Na een jaar weer onder zadel!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 22:33

Ja hoor, 't is zover... foto's van Dot onder 't zadel (en ik d'r in).
Vandaag kwam Cornelie met wat engelse zadeltjes om te passen en te kijken én uit te proberen. Dit in het kader van 'hoe vind ik een passend hunter zadel'... En ja, als je er een zadel op legt, moet je d'r ook ff in gaan zitten hé. Dus zadelen en rijden maar...

Karina, die ook even langs kwam, heeft er dik 50 geschoten, maar omdat ze niet allemaal éven flatterend waren heb ik een kleine selectie gemaakt.

Ik moet duidelijk nog wat beter m'n best gaan doen in de sportschool en Dot ga ik denk ik toch eerst maar even met neusriempje rijden. Ze was nog wat onrustig met haar mond, af en toe open en 'rommelen, ondanks dat ik bijna continu met slappe teugels heb kunnen rijden.
't Is ook al weer een jaar geleden dat we dat weekje bezig zijn geweest (toen was ze volgens mij rustiger met d'r mond) dus 't kan ook een kwestie van weer ff wennen zijn.

Cornelie, nogmaals dank voor het langs komen.. vooral je dressuurzadel was een genot om op te zitten (je zou bijna overstappen om zo'n zadel... BIJNA dan hé... )
Oh, dat springzadel wat ik heb is een J.A. Barnsby & Sons, zegt je dat wat?

Karina, dank voor 't maken van de foto's... eindelijk bewijs da'k toch écht al op d'r gereden heb.

Hier de link naar de dia-show van vandaag.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:38

Leuk paardje, niet slecht na een jaar geen zadel op de rug. Zie veel ontspanning en een vrolijk paard met een vrolijke ruiter.
Oeh maar een máár Zou je geen dekje onder het zadel doen? Soms lijk je wat streng met je binnenhand, maar dat kan ook alleen zo lijken, valt me iig wel op.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38769
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 22:54

Ziet er tof uit Francis!! Leuk je dan eindelijk OP Dot te zien! En wat een brave meid is het dan toch weer he!! Zonder blikken of blozen loopt ze daar dan! TOP!!

Heb je nu een zadel gekocht voor haar?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 23:11

Qimm schreef:
Leuk paardje, niet slecht na een jaar geen zadel op de rug. Zie veel ontspanning en een vrolijk paard met een vrolijke ruiter.
Oeh maar een máár Zou je geen dekje onder het zadel doen? Soms lijk je wat streng met je binnenhand, maar dat kan ook alleen zo lijken, valt me iig wel op.


Zadel was niet van mij maar van Cornelie, was puur even om uit te proberen hoe het zat (zálig!) en zij heeft 't zelf zonder dekje opgelegd. Heeft er misschien 5 of 10 minuutjes op gelegen.
Dat streng met die binnenhand lijkt idd maar zo, die til ik alleen op met licht contact, staat echt geen druk op... Dat ze soms haar mond open heeft of je d'r tanden ziet staat los van de teugeldruk, dat doet ze gewoon zelf. Heb nog wel een foto waar de teugels in grote bogen hangen en ze toch haar mond open heeft en d'r hals gebogen alsof ze een dressuurproef loopt... Ze was vooral in't begin nog wat gespannen en dat uitte zich voornl. in erg onrustig gedrag met haar mond. Met longeren deed ze het in't begin ook een beetje maar snel al niet meer... denk dat 't met een paar keer rijden al wel over is want toen ik haar vorig jaar dat ene weekje gereden heb deed ze't na twee dagen ook al niet meer.

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:13

Ah, oke. Als het ook maar voor even is zal er ook niet al te veel zweet loskomen.
Hét probleem met foto's he je ziet alleen maar wat je ziet

Veel succes saampjes!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 23:19

Ods schreef:
Heb je nu een zadel gekocht voor haar?


Nee, Cornelie kwam alleen ff 't één en ander laten zien en voelen. Ik heb hier nog een héél oud springzadel liggen wat ik ooit gekregen heb en als dat een goed genoeg zadel is (moet ik ff laten beoordelen) dan ga ik dat laten aanpassen.
Heel lekker om die zadels van Cornelie even te mogen proberen maar voor 2 of 3 keer per jaar 3 minuten Hunter ga ik geen kei-duur zadel kopen. Uiteraard moet het iets passends zijn, maar als 't verder voldoet mag dat van mij dus best een oudje zijn...(grootste deel verdwijnt toch onder m'n kont )

MSQuincyTE

Berichten: 13403
Geregistreerd: 02-03-05
Woonplaats: Op een mooi plekje in GRUN

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:20

Dat ziet er goed uit hoor Francis

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38769
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:28

Ja dat is het jammere van dat soort zadels, met Western Zadels heb je dat veel minder

Maar leuk zo'n pasdagje! Wordt er wel altijd hebberig van

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 23:38

Ods schreef:
Wordt er wel altijd hebberig van

Inderdaad ja, vooral van d'r dressuurzadel! Die heeft luchtkussens en dat zit toch wel héél erg lekker. Wel even wennen voor veel mensen denk ik, je moet wel zélf kunnen zitten, want het zadel volgt veel meer de beweging van het paard. Maar ik vond het erg comfortabel en je voelde alles wat er onder je gebeurt.
Mocht ik toch ooit terug gaan naar 'engels' dan zou ik denk ik ook voor zo'n zadel gaan.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:59

WOW! Zitten echt kei-mooie plaatjes bij!
In het echt was het ook erg leuk

Dot ziet er zooo goed uit!

Maar eh.... je begrijpt zeker wel dat de hof-fotograaf van de drama-queen die andere 32 foto's toch wel nog even komt bekijken voordat je ze stiekem gewist hebt hè?

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 00:06

Nee, die worden niet gewist hoor... komen waarschijnlijk nog wel op de server van een vriend te staan, als dat zo is stuur ik je het linkje wel... Heb denk ik maar een stuk of 5 foto's gewist die gewoon echt niet scherp waren of anderszins 'mislukt'. De minder flatteuse foto's staan er nog gewoon tussen.
Foto van d'r hoofd is érg mooi geworden trouwens... die kon ik nog wel es gaan gebruiken voor de website.

Karina

Berichten: 1438
Geregistreerd: 31-08-01
Woonplaats: Putten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:24

Ik vind het een leuke selectie zo hoor, daar niet van;-)

Vind de foto van haar halve hoofd (oeh dat klinkt luguber) ook wel erg geslaagd en artistiekerig, dat hoekje blauwe lucht en blauwe oog, heel mooi. Geschikt om wat leuks mee te doen inderdaad.

thorretje

Berichten: 780
Geregistreerd: 11-10-05
Woonplaats: Overdinkel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 00:28

Leuke serie Francis, mooie foto's Karina.
Erg leuk je eindelijk 's op Dotje te zien

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:05

Ik vond het ook erg gezellig en leuk gisteren. Heel mooi ook om te zien hoe ontzettend braaf Dot is.

Dekje wel/niet onder een engels zadel maakt verder geen verschil. En zeker met passen is het handiger om dat even zonder dekje te doen zodat je alles goed kunt zien.

@ Francis, barnsby is een goed merk, zeker als je al een wat oudere hebt. Mijn dressuurzadel is ook een barnsby en dat oude opgelapte zadel is ook een barnsby. Je hebt dan in elk geval een grote kans dat het zadel geen keilkussens en geen diepe zit heeft dus dat is prima. En dan gaan met die banaan

Orola

Berichten: 4362
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:07

Leuk zeg, ook wel een braaf paardje!

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 08:14

cornelie schreef:
@ Francis, barnsby is een goed merk, zeker als je al een wat oudere hebt. Mijn dressuurzadel is ook een barnsby en dat oude opgelapte zadel is ook een barnsby. Je hebt dan in elk geval een grote kans dat het zadel geen keilkussens en geen diepe zit heeft dus dat is prima. En dan gaan met die banaan


Oud issie wel bijna antiek zou ik haast zeggen.. maar ondanks wat beschadigingetjes en de watervlekken (die allemaal op het stuk leer zitten van de seat, dus zwart verven van alleen de seat zou ook nog een optie zijn om dat 'op te knappen') kun je wel zien dat het zadel degelijk gemaakt is. Wel grappig om te zien dat de onderste zweetbladen 'gewatteerd' zijn.... ze zijn met grote steken helemaal 'doorgeregen' als het ware waardoor het een gewatteerd uiterlijk krijgt. Het is alleen zeker weten te smal, heb het er nog niet op gelegd, maar je kunt zo al zien dat dit een zadel voor een smal schoffie is... zal vanmiddag of vanavond even foto's maken (wat stom da'k het niet bij me had gister). Zou zo'n groot verschil ook nog aan te passen zijn (ik verbaas me er over dat dat blijkbaar zo makkelijk kan, je maakt er in wezen een compleet ander zadel van).
Oh en inderdaag geen keilkussens en geen diepe zit, da's ook wel duidelijk.
Nou, nogmaals dank en foto's van't zadel volgen a.s.a.p.

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:22

Wat een kanjer hè zo braaf Leuk hoor!

=^.,.^=

Mac

Berichten: 11650
Geregistreerd: 09-07-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:31

Ziet er super uit Francis! Dot kan wel LOPEN zeg, POEH! Mooi!

PaolaPromise

Berichten: 661
Geregistreerd: 18-10-05
Woonplaats: Herentals, Belgie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:41

Prachtige foto's!! Dot is echt een beauty en ze doet het fantastisch braaf!! Erg netjes hoor!!

Afbeelding

De foto vind ik prachtig!

Qimm

Berichten: 15174
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:43

cornelie schreef:
Dekje wel/niet onder een engels zadel maakt verder geen verschil. En zeker met passen is het handiger om dat even zonder dekje te doen zodat je alles goed kunt zien.


Ik wist niet dat het was om te passen eigenlijk

charita

Berichten: 1025
Geregistreerd: 21-09-05

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:59

ja daar zijn de foto`s.....ziet er goed uit...en ja die foto van haar mooie koppie
Hmmmmm nu nog hunterwedstrijd foto`s hihi..het is ook nooit goed he ...maar we willen gewoon meeeeeeer foto`s

Groetjes Charita

Natascha dH

Berichten: 995
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: Tollebeek

Re: Na een jaar weer onder zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 09:29

Leuk om te zien Francis. Ik vind Dot zich heel mooi bewegen. Als je d'r frame stabiel krijgt en ze d'r rug zo mooi blijft gebruiken als ik op een enkele foto zag, dan hebben we er een geduchte kandidaat bij voor de blauwe linten in de pleasure en de hunter
Heel gaaf, je hebt even moeten wachten tot je kanjer groot gegroeid was, maar dit is al je geduld meer dan waard geweest, denk ik.

See you at the shows!!

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 12:27

Heee Gaaaf!!!!!!!!
Dot onder het zadel, wat is het toch een prachtige merrie en zoals ze loopt kun je zo straks in de B starten hoor
Jij was alvast klaar voor koninginnedag zo te zien Ik kan niet wachten om haar strakjes te zien met je nieuwe zadel, ik ben zo benieuwd !!

silvester

Berichten: 2275
Geregistreerd: 29-12-04
Woonplaats: Maarsbergen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 13:52

Mooie foto's hoor Francis.
Ze zien er allemaal heel ontspannen uit. En die foto van haar hoofd vind ik ook heel mooi.
Ik heb alleen 1 klein puntje: als je nou voor je eigen veiligheid met cap rijdt, dan moet je ook niet met gympen aan gaan rijden.

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-06 14:19

hihi Silvester... we (Karina, Cornelie en ik) zaten al te ouwenelen over al het commentaar dat ik zou krijgen hier over en dat ik dus m'n cap in ieder geval maar op moest zetten enzo..
Maar je hebt gelijk hoor..besefte pas op stal da'k wel m'n meest l*llige gympen aan had. Maar Cornelie had een vooruitziende blik... Kijk maar es goed naar de foto's van vóór het zadel wisselen... mooie korfjes om de beugels! Tja, dat dressuurzadel had die natuurlijk niet, maar daar zat ik pas op toen Dot al meer ontspannen was en slechts een minuutje of 5 ofzo... En ja, in 5 minuten kan genoeg gebeuren, weet ik ook... maar goed.. dan had ik er dinsdag ook niet zonder zadel op moeten stappen.
Maar gewoonlijk rijd ik dus niet met gympen maar met m'n westernboots óf stal/wandelschoenen.