Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oregon omscholen naar western

 
Profiel   

Ik heb getwijfeld of ik het topic hier zou plaatsen, of op RIJ-ITP, maar uiteindelijk toch gekozen voor WN-ITP, want we rijden tenslotte western, ondanks onze dressuuroutfit. De westernoutfit volgt zsm.. eind mei komt er een Bob Marshall, inclusief bijpassende bridle. Splitreins zullen er waarschijnlijk eerder zijn... zodra ik ze heb gevonden gemaakt van touw... Banjer en ik rijden met dunnere splitreins van touw en diezelfde reins hoop ik ook voor Oregon te vinden.

Oregon is een ruin van 8,5 jaar en rond de 1,70.. kan iets groter zijn, maar ook iets kleiner. Hij is een kruising Groninger x Fries. Hij heeft een best aantal jaren als manegepaard gewerkt en sinds 1 november vorig jaar is hij van mij <3 In zijn manegejaren heeft hij letterlijk iedereen op zijn rug gehad.. van beginner tot gevorderde ruiter.. en mijn vriend heeft op hem leren galopperen :)

Het plan was oorspronkelijk om op een voor hem bekende manier de basis er goed in te rijden en dan de overstap naar western te maken. Door de lockdown is dit plan gewijzigd: we mogen geen privélessen van mensen van buitenaf..dus ik heb een western rijdend stalgenootje lief aangekeken en zij is bereid om ons te helpen bij de basis en de overstap... dus sinds kort lessen we bij haar :D

We zijn vooral bezig met de schouders en achterhand van “Oortjes” sterker te maken en vanuit daar gaan we verder werken. Het doel is om binnen nu en 1,5 jaar op beide kanten een ontspannen galop te kunnen laten zien... Oregon heeft erg veel moeite met de linker galop en daar gaan we hem bij helpen.

Genoeg gekletst.. hierbij de foto’s. Tips mogen uiteraard gegeven worden, opbouwende kritiek ook, maar houd er rekening mee dat we maar kleine stapjes tegelijk zetten en dus niet alles tegelijk “aanpakken” :)


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-21 13:37 



 
Profiel   

Ik blijf het echt zó leuk voor jullie vinden dat jullie hem hebben kunnen overkopen! Zo te zien zijn jullie fijn bezig samen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 13:39 



 
Profiel   

Wat een knapperd! Mooi bezig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-03-21 20:12 



 
Profiel   

Dank jullie :D

Nissima: we zijn heel fijn bezig idd.. hij doet zo zn best.. en hij reageert echt enorm goed op western... veel meer ontspannen.. en na nog maar 4 maanden zijn we echt al een team <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-21 18:57 



 
Profiel   

Foto’s van de les van vandaag :)
Split reins zijn in aantocht... heb eindelijk een shop gevonden die verkoopt wat ik zoek :D


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-21 22:04 



 
Profiel   

Wat ziet dit er heerlijk ontspannen uit ! :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 22:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 6 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen