Endurance KWB 23 maart(?)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-03 21:51

NaVy! schreef:
Vanavond maar vroeg naar bed, ik zal niet slapen, daar niet van, maar goed, wat fysieke rust dan maar. Ik ben erg benieuwd naar jullie paarden Haha!
Wij moeten trouwens om 6 uur op, nog meer van die "gelukvogels"? Gaaaap


O ja, als het geen half 6 is! Ik zal ook zeker niet kunnen slapen....nu ben ik al gespannen.
Ik ben trouwens ook wel benieuwd naar de bokkers en paarden (al geloof ik dat ik Karin en Ret al wel op de Almelose Ruiterdagen heb gezien vorig jaar)...
Straks nog maar even naar de stal, Salty nog even knuffelen, spullen in de auto leggen enz. Zodat we morgen alleen nog maar het paard in hoeven te laden en weg kunnen rijden. Tja...wel handig als je de paarden bij huis hebt staan Haha!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-03 22:25

Tsja, dat probleem ken ik, Karin. Even een rondje maken.. Niet dus. Of juist andersom, een lekker lang stuk van het weer genieten, om na een half uur weer op weg naar huis te zijn.. Ik zou blij zijn als ik maandag die kaarten heb gehaald..
En tsja.. Dat tempo.. Blijft ook ons probleem. We hebben erg veel op draf getraint afgelopen maanden, in verschillende tempo´s, maar ja, dat blijft hoog. Te ver onder haar tempo laten lopen is forceren, en dat wil ik echt niet. Deze wedtsrijd kunnen we nog aardig wat stappen, maar als ze weer echt goed op conditie is zal dat lastiger gaan.. Klasse 2 zal er dus eerder aan komen dan de planning was..

Net even gerekend: 6 uur moeten we redden. Ons geluk is dat we er amper een half uurtje over rijden naar Kootwijkerbroek. Voor de voorbespreking keuren, voorbespreking, poetsen en gaan met die banaan! Naja, dat hoop ik.. Ik herinner me van vorig jaar dat de eerste km´s langs de weg gingen (of in elk geval niet door het bos), en dat is Navy inmiddelks niet meer gewend (als in: "HELP! Een koe! Ojee, een fietser! Neee! Een putdeksel!").. Maar dat zal wel goed lopen.. Misschien heb ik ook de verkeerde route in m´m hoofd zitten..

Pff, ik ga zo langzamerhand maar mijn bed opzoeken. Nog even de regeltjes doorlezen en dan over mijn adrenaline heen stappen en slapen..

Joan
Berichten: 29
Geregistreerd: 06-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 00:22

Djilan"]
[quote="Joan schreef:
Hai Djilan,
Kijk uit met trainen op basis van een percentage van die maximumhartslag: 216 is bij veel meters de 'foutwaarde', die ook wel aangegeven wordt bij te weinig aarde.....
boven de 200-220 is alleen voor (jonge)renpaarden (volbloeds) weggelegd.
Tot zondag!
Joan
PS: de route klopt hoor


Hoi Joan,

Ik ga niet met die max trainen hoor! Gewoon eens een sprintje door zwaarder zand en kijken wat Don zijn hart doet.
Die 216 in de duinen en bij de rengalop over het strand verrasten mij ook heel erg. Had ik niet echt verwacht.
En ik heb alleen toen tijdens een week in Wassenaar met een hartslagmeter gereden. Ik wil dus wel eens weten wat zijn hart doet in zijn normale trainingsgebied.

D.
[/quote]

Hee hai,
Ik bedoel trainen *op basis van* de max om de verzuringsgrens niet te passeren, of juist op te krikken (richting 140-145-150-155-160???). Dus bv op trainen 70% van de max, of een van de (vele) 'echte' formules zoals: (max-rust) X 80% is verzuringsgrens. Zo halen er mensen 'records' 120+ in 17+ in de heuvels/bergen, anders zou dat nooit kunnen.
Natuurlijk ga je die max niet steeds opzoeken, maar ga je 'm alleen een keer vaststellen (met een zeer strek en zeer fit paard, en een beetje geluk, en liever stijgend dan voluit in het mulle zand...) zodat je gerichter kunt trainen.

Groeten & tot morgen
Joan

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 13:45

Mandy,

Met Ed gaat het super. Hij heeft nergens last van, loopt als een tierelier en doet het nu goed in de dressuur met m'n zusje. Deze herfst laat ik hem opnieuw op de foto zetten, omdat hij dan is uitgegroeid en ik hoop dat het dan een stuk beter is (ivm z'n ondervoeding van een aantal jaar terug).

Als ik weer in NL kom wonen, dan ga ik zeker weer starten! Ik wil ook inderdaad een leuk arabisch (endurance) veulen kopen (of fokken?), maar ik ben erg kritisch en voorzichtig. Ik heb ook tijd genoeg, want m'n studie gaat de komende 6 jaar wel centraal staan in m'n leven.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-03 22:14

Kan hoefkatrolontsteking verminderen in mate dan?? Nee toch? Het is toch iets chronisch?
Mooi in elk geval dat het allemaal zo lekker gaat! Dat starten, zal dat met Ed zijn?