Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Logans Lil Commander op het Paint NK

 
Profiel   

Hi :D

Vorig weekend ben ik met mijn bijrijdpaard Logan (bay tobiano ruin, zoon van Commander Riminic) op het NK geweest van de DPHC. Het was een onwijs gezellig weekend! Voor Logan was het de aller eerste wedstrijd ooit. Even heeft ' ie staan gillen als een hengst :') maar verder heeft hij zich echt heel erg goed gedragen! Super braaf paard is het ook :D

1. De dag van aankomst, de knapperd <3
[ img ]

Op zondagochtend begonnen we met de trail. Het ging echt heel erg goed! We hadden zelfs de hoogste score behaald. Maar idioot dat ik ben, waren we vergeten de bellboots af te doen. Daarom hebben we een DQ gekregen. Ik baalde er echt gigantisch van |o Want anders hadden we de klasse gewoon gewonnen. Maar goed. Volgend jaar beter! Hij vond het trouwens wel echt heeeeeeeul erg spannend, maar gelukkig is hij wel overal overheen gegaan :D Ik voelde hem even twijfelen toen we over de balken heen gingen en om de hoek de brug zagen staan. Ook voor de brug wist ik niet 100% zeker of hij erover zou gaan, maar stoer als dat hij was deed ' ie het toch even! *\o/* Aan het eind van de pattern moest hij een 360 turn maken in het vierkant, maar de jury zat er vlakbij. Dat vond hij toch wel een beetje eng dus ging hij staan stress-poepen :+ (zie foto 9 :D
). Ik ben wel echt super trots op hem dat hij het allemaal gewoon maar even voor me deed. Hieronder de foto's van de trail :j

2.
[ img ]

3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]

6.
[ img ]

7.
[ img ]

8.
[ img ]

9.
[ img ]

10.
[ img ]

En vervolgens hadden we de horsemanship. Dit ging ook netjes, alleen op het eind toen we moesten weg draven ging dat niet helemaal lekker. Hij maakte een gekke beweging en wilde even niet vooruit. Toch nog een 5e en 6e plek gekregen :j De foto's van de pleasure:

11.
[ img ]

12. 360 turn
[ img ]

13.
[ img ]

14.
[ img ]

15.
[ img ]


Als afsluiter heeft de eigenaar hem zelf gestart in de pleasure. Hier heeft ze een prachtige 3e plaats behaald en een bronzen medaille! *\o/* Echt heel knap!

De foto's zijn gemaakt door onze show fotograaf Marlies Trap.

Op naar volgend jaar <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 16:49 



 
Profiel   

De kwaliteit is wel om te janken nu. :') De foto's zijn 'in het echt' veel beter dan dit. :+

Jullie deden het wel heel goed hoor! Volgend jaar gaan jullie gewoon knallen en alle medailles winnen!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 17:26 



 
Profiel   

Wat knap zeg, helemaal omdat het zijn eerste wedstrijd ooit was. Gefeliciteerd met de resultaten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 17:30 



 
Profiel   

Jullie deden het supergoed! *\o/* Heel erg jammer van de bellboots :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 17:43 



 
Profiel   

Prachtige fotos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-20 18:52 



 
Profiel   

Heel goed gedaan! Mooie showoutfit heb je ook.
Die bellboots vergeet je nooit meer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-20 18:21 



 
Profiel   

Gaaf dier zeg! Goed gereden, jammer van de bellboots -O- Die vergeet je iig nooit meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 13:27 



 
Profiel   

Zo mooi die hengstenvlecht <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 13:45 



 
Profiel   

Wat ik dan denk “ is er nou niemand die dat even tegen je verteld heeft dat je ze nog om had “

Super stoer hoor , mooi dier ook <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:13 



 
Profiel   

Wat jammer van de boots! Jullie zien er wel erg mooi uit samen. Goed gedaan voor een eerste wedstrijd !

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-20 16:16 



 
Profiel   

nice!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 23:14 



 
Profiel   

Ga je nu echt op elk topic dat je vindt nice antwoorden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-20 23:16 



 
Profiel   

Leuk om te zien. Maar een paar vraagjes, mag of moet je tegenwoordig met cap rijden? Is de hoed ook in het westernrijden verdwenen? En je hebt dus voor elke klasse een andere outfit? Is dat verplicht of mag dat gewoon?
En jij start in 1handige klasses? Of zijn er geen 2handige klasses?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 21:51 



 
Profiel   

germie schreef
Leuk om te zien. Maar een paar vraagjes, mag of moet je tegenwoordig met cap rijden? Is de hoed ook in het westernrijden verdwenen? En je hebt dus voor elke klasse een andere outfit? Is dat verplicht of mag dat gewoon?
En jij start in 1handige klasses? Of zijn er geen 2handige klasses?


Nee hoor, de hoed is nog steeds bruikbaar in de western sport. Je mag er altijd voor kiezen om wel met cap te rijden. De klasse waarin ik start is walk & trot, daar is een cap verplicht. Deze klasse is namelijk bedoeld voor onervaren paarden. Voor Logan was het zijn eerste wedstrijd ooit, dus vandaar walk & trot.
Wbt 1 handen en 2 handen, dat hangt ook van de klasse af. In de walk & trot mag je op een snaffle op twee handen, of op een shank op 1 hand (zoals ik dus heb gedaan :j ). Bij de outfits: elke discipline heeft weer een andere ' voorkeur ' (pleasure bijvoorbeeld zo glimmend mogelijk, terwijl in de ranch riding zo neutraal mogelijk). Ik heb alleen de horsemanship en de trail gestart, in principe had ik in beide disciplines dezelfde outfit kunnen dragen maar ik vond het juist leuk om af te wisselen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 10:14 



 
Profiel   

Aha. Op 1 hand rijden lijkt me lastig, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 10:16 



 
Profiel   

@Germie: er zijn veel verschillende westernverenigingen, met allemaal grotendeels dezelfde regels, maar ook (soms belangrijke!) verschillen. Emita heeft het over regels die gelden voor Paints. Bij ons bij de Arabieren zijn die op sommige punten bijvoorbeeld weer heel anders.

Waar jij je op moet focussen als je ooit wedstrijden wilt gaan starten is de WRAN: dat is een ruitervereniging (in tegenstelling tot een rassenvereniging) waar het niet uitmaakt wat voor paard je hebt. De WRAN heeft een eigen regelboek, waar trouwens ook erg veel nuttige info in staat: https://www.wran.nl/wran-wedstrijden/regelboek/
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-20 14:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 16 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen