Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

 
Profiel   

Vandaag les genomen bij een oude trainer. Was zeer leuk en hij was zeer tevreden over Lily haar vorderingen.

Dinsdag geen les dus was mooi meegenomen dat we nog eens terug naar de roots konden. Jammer genoeg zal dat maar heel sporadisch ook eens zijn.
Maar zoals ik al zei, paardrijden is geen exacte wetenschap en eens ander inzicht komt zeker men rijkunsten _O- hmmm voor zover die er zijn, ten goede.

Ze was weer zeer braaf en flink amai. De dochter heeft er daarna ook eens even mee gedraaft en rondgestapt en amai dikke pluim zeg zo een jong paard en zo braaf met onze dochter van 9 jaar. :+:

Super fier om men klein veulentje. <3

Heb precies wel men billen verbrand Aie had blijkbaar slecht onderbroek aan :=
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:44 



 
Profiel   

Leuk om dan even terug bij de oude trainer terecht te komen want die zien dan goed haar vorderingen.
En jullie zijn beide om te leren dus niet zo streng zijn over jezelf :o .

Heel erg leuk ook om dit met je eerst gefokt veulentje te kunnen doen .

Oei let maar op Fotsy straks ben je Lily nog kwijt aan je dochter := .
Wel leuk dat jullie zo samen kunnen genieten van haar.

Ai pijnlijk! Ik heb dat ook al eens gehad door verkeerd ondergoed te dragen.
Daar let ik altijd goed op welke ik dan aantrek met het rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-19 14:59 



 
Profiel   

Was zeer leuk. Voel me zo relax op Lily. Geweldig gevoel.

Oh en heb aan hem eens gevraagd of ik terug snaffle trens zou insteken en hij zou dat niet doen.
Bij snaffle als je loslaat, moet het bit van veel verder komen om contact te krijgen en dat zou dan verschieten kunnen zijn omdat Lily graag licht contact/gevoel heeft met het bit zei hij. En met dit bit mag ik nog alles losgooien. Ze blijft dit voelen en geeft haar vertrouwen. Allez daswat ik ervan onthouden heb :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 08:09 



 
Profiel   

O ja daar kan ik me wel in vinden in wat je trainer zegt over je snaffle.

Joey heb ik ook met oa een snaffle gereden maar hij reageerde op alle bitten fel dmv mond openen en tanden laten zien met opgetrokken lippen en me uit het zadel trekken. Enz.
Ik heb er zelfs een bitfitter erbij gehad en een duur ( 120 euro :oo ) bit gekocht. Hij heeft een klein mondje en dikke tong.
Hij bleef aangeven dat hij n bit niet fijn vind daarom op sidepull over gegaan en wat een ander paard kreeg ik toen!
Nooit geen getrek meer. Hij loopt mooi met koppie laag en ontspannen.
En ik heb geen ene keer n gevoel gehad dat hij er misbruik van maakt .
Alleen in de winter probeert hij onder het rijden af en toe een hapje gras te bietsen in de berm, tja dat gaat makkelijker zonder bit. :D



Dus gewoon naar je paardje kijken waar ze het fijnste mee loopt.
Prima toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-19 10:31 



 
Profiel   

Even niks meer gepost maar we hebben dan ook even vakantie gehad en door de hitte alles op lag pitje gezet.

Sinds gisteren terug aan het rijden en ik was tevreden.

En dat voelde ik vandaag dus in de les. Ze wordt echt altijd beter en beter. Alleen die ruiter nog he ach ja het voelt allemaal goed en we hebben fun das voor mij echt belangrijk.

Woensdag gaan we eens les nemen in een compleet andere tak. Soort natural , zwemmen met de paarden toestand. Leek me eens fun te doen en we kunnen er maar uit leren.

Volgende week geen les want eigenaar van de piste is dan op vakantie. Dus misschien pik ik nog een lesje bij men oude trainer mee. Wie weet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 23:02 



 
Profiel   

Lily doet ook zo haar best voor je.
Zo leuk.


Woensdag ga je zwemmen met Lily of begrijp ik dat niet goed?

Heel veel plezier in elk geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 10:48 



 
Profiel   

Je mag de ruiter best wat meer krediet geven. Het paard wordt beter omdat de ruiter de gelegenheid geeft, mee groeit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 18:30 



 
Profiel   

Ja das wel waar. Dat zegt Wim ook echt wel. Je moet zelf nog veel leren en dan je paard aanleren is zeer moeilijk maar jullie maken zoveel vorderingen. Hij tevreden, ik tevreden.
Ze begint echt wel die schouders mooi weg te geven.
En de tips die hij geeft aan men houding enz zijn echt wel zeer welkom want in the heat of the game denk je daar zelf niet eens meer aan. Tis ook allemaal veel tegelijk en anderzijds mag ik misschien niet zoveel nadenken.

Ja Joey kweet niet wat ik me er morgen moet bij voorstellen maar het noemt equine sense ofzo iets. Blijkbaar maar half uurtje met trailer dus das ook leuk.

Oh en bit in en uitdoen begint zeer zeer goed te gaan. Ze lijkt het helemaal niet zo erg meer te vinden maar ik blijf geduld hebben en wachten tot ze het zelf aanneemt.
Zal tandarts ook nog maar eens doen komen dan zijn we zeker dat we geen tanden meer kunnen raken.

Las onlangs een artikel over merries en Lily is dus ook zo eentje. Ik zeg dat soms die denkt dat ik haar veulen ben zeker? Zo kan ze rond mij en men kruiwagen rondjes lopen om de rest bij me weg te houden. Wel handig zo.
Anderzijds heb ik nog zo van die merries lopen en dat geeft dan al eens conflict onderling want ze willen allemaal rond baasje lopen en knuffels en aandacht.
Tzijn voor de rest wel schatjes hoor.
Zo ziet dat er dan uit, letterlijk was ik omsingeld

[ img ]

En ter info maar die dunalino rechts onder is ook een superjac

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 20:33 



 
Profiel   

Met z'n ahallen ...(ik weet niet of je deze Nederlandse "hit" kent. 't Is een oudje.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 20:36 



 
Profiel   

Net terug van de les en was idd iets geheel anders maar wel eens leuk om te doen en vooral te zien hoe Lily alles opneemt zo. Ze was weerom super braaf en niet onder de indruk van de omgeving en andere paarden en je ziet dat we wel al een band hebben zei de trainer. Telkens hij iets met haar deed en hij stopte richting mij, ging ze zich gewoon achter mij parkeren hahaha niet de bedoeling van de oefening maar heel flink natuurlijk.

Heb wel wat leuke tips and trick onthouden die ik kan gebruiken. Dus daar doen we het voor.

Ik blijf echt fier op men eigen allereerste gefokt veulentje als mensen vol lof spreken over haar.
We zijn een goede match en als ne Natural horsemanship man het zegt dan zal het wel waar zijn. :j :')

Wel introvert paard dat niet snel haar emoties zal laten zien dus altijd beetje opletten dat we ze niet overvragen want das verleidelijk bij een paard dat veel kan hebben.

Kunnen we alvast weer aan de slag. Zaterdag gaan we nog eens rijden dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-07-19 17:36 



 
Profiel   

Lees vandaag pas weer je topic bij.

Wat een leuke foto, met al je paardjes rond de tractor. Misschien niet zo handig op het moment dat je wat wil doen, maar toch liever zo'n paarden dan van die afstandelijke, niet waar ;) Dan voel je je toch zeker de koning(in) te rijk !

Het paardje rechtsonder is dus ook een Superjacske :) Echt toch ook datzelfde gezichtje dat ze hebben, hé ...

Prachtig paardengezelschap heb je daar !

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-19 18:52 



 
Profiel   

Ja das wel waar ze zijn zo heel aanhankelijk

Dinsdag geen les gehad want is belgian power reining en waarschijnlijk nu dinsdag ook niet omdat er te weinig kandidaten zijn.

Maar heb zelf al wat gereden en gisteren kreeg ik het zot in me dus zadel eraf en zo nog wat rondgehuppeld. Raar gevoel maar teken dat men vertrouwen in Lily wel echt in dr lift zit. Ze is ook zo geweldig braaf.

Volgend weekend gaan we naar country festival in Middelkerke voor paar dagen dus dan gaat ze even op logement.
Hoefsmid heeft namelijk haar slidings eraf gehaald en kreeg ze er niet weer op. Dus moest ik wachten tot de hoefsmid op de reiningstal kwam en das net als we weg zijn.
Wel ja kan ik rijden in de piste als ik ze afzet en als ik ze ga halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-08-19 07:29 



 
Profiel   

Ohja had nog foto genomen

My favorite view
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-08-19 21:16 



 
Profiel   

Je zit heerlijk relaxt zo zonder zadel.
Geweldig toch als het paardje zo'n vertrouwd gevoel geeft dat je dit zo kunt doen.

Ik ga ook wel eens zonder zadel op buitenrit heerlijk vind ik dat.
Je voelt dan ook zoveel meer wat er onder je gebeurt qua spieren spannen bv.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 06:07 



 
Profiel   

joey2010 schreef
Je zit heerlijk relaxt zo zonder zadel.
Geweldig toch als het paardje zo'n vertrouwd gevoel geeft dat je dit zo kunt doen.

Ik ga ook wel eens zonder zadel op buitenrit heerlijk vind ik dat.
Je voelt dan ook zoveel meer wat er onder je gebeurt qua spieren spannen bv.


Hahaha ja maar of dat ik dat zoveel meer voelen leuker vind, kan ik toch niet zeggen. :P Ik voel ook iedere ruggengraat, rib, spiertje en had eerst het gevoel dat men benen ineens veel te lang waren :D :D

Maar idd wel tof dat ik ze zo vertrouw

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-19 13:07 



 
Profiel   

Zo gezegd zo gedaan. Heb ze afgezet op de reiningstal en dan gaan er zaterdag weer slidings onder.
Ook dan maar even gereden en ik blijf het zeggen, ze voelt echt heerlijk altijd. Lekker relax. Ze blijft nog niet constant beneden met haar hoofd maar dat komt wel. Ze viel ook eens even naar binnen in rechtergalop terwijl dat hare goeie kant is. Mmm zal ik misschien links teveel werken of gewoon men been er niet genoeg bijhouden. Zal ik moeten aan denken.
Spin net hetzelfde gaat thuis altijd veel beter dus efkes diep ingeademd en opnieuw geprobeerd en Jahoor ging gelukkig veel beter. Ik zit haar soms in de weg denk ik.

Maandag komen we terug van weekend line dance dus dan nog eens rijden en dinsdag les. Zal me goed doen weer les kunnen krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-19 21:49 



 
Profiel   

Vaak is het wel zo dat jezelf thuis wat meer ontspannen rijdt en op lokatie heb je zelf wat meer spanning omdat je dan alles extra goed wil doen en er kritisch naar je gekeken word ;) .
Dus dat kan best dat Lily dit goed voelt.

Dat stukje spanning zal steeds minder gaan worden.

Mooi om te lezen dat ze zo haar best elke keer doet!
Daar heb je letterlijk een gouden paardje aan :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-08-19 05:50 



 
Profiel   

[ img ]

Vandaag weer leuke les gehad. Ondanks de hitte was Lily echt heel fris en goed vooruit.
Veel geleerd weer
Zaterdag hebben we ook les van andere trainer eens waar ik binnenkort een clinic ga bij volgen.

Heb paar filmpje maar die zal ik morgen uploaden

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 21:56 



 
Profiel   

https://youtu.be/gvMX7YbuchU

Versnellen en vertragen
https://youtu.be/PUhXYl11ZH4

https://youtu.be/RjllyUUoUC4


[ img ]

[ img ]

En de spin gaat soms echt goed maar ik moet nog heel hard aan men houding letten dat ik haar niet in de weg zit en die buitenteugel met rust laat

Braaf paard

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 05:52 



 
Profiel   

Dat ziet er al goed uit hoor.
De overgang tussen het versnellen en vertragen mag nog wat duidelijker zijn.
Jullie gaan goed vooruit! De spin blijft voor jou nog het moeilijkst lees ik.
Ach dat gaat ook meer en meer geroutineerd worden.

Heel leuk om filmpjes van jullie te zien.

En af en toe zie ik je dochter ( denk ik) langs rijden in het filmpje. Heel leuk dat jullie dit samen kunnen doen.
Op wie rijdt Elena?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 06:29 



 
Profiel   

joey2010 schreef
Dat ziet er al goed uit hoor.
De overgang tussen het versnellen en vertragen mag nog wat duidelijker zijn.
Jullie gaan goed vooruit! De spin blijft voor jou nog het moeilijkst lees ik.
Ach dat gaat ook meer en meer geroutineerd worden.

Heel leuk om filmpjes van jullie te zien.

En af en toe zie ik je dochter ( denk ik) langs rijden in het filmpje. Heel leuk dat jullie dit samen kunnen doen.
Op wie rijdt Elena?


Hahaha dat is niet elena hoor maar een klasgenootje van haar. Meisje kan echt al heel goed rijden. Heeft ook geweldig goed pony’tje.

Ja die overgangen mogen nog iets duidelijker maar het is zo moeilijk doseren. Geef ik teveel dan valt ze in draf dus das echt zoeken hoeveel ik mag geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:03 



 
Profiel   

Hihi oké. Ik zag in n glimp n meisje langskomen daardoor dacht ik dat het je dochter was. Je ziet het ook niet met de cap.
Ik zag wel daarbij een onbekend paard voor mij daarom dacht ik al huh op wie rijd ze dan := .
Maar nu snap ik het.


Het is inderdaad even zoeken bij elkaar naar de juist gedoseerde hulpen.
Ze doet het echt goed hoor.
Ik ben echt fan van haar over haar werkwilligheid en haar inzet +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 07:42 



 
Profiel   

Ja das nu echt iets om aan te werken want eerst vroeg ik teveel en toen viel ze als een blok stil maar landde daardoor op haar voorhand telkens.
Dus nu moet ik leren doseren dat ze toch trager gaat en nog steeds verzameld en toch in galop blijft. Best lastig met zo een gevoelig paard dat ook steeds teveel meedenkt. Ik moet nog maar aan linkergalop denken en ze is al weg. Ze moet ook leren wachten op men hulp en niet men gedachten lezen :')
Gave brave meid wel ja.
Heel tevreden van. Heb ook de indruk dat telkens ik opstap, ik terug kan verder werken van waar we de vorige keer gestopt waren. Dus das leuk.
Heb nog leuke foto, beetje onduidelijk. Gsm kwaliteit.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 15:31 



 
Profiel   

Heel gaaf!
En dan het licht wat door haar staart schijnt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 15:40 



 
Profiel   

Goed bezig! Lekker grote en lichte bak waar je in rijdt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-19 18:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen