Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Plaats een nieuw onderwerp

Reining les op DJ bij Wendy van Osch!

 
Profiel   

Cer schreef
Net zoals je bijna nergens (denk ik?) op een ZZ paard dressuurles kan krijgen.

Wordt niet standaard aangeboden, maar als je dat wil moet je gewoon die vraag stellen aan een aantal lesgevers. Als je een beetje voorzichtig bent met de paarden is dat wel te vinden.
Ik heb het ooit als verjaardagscadeau voor iemand geregeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 16:51 



 

Eileen_ schreef
Anoniem schreef

Daar kan een normale ruiter niks mee. Je moet gevoel ontwikkelen voor het rijden van oefeningen. En dat kost tijd.

Even wat kunstjes rijden zonder gevoel is voor in het circus.

wat een onzin :') Ik heb een tijdje geleden nog gereden op een Z-paard en kon er prima mee overweg, heb er veel van geleerd juist. Dit terwijl ik de afgelopen 3 jaar western heb gereden en nog nooit een officiele wedstrijd ben gestart.

Ik heb in de les van dit topic meegereden en ondanks dat ik op een behoorlijk sloom paard zat, vond ik het wel tof om te voelen hoe een (sliding) stop en rollback nou precies voelt. Ik kan (denk ik) prima rijden maar heb simpelweg nog nooit de kans gehad om echt reining te rijden, ik houd me juist meer bezig met het inrijden van paarden.. Sterker nog, ik heb bij een reiningtrainer gewerkt (ja echt het rijden en grondwerken van paarden, dus niet de klusjes er omheen), alleen kwamen hier alleen paarden voor de basis. Dus inrijden of hertrainen.. Dan kom je dus niet aan het echte werk toe. Dan is het toch super tof dat je kan kennismaken met een discipline of hoger niveau?


Een z paard is nog geen GP paard en rond rijden is nog wat anders dan een piaffe rijden voor de leuk zonder ervaring en gevoel. Dan zijn het kunstjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 17:12 



 
Profiel   

Maar wie had het hier over een GP paard en kunstjes/ piaffe?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 17:21 



 

Eileen_ schreef
Maar wie had het hier over een GP paard en kunstjes/ piaffe?


Z is mi niet hoog opgeleid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 17:24 



 
Profiel   

Maar het ligt eraan HOE zo een paard tot dat niveau is getraind of een doorsnee ruiter ermee wegkomt. Als een paard echt netjes stap voor stap naar niveau getraind is op en normale manier, kan een doorsnee ruiter onder begeleiding er wel mee wegkomen. Het eerste probleem zit wel vaak in de zit van de ruiter. Daar wordt gewoon echt te weinig op gelet en daar krijg je dan al reactie op als een paard echt goed getraind is.

Eileen_ Maar dan nog klopt het niet wat je zegt. Even het stoppen en spinnen voelen is leuk, maar daarvoor moet je dan op een echt goed getraind paard komen. Je hebt het nu over lespaarden/verkoop paarden die dit matig kunnen en een te korte uitleg om dat even goed te voelen, zoals al vaak is uitgelegd nu.
Als je bij een trainer hebt gewerkt en gereden, kan ik me ook niet voorstellen dat je dit dan meer reining vindt of echt wat hebt gevoeld. En waarom heeft die het je nooit eens laten voelen op een paard dat al een stapje verder was? Basis goed aanleren is belangrijk, maar dan kan je al een beter klein stopje verwachten dan bij zo een kennismaking met amper tijd.
Maar goed, een trainer die alleen inrijdt en geen paarden heeft om door te trainen en te showen mist misschien nog wat ervaring op dat gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 17:56 



 
Profiel   

Superpony: ik ben het alweer 100% met je eens :))
Het wordt saai, zo :P
Ik heb een vriendinnetje van mij voor haar verjaardag onlangs een les cadeau gedaan op mijn showpaard bij onze trainer. Een echte les, niet zomaar wat hobbelen. Mijn paard is hoog opgeleid, staat op nr 4 in de NRHA European ranking Rookie Professional, én in de top 10 wereldranking. Dat is niet te vergelijken met zo’n initiatie. Dan krijg je eens het gevoel hoe het is op zo’n powerhorse rijden. Ze vond het erg moeilijk en heeft een week spierpijn gehad, ondanks dat ze behoorlijk kan rijden :D Het is immers niet : teugeltje losgooien en rijden maar. Je moet beginnen met de verzameling, en die krijg je door je benen te gebruiken. De trainster zei wel -tig keer: blijf van zijn mond! Nog één keer aan dat bit zitten en ik haal het hoofdstel eraf :')
Geloof mij : de paarden die hier in het topic gebruikt zijn, zijn géén toppaarden, of paarden op een hoger niveau, verre van. Als je het met dressuur wil vergelijken zou ik zeggen : L, in het beste geval M-niveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 19:26 



 
Profiel   

Het kunnen misschien geen toppaarden zijn maar ik ben blij dát ze er zijn en dat Wendy mensen erop laat lessen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 19:30 



 
Profiel   

Vind de vergelijking nog hoog ingeschat Sevke. Ik zie eerder B niveau. Allemaal erg ,,poor,,

Maar heel eerlijk, ik ben wel van mening een beginner het beter kan leren op een paardje wat op z’n gemakje een 69 loopt dan op een scherp staand L4 open kanon want als die vertrekken op de grote cirkel of rundown dan worden veel mensen daar bang van. Laat staan als die even plus 1 gaan draaien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 19:51 



 
Profiel   

Popstra : idd. Na één rundown durfde mijn dinnetje niet meer, enkel nog uit een handgalopje. En ze spinde er haast vanaf :D
En Bellatrix: ook juist! Gelukkig zijn er nog zo mensen als Wendy, want de western lespaarden zijn zeer zeer schaars te vinden. En nog belangrijker: jullie hebben een fijne tijd gehad. En daar gaat het om!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 20:09 



 
Profiel   

Jou paard klinkt als een heel goed opgeleid paard. :j

Ja, ik heb het altijd erg naar mijn zin, 18 mei gaan we weer. :Y) Ik zal es kijken of ik mijn hulpen dan minder grof kan geven maar ik weet nog niet op wat voor paard ik zit. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 20:15 



 
Profiel   

Effw off topic... Oeoeoe Sevke, mag ik ook een lesje op jouw paard? :9 :):) klinkt geweldig!

Ik vind het ook tof dat Wendy deze mogelijkheid biedt want waar kun je anders terecht om te proeven aan de westernsport?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 20:55 



 
Profiel   

cissy schreef
Effw off topic... Oeoeoe Sevke, mag ik ook een lesje op jouw paard? :9 :):) klinkt geweldig!


En ikke dan ook??? *\o/*

Whahaha, het arme peerd :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 20:58 



 
Profiel   

Nieuwe boktmeeting, les op Sevke paarden!
(Sorry draaf wat door maar lijkt me supergaaf om een keer op een echt showpaard rond te mogen sturen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-19 21:14 



 
Profiel   

Haha, sevke, sorry, we zijn saai.

Maar op een manege lopen ook geen GP paarden meestal. Heel soms ex sportpaarden, maar ook de brave paardjes waar mensen op kunnen beginnen en leren. Dan ga je ook niet passage en piaffe oefenen in korte tijd, maar daar is dat algemeen geaccepteerd.
Nu willen mensen kennismaken met western en moeten de stops en spins erbij, want anders hebben mensen geen western gereden en blijven ze toch echt vaak weg.

Ik vind het ook heel goed dat Wendy dit doet en de paarden staan in de verkoop, dus doen dit niet jaar in jaar uit elke dag. Op een enkele na. Maar je ziet ook dat als Wendy een Be Aech meeneemt op demo, dat die niet alles verleerd is door de lesklanten.

Een ander goed voorbeeld is Starnmeer waar je toch echt elke dag volle lessen ziet vanaf beginner niveau op leuke paarden. Betaalbare lessen, niet te grote groepen en gaat wel netjes stap voor stap om het echt te leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 00:39 



 
Profiel   

Bij Roy Willemse zit je zeker goed bellatrix. Hij geeft heel fijn les en je kunt er veel leren!

SP: jammer is dat eigenlijk. Western is zoveel meer
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-19 01:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen