Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Moments like this: Joytje bitloos!

 
Profiel   

Bijna vier jaar geleden kocht ik een schattig bruin veulentje. Ze stal mijn hart vanaf het eerste moment dat ik haar zag. Met haar guitige snoet en haar lieve karakter wist ik meteen dat wij zouden matchen.

Nu, vier jaar later, vertel ik mezelf nog iedere dag wat een geluk ik heb gehad dat Joy op mijn pad kwam en soms kan ik het nog steeds niet geloven dat ze van mij is! :D <3

We hebben al zo veel leuke dingen gedaan, zowel op de grond als onder het zadel. Joy doet erg haar best en is ontzettend braaf. Ik ben haar dan ook zelf aan het beleren. Het is supergaaf om te doen en bijzonder te bedenken dat we helemaal "from scratch" zijn begonnen toen Joy nog maar 6 maanden was. _/-\o_

Gister kwam een mede-bokker langs om te kijken. Zaterdag waren we naar de duinen geweest, dus ik besloot rustig 20 minuutjes te gaan rijden op een sidepull. Niks geks, gewoon een beetje de spiertjes los maken. Joy schakelt moeiteloos van snaffle naar sidepull en is op beide optomingen fijn te rijden. Er zijn foto's gemaakt (een keer niet met een telefoon, maar met een camera) en ik wilde het resultaat graag met jullie delen.

Rijtechnisch commentaar mag uiteraard! Houden jullie het wel netjes? We zijn allebei erg hard aan het leren! :D

Eerst even een throwback naar vorig jaar juni. Net los in de "grote mensen bak"
[ img ]

Zaterdag dus lekker voor de tweede keer naar de duinen. Wat een fijn paard is ze ook buiten, ze durfde zelfs hele stukken voorop in stap en draf! *\o/*
[ img ]

Dan nu gister:

Jog is haar beste gang. Ze zit heerlijk en kan superfijn strekken:
[ img ]

[ img ]

[ img ]

De galop vindt Joy (en ik :+ ) erg moeilijk. Ze duikt erg en daar werken we nu hard aan. Op een sidepull merk ik iets meer ruis dan op een snaffle, dus duurt het wat langer voor ze ontspannen loopt.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ik probeer haar nu meer te verzamelen, waardoor ze haar achterhand beter onder plaatst. In de stap en draf gaat dat goed, galop is dus nog erg lastig:
[ img ]

Ik ben ontzettend trots op deze lieverd. Ze doet het gewoon allemaal en heeft er nog lol in ook. Ik doe op mijn beurt erg mijn best om het haar zo fijn mogelijk te laten ervaren, in alle rust, op haar tempo. Ik wissel veel af tussen rijden, grondwerk, buitenritjes en vrije dagen en kijk heel goed naar wat ze nodig heeft en wat ze aangeeft. Uiteraard heb ik niet alle wijsheid in pacht, en fouten worden ook zeker wel gemaakt, maar volgens mij heeft Joy het best naar haar zin! :j

En natuurlijk vind ik haar the Prettiest Horse Alive. Maar dat terzijde :o
[ img ]

[ img ]

Deze deken heb ik gekocht om onze concurrentie te imponeren. Je moet ergens beginnen, toch?! :Y) 8-)
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 14:38 



 
Profiel   

Prachtig paard!

Uit nieuwsgierigheid. Waarom je bitloos experiment?

Treas accepteert het prima (die loopt op alles :o ) maar die vind het ook verwarrend heb ik gemerkt. Die loopt het beste op een shank, wat zwart-witter denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 15:49 



 
Profiel   

Dankje!

Joy is nog best jong (4 jaar) en ik wil alles geleerd hebben. Het is dus geen experiment, ik heb hier al vaker mee gereden. Af en toe pak ik hem eens voor de afwisseling. Shank zijn we nog niet aan toe :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 16:37 



 
Profiel   

Duidelijk! Verstandig!

Wij rijden nog maar een jaar of wat op shank, ik heb hem nu 6 jaar en hij is 11. Haast is nergens goed voor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:01 



 
Profiel   

Precies! We nemen echt de tijd. Zo wil ik pas volgend jaar op locatie een show starten. We hebben wel al meegedaan met virtuele showtjes en daar bestwel leuk gepresteerd (1e, 2e, 3e en 4e van best een hoop deelnemers :D ) maar het echte werk laten we nog even voor het nieuwe showseizoen.

Ik wil haar graag heel houden ook. Al weet je dat natuurlijk nooit, maar doe er erg mijn best voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 18:09 



 
Profiel   

Dat ziet er toch al heel aardig uit. Lekker samen bezig zo te zien.

Natuurlijk is er nog ruimte voor verbetering, jullie zijn nog niet zo lang samen aan het trainen en trouwens, als er geen ruimte meer is voor verbetering, dan is het saaaaaai.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-09-20 21:26 



 
Profiel   

Daar heb je helemaal gelijk in! :D We nemen lekker de tijd *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-20 08:33 



 
Profiel   

Uitgelicht!

Kunnen jullie door nog meer mensen bewonderd worden. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 10:49 



 
Profiel   

_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 13:53 



 
Profiel   

Geen verstand van western, maar jullie zijn een leuke combinatie en wat heeft ze een ontzettend lieve uitstraling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 14:09 



 
Profiel   

Het ziet er goed uit hoor! Heel goed dat je het rustig aan doet. Dat lastige met de galop komt doordat je paard kort in de spieren is, ik heb dat ook met mijn (korte en gespierde) Quarters. Dan is verzamelen, balans en lengtebuiging een hele klus voor het paard, vooral in galop, maar dat komt wel. Heb je het al eens met een bosal geprobeerd? Ik vind een bosal duidelijker qua communicatie dan een sidepull.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 15:50 



 
Profiel   

Wauw wat is ze knap! Zeker op die een-na-laatste foto in draf zie je echt hoe mooi, sterk en volwassen ze is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 15:52 



 
Profiel   

Dankjullie <3 Ze is ontzettend mooi uitgegroeid vind ik inderdaad!
[ img ]

Bosal nog niet geprobeerd. Ik denk dat ik dan eerst nog een wat les wil op een ander paard met een bosal, ik heb er zelf nooit echt mee gereden en wil weten wat ik doe. Dus misschien maar een keer proberen! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-20 18:48 



 
Profiel   

Ik reed met een bosal de eerste keer zo weg (was ook de eerste keer voor het paard), met een sidepull vond ik dat een stuk lastiger. Het belangrijkste is dat je een goede kwaliteit bosal hebt die goed past. Maar die zijn ook best duur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-20 13:11 



 
Profiel   

Jullie zijn lekker op weg, zo leuk dat je haar zelf beleerd!
Wat me opvalt zijn je handen, misschien iets korter pakken en dan je handen op "go" zetten nu heb je ze steeds wat terugwerkend (kijk naar die knik in je pols) snap je wat ik bedoel? t is maar een nuance maar het kan net wat uitmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-20 16:33 



 
Profiel   

nice

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 22:13 



 
Profiel   

justkid schreef
Jullie zijn lekker op weg, zo leuk dat je haar zelf beleerd!
Wat me opvalt zijn je handen, misschien iets korter pakken en dan je handen op "go" zetten nu heb je ze steeds wat terugwerkend (kijk naar die knik in je pols) snap je wat ik bedoel? t is maar een nuance maar het kan net wat uitmaken.


Dank! Je hebt helemaal gelijk. Ik moet het van mijn instructrice ook vaak genoeg horen. Ik hoop echt dat het er ooit uit gaat :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-20 22:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen