Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Voor het eerst op 1 hand met Special.

 
Profiel   

Mooie merrie! Jullie komen er wel. <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 01:39 



 
Profiel   

superpony schreef
1 kant op meer dan de andere kant op? Dan zou je echt naar je zit en hulpen moeten kijken. Je ziet vaak dat mensen niet hetzelfde zijn en doen beide kanten op. Draaien in je heup, meer gewicht, je handen etc kan echt veel schelen. Zeker voor een paard in opleiding.
Daarnaast zou ik me op tempo niet te druk maken. Als een paard maar goed correct leert spinnen, komt het tempo wel. Ga je te snel naar tempo, loop je ergens vast. En niet elk paard gaat hard spinnen. Dat zit er gewoon echt niet altijd in.


Ja rechtsom, maar dit is heel verklaarbaar hoor. Ze is vanaf de grond jaren 1 kant op getraind. Dus toen ik d'r kocht kon ze alles maar 1 kant op. Ze heeft dus nooit de andere kant goed ontwikkeld in d'r spieren.
Dit gaat al heel veel beter, maar in moeilijkere oefeningen zoals de spin merk ik weer dat deze kant lastiger is. Ben gewoon rustig aan het leren dat ze vooruit gaat denken en tempo komt bij ons pas na techniek. Eerst correct spinnen en dan zover kan vaart maken.
We doen het echt wel op de goede volgorde hoor *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 11:59 



 
Profiel   

Malenka schreef
Wat me opvalt bij veel ruiters die met een hand rijden, en wat ik bij jou ook zie, is dat ze die schouder naar voren brengen of optrekken terwijl ze de andere laten hangen. Dat kan zeer veel invloed hebben. Misschien een dingetje om mee te experimenteren om te zien wat het doet?

Verder echt super leuk om te zien hoe jullie ondanks alle tegenslagen vooruit blijven gaan!


Ik snap wat je bedoeld. Maar als je goed kijkt naar m'n op twee handen foto's doe ik dit ook. Dit door m'n rechter schouder waar ik al jaren een blessure aan heb. Kan hem niet naar achter houden. Ik zit niet scheef en denk dat dat erg belangrijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 12:00 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
Malenka schreef
Wat me opvalt bij veel ruiters die met een hand rijden, en wat ik bij jou ook zie, is dat ze die schouder naar voren brengen of optrekken terwijl ze de andere laten hangen. Dat kan zeer veel invloed hebben. Misschien een dingetje om mee te experimenteren om te zien wat het doet?

Verder echt super leuk om te zien hoe jullie ondanks alle tegenslagen vooruit blijven gaan!


Ik snap wat je bedoeld. Maar als je goed kijkt naar m'n op twee handen foto's doe ik dit ook. Dit door m'n rechter schouder waar ik al jaren een blessure aan heb. Kan hem niet naar achter houden. Ik zit niet scheef en denk dat dat erg belangrijk is.


Blessures en dergelijke zijn erg lastig natuurlijk.

Toch heeft het wel effect op je zit. Ook al zit jij voor je gevoel of het beeld recht, je gewicht in het zadel wordt altijd iets verplaatst als jij een schouder naar voren of achter hebt. Alles in je lijf heeft daar effect op, zelf al als je de andere kant op kijkt bijv.

Als het beestje scheef gereden is, moet je eerst daaraan werken en misschien het spinnen alleen op techniek wat meepakken, maar zeker nog niet op tempo. Dat heeft geen nut en je loopt straks tegen meer problemen of zelfs blessures op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-19 13:45 



 
Profiel   

Ik denk dat we goed op weg zijn, niks forceren en op ons eigen tempo alles oppakken. Ik ben niet van de prestaties maar van het samen ver komen met lol en geduld.

Vind het een beetje jammer dat er gesuggereerd word dat ze scheef gereden is omdat ik 1x op 1 hand rij.

We gaan lekker zo door, want die blessure raak ik toch niet meer kwijt. Ze heeft me al door slechte dagen gedragen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 12:34 



 
Profiel   

Dat is van mij uit absoluut niet de bedoeling. Ik zag gewoon iets waar je mee zou kunnen experimenteren om te kijken. Wat het effect is. Ik wist niet of je jezelf er bewust van was. Veel ruiters zijn dat namelijk niet.

Ik vind dat jullie het ontzettend leuk doen samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 13:47 



 
Profiel   

Nee, niet omdat je op 1 hand rijdt, maar omdat je aangeeft dat een kant op moeilijker is. Dat heeft meestal de reden dat de ruiter scheef zit en dat hoeft niet voor het zicht te zijn, maar mensen verplaatsen al gewicht als ze een bepaald ekant op kijken.
Er wordt veel te weinig aandacht aan geschonken bij trainen.

Je kan je trainer een keer beide kanten op laten spinnen en goed meekijken.

Je blessure doe je niks aan, maar kleine beetjes helpen altijd. En inderdaad lol maken en niet teveel willen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 14:32 



 
Profiel   

Malenka schreef
Dat is van mij uit absoluut niet de bedoeling. Ik zag gewoon iets waar je mee zou kunnen experimenteren om te kijken. Wat het effect is. Ik wist niet of je jezelf er bewust van was. Veel ruiters zijn dat namelijk niet.

Ik vind dat jullie het ontzettend leuk doen samen!


I know :)

Ja ben mezelf gelukkig heel bewust van m'n zit ed

Tnx snel een keertje langskomen. Kan je ook Cas zien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 20:05 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen