, fijn dat je weer lekker kan rijden ben met een nieuw paardje.
Ik ken B al vanaf veulen, gefokt door vriendin van me.
En daarna naar een Kennisje gegaan.
Ze word al een echt paard.
Heb wel haar originele naam altijd mooier gevonden haha.
Veel plezier met haar .
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 18:12 



 
Profiel   

Haha ja zag Mavie op haar paspoort staan en vind ik ook mooier maar ik ken haar al heel m'n leven als Baileigh (ook kennis van mij ;)) en dat veranderen voelt raar. Blijft dus Baileigh en voor mij simpelweg B ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-19 19:08 



 
Profiel   

Door veel cirkels te pakken, het klavertje 4 en uit de hoefslag je rechte lijnen, kan je zonder teveel druk al vaak gaan voelen dat ze zelf een gewenste houding zal opzoeken ook. Klavertje kan je zo groot en zo klein rijden als je wil en in elk tempo.

Succes

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 13:26 



 
Profiel   

Knap paard zeg!! Ik zou in galop de reins nog even laten vieren tot je paard de balans gevonden heeft om in 1 tempo stabiel rondes te kunnen galloperen. En wat superpony zegt, veel 8tjes kleine cirkels en ombuigen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-19 13:50 



 
Profiel   

Ze heeft de zelfde centenbak als haar vader ❤ fijn om jullie zo bezig te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-02-19 23:41 



 
Profiel   

We wisselen nu voltes/klavertjes etc nog veel af met stukken rechtuit voor het tempo. En en is nog wat teveel, dus of of is ook nog prima.

Heb haar onlangs met een bodywrap/bandage achterlangs gelongeerd daar lijkt ze ook goed op te reageren :). Het achterwaarts pak ik er ook regelmatig bij, voornamelijk aan de hand nog en in de les ook ohz (maar wil m'n hulp luchtig kunnen houden dus handig als er iemand vanaf de grond meehelpt tot ze het echt goed snapt).

Verwacht ook nog geen sprongen vooruit want dikwijls is het ook gewoon een dag vrij, samen wandelen of een beetje lummelen/spelen in de longeerbak. Het is nog een kleuter en wil haar niet overbelasten :). Anderzijds lijkt ze daardoor iedere keer als we aan de bak gaan er wel echt 100% voor te gaan, lekker dier <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 00:17 



 
Profiel   

@Kasmir, super goed dat je haar ook haar rust gunt! Dat houdt ze fris in het koppie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 08:22 



 
Profiel   

Netjes hoor. Rust is ontzettend goed en wordt zwaar onderschat. Ik heb weleens een artikel gelezen dat paarden juist beter leren als je ze na training wat dagen vrij geeft steeds. Als je paard lekker buiten loopt is de conditie of bespiering ook niet snel verdwenen. Sportpaarden op stal, is een heel ander verhaal, omdat ze te weinig vrij bewegen.

Als het goed gaat kun je ook verschillende manieren van stelling en buiging trainen. Ik doe bijv op een cirkel buiten stelling en dan na een cirkel pak ik de cirkel op van stelling. En andersom ook. Buitenstelling op een cirkel, binnen stelling en andere cirkel op komen dus met buitenstelling. Echt beginnen met een klein beetje en 1 pasje. Cirkels kunnen daarna ook wat kleiner. Maar eerlijk vind ik het wel een oefening die regelmatig gecontroleerd moet worden door je trainer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-19 13:46 



 
Profiel   

Ze staat inderdaad 24/7 buiten met onbeperkt ruwvoer, schuilstal en 3 andere pony's dus dan laat je haar ook gemakkelijker een keertje staan dan wanneer ze de hele dag op stal zou staan te vervelen.

Vandaag even samen met een van de IJslanders van de paddock laten rennen in de longeercirkel en daarna wat aan de hand getraind. Met achterwaarts liet ze vandaag voor het eerst ook echt mooi haar hoofd zakken zodat ze wat beter kantelde in haar bekken, super blij mee :D.

Het inbuigen doe ik nu voornamelijk aan de hand, ohz doe ik het nog naar buiten over de hoefslag maar vind ik het nog erg lastig haar schouders erbij te houden. Aan de hand gaat het steeds beter, wordt ze er steeds stabieler in dus zal het tzt ook weer eens ohz aanpakken. Heb er nu alweer ruim een week niet op gereden, wel aan de hand en in de longeercirkel gewerkt. Wellicht dat ik er donderdag weer eens opkruip, ben nog erg opzoek naar de juiste balans. In mijn enthousiasme zou ik er wel vaker op willen maar aangezien groeischijven allemaal nog lang niet gesloten zijn wil ik haar bespiering juist hebben zodat ze me correct kan dragen, ze moet immers nog zeker 25 jaar mee :D. Soms is het schipperen of de opgedane kennis in de jaren me te voorzichtig hebben gemaakt, precies goed of door m'n enthousiasme nog niet voorzichtig genoeg xD.

Volgende week maandag en dinsdag naar Equitana, vrees dat Baileigh dan wat nieuwe spulletjes krijgt O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 00:11 



 
Profiel   

Fijn is dat. Het gaat je echt schelen als je het zo doet en ze lekker vrij kan bewegen.

Als je ohz oefent, moet je een beetje uitnodigen en een reactie al direct belonen. En dan zo opbouwen. Kan wel tijdje duren voor je doet wat ik beschreef.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 00:56 



 
Profiel   

Telt vanuit zit opstaan ook als achterhand trainen :P


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-19 20:02 



 
Profiel   

Ehhh, zeg dan even, klik op beeld hahahaha, ik zag alleen maar zand tot ik een ingeving kreeg :p

Ja, telt zeker mee. Sowieso zit ie goed in zijn vel als hij dat kan hoor. Leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-19 01:36 



 
Profiel   

Oohw hahaha, zie nu pas dat er geen afspeel knopje opzit xD. Idd klik op het plaatje alleen zand ben je zo gauw op uitgekeken xD.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 00:38 



 
Profiel   

Wat een knapperd!! <3
Wat goed van je dat je het op deze manier opbouwt!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 11:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 39 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen