Endurance 2024

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-24 21:30

Spannend voor een paar de eerste wedstrijd vh jaar! Wat zuur Stelvio om afgekeurd te worden op de voorkeuring! Hopelijk niks ernstigs aan de hand. Gefeliciteerd met het goed uitrijden lideli en Miriam! :D

Hier weer lekker aan de slag na een weekje vakantie. Het was fijn om weer even een paar dagen 'thuis' te zijn met de hele familie en nu weer vol motivatie en inspiratie om onze doelen te gaan halen :) Tot nu toe al een fijne week, gister lekker een uurtje wezen stappen met een giga frisse Clara, vandaag een wat actiever rondje van uiteindelijk bijna 10 km in 1hr15. Ze voelde echt zo goed aan! Ze is heel fris op het moment omdat ze zo veel stil heeft gestaan, maar ze heeft al een paar weken niet meer gebokt. Vandaag ondanks dat ze echt een bommetje was en een paar noodstoppen toch even aangegaloppeerd, twee hele kleine stukjes kunnen galopperen en gewoon zó netjes aanspringen! Gewoon zachtjes been aanleggen, en hup daar ging ze in een super gecontroleerd handgalopje met d'r oortjes naar voren, wat een genot zeg!

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-24 23:15

In de aanbieding een waardebon voor een workshop groomen van coolrunnings endurance t.w.v. 20 euro. Kan ik hier nodig iemand blij mee maken?

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 12:20

SandraWierda schreef:
In de aanbieding een kortingsbon voor Coolrunning endurance voor een workshop groomen (endurance) t.w.v. 20 euro.


En ik heb ook nog een kortingsbon van 5 euro voor een activiteit naar keuze bij Coolrunning endurance

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 13:45

De motivatie hier is echt even weg met dat smerige weer steeds.
Als het mooi en droog is ben ik aan het werk.

Maar goed nog een drukke maand thuis met de huizen wissen daarna weer meer rust om de trainingen op te pakken.

Sorry Sandra geen interesse.
Te ver weg en als ik zou willen leren groomen zijn er heel veel ruiters waar ik terecht kan die met liefde iemand mee op sleeptouw nemen voor een dag.

Heeft de DA nog wat gezegd vrijdag Stelvio?

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:36

Wij zijn gisteren ook gestart in Gaasterland. Voor de eerste keer in impuls en hij liep superfijn! Tot en met het 2e groompunt hadden we een gemiddelde van 11km/u. Daarna lazen we het bordje verkeerd en gingen we de lange route op. Na een tijdje dachten we: het duurt wel heel lang voordat we bij de finish zijn…zaten we al bij het IJsselmeer. Paarden moe, dus maar terug gestapt en daardoor uiteraard veel te langzaam. Super balen, maar leerpunt voor de volgende keer :') Het was leuk, maar 30km ipv 20km rijden was echt te veel voor zowel mij als Roadie, dus voorlopig maar even bijkomen. Misschien dat ik in september nog naar het DFW ga

jazzejam

Berichten: 396
Geregistreerd: 08-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 15:39

Hier gisteren toch nog de moed genomen om de trailer aan te koppelen. Maar je zag letterlijk buien al hangen. Onderweg dikke buien. Maar zowaar het was droog toe we aan kwamen. Gauw het zadel op gelegt en gaan rijden. Heerlijk uur gereden over de heide bij markelo. Wel wat kleine hagelbuitje gepakt maar viel erg mee.

Afbeelding


Afbeelding

SandraWierda

Berichten: 1408
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 17:53

Ballard_L schreef:
Wij zijn gisteren ook gestart in Gaasterland. Voor de eerste keer in impuls en hij liep superfijn! Tot en met het 2e groompunt hadden we een gemiddelde van 11km/u. Daarna lazen we het bordje verkeerd en gingen we de lange route op. Na een tijdje dachten we: het duurt wel heel lang voordat we bij de finish zijn…zaten we al bij het IJsselmeer. Paarden moe, dus maar terug gestapt en daardoor uiteraard veel te langzaam. Super balen, maar leerpunt voor de volgende keer :') Het was leuk, maar 30km ipv 20km rijden was echt te veel voor zowel mij als Roadie, dus voorlopig maar even bijkomen. Misschien dat ik in september nog naar het DFW ga


Oh wat balen, bij het bordje rechtdoor hebben jullie dus links aangehouden. Over 2 maanden is Grolloo ook, ook fijne wedstrijd om te rijden.

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:02

Ah wat jammer Ballard dat is echt wel flink stuk verder idd zeker als je daar niet op gerekend had.
Volgende keer gewoon weer opnieuw proberen.

Wat een geluk Jazzejam.....Hier heeft de pony gewoon in de bak moeten werken .
Kon het niet opbrengen de trailer aan te koppelen en mat te regenen.

Hopelijk morgen na mijn werk als de werkdag niet te gek doet.

manzano

Berichten: 23943
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:04

Hier ook niks gedaan. Wat een weer.... Wil de eerste keer sinds tijden toch graag met wat rustiger weer op pas. Hij zal in zn bol al fris genoeg zijn.
Het lijkt wel herfst nu, niks aan.

Zijn er hier nog mensen uit regio noord-oosten Veluwe?

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:24

Nee ik zit wat lager dan jou.

Marije_jiplover

Berichten: 25323
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 19:25

Ik ben ook niet van die kant van de Veluwe, zit aan de zuidoostkant.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:21

scooby09 schreef:
Heeft de DA nog wat gezegd vrijdag Stelvio?


Yes, niets meer te zien! Maar voor de zekerheid schrijf ik me voor Zutendaal toch maar in voor de 20km ipv de 40km, better safe than Sorry.

Ik ben ook echt wel toe aan voorjaarsweer, gisteren en vandaag hier ook hagel en wind, bleh…

Ballard. wat balen van de omweg die jullie genomen hebben, volgende keer beter!

Ballard_L

Berichten: 2494
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Kollumerzwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-24 22:35

SandraWierda schreef:
Ballard_L schreef:
Wij zijn gisteren ook gestart in Gaasterland. Voor de eerste keer in impuls en hij liep superfijn! Tot en met het 2e groompunt hadden we een gemiddelde van 11km/u. Daarna lazen we het bordje verkeerd en gingen we de lange route op. Na een tijdje dachten we: het duurt wel heel lang voordat we bij de finish zijn…zaten we al bij het IJsselmeer. Paarden moe, dus maar terug gestapt en daardoor uiteraard veel te langzaam. Super balen, maar leerpunt voor de volgende keer :') Het was leuk, maar 30km ipv 20km rijden was echt te veel voor zowel mij als Roadie, dus voorlopig maar even bijkomen. Misschien dat ik in september nog naar het DFW ga


Oh wat balen, bij het bordje rechtdoor hebben jullie dus links aangehouden. Over 2 maanden is Grolloo ook, ook fijne wedstrijd om te rijden.


Klopt ja! Gewoon niet goed gelezen en als je dan in draf zit en je ziet daarna weer een pijl denk je: ooh we zitten goed!
De komende maanden heb ik bijna geen weekend vrij, dus het wordt pas DFW helaas

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-24 11:13

He Ballard wat balen zeg dat je de verkeerde route hebt gereden! Hopelijk hebben jullie er beide niet te veel spierpijn aan overgehouden :knuffel: En hopelijk ook niet de endurance kriebels verloren!

Zo te horen rotweer in NL. Hier nu ook best wel wisselend, al is het toch een beetje een tegenvaller om weer terug in het grijze Zweden te komen na een paar dagen NL waar het gras alweer groen is en de bloesem al is begonnen. Dat duurt bij ons nog wel een ruime maand :')

Vorige week een lekkere week gehad, weer even back to basic en twee héle fijne ritten kunnen rijden, mijn rit van zaterdag was iets minder fijn want Clara was hartstikke bang voor vanalles en nog wat, tot haar eigen hoefstappen en het openen van mijn rits aan toe 8)7 Op zulke dagen is er eigenlijk niks met haar te beginnen en is het gewoon goed vasthouden want ze draaft dan echt als een gek en staat elke paar 100 m wel weer een keer stil :')

Gister zag ik dat de wedstrijd van begin mei die hier heeel dichtbij is (1,5 uur rijden :+ ) toch wel een 40 km klasse uitschrijft.... (zou in eerste instantie alleen 50 km uitschrijven) Pffff wat een twijfels weer zeg. Zou zo fijn zijn om ons debuut zo dichtbij huis te rijden zodat je gewoon 's ochtends van huis weg kan gaan zonder ergens te hoeven overnachten. Aan de andere kant weet ik niet of we er klaar voor zijn. Ik kan tot eind april nog inschrijven dus ik denk gewoon lekker door blijven rijden en zo laat mogelijk bedenken of we het doen of niet. T is zo balen dat er daarna tot eind juli geen wedstrijden bij ons in de buurt zijn, en ik heb echt een beetje wedstrijdkriebels onderhand :))

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 12:49

Gewoon doen Piekosjj! Jullie zijn zo lekker aan de gang samen en zo'n wedstrijd is ook goed om te leren waar het nog beter kan. Je leert je paard toch anders kennen op wedstrijd vind ik altijd, dus een goede ervaring voor beiden.

Wat jammer van de extra kilometers Ballard! Hadden ze geen verschillende kleuren routes?

Fijn dat hij weer goed loopt Stelvio! Ik ben ook wel eens benieuwd naar Zutendaal. Is dat te doen zonder hoefbescherming? Hopen op een fijne 20 km voor jullie.

Hier even rustig aan gedaan vanwege het weer. Daarnaast is de zadelmaker geweest. Het springzadel (waar ik endurance mee rijd) wat aangepast maar die lag nog heel goed. Mijn dressuurzadel lag heel slecht (echt een wipzadel) dus die ingeruild voor een andere 2e hands. De komende week allebei wennen aan het nieuwe zadel en ondertussen elke dag zijn rug masseren om de strakke spieren weer wat los te krijgen. Hopelijk in het paasweekend weer een lekker ritje maken. De voorspellingen zien er in ieder geval goed uit!

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-24 22:40

Miriam, Zutendaal heeft eigenlijk alle soorten ondergrond, bosgrond, zand maar ook kiezel, ik kan lastig inschatten of dit blootsvoets gaat, daar heb ik geen ervaring mee omdat Tip-Top vierkant beslagen is.

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2418
Geregistreerd: 07-02-11

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:28

Ik zou Zutendaal niet als blootvoets adviseren. Achter zou je misschien nog bloot kunnen. Maar voor zeker niet

Miriam91

Berichten: 2840
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: In de boerderie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 11:39

Duidelijk, dan blijven wij gewoon in Nederland voorlopig

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-24 12:13

Miriam91 schreef:
Gewoon doen Piekosjj! Jullie zijn zo lekker aan de gang samen en zo'n wedstrijd is ook goed om te leren waar het nog beter kan. Je leert je paard toch anders kennen op wedstrijd vind ik altijd, dus een goede ervaring voor beiden.


Heb al van meerdere vrienden gehoord: gewoon doen! Dus we gaan het gewoon doen :D Ik wacht nog even af met inschrijven want ik wil nog wel in ieder geval 2 x thuis een 20 km rijden. Maar het voelt goed 8-) Ik kan altijd nog alleen de 1e loop rijden :j

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 14:25

Is zutendaal de 40 een 2x20 of een 40 lus?

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-24 23:39

StonedRomy schreef:
Is zutendaal de 40 een 2x20 of een 40 lus?


2x20

S_imonee

Berichten: 3844
Geregistreerd: 27-01-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 20:50

Wat balen dat je een C had bij de voorkeuring, stelvio. Dat is altijd erg zuur. Gelukkig is er nu niks meer te zien. Goed dat je de planning aanpast :)
lideli de wedstrijd goed uitgereden, fijn!
Miriam de westrijd ook goed uitgereden. Wat jammer van de B op de locomotie. Gelukkig thuis alles weer oké. En lekker een 'nieuw' zadel! Hopelijk gaat die goed bevallen.
Ooh, Ballard, dat is balen zeg! Maar zeker een goed leerpunt voor de volgende keer.
jazzejam lekker gereden :D
Piekosjj: Ik zou dat niet aan kunnen, nog een maand moeten wachten op voorjaarsweer :')
Fijn dat je lekker ritten gereden hebt. Soms zitten er helaas wat ritten tussen die wat minder lekker zijn. Hopelijk blijf je wel zitten als Clara zulke dagen heeft ;)
Jammer dat er niet zoveel wedstrijden dicht bij jou in de buurt zijn. In Zweden moet je vast al gauw wat kilometers meer rijden (met de auto) dan hier in NL.


Hier wil het ook nog niet echt vlotten met de training. Casanova is nog niet helemaal hersteld van zijn blessure. Ik wacht liever wat langer, dan dat ik hem te vroeg oppak.
Ik hoop dit weekend een kort stapritje met hem te maken. Het vocht in zijn been lijkt zo goed als weggetrokken te zijn. Daar ben ik al heel erg blij mee.
Ik had de wedstrijd in Buinen in de planning als eerste wedstrijd voor dit seizoen, maar daar heb ik nu een hard hoofd in. Wellicht ga ik dan als vrijwilliger.

Galeobdolon

Berichten: 1090
Geregistreerd: 27-06-07

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-24 22:59

Betere tijden komen er aan qua weer, ik voel het aan m’n water :+

Zeker inschrijven Piekosjjj! Al gaat het resultaat misschien nog niet geweldig zijn, is het al wel weer een hele ervaring voor jullie. Ondanks dat Clara gekoerst heeft zal de beleving vast weer wat spanning met zich meebrengen.

Jammer van de uitsluiting bij de voorkeuring, heel begrijpelijk dat je dan gaat twijfelen of het wel in orde is met m… Hopelijk bij de volgende wedstrijd in ieder geval kunnen starten!

Wij zijn ook weer begonnen met trainen en ritjes maken. We zijn nog niet alleen naar buiten geweest maar als ik wat minder druk ben met klussen in het appartement ga ik er weer een keer alleen met Gul op uit. Ze doet het verder super op de nieuwe plek. Dus ik voorzie consequent kunnen trainen *\o/*

scooby09

Berichten: 2209
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-24 08:57

Hier ook alles iets rustiger pitje we hebben ons huis verkochte dat moet volgende maand opgeleverd worden maar ons nieuwe huis is niet klaar dus we verhuizen over 2 weken naar een tijdelijke oplossing .
Dan huidige huis leeg en schoonmaken .
De dagen dat ik vrij ben is het steeds volop regen.

Eerder moest ik van mijzelf dus trainen maar het geeft rust nu ik het even los gelaten heb na April begin mei krijg ik meer tijd dan pak ik weer op.
Morgen wel lekker rondje bos doen aangezien manlief werken is ik toch de tijd heb.

En heel stiekem kriebelt Leusden wel dat is om de hoek heel klein zou een klasse 1 kunnen starten voor de leuk.
Die conditie heeft ze wel.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Endurance 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-24 09:25

Weten jullie toevallig of er ergens nog oefen endurance/enjoy the ride of een ander georganiseerde buitenritten zijn? Omgeving limburg/Brabant. Ik merk dat de kalender dit jaar voor mij eigenlijk alleen september en oktober mogelijk is om te rijden :'( de rest is echt te ver weg helaas :n
Leende kwam voor mij iets te vroeg helaas..