DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 20:38

Hoi allemaal!

Afgelopen zondag had ik weer wedstrijd met mijn mini pony Lucky Tess. Ze is een mini pony, nu onderhand alweer 8 jaar oud.
Sinds zo'n twee jaar zijn we samen actief in de wedstrijden. We starten voornamelijk WRAN, en doen sinds kort wedstrijden mee bij de DLW.
Voor de mensen die dit nog niet kennen, de DLW is een aparte vereniging met een level systeem zoals de APHA en de AQHA. Je hoeft geen lid te worden, en betaald alleen de inschrijvingskosten. Elk seizoen is er een competitie met mooie prijzen te winnen, en een finale.
Veelal worden de wedstrijden samen met de WRAN georganiseerd.

Dit weekend hebben wij WRAN en DLW gestart.

We zijn begonnen in de Halter, hier zijn we 3e van de 3 geworden. (Ook niet zo vreemd, ik zou een mini ook niet hoog plaatsen :') ) dit hebben wij gedaan voor het plezier, het leek me leuk om dit bij de DLW te starten, omdat het juist het doel is om iedereen hieraan mee te kunnen laten doen.

Vervolgens zijn we over gegaan naar de WRAN showmanship at Halter. Hierin zijn we 3e van de 7.

De DLW showmanship zijn we niet gestart, omdat iemand anders Tess heeft geleend hiervoor. Ze zijn samen 1e geworden!

Vervolgens zijn we over gegaan naar de WRAN in hand trail. Deze pattern ligt ons niet, omdat tess altijd een extra stapje moet doen in de stapbalken, en hier krijgen we minpunten op. Alsnog zijn we 3e van de 5 geworden en ik ben super trots!

Hierna zijn we over gegaan naar de DLW in hand trail novice amateur. Hier was ik super trots op tess, die zonder deze pattern te oefenen (en vakantie te hebben sinds het WRAN NK) haar beste beentje voor heeft gezet en hierdoor 2e van de 8 geworden!

Als laatst zijn we de DLW in hand trail Amateur gestart. Hierin zijn we 2e van de 2 geworden. Dit is een niveau hoger als dat we zijn, en ik ben super trots op tess dat we hierin alsnog een 68 hebben gehaald.

De fotograaf was Charlaine Jansen Fotografie, en ze weet telkens weer Tess goed op de foto te zetten, ondanks dat dat niet altijd makkelijk is.

Bijgaand de fotos!

Tess sochtends op stal:

Afbeelding

Showmanship:

Afbeelding

Afbeelding

Balken stappen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jog balken:

Afbeelding
De brug:

Afbeelding

Sidepass:

Afbeelding

De verdiensten:

Afbeelding

En weer lekker thuis bij haar grote liefde:

Afbeelding

Ik ben ontzettend trots op mijn pony. Hopelijk hebben jullie ook genoten van de foto's :o.

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 20:47

Knappe Tess. Jullie zijn zo ontzettend goed bezig.

Vind het overigens niet zo logisch dat er puntenaftrek is voor een extra pasje tussen de balken. Als ze ze niet raakt, zou dat toch goed moeten zijn? Nou ja, des te knapper hoe Tess en jij plaatsen, gezien haar afwijkende formaat <3 .

fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 20:58

miereneter schreef:
Knappe Tess. Jullie zijn zo ontzettend goed bezig.

Vind het overigens niet zo logisch dat er puntenaftrek is voor een extra pasje tussen de balken. Als ze ze niet raakt, zou dat toch goed moeten zijn? Nou ja, des te knapper hoe Tess en jij plaatsen, gezien haar afwijkende formaat <3 .


Dankjewel!
Ik denk dat dat is omdat het regelboek toch gebaseerd is op de "normale maten" en dat een extra stapje daartussen betekend dat ze geen normale gangen tonen :)

Dankjewel!! Ik blijf me altijd verbazen om die pony, vooral de moeilijkere patterns van de DLW scoort ze hoger.
Je kan toch meer laten zien daarin dan in de standaard L4 patterns. Ik ben blij als we volgend jaar over gaan naar de L3 en dan ook bij de WRAN net iets meer kunnen laten zien :)

ChantalAM

Berichten: 330
Geregistreerd: 14-04-23
Woonplaats: Lage Vogezen

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 11:49

Wat gaaf! Mini power tussen al die grote...
En ik vind het wel flauw hoor. Gezien de maat van jouw pony kan ze niet anders dan een extra stapje zetten. Het lijkt me iig een geweldige dag geweest.

juniper

Berichten: 1575
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 21:19

Gefeliciteerd met je mooie scores! Bij ons hebben ze speciale trail klasses voor mini paarden, jammer dat die voor jou niet beschikbaar zijn. Maar goed, dan heb je ook andere mini's nodig om tegen te strijden.

KLC

Berichten: 263
Geregistreerd: 20-05-16

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-23 22:20

Gefeliciteerd, heel gaaf. Vind je outfit ook prachtig.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27978
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:33

Ik blijf jullie toch een enorm aansprekende combi vinden, en jullie staan je mannetje tussen alle grote paarden!

Wat het helemaal af zou maken is een witte ipv een zwarte hoed! :~ O:)

Wildgirl

Berichten: 11665
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-23 09:55

Ik blijf jullie zo leuk vinden, het plezier straalt eraf! Super goed gedaan weer samen <3

xXWhitneyXx
Berichten: 4
Geregistreerd: 09-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 19:39

Leuke foto's. Ik wist niet dat je dit ook met mini's kon doen. :)

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Re: DLW (western) wedstrijd met mijn mini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-23 20:53

Wat een leuke combinatie zijn jullie! Jullie zijn allebei ook super knap!