Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Onze 2e (onderlinge) westernwedstrijd, zeer succesvol, maar

 
Profiel   

met een iets mindere afloop 8)7

Let op een heel verhaal, je kan dit ook skippen en gelijk door naar de foto's :)

Afgelopen zondag (3-11-2019) hebben we onze tweede westernwedstrijd gehad (wel onderling, bij The Cowgirls).
Ons favoriet onderdeel is het barrelracen, daarvoor hadden wij ons ook de eerste opgegeven, maar toen kwam polebending, alle trail onderdelen en de walkjog er ook nog bij. Dit is ons erg goed bevallen dat we ons gelijk weer hadden opgegeven voor de volgende, normaal rijden wij M1 dressuur (gaan nog naar de M2) en springen en crossen we oefenwedstrijdjes
3 november was het dan eindelijk zo ver. Redelijk optijd richting Emmercompascuum gereden om de hele dag bezig te zijn. Zaterdag avond nog een heel mooi paar westernlaarsjes gescoord :)

We zijn de dag begonnen met de in hand trail, dit ging niet helemaal zoals verwacht. Nistral vond de waterbak erg spannend en ik kreeg haar er echt niet doorheen. Oefenpuntje voor ons. Maar omdat eigenlijk iedere deelnemer out of pattern waren, zijn we toch geplaatst.
Hier een 4e prijs.

Toen de trail-beginners. Hier had ze de speedtrail al in de kop dus echt rustig en beheerst ging het niet :') . Wel alle onderdelen gehad en hier ook een 4e prijs.

Toen de speedtrail. GAS! Ondanks dat we een pion hadden omgekeild en t zeiltje ook in 2x ging toch nog ruim 1e geworden (met ruim 10seconden voorsprong op nummer 2).

Toen onze eerste keer western pleasure. Hier hadden we van te voren nog even een lesje meegepakt bij Natascha Holtrop om de basis even door te nemen. Wel de nodige foutjes en slordigheden, maar zeer tevreden voor de eerste keer. En zeer onverwacht 1e geworden :D

Daarna de hunter under saddle, ook hier van te voren nog even een lesje meegepakt voor de basis. Hierin waren wij de enige deelnemer dus ook 1e geworden, maar wel zeer positief commentaar, dat het heel netjes was en dat we het ook wel van een groep van 5 hadden gewonnen.

En op het laatst van de dag onze favoriete onderdelen. De speedevents.
Begonnen met de barrelrace, hierin startten we wel in de gevorderden groep ivm onze snelheid en hoe makkelijk wij het afleggen (Nistral kan mega scherp wenden en heel snel accelereren). We moesten tegen een ander meisje die veel speedevents rijdt in Duitsland, maar we waren erg aan elkaar gewaagd! Ik was hier net 2e geworden (verschil; ik had 14.29 en zij 14.17).

Als laatste de polebending, afgesproken dat we daarna ook nog even samen ons moment zouden pakken en een ereronde zouden rijden. Helaas is het van die ereronde nooit gekomen :n
We waren retesnel, maar na de finish verloor ik mijn evenwicht en mijn paard moet altijd nog een rondje uitrennen na het gerace dus die kreeg ik niet tot stilstand. Ik kon me niet meer vasthouden en daar ging ik. Helaas zat mijn voet ver in de beugel. Ondertussen dat ik viel, voelde ik dat hij bleef haken en dacht dit komt niet goed. Toen was het krak (ik hoorde en voelde het) en daar lag ik... Eerst voelde ik niks maar daarna kwam de pijn toch in mijn enkel. Nog half strompelend de bak uit gekomen, maar daarna ging het niet meer, gelijk gekoeld en uiteraard mocht de andere deelneemster nog van mij starten. Toen de uitslag kwam bleek ook nog dat ik had gewonnen! Ook weer krap aan (tijden weet ik niet precies meer). Mega blij dus. En heel lief kwam zij nog van haar paard af mij te feliciteren en afgesproken dat we volgende keer wel een ere ronde rijden :)

Ondertussen goed verzorgd door iedereen daar. Gelukkig was mijn instructrice mee, die heeft alles in de auto geladen, paard in de trailer, ik dwars op de achterbank met een coolpack op mn enkel en zo naar huis. Thuis gelijk overgeheveld naar de auto van mn moeder en door naar het ziekenhuis. Daar bleek dat zowieso mijn enkelbanden zwaar gescheurd zijn en mogelijk een breuk :( Nu bijna een week in het gips en maandag kijken ze weer verder.... Flink balen uiteraard en ik ga nog even kijken wat ik ga aanschaffen, korfjes of quick out beugels..
Hopelijk gauw weer op de been en vooral op het paard, en op naar de volgende wedstrijd! En uiteraard als het kan de speedevents weer, want dat is toch echt wel hetgeen waar we de meeste plezier aan beleven <3

Gezien Nistral het heel goed doet met de westernonderdelen, heb ik besloten ons hier meer op te gaan richten. Zowieso krijgt ze, als alles meezit, in 2021 een veulentje, dus dat jaar wou ik haar zowieso uit de officiële wedstrijdsport halen, en ik merk met de dressuur dat we niet echt meer mee komen tegenover de echte dressuurbloedjes (gaan nog wel aankomend jaar het in de M2 proberen) :) dus om het leuk te houden ga ik haar daarna lekker onderling starten, zowieso de western en wat dressuur en springen :) Krijg ook vaak te horen dat t echt een heel leuk westernpaard is en dat ze t heel goed oppakt, daarnaast merk ik ook dat het veel makkelijker gaat dan de dressuur :)

Een heel verhaal, hier nog de plaatjes van die dag :)

1. In hand trail, brug
[ img ]

2. In hand trail, water waar ze dus echt niet doorheen ging :')
[ img ]

3. Trail, hek openen
[ img ]

4. Speedtrail, slalom (ja die pion ging om)
[ img ]

5. 1e prijs! Speedtrail
[ img ]

6.
[ img ]

7. Western pleasure, jog
[ img ]

8. Western pleasure, lope
[ img ]

9. Western pleasure, nabespreking met Natascha :)
[ img ]

10. Hunter under saddle, trot
[ img ]

11. Hunter under saddle, canter
[ img ]

12. Hunter under saddle, de zeer positieve nabespreking met Natascha :)
[ img ]

13. Barrelrace
[ img ]

14. Polebending
[ img ]

15. Einde oefening....
[ img ]


Hopelijk snel (en vooral pijnvrij) weer te paard, 9 februari staat de volgende wedstrijd weer gepland, hopelijk te paard en anders dagje meelopen met de jury om wat dingen op te steken en te leren :)

Een reactie zou leuk zijn :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-19 22:33 



 
Profiel   

Mooie plaatsingen en leuke foto’s! Wel echt balen van de afloop.. veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 00:03 



 
Profiel   

De foto's laten vooral zien hoeveel plezier jullie hebben gehad. Jammer dan ook dat het helaas wat minder plezierig eindigde. Ik hoop dat de afloop de lol gedurende dag niet overschaduwd heeft en je ondanks alles toch ook nog een beetje kunt nagenieten van wat wel goed ging! Heel veel sterkte en ik hoop dat de boel snel geneest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 00:05 



 
Profiel   

Nee zeker niet! Heb echt genoten!
Echt balen, maar in die 20 jaar dat ik nu rij is dit de eerste keer dat ik naar de spoed moest...
Ben echt heel tevreden hoe het ging!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 16:36 



 
Profiel   

Dat is dan nog best netjes.. ;) En even afkloppen meteen hea. ;)

En mooizo, het is belangrijk om tevreden te kunnen zijn! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 17:56 



 
Profiel   

Wat een leuke volle dag. Anders dan de 8 minuten die voor een dressuurwedstrijd staan ;-) . Super leuke foto's. Hopelijk volgende keer een beter einde, veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 19:00 



 
Profiel   

Bijzonder topic. Van genoten. Jammer je pech en je blessure. Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-19 19:19 



 
Profiel   

Ik had al wat gelezen op facebook inderdaad. En het filmpje gezien van polebending. Jullie gaan inderdaad echt snel!
Volgend jaar wil ik ook meedoen, hoop met de gevorderde maar dat moeten we nog maar even zien. :')

Verder ook mooie resultaten! Leuk dat je aan zoveel onderdelen hebt meegedaan. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 07:20 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's het plezier spat ervan af!
Je heb ook een heel leuk aansprekend paard.
Balen van de afloop.

1 tip wil ik je wel meegeven, geef je enkel echt de tijd om te herstellen! rust is erg belangrijk, anders blijf je echt lang last houden!
Ik ben zelf 1,5 jaar zoet geweest, voordat de pijn echt weg was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 08:55 



 
Profiel   

Wat knap dat je iedere keer zo hoog geëindigd was! En mooie foto's! Wel echt jammer dat het zo afliep, veel beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 09:40 



 
Profiel   

@serenity
Haha ja inderdaad! Ben er wel eens harder afgeklapt... zo zie je maar weer je hoeft niet hard te vallen om iets te hebben

@ladyusry
Het is ook echt een leuke dag met gezellige mensen! Iedereen komt daar voor hetzelfde. Lekker oefenen en lol hebben. Hangt echt wel een andere sfeer dan met de dressuur wedstrijden (paar uitzonderingen daar gelaten, want zijn ook wel waar iedereen elkaar wel in de waarde laat)

@pien
Dankjewel!

@kimmy
Ga proberen het filmpje ook nog hier te plaatsen :) wou nog meer onderdelen meedoen, maar moet ook een beetje aan de kosten denken :') maar wat ik nu uitspaar doordat ik geen wedstrijden kan rijden kan ik dan mooi weer besteden :) leuk dat je mee wil doen! Je kan ook met de beginners meedoen hoor!

@toverbal
Ja nu ik dus wat mag proberen te lopen is dat lastig haha. Wil alweer zoveel! Maar ik weet wel hoe meer rust nu hoe beter de genezing :) heb heel wat jaren geleden links ook keer wat gekrakt maar nooit echt aandacht aan besteed. Toen was t ook minder pijnlijk dan nu. Maar toch nog wel eens last :( belangrijkste voor mij is om straks gewoon pijnvrij door het leven te gaan :) en dankjewel voor je leuke woorden over mn paard en over ons plezier :)

@kimmie
Dankjewel!

Heb nu vanochtend loopgips gekregen. Dus nu heel langzaam weer iets beginnen met belasten :) maar wel met veel rust tussendoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 12:27 



 
Profiel   

Wat jammer dat zo'n mooie dag zo eindigt! :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 16:12 



 
Profiel   

Ik weet het, heb vaker bij ze meegedaan met echte beginners paarden. Ik ben zelf gevorderd en mijn paard ook maar als combi moeten we mog even trainen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 17:59 



 
Profiel   

Jullie gingen zo hard haha, heb je filmpje nog gezien :D Gefeliciteerd met je prijzen! Ik zal je vast bij de volgende wedstrijd ook weer zien, hopelijk kun je dan gewoon weer lekker rijden. Beterschap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 19:20 



 
Profiel   

Wat een heerlijk veelzijdig en fanatiek dier! Ze gaat zo hard dat bij de barrelrace je strijklappen hun eigen leven leiden. :D Balen van het einde, sterkte met het herstel en dat je maar snel weer verder kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-19 21:48 



 
Profiel   


Dit is het filmpje van ons rondje polebending :)

Haha ja klopt zag ik ook al van de strijklappen :')
Volgende keer maar even wat anders haha
Veelzijdig is ze zeker. Daar geniet ik het meest van! Ze is zo makkelijk!

@britt dankje! Tot de volgende keer!
@kimmy succes met trainen :D
@antje ja echt balen! Wil zo graag vanalles doen! Maar moet echt mezelf tegenhouden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:24 



 
Profiel   

Valt me nu pas op hoe mooi hij overspringt! Daar kunnen wij nog wel wat van leren. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:29 



 
Profiel   

hoikimmmy schreef
Valt me nu pas op hoe mooi hij overspringt! Daar kunnen wij nog wel wat van leren. :')


Haha en als ik t onder de dressuurtraining vraag doet ze niks of heel hysterisch :')
Heb t dr nooit aangeleerd, zal wel iets natuurlijks zijn ofzo :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-19 18:34 



 
Profiel   

Jammer dat de dag zo afliep :( Ik zag jullie ook in actie, snelheid heeft ze zeker haha! Leuk dat het ook voor jullie een gezellige dag was, we komen ook naar de volgende wedstrijd. De schimmelruin die naast jullie stond is van mij ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-19 22:06 



 
Profiel   

Ziet er erg leuk uit! Dat schapenvachtje lijkt mij echt super fijn zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 23:43 



 
Profiel   

Ja maar nu ik m wat vaker heb gebruikt gaat t zachte er iets af. In t begin was hij zachter :)
Misschien x wassen of nieuwe maken :)

Uiteindelijk mochten we 17dec weer rijden. Moet nog steeds herstellen maar gaat echt hard zegt de fysio, we rijden alweer dressuurwedstrijden, M2debuut staat al gepland en laatst voor de grap mee gedaan met de jaarlijkse kampioenschappen van t dorp hier en met t springen zowaar reserve kampioen geworden 8-)

9feb mogen we weer de western doen :D
Deze keer gaan we de in hand trail doen, de trail, speedtrail, western pleasure, western horsemanship, leadline freestyle, hunter under saddle en poging doen tot barrelrace en polebending :) lekker vol programma maar mn paard die kan er geen genoeg van krijgen van alles :) kost dr amper inspanning allemaal
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-01-20 09:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen