Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fnanne

Berichten: 14272
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 11:45


Wauw! Ziet er allemaal heerlijk uit!!! En die paarden... Niet toevallig nog wat meer plaatjes ergens...?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 12:00

Ooooooooooooooo...ben helemaal niet jaloers hoor! Echt niet!!!
Ben stikjaloers! Wat een gave reis zeg! Wow!!! Prachtige plaatjes!!! Enne...al die Gunner paardjes...ik geloof dat ik er toch ook echt een zwak voor heb gekregen...

westerninfo

Berichten: 152
Geregistreerd: 24-11-04
Woonplaats: zwolle

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:10

Ha Wb, weer back in town zie ik. Ziet er goed uit hoor ben ook benieuwd naar de verhalen en rest van de foto's.
We komen snel naar Kampen
gr

__Suzanne__

Berichten: 4299
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Woudenberg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:14

Heus niet jaloers... Meer foto's graag! Vooral van mooie paardjes met lekkere witte koppies

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:36

Oh, gewéldige foto's weer en fantastisch, al die 'gunner-babies'! Mooi hé, hoe ze zo vreselijk herkenbaar zijn allemaal... over sterke genen gesproken!

Mac

Berichten: 11652
Geregistreerd: 09-07-01

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:42

jessiejanes schreef:
Deze paarden moeten een boxleven, ze verbranden echt teveel!

Niet per se hoor! Sommige paarden met een wit hoofd verbranden helemaal niet (Senna bv van jeddah). Die van mij dus wel (niet eens een heel wit hoofd) maar met een kap op is het heel goed te doen. En anders overdag op stal en 's nachts naar buiten. Waar een wil is, is een weg .

Als ik in de reining had gezeten, had ik het wel geweten!!!
Gunner IS reining !!!

JoyRider

Berichten: 1206
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:50

Maar is dat witte hoofd nou echt erfelijk? Normaal is het toch al geluk als er een stippie op zit en bij hem kun je dus bijna voorspellen dat het een witkop wordt

Is Senna ook van Gunner?

[edit] Ownee, Senna is van die andere super mooie hengst, hoeheetieookalweer... [/edit]

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 15:53

Francis schreef:
Oh, gewéldige foto's weer en fantastisch, al die 'gunner-babies'! Mooi hé, hoe ze zo vreselijk herkenbaar zijn allemaal... over sterke genen gesproken!


Ik moet eerlijk zeggen dat ik tussen alle veulens van dit jaar geen enkele witkop heb zien lopen...

Dit is ook een tweejarige Lone Gun dochter:

Afbeelding

Geen witkoppie dus, maar zeker een erg leuk paardje

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:54

Dot heeft ook veel wit aan d'r hoofd en verbrand ook niet... en als de zon écht heel heet is smeer ik af en toe toch preventief een zonnebrandje met factor tig op d'r neus, maar dan ook echt alleen rond d'r neusgaten omdat daar dan nog wel es een velletje wil komen, maar verder omhoog verbrand ze zowiezo niet.

@ JoyRider. Dat witte hoofdt erven ze van hun vader (en die weer van z'n grootvader 'Gunner' dus... dat is erfelijk ja, maar hóeven ze niet percé te erven, 't hoort gewoon bij het kleurpatroon dat Gunner is. Hij is alleen erg sterk in't vererven van dat witte hoofd (wat ik zei, sterke genen dus) net zoals een andere hengst sterk is in't vererven van z'n kleurtje, z'n talent, de vorm van z'n hoofd of wat dan ook (kijk maar es naar kinderen van Commander Flit Fritz... pik je ook zo overal uit door de kleur én het hoofd).
Ook níet Gunner kinderen kunnen zo'n wit hoofd hebben, als ze het splash of sabino gen dragen (bij die twee patronen komt dat witte hoofd het meest voor nl.)
En nee, Senna is geen Gunnerdochter.

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:55

Gaaf, foto's van Nedpoint, ben er 2 jaar geleden een maand geweest! bekende paardjes op de foto's Mooie ranch is dat he?! Heb me echt de benen onder mijn lijf vandaan gelopen de hele dag heen en weer van stal naar de arena v.v.
Wie heb je allemaal ontmoet daar? Irmgard uiteraard. De mexicanen? Dori en Fred? Angela toevallig? En Tove geloof ik dat ze heet?
Wil ook zo graag weer naar amerika...
waar zijn jullie nog meer geweest?
Laatst bijgewerkt door judith op 19-05-06 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Francis

Berichten: 10665
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Zutphen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 15:57

Ach ja, ze zullen het ook zéker niet allemaal hebben.. die kids hebben een moeder met sterke genen waarschijnlijk. Maar dan zou ik ze toch wel es willen vergelijken met paps, want niet alleen dat witte vererft'ie sterk (Gunner dus) maar ook de vorm van z'n hoofd en die blik in de ogen...

4pleasure
Berichten: 897
Geregistreerd: 22-08-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 16:01

wow wat een lekkere paardjes... meer foto's meer foto's haha. Die gunner kindjes zijn wel mooi paardjes zeg. en ja dat hoofd, die blik en dat wit.... wat een gelijkenis

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 16:10

judith schreef:
Wie heb je allemaal ontmoet daar? Irmgard uiteraard. De mexicanen? Dori en Fred? Angela toevallig? En Tove geloof ik dat ze heet?


Hey hoi! Irmgard heeft het idd over jou gehad
Fred en Dori en ook Tove waren er, plus nog een jonge Zweedse stagièr: Mattias. Er werd veel zweeds gesproken
Van de mexicanen heb ik alleen met Gosé en Ricardo gesproken, allebei erg aardig (heb wel spoedcursusje spaans moeten doen om Ricardo te verstaan )

Je legt idd nogal wat afstanden af op het terrein van Nedpoint
Toen we arriveerden kregen we een rondleiding in de golfcart, maar daarna was het lopen geblazen
Ik heb ook een aantal mountainbikes gezien, dat wil ook wel goed!

De rest van de reis zal ik later beschrijven, ik zal eerst eens door de Hollandse Storm naar mijn paardje fietsen om te voeren...

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:29

Wranglerbutt schreef:
judith schreef:
Wie heb je allemaal ontmoet daar? Irmgard uiteraard. De mexicanen? Dori en Fred? Angela toevallig? En Tove geloof ik dat ze heet?


Hey hoi! Irmgard heeft het idd over jou gehad
Fred en Dori en ook Tove waren er, plus nog een jonge Zweedse stagièr: Mattias. Er werd veel zweeds gesproken
Van de mexicanen heb ik alleen met Gosé en Ricardo gesproken, allebei erg aardig (heb wel spoedcursusje spaans moeten doen om Ricardo te verstaan )

Je legt idd nogal wat afstanden af op het terrein van Nedpoint
Toen we arriveerden kregen we een rondleiding in de golfcart, maar daarna was het lopen geblazen
Ik heb ook een aantal mountainbikes gezien, dat wil ook wel goed!

De rest van de reis zal ik later beschrijven, ik zal eerst eens door de Hollandse Storm naar mijn paardje fietsen om te voeren...


Leuk dat ze het over mij had Wil ook echt weer een keer terug!
Ricardo is echt een lieve man, opa he Jose is ook erg aardig, eigenlijk zijn ze allemaal aardig! Heb je toevallig Angela ook gezien? Groom?
Zijn jullie eigenlijk zelf daarheen gevlogen of met een transportvlucht?

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 18:39

@Judith: Er liep geen Angela meer rond, wel een Rachel, maar die werkt er nog niet zo lang, geloof ik. Was Angela iemand uit de buurt of ook een buitenlandse stagiere?
We zijn afgelopen dinsdag met een transport teruggevlogen, ontzettend gaaf om dat eens mee te maken!

Wanneer ben jij bij Nedpoint geweest en hoe lang? Heb je er stage gelopen? Het is wel knoeperthard werken daar!

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:42

Wát een geweldige paarden

Echt geweldig.

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 18:43

Rachel zegt me niks, denk dat Angela dan weg is. Ze woonde daar gewoon in de buurt, dat was geen import
Die transportvluchten zijn idd gaaf! Ik ben teruggevlogen met een vlucht van 12 paarden, erg indrukwekkend allemaal!
Ik ben er augustus 2004 een maand geweest, het was idd hard werken (overigens wel een luxe dat de mexicanen alle stallen deden enzo, dus voor mij was het echt het paardenwerk ) 's Ochtends om half 4 beginnen (i.v.m. de warmte) en zo'n 30 paarden per dag opzadelen, afzadelen, afspuiten etc. Verder veel longeren met de jonge paarden en dan zelf ook nog zo'n 4 paarden per dag gereden. En veeeeel gekeken en mee geweest naar shows waar ik erg veel van geleerd heb.
Hebben jullie ook gereden enzo of alleen maar in het huisje gelogeerd zeg maar? En Taz en Poes, waren die er nog?

PocoMisss
Berichten: 384
Geregistreerd: 07-09-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:49

Yep, Taz en Poes zijn er nog en er liep ook nog een schattig nieuw Jack Russeltje rond. En de katten niet te vergeten.. Gaaf en Huge..

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-06 22:03

PocoMisss schreef:
En de katten niet te vergeten..

Dit is Rosse:
Afbeelding

Er liep ook nog een Stevie en... hoe heette die met die halve staart ook al weer?

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:24

Gaaf zeg die Wit-koppen!! Blijft apart he?! Leuk om ze irl gezien te hebben of niet?

Inderdaad heb ik geen problemen met verbrande neusen. Ook niet in al die jaren dat in Arizona (zomers gemiddels 45-650 graden) woonde en op een Paint fokkerij werkte. Het belangrijkste, heb ik geleerd, is niet op het gras zetten met dauw erop, en geen natte paarden in de zon zetten.

Sommige paarden verbranden alsnog maar vaak heeft dat te maken met een overgevoelige/beschadidge lever of bepaalde planten die gegeten worden of het voer.

judith
Berichten: 1186
Geregistreerd: 14-01-01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 11:35

Kan me even niet meer herrineren hoe die poes heet met dat hele lange haar die bij de stallen rondloopt, gedraagt zich echt als een dame, gaat voor je zitten miauwen etc. Was die er ook nog? Witte, lange haren had ze.
Erg leuk zeg. Voor jullie zeker ook goed voor een herhaling?

ElCid

Berichten: 9246
Geregistreerd: 28-01-02
Woonplaats: Friesland

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 12:20

Mooie foto's, erg leuk om Nedpoint te zien. Daar gaat mijn hengstje straks een maand in quarantaine voordat hij zijn reis naar Nederland gaat maken. Heb je misschien ook foto's van de quarantaine stallen? Of mag je daar niet komen?
Volgend jaar hoop ik weer naar de US te gaan, misschien dat ik dan ook maar eens een kijkje bij Nedpoint ga nemen .

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Re: Nog meer USA: PM & WB in TX & OK*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:39

Zoo Wist niet eens dat je NL uit was Corneel
Was al wel verbaasd dat ik je zolang niet bij Amigo had gezien, maar goed
je vermaakt je wel in The USA?

Wow.. die 'Gunner' is een supermooi paardje!!
mét mooie nakomelingen!

Wranglerbutt

Berichten: 10393
Geregistreerd: 24-04-04
Woonplaats: Kamp'n

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 21:48

LadyFilou schreef:
Was al wel verbaasd dat ik je zolang niet bij Amigo had gezien, maar goed je vermaakt je wel in The USA?

Heel goed vermaakt!
Ik weet niet of ik nog wel zin heb om paard te rijden, nadat ik dit heb gezien!

Afbeelding
Lijkt me ook wel wat

De foto is gemaakt in de Stockyards in Forth Worth, waar vroeger het vee op de trein naar de slager werd gezet.
Is nu tamelijk toeristisch, maar er waren enkele leuke winkeltjes met tack & clothing....

Doodzonde dat we geen filmpje hebben gemaakt (foto is gemaakt met camera van PM), want het duurde een minuut of 10 voordat de die cowboy eindelijk op die longhorn-os zat Beest was overduidelijk niet broke genoeg

Poseren bij de Stockyards:

Afbeelding

Onwijs gaaf hobbelpaard in een winkel in de Stockyards:

Afbeelding
We mochten er helaas niet op Flauw

De Stockyards hebben we trouwens op weg naar Nedpoint al bezocht.
Van daar uit zijn we weer een paar dagen op sightseeingtour in Oklahoma State gegaan.
Zo hebben we het National Cowboy & Western Heritage Museum in Oklahoma City bezocht, waar ze naast kunst van beroemde westernkunstenaars:

Afbeelding Afbeelding
ook een enorme verzameling zadels, laarzen, authentieke kleding e.d. hebben.
In de tuin van het museum liggen enkele beroemde rodeo stieren en paarden begraven - hoe amerikaans

Daarna zijn we naar Anadarko en Fort Sill gereden, waar we een aantal historische indianensites hebben bezocht.
De omgeving was prachtig!

Afbeelding

Afbeelding
* Shirt by Cruel Girl, jeans by Wrangler, belt bij Justin, buckle by Shepler's, boots by Ariat en bodywarmer by....
Albert Heijn

We hebben ook een dag in het Wichita Mountains Nature Reserve doorgebracht.
Het visitorcentre was van zo'n architectonische schoonheid dat ik spontaan arty foto's ging maken
Afbeelding

Maar.... Wat zie ik daar in de verte?

TATANKA!!!

Afbeelding

Oftewel: Bizons

Afbeelding
Gave beesten

Afbeelding
Prairie
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 20-05-06 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya
Berichten: 32776
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Hengelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 21:50

Die poes is heel gaaf
Man op koe ook.
Ik wil dat hobbelpaard!

haha Geweldige reis!