Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oregon omscholen naar western, deel 2

 
Profiel   

Oregon is nu bijna een half jaar van mij *\o/* ik ben hem, onder begeleiding, aan het omscholen naar western. Het gaat erg goed... Oor vindt het heel erg leuk en ik ben blij weer terug te gaan naar mn roots :)
We rijden nu een week met split reins. We werken vooral aan het sterker maken van de schouders en achterhand... er is zeker nog ruimte voor verbetering, daar ben ik me van bewust... maar ik ben toch erg trots op mijn mannetje <3

Hij valt ook steeds minder op zijn voorhand. Dit is iets waar ik (alweer) erg trots op ben... hij heeft in de manegelessen natuurlijk alles en iedereen op zn rug gehad en dat was niet zo gunstig voor hem, op lichamelijk gebied.

Ook rijd ik nu met langere teugellengte... daarin is Oor nog zoekende, maar hij pakt het goed op en de stukken dat hij in de juiste houding loopt zijn er steeds meer. In stap al zo’n 95% van de tijd... en in draf komen ze ook steeds vaker. Galop pakken we nog niet mee, want ik wil hem eerst in stap en draf beter voor elkaar hebben.

Tips mogen natuurlijk altijd gegeven worden.

Oh ja: hij speelt met het bit.. daarom is zn mond op sommige foto’s open :)

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-21 17:30 



 
Profiel   

Ziet er ontspannen uit hoor :) Het viel mij alleen op dat je op sommige foto's (zoals op 2) erg op je tenen gaat staan in de beugels. Zou het prettiger voor je houding zijn als je ze een gaatje korter doet misschien? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 10:22 



 
Profiel   

dat viel mij ook op. En het zadel ligt heel erg naar voren

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 10:25 



 
Profiel   

Het zadel ligt echt te ver naar voren. Dat is het eerste wat mij opvalt.

Wat betreft je lichtrij-techniek, als je bij het lichtrijden je benen/voeten meer ontspant, meer in je knieën buigt en veert in je enkels zodat je onderbenen onder je blijven, en meer met je bekken tussen je armen door naar voren ipv omhoog beweegt, kun je veel gemakkelijker mee blijven in de bewegingen. Nu kom je er waatschijnlijk telkens achter. Vooral goed te zien op foto 8. Beugels gaatje korter kan hier inderdaad bij helpen.

Verder een ontspannen beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 11:16 



 
Profiel   

Ik denk dat zowel de ligging van het zadel als jouw houding/techniek er behoorlijk baat bij hebben als het paard wat meer in model komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 11:25 



 
Profiel   

Dank jullie :)

Zadel schuift automatisch naar die plek... dit is blijkbaar voor dit zadel (boomloos) de ideale plek om te liggen. We stappen binnenkort trouwens over op een Bob Marshall :)

Beugels korter is geen optie... dan krijg ik behoorlijk pijn aan mijn knieën... ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 11:26 



 
Profiel   

Misschien zijn van die speciale verende beugels dan een optie voor je?
Als het echt niet lukt om met kortere beugels te rijden, kun je ook je lichtrijtechniek nog wat aanpassen door 'kleiner' te bewegen, dus dichter bij het zadel te blijven. Laat je zachtjes opveren door het paard (daarbij je bekken naar voren bewegen vanuit soepele heupen en onderrug), in plaats van actief te gaan 'staan'. Probeer zo vloeiend, licht en ritmisch mogelijk te bewegen, en stel je bij het terugveren in het zadel voor dat je op een ballon gaat zitten die niet mag knappen.
Zo spaar je ook je knieën.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 11:47 



 
Profiel   

Thanks! Ik zat trouwens aan die beugels van Barefoot te denken voor de Bob Marshall... die zien er wel fijn uit... :)

Deze beugels hebben een heel fijn voetbed, ook goed voor gewrichten, maar ze veren niet heel erg...

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 12:39 



 
Profiel   

Je staat in Uitgelicht :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 14:18 



 
Profiel   

Ik zag het :D *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-21 15:14 



 
Profiel   

Ziet er weer leuk uit hoor!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen