Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Oregon z’n eerste trailparcoursje

 
Profiel   

Oregon is een kruising Fries x Groninger. Hij heeft manegelessen gelopen en sinds een half jaar is hij van mij. We zijn aan het omscholen naar western. Vandaag hebben we ons eerste (mini) trailparcoursje gedaan met de les. Hij loopt nog iets teveel in de dressuurhouding hier, maar daar werken we aan. Ik ben erg trots op hoe goed ontspannen hij nu kan, en durft, te lopen.
Mijn beugels zouden voor het mooie misschien een gaatje korter kunnen, maar vanwege knie- en enkelproblemen kan dat niet, dan ga ik pijn krijgen

Bob Marshall wordt eind deze maand besteld en mijn eigen western outfit komt ook nog :)

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 14:33 



 
Profiel   

Wat een geweldig leuk paard heb je! Hoe groot is hij?
Ik heb eigenlijk niet veel verstand van western, maar lijkt mij al heel netjes en rustig te gaan ;)
Je beugels korter zou kunnen, maar bij western zit je toch sowieso ook met een redelijk lang been...
Waarom heb je gekozen om hem om te scholen naar western? En, heb je al eens iets van Working Equitation gedaan? Dat zou ook heel leuk voor jullie kunnen zijn, soort van western hindernissen maar op z'n spaans, zeg maar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 17:21 



 
Profiel   

Dank je :D
Oregon is rond de 1,70... kan iets groter zijn, kan iets kleiner zijn. Ik heb gekozen voor western omdat ik zelf eigenlijk een westernruiter ben (al zou je dat niet zeggen, gezien mn outfit.. rijbroek en laarzen vindik nu eenmaal lekker zitten :)) )... heb een tijdje weer terug “dressuur” gereden, maar daar voel ikme niet heel fijn bij... western ligt me meer.. en zoals het omscholen gaat, ligt het Oortje ook beter... hij ontspant sneller, is veel losser in zijn lijf (al kan dat met dressuur natuurlijk ook).. en western is, voor mijn gevoel, veelzijdiger... pleasure, trail, horsemanship, reining, versatile horse... en ook onderdelen aan de hand :)

Working Equitation ken ik wel... heb er filmpjes van gezien en ik volg iemand op facebook, die ook aan WE doet... spreekt me erg aan, en lijkt ook behoorlijk op western... iig op de trail... heb het iig nog nooit gedaan :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-05-21 18:26 



 
Profiel   

Ook is dit een oud topic, ik ga toch even reageren omdat ik het zo'n fijn filmpje vind :D
Ziet er al netjes uit, hoe gaat het nu met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 09:30 



 
Profiel   

Dank je wel Achterom :) en lief dat je het vraagt. Het gaat heel goed met ons… we hebben gister een pattern horsemanship walk trot opgenomen om mee te doen aan de virtuele wedstrijd van The Cowgirls op facebook :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-21 09:36 



 
Profiel   

Ahh wat een leuk filmpje! Ziet er al best goed uit voor éen van de eerste keren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-21 21:09 



 
Profiel   

Het is al een tijdje geleden dat je dit topic hebt gepost, ik ben wel benieuwd hoe het nu met jullie gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 09:40 



 
Profiel   

Leuk dat je dat vraagt! Ik zal binnenkort weer een filmpje posten :D
Het gaat iig goed met ons… western bevalt ons heel goed.. de Bob Marshall hebben we inmiddels… nu nog een goede singel in Knor zn maat en dan gaan wr die gebruiken :D

Ik heb wel een filmpje van een oefening, waarbij Knor alles mocht bepalen…. Ik mocht alleen “passagieren” :D Twee weken geleden gemaakt… :D


Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 09:49 



 
Profiel   

Banjer schreef
Leuk dat je dat vraagt! Ik zal binnenkort weer een filmpje posten :D
Het gaat iig goed met ons… western bevalt ons heel goed.. de Bob Marshall hebben we inmiddels… nu nog een goede singel in Knor zn maat en dan gaan wr die gebruiken :D

Ik heb wel een filmpje van een oefening, waarbij Knor alles mocht bepalen…. Ik mocht alleen “passagieren” :D Twee weken geleden gemaakt… :D

[ Video ]

Leuke video zeg! Welke maat singel heb je nodig? Mijne heeft ook een 34 :+
Ik ben benieuwd naar hem onder het andere zadel, jullie gaan wel lekker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 10:31 



 
Profiel   

Ik denk dat we 70 of 75cm nodig hebben :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 10:37 



 
Profiel   

Banjer schreef
Ik denk dat we 70 of 75cm nodig hebben :D

Voor 75 zit je op een 30cinch singel volgens mij :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-22 10:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen