Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Meer koudbloeden in de endurance?

 
Profiel   

Haha! Dankjewel!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 07:41 



 
Profiel   

AlexVB schreef
In de K1 is de minimale snelheid 9 km/h in Nederland. Houdt daar eventjes rekening mee.


Ja klasse 1, maar kennismakingsklasse of Impuls is dus 8km/h

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-15 10:47 



 
Profiel   

Wauw, wat is dit ding een eigen leven gaan leiden! Dan vergeet ik het topic ook nog volkomen :')

HafNap schreef
Vandaag ben ik met m'n Haflinger in Ermelo gestart op de lange klasse 2 (60km). Met 12,16 gem/pu goedgekeurd! Toch wel trots op m'n koudbloedje!


Wauw! Daar mag je trots op zijn, ik ben jaloers! :D

Veel meer koudbloedjes dan verwacht. Ik ben over laatst naar een clinic geweest waarin ik vertelde te willen starten met endurance - alles goed en wel tot ik Lana de piste binnenbracht. Natuurlijk vonden de meesten haar een drop van een beestje, maar endurance? Nope. Warwick Schiller, de clinicgever, (en ik neem het hem niet kwalijk maar neem het op als een letterlijke uitdaging) vroeg me of niemand me nooit verteld had dat haflingers geen endurance deden. Wacht maar tot de clinic volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-05-15 22:23 



 
Profiel   

leuk leuk , ik wil al jaren lang starten met mijn fjord, maar het komt er gewoon weg niet van ,
maar nu rij ik 24 oktober epe mee in de impuls klasse, moet nog echt wel even puzzelen want sparky loopt te hard over zijn km per uur grens , heb laatst wel een rit gedaan en daar probeerde ik hem wat meer te laten stappen , ...maar dan gaat die dus drammen en dribbelen , dus dan vliegt de hartslag weer omhoog,

de eperpaardenvierdaagse , was vorig jaar een dierenarts voor hartslag meten die pikte mensen eruit, gezien ik richting pauze aan kwam draven, pikte die natuurlijk sparky eruit, maar de hartslag was perfect , die man zei je moet wel wat stappen onderweg , ik zei al nou als ik stappen aan was gekomen dan was zijn hartslag torenhoog geweest haha,

maar goed probeer er nu wat meer draftraining in te gooien , om hem wat constanter en lager in zijn gemiddelde te krijgen, zo makkelijk is dat met meneer heet hoofd niet, gisteren was die erg drammerig heb het instappen en sommige stukken stilstaan , erbij gemeten en kwam alsnog uit op 7,9 en heb best veel stilgestaan :D geitjes enzo ... zucht...

maar goed eerst maar weer epe over 3 weken en dan de training verder aanpassen op 24 oktober ..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-15 12:00 



 

Ik ga in september starten met mijn fries! Gemengde reacties gehad. De een vond het heel erg leuk en de ander vond dat het niet geschikt was voor een fries.

Hoeveel draaf je in klasse 1? Of draaf en galoppeer je alleen maar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-15 15:20 



 
Profiel   

Sparky10 schreef
leuk leuk , ik wil al jaren lang starten met mijn fjord, maar het komt er gewoon weg niet van ,
maar nu rij ik 24 oktober epe mee in de impuls klasse, moet nog echt wel even puzzelen want sparky loopt te hard over zijn km per uur grens , heb laatst wel een rit gedaan en daar probeerde ik hem wat meer te laten stappen , ...maar dan gaat die dus drammen en dribbelen , dus dan vliegt de hartslag weer omhoog,

de eperpaardenvierdaagse , was vorig jaar een dierenarts voor hartslag meten die pikte mensen eruit, gezien ik richting pauze aan kwam draven, pikte die natuurlijk sparky eruit, maar de hartslag was perfect , die man zei je moet wel wat stappen onderweg , ik zei al nou als ik stappen aan was gekomen dan was zijn hartslag torenhoog geweest haha,

maar goed probeer er nu wat meer draftraining in te gooien , om hem wat constanter en lager in zijn gemiddelde te krijgen, zo makkelijk is dat met meneer heet hoofd niet, gisteren was die erg drammerig heb het instappen en sommige stukken stilstaan , erbij gemeten en kwam alsnog uit op 7,9 en heb best veel stilgestaan :D geitjes enzo ... zucht...

maar goed eerst maar weer epe over 3 weken en dan de training verder aanpassen op 24 oktober ..

als hij het aankan en hartslqg is ok.waarom moet hij dan trager draven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-15 15:32 



 
Profiel   

Duhelo schreef
Sparky10 schreef
leuk leuk , ik wil al jaren lang starten met mijn fjord, maar het komt er gewoon weg niet van ,
maar nu rij ik 24 oktober epe mee in de impuls klasse, moet nog echt wel even puzzelen want sparky loopt te hard over zijn km per uur grens , heb laatst wel een rit gedaan en daar probeerde ik hem wat meer te laten stappen , ...maar dan gaat die dus drammen en dribbelen , dus dan vliegt de hartslag weer omhoog,

de eperpaardenvierdaagse , was vorig jaar een dierenarts voor hartslag meten die pikte mensen eruit, gezien ik richting pauze aan kwam draven, pikte die natuurlijk sparky eruit, maar de hartslag was perfect , die man zei je moet wel wat stappen onderweg , ik zei al nou als ik stappen aan was gekomen dan was zijn hartslag torenhoog geweest haha,

maar goed probeer er nu wat meer draftraining in te gooien , om hem wat constanter en lager in zijn gemiddelde te krijgen, zo makkelijk is dat met meneer heet hoofd niet, gisteren was die erg drammerig heb het instappen en sommige stukken stilstaan , erbij gemeten en kwam alsnog uit op 7,9 en heb best veel stilgestaan :D geitjes enzo ... zucht...

maar goed eerst maar weer epe over 3 weken en dan de training verder aanpassen op 24 oktober ..

als hij het qqnkan en hartslqg is ok.waarom moet hij dqn trager draven?


Anders kom ik te vroeg binnen haha
Maar het gaat inmiddels ok , haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-15 16:27 



 
Profiel   

AlexVB schreef
Een Fries is toch officieel een trekpaard? Net als een Gelders paard? Die rijden toch regelmatig mee met wedstrijden.. Een Brabander zie ik ook niet echt meedoen. Ik vermoed dat dit komt doordat zij meer op kracht gefokt zijn dan op snelheid..


Euh nee Friezen en Gelderse zijn warmbloedpaarden. Gelderse zijn zelfs gewoon KWPNers.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-08-15 16:56 



 

Wat zijn jullie training schema's?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-08-15 21:29 



 
Profiel   

Zo, ik stof dit topic even af. :D

Afgelopen weekend ben ik voor het eerst met mijn IJslander in de endurance gestart. Helaas werden we afgekeurd op een gevoelige achterhoef, dus een les geleerd over (hoef)management.

Nu lijkt het me heel interessant om met andere koudbloedeigenaren te praten over endurance en alles eromheen, want met een koudbloed zijn sommige dingen toch net even anders.

Tot mijn verbazing loopt er geen actueel topic over, dus hijs ik deze maar omhoog! Wie doet er mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-18 09:39 



 
Profiel   

Ik heb al eerder in dit topic gereageerd (ik zie 3 jaar terug :D). Inmiddels start ik mijn hafje in klasse 3 en 4 en dat gaat super goed.
Ik ben van mening dat je met een rustig opgebouwde training, goed management en veel motivatie koudbloeden prima in de hogere klassen kunt starten :o.
Overigens organiseren wij sinds een aantal jaar de Koudbloed en kruisingen endurance competitie, waarbij je met de wedstrijden punten kunt behalen voor een apart klassement met alleen koudbloedpaarden. We hebben elk jaar leuke prijzen en de prijsuitreiking is altijd erg gezellig. Zie hiervoor onze FB-pagina en website.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 08:30 



 
Profiel   

Heel gaaf Ilsje! Wat is jullie wedstrijdplanning voor de rest van dit seizoen?

Als het ons dit jaar bevalt, wil ik ons volgend seizoen opgeven voor de KEC. Ik heb behoorlijk last van wedstrijdspanning, dus laat alles wat druk toevoegt nog even achterwege (en ja, dat zijn de kleinste/stomste dingen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 19:27 



 
Profiel   

Ik zwaai ook even! Beer is klasse 3 en voor m’n zwangerschap waren we heel fanatiek en startten we heel vaak. Nu minder ambitieus maar vind de wedstrijdsfeer superleuk dus weer lekker in klasse 1 aan het tuffen voor de leuk en ook daar heb ik weer doelen gevonden dus helemaal leuk!

Ohja en ik heb de wedstrijd in Ommen jaren georganiseerd.

Plaatje van ons in hoogtijdagen!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 20:42 



 
Profiel   

AlexVB schreef
Een Fries is toch officieel een trekpaard? Net als een Gelders paard? Die rijden toch regelmatig mee met wedstrijden.. Een Brabander zie ik ook niet echt meedoen. Ik vermoed dat dit komt doordat zij meer op kracht gefokt zijn dan op snelheid..



halflingers zijn officiaal ook trekpaarden ( mini trekpaard)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 11:55 



 
Profiel   

Friezen en Gelderse zijn GEEN trekpaarden. Het zijn warmbloeden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-18 12:18 



 
Profiel   

Betreffende het Fries en Gelders Paard wel of geen trekpaard is.

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Fries_paard en dan bij name gebruik. Het Fries paard is in 1ste instantie als tuigpaard gefokt en gebruikt.

Voor het Gelders paard of beter gezegd de Gelderlander precies hetzelfde. In 1ste instantie gefokt als tuigpaard.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Gelderlander_(paard)

Dat men NU deze paarden daar voor niet meer gebruikt, betekend niet dat ze het niet meer zijn.

Buiten dat. Is het gewoon geweldig dat men met deze rassen ook gewoon deelneemt aan wedstrijden. PUNT!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 14:40 



 
Profiel   

Ik start met een halve koudbloed! Ik heb een Fjord x Anglo-Arabier die pas op haar 21e met endurance is begonnen. We rijden nu klasse 2 kort in 1 seizoen, dit seizoen nog niet gestart, maar volgend jaar hopen we zeker klasse 2 lang of misschien zelfs klasse 3 te starten met haar.
Ze zat tot nu toe in al haar wedstrijden in de top-3 klassering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 15:11 



 
Profiel   

Be je inmiddels al een keer gestart skyefeate?

Ik start ook met m'n haflinger en inmiddels zijn we klasse 3 plus 3.
Ik vind ht ontzettend leuk en het is zeker te doen met een koudbloed
Dit jaar doen we rustig aan omdat ze inmiddels drachtig is en ze volgend jaar een veulentje verwacht.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-18 15:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 68 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen