Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voor het eerst op 1 hand met Special.

 
Profiel   

Afgelopen woensdag had ik weer les van Roy en was Bellatrix (Marlies) mee om te kijken en foto's te maken.

Special is weer helemaal hersteld van haar bot blessure dus we kunnen er weer volle bak tegenaan.

Dit keer zijn we weer aan de gang gegaan met spins en voor het eerst heb ik Special op 1 hand gereden.

Special is erg traag in haar spins en we zijn druk bezig dit vlotter te maken. Linksom laat ze haar schouder te veel vallen en stapt ze achterlangs. Dit gaat beetje bij beetje beter.

Ik ben uiteraard begonnen met warm rijden en actief maken. Dat doe ik door veel te stoppen (stem, been en hand afzonderlijk van elkaar) Ze word steeds scherper als ik haar dit vraag en dat treed ze ook goed onder.

[ img ]

Knap koppie
[ img ]


[ img ]


Hier begon mijn les. Ter voorbereiding op de spin rijden we kleine vlotte cirkels. Dit om haar vlotter te maken in het beenwerk.
[ img ]

Om dan vanuit daar de spin in te gaan
[ img ]

Daarna mocht ik dr op 1 hand pakken. Nog ff onwennig
[ img ]

En na een jog te hebben gedaan gingen we over in galop.
[ img ]

Dit ging verbazingwekkend goed. Moest erg opletten dat ik mijn hand recht hield boven dr manen.
[ img ]

Kleine cirkels waren in het begin echt heel lastig. Vooral op haar moeilijke kan gooide ze haar schouder volledig naar binnen. Maar dit viel op te lossen.
[ img ]

Deze kant ging ons makkelijker af
[ img ]


[ img ]

En aan het einde moest ik de grote cirkels versnellen en op de kleine cirkels langzaam. Erg leuke oefeningen :)
[ img ]

Ik heb kneiter spierpijn maar onwijs veel geleerd.
Tnx voor het lezen en kijken.

Voorlopig gaan we weer wat vaker lessen. Om de twee weken voor nu zodat we ook tijd hebben om aan het huiswerk te werken.

Wil je een kijkje nemen in mn vorige topic's. Leef je uit

Vorige topics!!
18. [ITP] Nieuwe stal, nieuwe outfit, nieuwe foto's! By Bellatrix
17. viewtopic.php?f=261&t=1960067&p=99974725#p99974725
16. [ITP] Mijn 2 liefdes vastgelegd door Bellatrix
15. viewtopic.php?f=256&t=1935568
14. [RIJ-ITP] Paard en Leven met Special!
13. [ITP] Bellatrix did it again!! Spec op de hei
12. [ITP] Spec 10 jaartjes jong in de sneeuw!!
11. [RIJ-ITP] EJL-ITP met Chey's Special Delivery
10. [ITP] My Special Delivery in Herfstkleuren!
9.[TEN-ITP] Mijn eerste Klasse 1 met Special is een feit!!
8.[WN-ITP] Les van Alice, vastgelegd voor Bellatrix!! TROTS op Spec!!
7.[ITP] Met Special op de hei!! Foto's van Bellatrix <3
6.[ITP] De camera van Bellatrix heeft Spec weer gevonden!!
5.[ITP] My Special Delivery has finally arrived!! 2015!
4.[RIJ-ITP] Prachtige dierendag: eerste buitenrit met dinnetje!
3.[WN-ITP] Zonder zadel op Chey's Special Delivery
2.[ITP] Een half jaar Special!!
1.[ITP] Na lang onzeker, toch ITP met Special!!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 11:52 



 
Profiel   

Ik vond dat het echt heel goed ging! Ze liet zich best fijn sturen. :j Weer een stapje verder in de training dus. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 16:12 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! Herkenbare werkpuntjes :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 17:05 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Western in the picture.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 17:06 



 
Profiel   

Ben je hier ook net mee begonnen Troi?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 18:09 



 
Profiel   

Ziet er goed uit! En die spierpijn is ook zo lekker herkenbaar :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 21:07 



 
Profiel   

ziet er super uit. Gaat steeds lekkerder volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 21:11 



 
Profiel   

Dankjewel Melissa0304 en Nickolay!!

