Voorbereiding + de dag zelf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:44

Dat heeft mijn mams blijkbaar ook gedaan (ze had dus ook melkkannetjes - melk voor de kids, gastgezin - voor me gespaard en omgespoeld). Ik weet niet of ze stinken, heb de tas meteen in m'n schuur gegooid :P

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 10:45

Oh en ik heb de kriebels! Ik was dus gisteren naar Kootwijkerbroek om te kijken, was zo'n mooi weer :) enne.. toen ik alles zag, alle paardjes, ruiters, relaxte dierenartsen en andere mensen.. kreeg ik er zoo'n zin in! Nog 2 maanden en dan gaan wij (ik denk namelijk 20 juni Renkum)!

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 20:12

Gezellig Ladyjoy, ben daar altijd om te helpen, dus kom je vast en zeker tegen!
En misschien kan ik dan wat foto's van jou maken :)

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:44

Wat ik me nog wel af vraag he (naarmate de kriebels een beetje beginnen te komen voor 20 juni :P)... stap je nou nog wel in een wedstrijd of is het echt alleen draf/galop? En alleen stap voor de P/A en finish?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:48

Ik heb bij onze eerste wedstrijd in Kootwijk 1x een klein stukje gestapt & daarna de 2km voor de pa. In het 2e stuk heb ik een wat langer stuk gestapt en bij de finish 1.5 km
Ik heb gewoon naar mijn paard geluisterd, in het 2e deel krijg hij een dipje, dus dan ga ik hem niet opjagen, lekker stappen als hij dat even nodig heeft

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 13:49

En hoe was zijn hartslag bij de finish, na de 1.5 km stappen?

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:51

bij de finish direct aangeboden, 60. Bij de pa 2 minuten gewacht, 52. Bij de pa hadden we veel beter gekoeld dan bij de finish, dus dat was wel iets voor de volgende keer, beter koelen dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:55

Als ik niet tussendoor stap rij ik in klasse I te snel. :=

Voor de hartslag is het voldoende als ik de laatste 800 meter voor de p/a of finish stap. Het maakt niet uit hoe lang ik stap, als ik gelijk aanbied als de hartslag nooit lager worden dan 50. Mijn paard heeft in stap een hartslag van rond de 60-65 zodra ik stil sta daalt hij wel gelijk maar als ik gelijk aanbied zal hij nooit binnen het tellen zakken tot onder de 50.

Ligt ook heel erg aan het paard en omstandigheden. Na een zandverstuiving oid of met erg warm weer of een lange afstand stap ik tussen door iets meer.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:23

Ik stap laatse km voor p/a en finish (na zwaar zand iets langer), verder in parcour afhankelijk van de paden.
Modderstukken doe ik in stap, tunneltjes en spoor ook, verder zoveel mogelijk draven.
Maar ook in draf rij ik verschillende tempo's, afhankelijk wat ik wil (bergje af rustiger ,stijl naar beneden doe ik in stap. Die van mij moet je daar goed in begeleiden en ik heb ook nog hoogtevrees :o , dus vind naar beneden zowiezo niet zo leuk).
En als je een dipje krijgt wil stappen ook nog wel even helpen :+

oja en als je vlakbij een groompunt bent ga ik een meter of 20 van tevoren stappen anders wil hij niet drinken. Het is dan belangrijk om even rust te creeren.

Galoperen doe ik eigenlijk alleen op mooie rechte paden, kost meer energie dan draf, maar wel lekker voor de afwisseling.
Maar dit is per paard verschillend, maar je moet ook op je tempo letten, je gaat al snel te hard anders ;)

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-10 15:05

Weer in reactie in dit topic (beetje zonde om een nieuwe aan te maken). Heb er al helemaal zin in, 20 juni!

Ben nu aan het oefenen met de hartslag te horen/tellen met een stethoscoop.. maar helaas, dat lukt tot dusver nog niet! :(
Iemand nog tips?

GPS wordt deze of volgende week geregeld op mijn telefoon (is helaas niet gelukt 'over te nemen' van iemand dus twijfel nu of ik RUNGPS zal kopen en zo ja, welke versie dan).

We gaan nu ook meerdere keren met de trailer weg. Goed om te oefenen, trailer laden, ermee rijden en dan in een onbekende omgeving rijden :) Deze week nog naar het A'damse bos, volgende week voor het eerst naar het Goois natuurreservaat en nog een keer A'damse bos. Die week erna ook nog en dan zondag de wedstrijd! Spannend!

We hebben ons maandag allebei ingeschreven bij de DER, helaas nog niks van gehoord dus we kunnen ons ook niet voor 5 juni inschrijven voor de klasse I omdat we ons lidmaatschapnr nog niet hebben.
Willen wel klasse I starten omdat we weten dat we toch wel vaker willen gaan starten. Als we onze eerste keer niet goed uit rijden, maakt dat ons niet uit omdat we het nog wel voor de plezier doen en niet voor het winnen! :)

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 00:59

Hey Ladyjoy,

Als je al ingeschreven hebt bij de DER/KEV kan je in Renkum gewoon klasse 1 starten hoor als je ook een startkaart hebt iig.
Dan is dat voor de wedstrijd vast wel rond en anders gewoon even een mailtje erachteraan sturen. Wel even bij je inschrijving aangeven dat het aangevraagd is en zodra je die gegevens hebt, doormailen.

Wat dat tellen betreft: moet je gewoon nog even de juiste plaats zien te vinden (meestal net achter de elleboog tegen de borstkas aan, en zorgen dat ie goed stilstaat natuurlijk, vooral niet teveel verschuiven want dan hoor je weinig). Ik zou er eigenlijk ook weer eens eentje aan moeten schaffen (vroeger nam ik er eentje van het werk (DA) mee, maar werk nu in het ziekenhuis, dus doe dat maar niet meer :o )

ik zou in de week voor de wedstrijd niet te intensief trainen, want je hebt ook weer hersteltijd daarvoor nodig. Ik rij zelf nooit de dag voor de wedstrijd. Ik longeer hem dan, zo kan ik gelijk zien hoe hij loopt en of hij goed los is in zijn lijf.

Ik zie je wel in renkum

Jet

Berichten: 12040
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 07:36

En je hebt een startkaart bij de KNHS nodig. Als je alleen endurance start is daar een goedkopere versie van, als je ook wil dressuren moet je die aanvragen. Daar kan je dan ook endurance mee starten. Of als je er al eentje hebt voor dressuur is het al goed. Als het goed is vind je hier het hoe en wat: http://www.knhs.nl/news.asp?pCatID=8945 ... yle=0&men= .

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 08:25

Ladyjoy, ik heb me afgelopen zondag ingeschreven bij de der en ik had de volgende dag al mijn lidnr gekregen via de mail.

Heb je al een startkaart? (dresuur/springen) dan kun je al wel meerijden anders moet je een reguliere of endurancestartkaart aanvragen en wachten tot je die hebt gekregen voor je mag starten.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 12:35

Ow sh!t! Dacht ik dat ik bijna alles wist.. hoor ik dit van die startkaart nu weer! Dat heb ik echt nergens terug gevonden! Dacht dat je "alleen" lid moest worden van de DER! Grrr

Nou, dat maar als een gek gaan doen. En hoeveel kost dat dan weer? Dat zie ik zo snel nergens.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-10 12:44


ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-10 14:02

Je hebt helemaal gelijk hilli! Ik had dat ook al gelezen, misschien doordat ik de laatste tijd een beetje téveel heb gewerkt, mijn hersens niet meer functioneren zoals ze dat zouden moeten doen :o

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 12:48

Yes! Lidmaatschapnr van de DER is binnen, heb al contact gehad met de KNHS en de startkaart is voor 20 juni binnen als ik vandaag alles opstuur :D En.. heb me ook al kunnen inschrijven voor klasse I 20 juni, dat mocht (in overleg met de persoon die over de inschrijvingen gaat) :D

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 16:14

Komt toch nog alles goed :)

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 16:20

Let's hope so (je weet maar nooit he, met paarden, en trouwens ook niet met mensen, verrekte kniebanden enzo.. :+ )

Jet

Berichten: 12040
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 17:26

In elk geval is je papierwinkel nu aardig aan het rollen, dat is toch wel positief! De rest blijft altijd een gok, maar dat heb je met levende wezens :D .

karazilver

Berichten: 119
Geregistreerd: 04-12-09

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:55

@ Ladyjoy Toch nog gelukt om klasse I te gaan starten dus! Heb jij toevallig ook nog gevraagd wanneer we het programmaboekje krijgen en hoe het zit met de starttijden, toegewezen/aanvragen?

biancavos

Berichten: 1863
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 19:22

boekje staat meestal een week van te voren op de site.
starttijden worden als het goed is toegewezen.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 19:44

Inderdaad Jet! De papierwinkel is lekker bezig, bij de KNHS moet alles ff gaan rollen en dan heb ik mijn startkaart ook binnen (en is mijn rekening weer een beetje leger.. :()

Starttijden voor klasse I is volgens mij gewoon aanvragen daar. Tenminste, dat was 17 april in Kootwijk zo. Daar pb'en we wel ff over :)

Boekje staat idd op de site, moet je tegenwoordig online lezen/uitprinten. Heb gisteren het regelement ook even uitgeprind, zodat ik alle 'regels' nog ff na kan lezen en niks over het hoofd zie.

biancavos

Berichten: 1863
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 20:07

volgens mij krijg je de tijden wel van te voren. ik heb ook een voorkeur opgegeven om zo vroeg mogelijk te mogen starten.

fannetje

Berichten: 3553
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Voorbereiding + de dag zelf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 21:07

Dacht ook aangegeven starttijden (was voorgaande jaren iig wel zo).

En gewoon even geen gekke dingen gaan doen, zodat je gewoon kan starten :)