Clips de 2e keer onder het zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Clips de 2e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 21:43

Met dank aan CC, die het wel aan durfde erop te stappen is vandaag Clips, mijn 3 jarige, voor de 2e keer onder het zadel geweest.

Hier een paar foto's.

Eerst maar even aan de longe. Clips zat CC aan te kijken van wie ben jij en wat mot ik bij jou aan de longe???
Afbeelding

Toen voorzichtig opgestapt
Afbeelding

Ik heb beide eerst even aan de longe gehouden, wilde even zeker weten dat draak geen rare uitspattingen zou doen
Afbeelding

Maar het ging zo goed dat ik op mijn oudje Daisy gestapt ben, daardoor kon Clip achter dr moeders aan lopen.
Afbeelding

Maar het ging zo goed dat CC wel los wilde (de held ) en aldus heb ik de lijn eraf gehaald.
Afbeelding

CC en Clips gezamelijk aan de wandel. stuur werk linksom en rechtsom.
Afbeelding

Voor pleegmamma Dais lopen vond ze iets minder leuk.
Afbeelding

Een drafje,
Afbeelding

Zelfs een galopje achter "mams" aan wilde ze wel.
Afbeelding

Maar ja als "mams" stil gaat staan krijg je een Botsing hahaha
Afbeelding

OJa MSQ je foto van de wissel was op het goede moment
en ja die ouwe kan het nog steeds (met een zwiepende staart)
Afbeelding

Nadat we klaar waren moesten de beide cowboys van CC natuurlijk nog wel een rondje rijden, en bij voorkeur wilden ze op Clips maar we hebben ze toch maar op Daisy gezet.
Brandon als eerste, die vertelde ook gelijk dat hij ook een cowboy outfit had
Afbeelding

Tristan was helemaal in de wolken volgens mij, daar kwam geen geluid af
Afbeelding

En nu maar even doorzetten, ik moet er toch ook een keer op, met de waarschuwing van CC dat de volgende keer ik erop gezet ga worden
CC en MSQ heel erg bedankt en het was gezellie.

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:51

Gaaf hoor. Stoer voor de tweede keer. Komt helemaal goed met die "draak"..

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 21:52

Ziet er goed uit hoor.
Wat ik mij alleen afvraag. Waarom doen jullie nou, zeker zo'n eerste keer, geen cap op?
Is gelijk een goed voorbeeld voor die kleine jongens.

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:08

Ehhh ik heb geen cap .. en ik had wel verwacht dat Rina hem op mijn hoofd zou planten eerlijk gezegd... Maar goed het zou wel een beetje hypocriet zijn om nu ineens wel een cap op te zetten terwijl ik hem thuis ook nooit draag.

De foto's zijn goed gelukt en je ziet de ontspanning bij Clips er wel aan af. Zie wel dat mijn beugels een gaatje korter zaten dan normaal... heeft gister iemand anders op mijn zadel gezeten..

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:29

Dat ziet er lekker ontspannen en speels uit! Valt mee, die draak

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:33

Okee dan!! Brave Clips!! Super dat het zo goed ging!

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:36

Ze zijn heel erg gelukt die foto's Rina dat had ik zelf niet gedacht.
En vooral die foto van de wissel is erg goed gelukt.
Clips was verder super braaf.
Ik heb genoten vandaag en ben plat gekuffeld door Dais heerlijk.

Wranglerbutt

Berichten: 10389
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:39

CC de drakentemmer Nee, hartstikke gaaf dat Clips het zo lekker ontspannen op pakt!
En wat ziet Daisy er ook goed uit, Rina!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-06 22:42

crazycactus schreef:
Ehhh ik heb geen cap .. en ik had wel verwacht dat Rina hem op mijn hoofd zou planten eerlijk gezegd... Maar goed het zou wel een beetje hypocriet zijn om nu ineens wel een cap op te zetten terwijl ik hem thuis ook nooit draag.

De foto's zijn goed gelukt en je ziet de ontspanning bij Clips er wel aan af. Zie wel dat mijn beugels een gaatje korter zaten dan normaal... heeft gister iemand anders op mijn zadel gezeten..


Whoehahaha ik HEB er aan gedacht Maar ik wist dat CC nooit een cap draagt, en wie ben ik om haar dan zon ding te verplichten. Dat ik em niet op had was omdat ik toch alleen op Dais zat, bij elk ander paard (en dais ALS ik met haar naar buiten ga) heb ik em altijd op mijn koppie.

En die korte beugels was me ook al opgevallen. maar ja ook daar weet ik niet hoe lang CC normaal zit.

Ja Dais het knuffelpaard, als je niet oppast knuffelt die je dood. Op die foto met Brandon zie je madam ook schooien bij mij (ik had heel abnormaal voor mij) brokjes in mijn jaszak zitten. En de dame kon het ruiken.

hihi WB en dat voor een 20 jarige. De wilde plannen gaan hier dan ook alweer rond..... wedstrijd in Dörpen enz

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 22:50

Rina. ik bedoelde jou ook niet zozeer wat betreft de cap.
Als ik met Silvester rij dan doe ik hem ook niet op. Maar als ik op mijn jonge paard rij of op een paard van een ander dan doe ik hem zeker wel op.
Ook mijn zoontje moet van mij zijn cap op als hij op zijn pony zit of op 1 van de paarden.
En als ik het zelf niet doe, dan wijst hij mij daar fijntes op!

Verder ziet Daisy er inderdaad nog prima uit. Eigenlijk moeten ze eens een senioren wedstrijd uitschrijven. Zien we alle oude bekenden nog eens terug!

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Re: Clips de 2e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:02

Ziet er super uit hoor!! En Rina nu Clips zich al weer zo netjes gedragen heeft, durf je het nu wel zelf aan?

Leuke foto's ook en vaak op het juiste moment geschoten, dus MSQT das een complimentje naar jou!

Die discussie over de cap heb ik dit weekend toevallig gevoerd met een stalgenootje. Ik draag ook nooit een cap. Zij ook niet. Maar nu heeft zij 2 dochters (6 en 8) die beide rijden en dus een cap opmoeten. We hebben samen afgesproken dat als haar dochters erbij zijn, wij het goede voorbeeld gaan geven. Dus m'n cap (helm) moet uit het stof!

__Suzanne__

Berichten: 4297
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 08:23

Wat ziet dat er lekker ontspannen uit, brave Clips!

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: Clips de 2e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:56

Wwhhhiiieeeee! Super zeg! Helemaal toppie!

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 10:58

Het zijn juist de brave paarden waar je vanaf valt! Die stuiterballen, die zit je wel uit, maar ik heb vorige week aan den lijve ondervonden dat het klopt wat men al jaren zegt, paarden waar je vertrouwen in hebt, daar lig je zo naast! Voor het eerst in 7 jaar van paard gevallen met mijn kop op de straat! AUW!
Ik zie het als waarschuwing en ga weer braaf met cap rijden! Het is niet meer dan een gewoonte, want die caps van tegenwoordig voel je niet eens zitten!

maar erg off topic...

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:24

Dank je Cer

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 12:29

Bráve Clipsje!! Zie je wel dat het helemaal geen draak is!! Gewoon een lieve meid!

@Jeddah.. ja, af en toe moeten we weer even met beide benen (of kont) op de grond gezet worden.. ik heb hier in ieder geval een mooi cappie klaar liggen en die gaat met Dot écht wel op, terwijl die toch héél braaf was die eerste week. Wil nog niet zo ver gaan da'k ook een bodyprotector aan doe, maar zie ook dat steeds vaker om me heen gebruikt worden. (maar'k wil nog wel ontspannen kunnen zitten en zo'n corcet lijkt me nou niet echt het toppunt van ontspannen rijden)

Het argument van goed voorbeeld aan je kind vind ik op zich redelijk, maar ik denk dat je't zelfs verplícht bent aan je kind om het te doen... wat moet je kind als jij met een gespleten schedel op 't IC ligt. Ik ben daarnaast ook nog es alleenstaand ouder en juist mijn kind (die ik geen voorbeeld hoef te geven want paarden doen em niks) is de belangrijkste rede dat ik me nu druk maak over een cap en dat ik twijfel of ik nu wel of niet die dure veiligheidsbeugels zal aanschaffen.

Maar ik ga off-topic, deze discussie hebben we al vaker gehad. Sorry.
Wil Rina nog maar es even zeggen dat ze nu toch gewoon fijn zelf op d'r Clipsje kan gaan rijden en d'r geen 'draak' meer moet noemen... gewoon brave Clips.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-06 14:32

hahaha Francis wacht maar tot je dr url ziet...... tis en blijft een draak

En ja de Cap het is en blijft een hangijzer. Ik ben heel erg voor, en heb em eigenlijk ook altijd op. Baal ook eigenlijk wel dat we hem op wedstrijden niet mogen dragen. Ik ben zelfs aan een nieuwe toe, mijn oude is niet zo geweldig mooi meer, en net wat Jeddah zegt die van tegenwoordig voel je niet eens meer.

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:19

Rina heeft gelijk Francis

Verosjaak

Berichten: 8387
Geregistreerd: 02-10-05
Woonplaats: Molenaarsgraaf

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 15:46

wauw leuk hoor. clips is een mooi paardje

Cath_B

Berichten: 238
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: MrM

Re: Clips de 2e keer onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:27

Ach met Clips haar grote zus is het toch ook helemaal goed gekomen!! Die dacht de eerste keren dat ze het zadel op kreeg dat ze een rodeo paard was.....

Ga er nou gewoon zelf maar op Rina, met cap en bodyprotector desnoods...
Kunnen we binnekort een keer samen met de zusjes aan een wedstrijd meedoen! hihi

crazycactus

Berichten: 10929
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Mussel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 20:34

Rina krijgt zo'n airbag van me

Yank

Berichten: 696
Geregistreerd: 13-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 21:54

Mooi paardje, ook leuk dat jullie dat zo met een ander paard erbij doen!

Vera

Berichten: 12176
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-06 22:59

Leuke plaatjes!! Wat is dat toch kikken he als je het paardje losclipt en er dan een beetje mee rond kunt rijden!
Ik vindt dat het allemaal heel goed er uit ziet hoor!!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-06 00:10

crazycactus schreef:
Rina krijgt zo'n airbag van me


Afbeelding daar hou ik je aan

Cath nog effe geduld, dan gaan de 2 zussen samen op wedstrijd (kunnen we kijken wie van de 2 de grootste draak is ) Enne ook hier is er al het een en ander aan rodeo vooraf gegaan, Clips was het er echt niet mee eens.

@Yank, dat is de meest makkelijke manier. Die bruine (daisy) is haar pleegmoeder, en daarachteraan lopen is natuurlijk veel makkelijker dan helemaal alleen. Al deed ze dat ook heel braaf hoor. Maar die grote erbij is toch wel heel rustgevend. Zo is Daisy voor alle paarden hier pleegmams. Al het jonge spul gaat, zodra ze bij mams weggaan, bij Dais op de wei. En Dais neemt alles als pleegkind aan, lekker makkelijk.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 08:31

Jeetje, ziet er lekker ontspannen uit! Mooi hoor!!!
Joh, toch even een liefbedoeld adviesje voor alle niet-capdragers hier onder ons; DOE DAT DING OP!!!!!!! enne