Gaat zeker steeds beter!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 21:31 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
Ben je hier ook net mee begonnen Troi?


Yep!

Ik rijd al wel een tijdje veel eenhandig maar ben pas begonnen met spins en aanzet tot cirkels. Veel werk aan de schouderpositie in de kleine cirkels (en vooral mijn houding ook := ) en achterhand in de ‘spins’ stil houden (echt nog eerste begin van de spins). Zo moeilijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-19 21:35 



 
Profiel   

troi schreef
MarlonNaldo schreef
Ben je hier ook net mee begonnen Troi?


Yep!

Ik rijd al wel een tijdje veel eenhandig maar ben pas begonnen met spins en aanzet tot cirkels. Veel werk aan de schouderpositie in de kleine cirkels (en vooral mijn houding ook := ) en achterhand in de ‘spins’ stil houden (echt nog eerste begin van de spins). Zo moeilijk!


Dat is inderdaad heel herkenbaar. Schouder is best heel lastig om goed te zetten maar ik moet van Roy op de moeilijke hand er na twee drie passen weer uitrijden zodat ze wat meer voorwaarts gaat denken.

De achterhand moet ik negeren, dit komt vanzelf goed geeft hij aan. En dat is ook zeker zo.

Tis idd niet ff aangeleerd :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 08:26 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
troi schreef

Yep!

Ik rijd al wel een tijdje veel eenhandig maar ben pas begonnen met spins en aanzet tot cirkels. Veel werk aan de schouderpositie in de kleine cirkels (en vooral mijn houding ook := ) en achterhand in de ‘spins’ stil houden (echt nog eerste begin van de spins). Zo moeilijk!


Dat is inderdaad heel herkenbaar. Schouder is best heel lastig om goed te zetten maar ik moet van Roy op de moeilijke hand er na twee drie passen weer uitrijden zodat ze wat meer voorwaarts gaat denken.

De achterhand moet ik negeren, dit komt vanzelf goed geeft hij aan. En dat is ook zeker zo.

Tis idd niet ff aangeleerd :n


Idd! Als mensen mij vragen waar ik aan werk in lessen zeg ik ook altijd zitten en sturen, al ruim 10 jaar mee bezig. Is geen woord van gelogen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 08:33 



 
Profiel   

Haha zo waar idd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 08:51 



 
Profiel   

Haha zo herkenbaar Troi!
Erg leuke foto’s om naar te kijken en heerlijk te lezen dat anderen dezelfde dingen tegenkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 09:12 



 
Profiel   

Ze is zo stoer! Leuk om te zien en zo te lezen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 16:59 



 
Profiel   

chriske schreef
Ze is zo stoer! Leuk om te zien en zo te lezen :)


Tnx, ben heel wijs met d'r!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-06-19 19:15 



 
Profiel   

Uitgelicht! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 03:08 



 
Profiel   

Bellatrix schreef
Uitgelicht! *\%/*


Tof!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 06:33 



 
Profiel   

Knappe merrie <3 <3 Het klinkt altijd zo simpel, zitten en sturen, maar valt tegen haha. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 11:19 



 
Profiel   

PRD schreef
Knappe merrie <3 <3 Het klinkt altijd zo simpel, zitten en sturen, maar valt tegen haha. :+


Dankjewel, pff echt wel. Moest mn cirkel oversteken en voelde me net een beginner. Ze is best scherp op nek reining. Dus het roer ging 180 graden om. _O-

Goed tussen je benen houden lukt al steeds beter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 12:00 



 
Profiel   

Leuk paard!

Goed op je houding blijven letten en bij spins wat je al zegt; in de spin en er vlot uit. Niet teveel draaien, maar steeds uit je spin wegdraven.

En je voorbereidend werk. Hoe is ze in de zijgangen in draf??

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 12:31 



 
Profiel   

superpony schreef
Leuk paard!

