Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 7 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat als je trainer het beste uit jou en je paard haalt?

 
Profiel   

Sorry voor de laattijdige update.

Maar we hebben even in een dipje gezeten.
Ik kreeg en heb nog steeds wat bekkenpijn. Dus osteo al paar keer gehad.
Bovendien vond ik dat lily ook minder leuk was en vaak in protest ging. Als in staan schrapen als ze naar rechts moest spinnen.

Waarschijnlijk doordat ik dus scheef bekken had. Wie weet of misschien ook allemaal even te veel.

Dus alsof ze het zelf ook aanvoelen, had ze zich ineens zwaar bezeerd aan de binnenkant van haar sprong waardoor ze dik achterbeen had.
Dierenarts geweest en tien dagen rust. Dus in tussentijd ook osteo voor haar laten komen en iets voor de maag gegeven. Ontstekingsremmers zijn namelijk heel slecht en bovendien liep ze al wat verzuurd.

Vrijdag terug na 10 dagen weer gereden en wat voelde ze opnieuw zalig. Heerlijk paard toch. Mijn bekken en rug iets minder :P maar we bijten even door.

Ik had ook al paar weken geen les gehad van Wim en man wat gaat het dan snel bergaf. Ik had wel nog les van Ernst maar ik voel dat Wim zijn aanpak beter werkt voor lily en mezelf.
Ik voel dat ik bij Ernst vaak strenger moet zijn op men paard dan ik eigenlijk wil zijn. Ik ben zo niet en ik weet dat je soms wel eens hard moet zijn bij een paard maar voor mij is het wel nog steeds voor de fun en als ik achteraf me slecht voel over hoe ik lily heb aangepakt dan hoeft het zo niet voor mij.

Donderdag hebben we gelukkig terug nog eens les van Wim dus ben benieuwd.
Woensdag ikzelf nog eens naar osteo dus hopelijk krijgen we nu meer daar beterschap op ook.

Jessie staat ondertussen ook in training bij een vriendin en gaat 1december bij Wim. Ik ben benieuwd naar haar. Daarna zou ik lily ook wel eens bij Wim willen doen. Die spin zou wat snelheid moeten inkomen. En vooral die stop. Door men bekken kan ik ze toch echt niet zo goed stoppen. We zien wel hoe het verder gaat.

Maar de gezondheid en het plezier van men paarden zijn echt wel prioriteit. Ze moeten het toch zelf ook nog leuk blijven vinden en voor je willen werken. Een happy paard is ook een gezond paard.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:55 



 
Profiel   

Oei jammer dat je zo'n bekkenpijn hebt.
Ik hoop snel op verbetering voor je en ook dat het na het rijden geen last meer gaat geven.
Want zoals je zelf al aangeeft dit geeft verstoring met Lily, je gaat toch onbewust wat anders zitten/ rijden om de pij zo min mogelijk te maken.

Osteo voor je paard is ook fijn, ik merk dat Joey dan weer lekker soepel is erna.
Hij word 2 keer per jaar door de osteo behandeld.

Lily is gelukkig ook weer opgeknapt!
Op naar de lessen van Wim.

Ik ben stiekem ook wel nieuwsgierig hoe Jessy het gaat doen, en hoe haar karakter is met rijden.
Spannend..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 08:02 



 
Profiel   

Ik herken het bekkenpijn probleem wel van het begin dat ik net vegob met reining, wat mij naast de osteo ook goed heeft geholpen is balans oefeningen doen op een balansbal. Voor de spiegel op de bal zitten en dan de oefeningen uitvoeren. Zo wordt je heel bewust van wat je doet met je bekken.

Hoop voor je dat het snel beter wordt en weer op naar de lessen van Wim!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 16:35 



 
Profiel   

Oh dat kan ik zeker eens proberen sumsum. Dank je voor de tip. Het is opvallend dat telkens ik dit vertel aan iemand, hoeveel mensen hiermee problemen hebben en vooral vrouwen dan.

Net weer gaan rijden en ze was weer heel leuk. Heb echt genoten. Dochter heeft me eerst wat soort les gegeven en dan zelf eens met Lily gereden. Ze reageert nu echt al zo goed das leuk. En was helemaal niet rennerig.
Want dat is dus even ook een probleem geweest. Trainer vond dat ze niet snel genoeg reactie gaf op wat ik vroeg waardoor ze eigenlijk dan schrikkig werd op men been. Echt niet leuk en zeker niet de bedoeling. Ze moet reageren ja dat wel maar ik hoef geen paard dat echt bang is van men been.
Ik mocht niet zoveel babysitten.
Terwijl Wim altijd zegt hoe harder je knijpt, hoe trager ze gaan en dat vind ik best leuker zo rijden.

Natuurlijk ze is ook al zeker 50 kg als het geen 100 is kwijt en haar conditie is wel top want ze zweet helemaal niet snel. Dus dat voel ik wel.

Ik moet ook vooral op letten dat als haar ‘englevel’ of hoe je het wil noemen, de hoogte ingaat, ik me daar niet mag proberen overzetten maar net onder en alles terug naar beneden halen. Want anders gaat zij weer over mijn level willen gaan en krijgen we alleen maar een strijd die ik eigenlijk nooit kan winnen.

Pfff paardrijden het is en blijft toch moeilijk. Ik ben ook veel te traag in men denkwerk.

Zo hadden we paar weken geleden een probleem dat ze steeds dacht in de contragalop te moeten gaan en eerst mag je hun het tempo zelf laten bepalen waardoor ze dan eigenlijk steeds op de x ging versnellen. Echt heeft me tien minuten denkwerk gekost, eer ik wist hoe ik dit kon oplossen. Das dus nog mijn probleem.

Maar we zitten weer op de rails en ze voelt terug zo goed dus we gaan er weer voor. Steeds stapjes verder.

Donderdag les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 20:11 



 
Profiel   

Wat ik fijn vind aan les is dat je handvaten krijgt voor de probleempjes die je tegen komt. Uiteindelijk wordt je zelf ook steeds handiger en sneller in je handelen en schakel je sneller om als het nodig is.

Zelf heb ik het geluk gehad om een jaar als assistent trainer te mogen werken bij een professionele stal. Hier heb ik zo ontzettend veel geleerd, wat ik nu kan toepassen op mijn eigen jonge Quarter. Natuurlijk hebben wij ook nog regelmatig les en laat ik haar af en toe ook eens bij trainen. Super leuk om te zien vind ik.

Veel plezier alvast voor donderdag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:04 



 
Profiel   

Fijn dat ze nu weer terug goed gaat.
Soms is even n klein stapje terug ook goed.

En het versterkt ook elkaar, als Lily goed aanvoelt dan voel jij je ook goed en dan ben je positief over je rijden, maaf waneer Lily tegendraads is dan ga jezelf ook veel twijfelen.

Gelukkig zitten jullie weer op de juiste weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:05 



 
Profiel   

Het mooie van les vind ik dat er iemand is die met je meekijkt. Als je dan ook nog een trainer hebt die je prima kunt uitleggen waarom er gebeurt wat er gebeurt en je advies geeft over hoe jij dingen kunt veranderen, dan is dat de moeite waard.

Een paard in training zetten kan een prima optie zijn om je paard iets aan te leren waar je zelf moeite mee hebt, bijvoorbeeld door bekkenpijn zoals in jouw geval. Maar zelf doen en daardoor met je paard meegroeien is toch het mooist. En dat lees ik keer op keer in je posts: dat je zo ongelooflijk trots bent op en blij met je paard, die toch altijd zo haar best voor je doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:35 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Oh dat kan ik zeker eens proberen sumsum. Dank je voor de tip. Het is opvallend dat telkens ik dit vertel aan iemand, hoeveel mensen hiermee problemen hebben en vooral vrouwen dan.

Net weer gaan rijden en ze was weer heel leuk. Heb echt genoten. Dochter heeft me eerst wat soort les gegeven en dan zelf eens met Lily gereden. Ze reageert nu echt al zo goed das leuk. En was helemaal niet rennerig.
Want dat is dus even ook een probleem geweest. Trainer vond dat ze niet snel genoeg reactie gaf op wat ik vroeg waardoor ze eigenlijk dan schrikkig werd op men been. Echt niet leuk en zeker niet de bedoeling. Ze moet reageren ja dat wel maar ik hoef geen paard dat echt bang is van men been.
Ik mocht niet zoveel babysitten.
Terwijl Wim altijd zegt hoe harder je knijpt, hoe trager ze gaan en dat vind ik best leuker zo rijden.

Natuurlijk ze is ook al zeker 50 kg als het geen 100 is kwijt en haar conditie is wel top want ze zweet helemaal niet snel. Dus dat voel ik wel.

Ik moet ook vooral op letten dat als haar ‘englevel’ of hoe je het wil noemen, de hoogte ingaat, ik me daar niet mag proberen overzetten maar net onder en alles terug naar beneden halen. Want anders gaat zij weer over mijn level willen gaan en krijgen we alleen maar een strijd die ik eigenlijk nooit kan winnen.

Pfff paardrijden het is en blijft toch moeilijk. Ik ben ook veel te traag in men denkwerk.

Zo hadden we paar weken geleden een probleem dat ze steeds dacht in de contragalop te moeten gaan en eerst mag je hun het tempo zelf laten bepalen waardoor ze dan eigenlijk steeds op de x ging versnellen. Echt heeft me tien minuten denkwerk gekost, eer ik wist hoe ik dit kon oplossen. Das dus nog mijn probleem.

Maar we zitten weer op de rails en ze voelt terug zo goed dus we gaan er weer voor. Steeds stapjes verder.

Donderdag les.



Ik heb eens met een lady reiner zadel gereden, zit echt zalig, zo voel je echt hoe anders een mannen en vrouwen bekken gevormd zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 21:40 



 
Profiel   

Fotsy schreef
Ik moet ook vooral op letten dat als haar ‘englevel’ of hoe je het wil noemen, de hoogte ingaat, ik me daar niet mag proberen overzetten maar net onder en alles terug naar beneden halen. Want anders gaat zij weer over mijn level willen gaan en krijgen we alleen maar een strijd die ik eigenlijk nooit kan winnen.

Pfff paardrijden het is en blijft toch moeilijk. Ik ben ook veel te traag in men denkwerk.


Fotsy, leuk dat het zo goed blijft gaan !

Wou toch even vragen wat je daarmee wil zeggen, met 'englevel' ... Snap het even niet.

Verder is die zin over 'te traag in mijn denkwerk' ook op mij van toepassing :o Reining gaat mij nooit lukken, want dan moet alles zo supersnel gaan ...

Ook ik heb best veel last van mijn bekken. Zal misschien iets typisch zijn voor vrouwen die paardrijden ? Bij mij kraakt en knakt werkelijk alles, alsof alle ligamentjes of peesjes continu ergens blijven achterhaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:11 



 
Profiel   

Ja Tinne maar heb eens gekeken amai die lady reiner is ook niet goedkoop zeg

Hahaha marilu jij ook al. Ik ging ze laatst eens klopje geven met men hand op haar poep. Amai was me dat een slecht idee. Men rug kraakte als in een kaartenhuisje krak krak krak. :') ik word oud denk ik.

Idd iets heel typisch voor vrouwen blijkbaar. Vandaag zei osteo dat ze er zelf ook veel last van had bij het rijden. Maar ik merk na vandaag beterschap dus binnen veertien dagen opnieuw een pijnigingsbeurt met naalden :D

Wel englevel tja hoe moet ik dit omschrijven stresslevel. Maar ik merk duidelijk aan lily dat als ik iets nieuws vraag dat ze dit spannend vindt en dan versneld of uit elkaar valt of naar binnen of naar buiten. Allez zo bijvoorbeeld met aanspringen in galop uit stap. Van zodra ik stelling vroeg, wist ze al hoe laat het was en dan of ze krulde zich op of wou versnellen in die stap of duwde zichzelf naar buiten ofzo. Dus ik moet dan zorgen dat ik kalm blijf en eerst de spanning weghaal en haar laat stappen hoe en waar ik ze wil en vooral wacht wacht wacht en dan pas aanspring in galop.
Ik merkte dat als ik haar stresslevel voelde dat ik gehaast werd en ze snel in galop wou zetten voor dit echt tot uiting kwam maar ik moet dus net het omgekeerde doen. Tijd nemen en op ideaal onverwacht moment. Want ze is helaas ook heel snel meedenkend dus moet ervoor zorgen dat ze niet verwacht wat ik van haar wil.
Nu dit is echt heel miniem want lily is vrij cool van zichzelf maar als ik dit niet corrigeer dan kan dit wel escaleren telkens ze iets nieuws moet leren.

Tis vooral altijd een reflectie van mezelf hoor. Ik wil iets en drijf haar stresslevel omhoog. Ik weet dat ik de oorzaak ben en daar werken we nu aan. Maar de oefeningen worden voor mezelf ook zwaarder en moeilijker, waardoor men eigen level vaak omhoog gaat. Zelfbeheersing is begin van alle wijsheid bij paardrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:33 



 
Profiel   

Oh, ok, ik snap het (ongeveer ;) ).
Ga daar bij mezelf ook eens op letten. Ik kan mijn stresslevel heel moeilijk laag houden en dat van mijn paard nog minder :o Maar op de manier dat je het nu beschreven hebt, it makes sense :D
Lijkt mij wel een goeie lesgever, Wim,als ik je commentaren zo lees !

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-19 21:42 



 
Profiel   

Wat leuk om weer te lezen hoe jullie samen groeien en meer en meer een band kweken!
Hopelijk verlicht de osteo jouw bekkenprobleem.

Heb ik juist gezien dat je andere merrie te koop staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 00:02 



 
Profiel   

Die lady reiner van Pullman zeker? Die zit zeker zalig <3 Als ik ooit toch eens geld over heb hè....

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 01:38 



 
Profiel   

xLaraaj schreef
Wat leuk om weer te lezen hoe jullie samen groeien en meer en meer een band kweken!
Hopelijk verlicht de osteo jouw bekkenprobleem.

Heb ik juist gezien dat je andere merrie te koop staat?


De dunalino merrie? Die is reeds verkocht naar Oostenrijk.
Lily haar zus staat wel nog te koop maar alleen voor de juiste persoon.
Probleem is beetje dat ze moet zadelmak gemaakt worden en ik dan binnenkort met drie rijpaarden zit. Wat me net iets teveel van het goede is. Maar als ze niet verkocht is dan zal het wel even zo zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 08:21 



 
Profiel   

Noisy schreef
Die lady reiner van Pullman zeker? Die zit zeker zalig <3 Als ik ooit toch eens geld over heb hè....

Ik had die van bobs custom saddles gezien. Ging naar de 5000 euro. Is die ven pullman goedkoper of nog duurder?
Ziet er wel prachtig uit

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 08:22 



 
Profiel   

Ja die van Bobs heb ik eens mee gereden, de Ann Fonck. Zit echt super, de zit is smaller gevormd, naar een vrouwelijk bekken. Maar idd, prijzig...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 08:33 



 
Profiel   

Allez de les zit erop en was weer zalig echt. Top paard al zeg ik het zelf. Alleen die level stabiel houden van mezelf das echt de uitdaging. Kreeg weerom veel complimenten hoe mooi en goed ze nu al loopt tegenover in het begin. Het begint er echt uit te zien. Ik voelde het ook. Ze liep zo relax en leuk. Geen verzet.

En echt, ik blijf het zeggen, die haalt toch echt het beste uit mij en mijn paard. Zo een lesgever. Zag al probleem toen ik het voelde en wist me snel genoeg een oplossing te geven. En dit terwijl we uitzonderlijk met drie in een piste aan het lessen waren. Geen enkel moment van verveling of geenenkel moment dat je denkt nu mag hij eens zeggen wat ik moet doen.

Aansprong in galop ging super en heel relax.
Ook versnellen en vertragen geweldig leuk gevoel. Ik moet ze ook echt wel losser laten, ze kan het wel alleen aan met enkel men benen.
Die spin was hij ook zeer onder de indruk. Geen enkele keer achter gezet. Check we gaan er nog komen zeg :P :D
Stoppen ja men staartbeen heeft het weer geweten. :') maar ze ging direct ook steeds net achteruit. Op laatst begon ze dan wel heter te worden dus net op tijd mogen stoppen want we sluiten altijd af met een goeie move.

Zondag gaan we eens een buitenrit maken. Heb er zin in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:28 



 
Profiel   

Hahaha, je loopt zo te lezen bijna naast je laarzen van trots. Gaaf!

Geniet van jullie buitenrit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 22:38 



 
Profiel   

Geweldig hoe je met zoveel trots over Lily praat !
En dat is je goed recht, man wat een fantastisch paardje is ze toch.

Heel veel plezier zondag met de buitenrit..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 08:18 



 
Profiel   

Ik krijg gewoon zin om mijn merrie in te laden om daar te gaan trainen :Y)

Zo iemand die dingen op lost met rust is toch echt heel waardevol.

Mooi om te lezen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 10:00 



 
Profiel   

Die van Pullman is al ouder, was ook reteduur ook iets van €5000,-
Ik zag dat Crates er ook eentje heeft, die is iets goedkoper
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 10:40 



 
Profiel   

Die is al net iets aangenamer van prijs :') jeetje zeg die kosten toch geld. Voor je het weet zit je met een aantal duizenden euro’s onder je kont.

Oh deze had ik nog eens genomen week geleden.
Zal men toestel eens meenemen en dochter aan het werk zetten.

My view

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-19 17:59 



 
Profiel   

We zijn vandaag ook eens gaan rijden, jammer was het al te donker voor een buitenrit maar gelukkig misschien want was ze weer moeilijk :') Rennerig. Ze stonden natuurlijk allemaal nog buiten en die paarden die passeerden waren en aan het rond bokken, die zijn natuurlijk interessanter dan je baas hè

Even voor jullie gefilmd dus wat ik bedoel met die level. Je ziet duidelijk wanneer ik de stelling vraag ze of haar hoofd naar boven gooit of versneld of .. dus we moeten wachten wachten wachten. Nu loopt nog helemaal niet perfect en zeker in tweede filmpje hare moeilijke kant, als ze in galop sprong want ze keek recht naar elena maar ze sprong net aan en liep niet weg dus das al iets. Ohja en die mislukte stop was dus omdat ze rennerig werd en ik dit niet wil.

https://youtu.be/U6MS33lQHAQ

https://youtu.be/n6DJhwUwM1o


De spin ging dan weer lekker. Moeilijke kant ging ze 1 keer achter en dat had ik gevoeld. Ze hangt ook met momenten in die moeilijke kant maar dat kan ik pas corrigeren als ze net gaat overzetten. Ook in de spin moeten ze nageeflijk zijn.
https://youtu.be/Bi_GJQs_6FY

https://youtu.be/En-PnMbKIFs

Tis eens om een idee te hebben al liep ze vandaag helemaal niet zo lekker dan donderdag in de les.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:43 



 
Profiel   

Wat fijn dat jij een filmer hebt! Vraag je haar achterhand met een bepaalde reden naar binnen voordat je in galop aanspringt?

Het lijkt alsof ze af en toe haar hoofd kantelt, eigenlijk op beide kanten, bedoel je dat met die level?

Jullie echt een leuke combi, ga vooral zo door, het gaat om de weg erna toe he :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 20:58 



 
Profiel   

Ja tuurlijk zo springen we aan in galop. Heup naar binnen plaatsen. De aansprong van de galop zit hem in de achterhand. Dus heup naar binnen vragen. Eigenlijk moet ik ook van Ernst steeds die heup weer overdreven naar binnen vragen telkens we uit galop naar stap gaan maar das nog een dingetje :') iets met vergeetachtig en dan steeds te laat en moment gemist :7
Je ziet wel op filmpje dat als ik die heup vraag, vaak haar hoofd wat omhoog gaat of ze sneller stapt. Nu ik zie ook dat dit niet extreem is maar het voelt wel zo :D en dit mag ze niet doen.

Ja dat hoofd kantelen is me ook weer opgevallen. Had ze dus voordat haar tanden gedaan zijn ook even. Denk dat het misschien tijd is voor een ander bit. Nu ook dit is wel weer mijn fout. Als Wim dit ziet dan roept hij dat ik men buitenteugel ook moet meenemen als ik haar vraag. Ik heb nogal de neiging meer druk op die binnenteugel te nemen. Terwijl je een paard altijd aan beide teugels met evenveel druk moet vragen. Maar ja helaas corrigeer ik het niet snel genoeg als ik rij. Duurt allemaal even in men hoofd voor er een oplossing komt. :P :P
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-19 21:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 7 van de 11 [ 268 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen