Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

 
Profiel   

Sinds kort is men kleine veulentje dat vier jaar geleden werd geboren, onder het zadel.
Jacs Lily Flower, vader GP Mister Dual Jac, moeder Lady Flo

[ img ]

Ze heeft eerst drie maand in training gestaan om zadelmak te laten maken.
Dan mocht ze lekker weer even paard zijn voor paar maand om vervolgens nog 1 maand door VS-westernhorsetraining de drie gangen te laten insteken.
Wat deed ze het goed. <3

[ img ]

[ img ]

Brrr en toen moest ik er zelf mee aan de slag natuurlijk. :')
Nieuw zadel gekocht en nieuw bit en hup hup nu was het aan mij. Jong onervaren ding dat ik moest rijden.

[ img ]

Wijselijk ons ingeschreven om iedere week les te nemen bij een professional trainer. Vervecken reininghorses.
En wat is die geweldig goed zeg amai die haalt echt het beste uit jezelf en je paard. Je wil gewoon dat extra doen en hard werken.

Lily is ook super cool en doet zo haar best. Ik zeg altijd dat ze eigenlijk beetje te slim is voor een paard. Wat zijn we al zo gegroeid en geëvolueerd en dat op paar weken tijd.

Van dit

[ img ]

[ img ]

Loopt ze nu soms al als een echt westernpaard hoort te lopen. Echt geweldig gevoel en zo relax.

[ img ]


Op van de stress ga ik de les tegemoet maar zo voldaan en ontspannen stap ik weer af.

Ik barst ook van de energie om door te gaan tot ik een volleerd paard heb.

Leuk dat jullie meelezen.

Ik zal de evolutie af en toe eens posten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 22:07 



 
Profiel   

Wat een super leuk dier! En wat tof dat je bij Wim traint :D
Ik ga jullie topic volgen dus regelmatig updates lijkt mij erg leuk :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 19:01 



 
Profiel   

Zo knap van jullie beide!
Lily doet erg goed haar best en dat ze zelfs jou een fijn gevoel geeft met het rijden. Dat is een toppertje.

Ik ga jullie verder volgen +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-19 19:35 



 
Profiel   

Lily al helemaal groot <3 Waar blijft de tijd..
Mag ik vragen op wat voor een bitje je haar rijd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 10:25 



 
Profiel   

Hahaha ongelooflijk noisy, goed opgemerkt en ik die dacht dat het niet ging opvallen. :')
Is een heel speciaal bit en heeft ook zeer zeer goeie reden. Want helaas kan ik ze niet rijden op een snaffle trens, hoop dat dit misschien wel nog komt maar vrees ervoor.
Toen ze namelijk na drie maanden terugkwam van training de eerste keer was me niks gezegd dat die ze zadelmak had gemaakt en bitloos reed. Dus ik vol enthousiasme ging er thuis mee aan de slag, wist ik veel. Bit in de mond, ging moeizaam maar me nog niks bewust, bij het uitdoen, stond ze los zoals al men paarden, vliegt ze achteruit tegen de afsluiting en bit zat nog in midden van haar mond. Vlug stal in gezet en dan voorzichtig gewacht tot ze bit wou lossen. Uiteraard bloed erbij. Tandarts week erna laten komen want die kunnen niet direct en heeft vier tanden getrokken die los zaten. Ze zaten waarschijnlijk al los, dat weet ik niet.

Dus een snaffle trens ligt veel te los in haar mond en bij iedere galop pas schuift dat naar boven en onderen in de mond wat veel paarden aangenaam vinden. Ja zij dus niet want telkens denkt ze dat bit gaat uitvallen/uitmoeten.

Daarom op zoek gegaan naar eentje dat echt vasthangt in de mond en dat was een ware zoektocht.
Dus uiteindelijk ne mini lifter gevonden, das een gebroken bit dat vasthangt aan de shanks op een wel heel bijzondere manier.

Wim vroeg dat dus ook direct welke de reden was, vond het wel ok en ze loopt er goed op.

Alleen nog steeds problemen bij uitnemen hoor. Zondag nog gehad, ondanks ik ze in een speciale houding moet nemen en de tijd geef, ging ze weer achteruit en klemt dan bit tussen haar tanden. Hele opdracht eer ze dan lost.
Maar van de tien keer gaat het nu al 8 keer goed. Dus ik hoop dat het in de toekomst zal overgaan want stel dat je dat zo voorhebt op wedstrijd :=

Wil je eens foto doorsturen van bitje als je dat wenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:10 



 
Profiel   

Leuk! Ik volg ! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 13:13 



 
Profiel   

Fotsy ze moet weer even vertrouwen erin krijgen.
Dit gedrag zal er langzaam ook weer uitslijten.
Gewoon geduld ermee hebben.

Lily doet het goed op haar bitje dus lekker zo verder rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 15:22 



 
Profiel   

Ik vind haar zo mooi en jullie zijn samen Zo leuk <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 15:25 



 
Profiel   

Ik vind haar prachtig, jullie zijn een mooie combinatie! Volg graag jullie voortgang mee.
Jammer van de minder ervaring met het bit, maar met het nodige geduld en rust gaat dat er wel terug uit.

Ga je bij Wim op locatie trainen? Ziet er een superfijne piste uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 15:28 



 
Profiel   

Hahaha ja, ik heb dat altijd. Ik zie altijd de kleine dingen op een foto :D Waar anderen het niet eens opvalt, zie ik het duidelijk B-)
Jeetje, wat een drama. Wat zul jij ongelofelijk geschrokken zijn toen het gebeurde :oo
Rust en geduld is hier het motto en dan komt het vast weer goed. Fijn dat je op deze manier een oplossing hebt gevonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 15:39 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie reactie, doet me goed te horen dat dit wel ooit goed komt. Al kan je begrijpen dat ik dit natuurlijk zeer zeer jammer vind voor haar.

Ja ik neem les bij Wim op DB Stables. Is iemand die een nieuwe reiningpiste heeft aangelegd en das 5 min van de deur. Onze dochters zitten samen in dezelfde klas. :') weet ik nog niet zolang ;)
Binnenkort komt Bernard ook langs maar helaas hebben we dan communiefeest in de familie dus kan ik niet meedoen.

Oh en vandaag geen les. Tis oefenweek voor grathem aanstaande zaterdag en zondag.

Had wel al huiswerk meegekregen dus dat ga ik dan doen. Zal wel pas donderdag of vrijdag zijn want ben vreselijk verkouden en moe. Andere merrie staat op veulen.
Moet veel vierkanten rijden en insturen (kennen jullie dat?) ik kende dat dus niet en is hele verruiming.
En ook veel sidepas doen, voorhand verplaatsen en achterhand. Buigoefeningen want in tegenstelling tot 80 procent van de paarden is Lily rechts. Dus links hare mindere kant.

En men sporen aandoen was ook 1 van de opdrachten. Zal ik die ook eens vanonder het stof halen. _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 16:50 



 
Profiel   

Om het bit goed uit te nemen is het misschien wijs om haar in de stal te zetten en als ze dan achteruit loopt begrenst de muur haar en kun je dan heel voorzichtig het bit uitnemen. Als je niet zo snel achteruit kan als dat ze het zelf doet en je doet wel het bit uit en zij gaat lopen gaat dit probleem steeds erger worden omdat ze elke keer dan pijn heeft en angst en kom je er misschien niet meer vanaf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 17:16 



 
Profiel   

Rizette schreef
Om het bit goed uit te nemen is het misschien wijs om haar in de stal te zetten en als ze dan achteruit loopt begrenst de muur haar en kun je dan heel voorzichtig het bit uitnemen. Als je niet zo snel achteruit kan als dat ze het zelf doet en je doet wel het bit uit en zij gaat lopen gaat dit probleem steeds erger worden omdat ze elke keer dan pijn heeft en angst en kom je er misschien niet meer vanaf.


Helemaal mee eens en doe ik ook zo nu. Wil dit geen tweede keer meemaken.
Er is me geleerd men hand op haar hoofd te leggen zodat ze hoofd naar beneden doet en dan wachten tot ze mond opendoet en bit eruit kan komen. Ze mag zeker haar hoofd niet omhoog gooien want dan bijt ze op het bit en komt het er niet uit of glijdt het langs haar tanden uit.
Heb dit probleem ook nog nooit gehad en rij al paard vanaf men 11 jaar dus is ook allemaal beetje nieuw voor me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 17:49 



 
Profiel   

Toen ik Setje inreed liet ze haar bit ook nooit los en heb ik een bakstuk met clipjes genomen en elke keer na het rijden haalde ik het hele hoofdstel eraf en moest ze alleen het losse bit nog uitspuwen en toen snapte ze pas dat ze los moest laten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 18:58 



 
Profiel   

Das misschien nog een oplossing set. Zal ik eens bekijken of dit bij het mijne ook kan zo clipsen tussenzetten.

Voor de rest doet ze het echt super hoor. Ze heeft ook iets heel snel door.
Vorige week moesten we ook contragalop doen maar das echt moeilijk zeg dus viel ze even terug in draf, ja das iets dat ikzelf nog heel weinig gedaan had en moest echt net dat tikkeltje teveel nadenken welke galop ik moest inblijven.
En dan in draf stopje en voelde al zand langs me heen :') en roll back. Tweede keer wist ze al wat de bedoeling was. Nu alleen de ruiter nog mee zijn in de beweging en dan komt dit wel goed. _/-\o_

Kijk al uit naar de les volgende week.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 21:43 



 
Profiel   

Hey wat leuk Lily! Fijn dat het zo goed gaat, bij Wim zit je zeker goed als trainer! Wat handig dat het zo dichtbij jou is.

Balen van het bit zeg! Dat zal tijd nodig hebben. Het klinkt misschien heel suf en raar maar dat zou je heel goed op kunnen lossen met clickertraining. Dat werkt echt super met dit soort 'problemen'. Ik heb met Jaycee een probleem gehad met een spuit in haar mond. Ik heb namelijk toen ze 9 maanden oud was en ze een blessure had een keer per ongeluk metacam in haar oog gespoten. Vraag me niet hoe het gebeurde, het was gewoon compleet onhandigheid van mij _-:( Maar daarna wilde ze absoluut geen spuit meer in de buurt van haar mond hebben. Ik heb dit opgelost met clickertraining, nu pakt ze zelf de spuit in de mond. Ook het bit aanpakken en weer uitspugen heb ik met clickertraining geleerd (ook al rijd ik er nog niet op, dat soort dingen ben ik al wel veel mee bezig geweest :o) Je moet je er dan wel even in verdiepen in hoe het precies werkt, maar als je eenmaal weet hoe het werkt dan kan je het voor heel veel lastige dingen gebruiken. En het kost niet veel tijd (alleen het leren hoe het precies werkt kost even tijd). Ik vind het echt een krachtig trainingsmiddel. Wordt niet voor niks ook bij wilde dieren in dierentuinen gebruikt om medische handelingen uit te kunnen voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-19 22:29 



 
Profiel   

Ziet er een superfijne locatie uit! VS Horsetraining zit op nog geen 5 minuten rijden van mij thuis, dacht even dat je uit mijn buurt kwam maar toch iets verder blijkbaar :)

Superfijn dat ze alles zo goed oppakt! Plaats maar veel updates, ik volg graag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-19 09:25 



 
Profiel   

Vandaag weer les gehad, en men spieren hebben het geweten amai zeg ik ga morgen zo stijf zijn.

Ze was echt vreselijk moeilijk :') hengstig en ja als je in een klooster woont met alleen maar merries dan is zelfs de eerste de beste ruin, heel aantrekkelijk.

Toch tussen de buien door, iets deftig kunnen rijden. Wim zei dat ze klaar was voor slidings en ik dringend men sporen aan moet.

Maar ja slidings tussen vijf merries lijkt me geen goed idee. Dus aan het overwegen ze misschien paar maand op db stables te zetten met slidings dan. Anders gaan we nooit weten of ze het kan.

Op zich is ze buiten die hengstigheid echt wel geweldig hoor. Man die leert zo snel. Achteruit gaan gedaan en ging vlot maar ze ging nog scheef dus gecorrigeerd en na twee keer had ze het door.
Ik moet wel iets rustiger worden met men handen. := maar ja als er ineens zo eentje in galop onder je begint te brullen. :')


[ img ]

[ img ]
Inzetten in de spin

[ img ]

Oh als ik de foto’s zie, ik kijk veel te veel naar men paard -:(- nou ja als hij het geen tien keer zegt pfff moet ik toch beginnen opletten. Zie dat ook als ik begin te zweten dat men bril dan naar voren valt.

En ze lijkt wel verdikt dus daar zullen we misschien ook iets moeten aan doen.

Meer rijden zei hij. Wel vijf keer in de week :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 22:10 



 
Profiel   

Zo Lily pakt het snel op allemaal.
Knap hoe snel jullie gaan.

En 5 keer in de week gaan rijden , dan ga je in het begin vaak je eigen spieren voelen denk ik :D .

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 06:55 



 
Profiel   

Wauw, wat een knapperd en wat gaan jullie snel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:15 



 
Profiel   

Inderdaad een heel leuke merrie! Mooi om het proces zo te kunnen volgen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 16:49 



 
Profiel   

Ziet er goed uit hoor. Leuke combi zijn jullie. En wat een bonk is Lily seg amaai.

Spannend als je er plates onder zou zetten. Benieuwd hoe ze het gaat doen dan. Binnenkort mee op show :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 19:59 



 
Profiel   

Wat heerlijk om na zo lang wachten eindelijk zelf erop te kunnen zitten! Ze heeft echt een hele mooie bouw, lekker breed :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-04-19 09:02 



 
Profiel   

Dank jullie voor de complimenten

Gisteren les gehad en hengstigheid was over en ze heeft goed gewerkt. Was weer zweten zelle. :') maar ze loopt echt al netjes in de galop. Ze begint mooi te verzamelen. Stop was ook weer heel Nice dus 1 juni gaan er slidings onder.
Geen foto’s helaas.

Spin ging iets minder, ik gebruik die buitenteugel veel te veel dus komt ze uit balans. Weer wat huiswerk gekregen.
Vandaag ook eens rijden. Heb maandag ook gereden dus beter paar dagen achterelkaar en dan rust dan om de dag rijden zeiden ze gisteren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 07:34 



 
Profiel   

Jullie gaan zo goed vooruit,super! Eerste keer plates eronder,spannend :D
Ik vind juist gebruik van de buitenteugel in de spin ook een moeilijke,ook de neiging om die er te veel aan te houden om paard recht te houden,maar dat is meestal niet nodig.veel plezier met rijden straks!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-19 09:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen