Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van veulen naar rijpaard :)

 
Profiel   

Sommige kennen Yuri al vanaf veulen af aan. Yuri is van 31-03-2016 . Hij is van juli tot en met september in training geweest bij Anick Worp van Mag's Showhorses.

juli
Het was zover daar ging hij dan de grote stap maken naar het ruitermak maken... zo spannend vond ik het maar hij stond daar meteen heel relaxt en vond alles prima.


[ img ]


Alleen zag Anick tijdens het longeren dat yuri moeite had met inbuigen en compenseerde zijn achterbeen die week kwam er toevallig een therapeut genaamd Nienke even langs. Zij heeft hem helemaal na gekeken en kwam erachter dat hij een trauma in zijn hoofd had waardoor hij zijn nek en rug vast zetten (nooit wat van gemerkt eigenlijk) maar wel een hoop duidelijkheid want toen hij net 1 jaar was heeft hij mega hard zijn hoofd gestoten tegen een laag plafond dus daar heeft hij van binnen veel last van gehad arme yuri. Maar door Nienke haar magische handjes werd Yuri geheel ander paard hij werd rustiger in zijn gedrag en straalde uit zijn ogen rust uit.


[ img ]


Anick ging verder met longeren ze leerde hem met lange lijnen lopen zodat hij kon wennen aan het bit en het sturen ervan. zo braaf deed hij dat allemaal. Eind juli ging ze met zadel over hem heen hangen en ook dat vond hij geheel niet erg ook weer zo braaf :):) jemig wat was ik trots:) Ik zelf had al een grote basis aan hem geleerd hij kende het zadel, hoofdstel,stap,draf,galop,achteruit haha en gewoon longeren.


[ img ]

[ img ]

[ img ]

en ineens jawel ik zat thuis op de bank kreeg foto doorgestuurd ik zag het ze had er 28 juli voor het eerst opgezeten *\o/* ze vertelde dat hij zo vertrouwd aanvoelde dat ze er mini stukje op gestapt heeft wauw wat was ik ontroerd zo onwijs blij en trots hoe zij en yuri dit samen deden <3

Augustus

Yuri werd deze maand verder doorgepakt maar in alle rust en kreeg genoeg nadenk tijd voor alles wat hij leerde. lekker op het land.


[ img ]

Anick vertelde dat hij het allemaal heel spannend en moeilijk vond maar graag het juiste wilde doen en bijwijzen een dag rust en volgende dag deed hij het al veel beter braaf peerd :) 11 augustus heeft ze voor het eerst met hem gedraafd en klein stukje gegalopeerd wauw <3 en ook weer zo braaf, Alleen kwamen we er ook achter dat hij zijn singel niet prettig vond en ging over op een bont singel dat ging 100% beter gelukkig :) 13 augustus had ik een les op haar paard genaamd Bruce want ik wilde eerst weer even rijden voordat ik op yuri stapte was weer heel leerzaam :) en toen kwam de vraag wil je yuri even aan het werk zien graag :):) dus zo zij ging rijden en het zag er allemaal zo top uit dat ze vroeg of ik rondje wilde uitstappen nou zeg jemig wauw jahoor ik zat op yuri en trots en emotioneel prachtig moment *\o/* <3


[ img ]


September

9 september had ik mijn eerste les op yuri en natuurlijk weer wauw wat was hij braaf voelt zo goed aan:) we hebben gedraafd en stukje galop even aan de lijn gedaan daarna durfde ik los te draven en in de grote binnenbak uit te stappen 1 woord TROTS !!

[ img ]

[ img ]

daarna lesde ik 2x in de week op hem dankzij Anick haar werk geduld alles kon ik zo vertrouwd op yuri rijden ze begeleiden mij enorm fijn hierin en ben daar heel dankbaar voor.


[ img ]


Toen was het moment om weer naar huis te gaan 3 maanden voorbij gevlogen prachtige mooie tijd . We kwamen op stal aan en zijn stal was versiert zo lief :)


[ img ]


de volgende dag 30 september heb ik rondje gestapt en gedraafd in de buitenbak voor het eerst in een buitenbak, met wind, en water plassen en het ging super *\o/* we zijn niet van plan om elke dag te gaan rijden/longeren maar 2 a 3x in de week is het doel mits het weer beetje mee werkt haha *\o/* deze foto is van afgelopen maandag
[ img ]

gisteren hem even lekker gepoetst en donderdag wil ik weer rondje maken met hem <3

bedankt voor het lezen van mijn verhaal op naar mooi toekomst dat we veel afwisseling hebben en genieten van elkaar <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 10:58 



 
Profiel   

Wat heb je een mooi paard <3 Lekker van gaan genieten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 11:16 



 
Profiel   

Lief Dankje wel ja gaat helemaal goed komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-19 11:17 



 
Profiel   

Wat gaaf! Moet vast een heerlijk gevoel zijn om hem nu te kunnen rijden :) veel plezier met hem en wie weet zie ik hem weer een keer op een wedstrijd! (1 jaar geleden zat hij in dezelfde klasse als het paard van een vriendin van me)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 22:00 



 
Profiel   

Zeker heel speciaal gevoel :):) wat leuk ga volgend jaar weer wat in hand onderdelen lopen met hem :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-19 22:10 



 
Profiel   

[ img ]

Trots op m’n puppert

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 10:22 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's, vooral die hierboven ^. Prachtig paard met een gave kleur!

Inderdaad lekker genieten, maar zo te zien doe je dat al :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 11:17 



 
Profiel   

Sheeltje wat ene leuke foto's en wat pak je het allemaal grondig en goed aan. Heel erg leuk om je weer eens te zien met een paard in een topic ook al is het dan geen merens ;) :D
Terecht ben je apetrots op je prachtige paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 13:28 



 
Profiel   

Ah lief super bedankt allebei <3 <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-19 15:58 



 
Profiel   

Super leuk! ziet er mooi uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 10:38 



 
Profiel   

Wat een leuk foto topic. Jullie doen het goed samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 16:56 



 
Profiel   

Dank jullie wel :)

Was er helaas af gevallen zaterdag maar terug erop gegaan en goed afgesloten gisteren ook even gestapt en gedraaft :) we zullen ups en downs hebben maar ben zo trots op hem wat een lieverd <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-19 20:23 



 
Profiel   

Wat gaaf om te lezen! Ik ben er allemaal nog niet zo bekend mee (beginner :+ ) dus ik vind het super interessant om te lezen hoe zoiets in de praktijk gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 15:51 



 
Profiel   

Het was ook zeker gaaf om het te zien en hoe hij goed voorbereid werd op grote dag hihi dankje :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-19 16:27 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen