Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Shine Like A Star van 'Reiner' naar een moment 'Working Equitation'

 
Profiel   

Hee allemaal,

Ik twijfelde om een topic te maken, maar eigenlijk was het gewoon zo leuk dat ik jullie graag meeneem. Beeb en ik zijn eindelijk allebei weer fysiek in staat om dingen te ondernemen. Het heeft aan beide kanten wat gekost, maar we zijn weer een beetje back in the game. Niet altijd zonder slag en stoot, maar ach ;)

Hoewel wij saampjes de Amerikaanse Westernsport beoefenen, en sinds kort ook lekker om de maand aan het lessen zijn, vinden we het waanzinnig om uitstapjes te maken naar andere disciplines. Op 14-01-2022 hebben wij onze eerste Working Equitation clinic mogen volgen bij Pedro Teixeira Farto, hartstikke leuk! Wel heel gek, want hoewel het raakvlakken heeft, is het ook weer heul anders.

Vorig jaar deden we nog met 'twee hoeven in ons neus' mee met de Schrik Clinic van 'Paarden Schrik Training Brabant', en toen was het geduldig wachten tot de datum van onze nieuwe Working Equitation Clinic bij Ton Duivenvoorden!

[ img ]


Afgelopen zondag 3 maart 2024 was het eindelijk zo ver. Als organisator vond ik het niet meer dan normaal om mezelf op te offeren en als eerste te gaan, dat betekende echter 6u de wekker, 7:30 in de auto. Om 8.30 mee helpen opbouwen en jawel om 9u zaten we in het zadel en deden we ons eerste rondje door het parcour.

Laat ik voorop stellen dat we zeker niet perfect hebben gereden! Maar alles is op een rustige en vriendelijke manier verlopen. Dus inderdaad niet altijd perfect aan de teugel maar het belangrijkste; Beeb had lol & ik ook!

Ton Duivenvoorden legt graag uit en dat maakte deze clinic niet alleen leuk, maar ook héél erg leerzaam. De verschillende manieren, hoe er naar de puntentelling wordt gekeken, en ook nog een heel interessant verhaal over hoe zo'n paard een seintje moet geven aan zijn ruiter als er een koe op je af komt. Héél interessant.
Het was een gevulde dag, ik heb een aantal van de deelnemers ook mogen zien en ik heb alleen maar tevreden koppies mogen aanschouwen. Halverwege de dag zei mijn lichaam van zoek het maar zelf uit, dus ben ik weer naar huis gegaan.

Lotte Dekkers (https://ldekkersfotografie.mypixieset.com/) heeft echter iedere deelnemer op de gevoelig plaat vast gelegd en deze deel ik graag met jullie! Ik heb niet alle foto's genomen, maar ik mag hopen dat je begrijpt dat we netjes hebben warm gestapt en op het gemakje zijn begonnen.


1.
[ img ]

2.
[ img ]

Om te beginnen begonnen we eerst buiten de pen, ze zijn natuurlijk lekker felgekleurd. Gelukkig gaf ze daar weinig om, dus al snel gingen we de pen in.
Eerst in stap door de pen. Er werd onder andere uitgelegd hoe je paard moet buigen en echt naar de binnen cirkel moet kijken. Ook dat bijvoorbeeld aanraken van de pen niet wenselijk is, hoe nieuwsgierig ook :')

3.
[ img ]

Een later moment, een drafje om de pen heen. Ook weer een stukje wennen en buigen.

4.
[ img ]

Ik weet even niet hoe dit heet maar; aankomen in draf en voor de pen overgaan in stap. Doorlopen tot de schouders ter hoogte van de palen zijn. Geduld is belangrijk, netjes de voerschep overzetten en hierna mag je weer verder. De volgende oefening was voerschep overzetten, daarna pakken en achterwaarts.

5.
[ img ]

De grote slalommen, was even wennen omdat wij krappere cirkels gewend zijn maar in de WE mag je dan juist weer meer je ruimte pakken als je het maar overal doet. (als ik het goed heb begrepen, schiet me niet lek haha)

6.
[ img ]

De kennismaking met koe en 'Garrocha', of ook wel de veredelde dweilstok. Paarse koe was raar, maar uiteindelijk prima te hendelen.
Zeer geconcentreerde hoofden :')

7.
[ img ]

8.
[ img ]

Dat mochten we ook in draf doen. Zoals je ziet ook weer twee hele geconcentreerde hoofden :Y)

9.
[ img ]

Zijwaarts over de balk met 'Garrocha', ging eigenlijk wonderbaarlijk soepel. Heeft nog wel wat verbeterpunten uiteraard :+

10.
[ img ]

Met de 'Garrocha' door de pen, voor de pen terug in stap en na de pen weer verder in draf om vervolgens naar de Paarse koe te gaan!

11.
[ img ]

Ook het hek ging heel erg soepel! Hier kreeg ze natuurlijk haar klopje en de ster-allures knallen er vanaf, zoals je ziet :Y) 'Zag je hoe goed ik het deed!? Heb je wel mijn goede kant er op gezet?'

Dat waren onze fotomomenten uit onze Working Equitation Clinic van Ton Duivenvoorden! En wat smaakt dat naar meer zeg <3

Lotte is nog zo lief geweest om een Spin foto te maken. Wij oefenen dit nu tijdens onze lessen en het is nog he-le-maal niet waar het moet zijn, maar ik ga de foto toch plaatsen.

12.
[ img ]

Lekkere Quarter billen <3

13.
[ img ]

En daarna hebben wij voor ons zelf nog even een rondje gegaloppeerd om daarna lekker uit te stappen en lekker na te genieten!


Wij hebben genoten en mijn stalgenoten ook. Daarom hebben we alweer een nieuwe datum gepland. Maar dat is niet het enige, zo komen er nog hele toffe clinics aan de komende periode waaronder ook 'Boogschieten te paard' en gaan we nog een fantastische strandrit maken.

Wat is het toch heerlijk dat we saampjes weer optimaal kunnen genieten na alle kopzorgen en ellende. Ik hoop dat jullie ook konden genieten van de foto's!

Dikke knuffel van ons!

Denise & Beeb
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 18:21 



 
Profiel   

Wat een ontzettend leuke foto's Denise! <3 Wat doen jullie het beide goed! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 18:28 



 
Profiel   

Wat een toffe foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 18:29 



 
Profiel   

Wat heerlijk dat jullie weer samen bezig zijn, het ziet er uit als of jullie beide genoten hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 18:35 



 
Profiel   

Toffe foto’s! Fijn ook dat het zo goed ging :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 19:29 



 
Profiel   

Ziet er goed uit Denise. Zowel jij als Beeb als jullie samen! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-03-24 20:40 



 
Profiel   

Dankjulliewel voor de lieve berichten en mooie woorden!! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-03-24 15:57 



 
Profiel   

Wat een leuke foto reeks zeg! Jullie hebben er echt plezier in gehad zo te zien <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-24 12:50 



 
Profiel   

Leuke foto's leuk verslag. Jullie zijn een mooie combinatie !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-24 19:17 



 
Profiel   

Wat een onzettend leuke foto's zeg ziet er geslaagd uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-24 22:47 



 
Profiel   

Heerlijk! Vind het er echt lekker ontspannen uitzien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-24 19:42 



 
Profiel   

Ziet er super geslaagd uit!
Blijft knap dat ze alles zo in een keer doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 18:14 



 
Profiel   

Dankjulliewel allemaal! Heel lief! En Beeb is inderdaad een topper, ze is echt goud waard <3 Maar dit is ook wel het mooie voordeel van al 14 jaar samen zijn (sinds ze een maand oud was officieel) :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-24 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen