Endurance Wateren, DFW.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 17:26

iedereen lekker gereden ? wij hebben in iedergeval een heerlijke rit gehad . alleen beetje jammer dat we met de hele groep de verkeerde kant op zijn gestuurd :+ maar uiteindelijk alles weer goedkomen !

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:40

Hier ook een leuke rit gehad, maar o wat was de bodem slecht. Maar desondanks een leuke rit en een 1e plaats! Knap peerd

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:52

Voor het eerst in bijna 10 jaar (:O) weer eens een endurance gereden
Nieuw paard, eigen achtertuin en bekende startlocatie.
Pony liep super en wat een uitvinding dat de P/A niet meer bestaat. het virus is duidelijk weer aangewakkerd want ik zat nu alweer te kijken naar welke wedstrijden er nog meer zijn :D

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 19:53

Hier ook een heerlijke rit, ondanks de toch wel vele blubber. :) En er staan leuke foto's van Mark Spoelstra op FB. :)

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:04

Super leuke wedstrijd gereden. Met zijn vieren gestart en gefinisht! 5,6,7 en 8 waren we. Voor het eerst in de top 10. Super trots.
Allemaal goedgekeurd. Was nog even een twijfelgeval voor de locomotie bij mijne. Nat gras, blubber, ijzers.. tsja. Dan gaat mijn paard voorzichtig lopen. Op het harde kreeg ik te horen dat hij "prima" liep. Helaas toch een B.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:05

Wij hebben ook fijn gereden, het was mijn eerste klasse twee. Jammer alleen dat de volgauto ons de verkeerd kant op stuurde omdat we twijfelde hebben we een stuk weg twee keer op en neer gereden dus daardoor bijna 8 km omgereden. Helaas kregen we er maar 4 extra kilometers bij en daardoor een lage gemiddelde snelheid. Maar ik heb mijn kwalificatie binnen dus ik mag nu met mijn eigen paard starten! :D *\o/*

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:13

Ik ben als 5e geëindigd en de gene waar ik mee startte was met een paardje van mij 3e. Jammer genoeg deden ze niet aan prijzen in de impulsklasse.
Wat ik ook jammer vond was dat de kilometer aanduiding voor geen meter klopte op onze afstand.
Wel fijn gereden met nette waardes en bijna 11,5 km per uur.

Albaton

Berichten: 117
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Drenthe

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:25

Ik zou foto's maken vanmorgen maar door omstandigheden kon ik er niet bij zijn vandaag.Sorry, hopelijk tot een volgende keer.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:29

Ik was vandaag als groom mee :) Erg gezellig, genoten van de sfeer en het weer zat eigenlijk best wel mee!

Puntje voor volgend jaar: de groompunten waren lastig te vinden met de bestaande beschrijvingen en het was verwarrend dat deze niet waren aangegeven op de kaart. Veel getwijfeld waar ik heen moest en met regelmaat teruggereden omdat ik verkeerd was gereden. En dat terwijl ik me normaal gesproken prima red met summiere beschrijvingen.. :))

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:37

Ik zag net de uitslagen en zag dat ik 1 ste ben in de klasse 2 , 40 km ! *\o/*

Naath86
Berichten: 3877
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 20:38

Staan de uitslagen al online?!!

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:03

Waar kan je de uitslagen vinden ik zag ze niet?

XxSultanxX

Berichten: 4623
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: friesland

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:13

Op deronline staan ze

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:22

Hier ook fijn gereden, paard heeft de 1e 5km wat onnozel overal van lopen schrikken .. tja, dan krijg je dus een inkakmomentje :)) Daarna pakte die weer een goed ritme op, was precies een jaar geleden dat we een Endurance hadden gereden. Bij de 15km zaten we op 13 km/u ... maar daarna kwam dat onwijs slechte pad. Paard half op z'n snufferd := deels ook omdat ie te veel bezig was met de paarden die even verop liepen. Veel neven daar, dus weer drafje ... maar weer een glijer. Dus maar blijven stappen ... onze paarden kunnen dat echt niet goed belopen, te grote trage passen denk ik. Nog een lekker galopje met vreugdehuppels van de 20 tot 21 km en daarna laatste km gestapt. Direct aangeboden en goed (52).
Volgens mij uiteindelijk 11 km/u gereden. Had nr 108 (korte K1), zusje reed impuls 13.
Zo jammer dat het net zo'n beetje het laatste lange pad van de route zo lastig was voor ons, kan me herinneren dat ik die eerdere jaren ook echt nirt fijn vond als het wat nat was geweest. De rest vd paden op mijn route vond ik goed, ok wat veel plassen .. maar daar banjerd die van mij wel doorheen :P

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:29

XxSultanxX schreef:
Op deronline staan ze


Dankje gevonden!

MV1
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-01-15

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:44

Ik zie achter sommige namen een (j) staan, wat houdt dit in?

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:44

Jeugdruiter :)

MV1
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 21:52

Bedankt voor je reactie! Dan zal er bij mij wat verkeerd zijn gegaan, ben allang geen jeugd meer haha

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:00

Hier ook lekker kunnen rijden we waren met ons drieen en dat ging heel goed!
gemiddeld 11.6 dik tevreden!

Vond het een erg leuke wedstrijd.
Een minpuntje vond ik wel de start/finish/keuring dat het allemaal wel erg krap was, waardoor er toch wel aardig wat stress was bij paardlief.

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 22:28

Ik vond het wel fijn dat de keuring niet meer in/naast de manege was, maar het was wel wat krap opgezet.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:49

Puntjes van de vetgate en start/finish worden meegenomen naar volgend jaar. Ik vond het fijn om alles aan 1 kant van het terrein te houden zodat de overige gasten ook geen last hebben van de paarden en wij minder te vegen. Jammer dat het even fout ging met d massastart. Macht der gewoonte, dit keer voor het eerst de andere kant op starten. Groompunten omschrijving neem ik ook mee. Kilometeraanduideling heb ik verder geen klachten over gehoord en alles is goed nagemeten, meer mensen die er erg naast zaten?
Dit was de eerste samenwerking op de endurance en alles was even wennen. Vooral omdat ik net aan de andere kant van het land ben gaan wonen. respect voor Frens dat hij alles netjes voor elkaar had en het aandurfde op een voor hem onbekende lokatie te organiseren.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:50


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15113
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 12:57

Napie schreef:
Puntjes van de vetgate en start/finish worden meegenomen naar volgend jaar. Ik vond het fijn om alles aan 1 kant van het terrein te houden zodat de overige gasten ook geen last hebben van de paarden en wij minder te vegen. Jammer dat het even fout ging met d massastart. Macht der gewoonte, dit keer voor het eerst de andere kant op starten. Groompunten omschrijving neem ik ook mee. Kilometeraanduideling heb ik verder geen klachten over gehoord en alles is goed nagemeten, meer mensen die er erg naast zaten?
Dit was de eerste samenwerking op de endurance en alles was even wennen. Vooral omdat ik net aan de andere kant van het land ben gaan wonen. respect voor Frens dat hij alles netjes voor elkaar had en het aandurfde op een voor hem onbekende lokatie te organiseren.


De kilometeraanduiding klopte geloof ik niet voor de klasse 0/I. Dan stond er een bordje met 15 km (inclusief bordje klasse 0/I) terwijl ze net onderweg waren... :D Gaat dus niet om de afstand zelf, maar wel de aanduiding onderweg die blijkbaar erg verwarrend was omdat het onduidelijk was hoe ver je eigenlijk was, mensen twijfelden of ze wel goed reden.

En ik heb genoten van de wedstrijd hoor! :j Er zijn altijd wel wat puntjes van kritiek, maar het is en blijft een gezellig wedstrijd! En ook respect voor jou, dat je nog steeds zoveel wilt doen ondanks dat het voor jou nu zo ver weg was!

sanowa

Berichten: 899
Geregistreerd: 12-07-10
Woonplaats: Wilp.

Re: Endurance Wateren, DFW.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:06

Ja klopt stond iid een bordje 15 km toen we net op weg waren! Verder was de route super goed uitgezet

WendyBZ

Berichten: 13136
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 13:24

Als groom vond ik het onhandig dat de beschrijving van de groomroute niet vermeldde op welke route het groompunt was. Dus toen wij braaf naar groompunt 1 reden, bleek dat van de lange lus te zijn ipv de korte. Uiteindelijk maar teruggereden naar het secretariaat en om een kaart gevraagd, die had mijn ruiter niet gekregen. Daar werd nog wel gezegd dat dat toch niet nodig was want de route was beschreven?
Andere gerelateerde ergernis: dat de website niet vanaf je mobiel bereikbaar is. Anders had ik de kaart er zelf nog bijgezocht, maar dat was niet mogelijk.

Ik vond het wel fijn dat de vetgate nu voor op het weiland was. Minder gesleep met spullen :)