Goed op je houding blijven letten en bij spins wat je al zegt; in de spin en er vlot uit. Niet teveel draaien, maar steeds uit je spin wegdraven.

En je voorbereidend werk. Hoe is ze in de zijgangen in draf??


Ja precies, dat moet ik ook doen idd.

Wat voor zijgangen bedoel je in draf?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 12:48 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
superpony schreef
Leuk paard!

Goed op je houding blijven letten en bij spins wat je al zegt; in de spin en er vlot uit. Niet teveel draaien, maar steeds uit je spin wegdraven.

En je voorbereidend werk. Hoe is ze in de zijgangen in draf??


Ja precies, dat moet ik ook doen idd.

Wat voor zijgangen bedoel je in draf?


Alle zijgangen die je normaal doet. Bijv wijken en dan zorgen dat ie ook goed voorwaarts blijft. Dus paar passen wijken en weer harder wegdraven, wijken, wegdraven. Dat is puur voor het lijf. Als het lukt appuyeren, maar recht houden met wijken is ook al een goede oefening.
Ik oefen verder alle zijgangen om een paard los, sterk en soepel te houden. Sowieso veel schakelen en overgangen als ze terugzakken in tempo met spinnen. Draaf eens weg vanuit back up.
Doe je roll back in draf ipv galop etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-19 23:23 



 
Profiel   

superpony schreef
Alle zijgangen die je normaal doet. Bijv wijken en dan zorgen dat ie ook goed voorwaarts blijft. Dus paar passen wijken en weer harder wegdraven, wijken, wegdraven. Dat is puur voor het lijf. Als het lukt appuyeren, maar recht houden met wijken is ook al een goede oefening.
Ik oefen verder alle zijgangen om een paard los, sterk en soepel te houden. Sowieso veel schakelen en overgangen als ze terugzakken in tempo met spinnen. Draaf eens weg vanuit back up.
Doe je roll back in draf ipv galop etc.


O dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik altijd mee bij het warmrijden.
Gaat heel soepel, ze is best vlug met d'r benen maar ze hangt teveel terug in de ene spin. Hier gaat we hard aan werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 20:41 



 
Profiel   

MarlonNaldo schreef
superpony schreef
Alle zijgangen die je normaal doet. Bijv wijken en dan zorgen dat ie ook goed voorwaarts blijft. Dus paar passen wijken en weer harder wegdraven, wijken, wegdraven. Dat is puur voor het lijf. Als het lukt appuyeren, maar recht houden met wijken is ook al een goede oefening.
Ik oefen verder alle zijgangen om een paard los, sterk en soepel te houden. Sowieso veel schakelen en overgangen als ze terugzakken in tempo met spinnen. Draaf eens weg vanuit back up.
Doe je roll back in draf ipv galop etc.


O dat bedoel je. Dat soort dingen neem ik altijd mee bij het warmrijden.
Gaat heel soepel, ze is best vlug met d'r benen maar ze hangt teveel terug in de ene spin. Hier gaat we hard aan werken.


1 kant op meer dan de andere kant op? Dan zou je echt naar je zit en hulpen moeten kijken. Je ziet vaak dat mensen niet hetzelfde zijn en doen beide kanten op. Draaien in je heup, meer gewicht, je handen etc kan echt veel schelen. Zeker voor een paard in opleiding.
Daarnaast zou ik me op tempo niet te druk maken. Als een paard maar goed correct leert spinnen, komt het tempo wel. Ga je te snel naar tempo, loop je ergens vast. En niet elk paard gaat hard spinnen. Dat zit er gewoon echt niet altijd in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 22:05 



 
Profiel   

Wat me opvalt bij veel ruiters die met een hand rijden, en wat ik bij jou ook zie, is dat ze die schouder naar voren brengen of optrekken terwijl ze de andere laten hangen. Dat kan zeer veel invloed hebben. Misschien een dingetje om mee te experimenteren om te zien wat het doet?

Verder echt super leuk om te zien hoe jullie ondanks alle tegenslagen vooruit blijven gaan!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-19 22:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen