Endurance Leersum: UHR 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-15 17:57

In april werd al bekend gemaakt dat er dit jaar niet één maar twee keer UHR georganiseerd werd, jeej! Weer hetzelfde concept als de vorige editie met eendaagse en meerdaagse afstanden. Nu is de inschrijving dan ook geopend, dus tijd voor een topic :D

Wie is er allemaal al van plan mee te doen? Ik weet zelf nog niet welke dag en afstand ik wil gaan rijden, maar het wordt in ieder geval onze derde klasse 1!

rox_en_wilvy

Berichten: 788
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: lelystad ~ paard in Hulshorst (veluwe)~

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-15 23:38

Wij starten op zondag de 60km :D

Sash

Berichten: 2004
Geregistreerd: 07-02-05
Woonplaats: Goes

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 18:48

Ik wil voor het eerst een meerdaagse rijden en dan de 45 km. Ben heel benieuwd hoe dat allemaal zal gaan. Ik heb geen grooms maar voor ongeveer 20 km op 1 dag is dat ook niet zo nodig. Ik hoop dat er snel wat meer informatie op de site komt :)

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-15 19:58

Ik zal dan nu echt maar gaan inschrijven maar moet dan ook definitief de afstanden bepalen.
Op zaterdag een klasse 2 met Tapas en op zondag een klasse 1 met het paard van een vriendin.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-15 23:10

@ Sash, op de fb pagina staat dat de meerdaagse afstand 43 km is, ik gok verdeeld in 23 en 20 km, die lussen bestonden in april in ieder geval ook :)


Ik neig nu zelf naar de lange klasse 1 op zondag, ik wil dit najaar waarschijnlijk nog de overgang maken naar klasse 2 dus dan is een lange klasse 1 als voorbereiding ook goed en leuk!

Raamzicht
Berichten: 1370
Geregistreerd: 11-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:35

Gilbey schreef:
Ik zal dan nu echt maar gaan inschrijven maar moet dan ook definitief de afstanden bepalen.
Op zaterdag een klasse 2 met Tapas en op zondag een klasse 1 met het paard van een vriendin.


Ik zit erover te denken om op zondag mee te doen met de impulsrubriek, voor de allereerste keer. Zou het wel fijn vinden om dan een rijmaatje te hebben. Weet niet of jij hiervoor open staat en wat jouw doel voor die zondag is?

Of misschien is er iem anders hier die het leuk vindt om een beginnende combinatie mee op sleeptouw te nemen?

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 07:45

Volgens mij kwam ik jou gisteren tegen in het bos TS! Ter hoogte van de Breeveen.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-15 10:46

Shettepret schreef:
Volgens mij kwam ik jou gisteren tegen in het bos TS! Ter hoogte van de Breeveen.

Ah ja ik dacht je al te herkennen maar wist het niet zeker, leuk! :D

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 13:35

Raamzicht schreef:
Gilbey schreef:
Ik zal dan nu echt maar gaan inschrijven maar moet dan ook definitief de afstanden bepalen.
Op zaterdag een klasse 2 met Tapas en op zondag een klasse 1 met het paard van een vriendin.


Ik zit erover te denken om op zondag mee te doen met de impulsrubriek, voor de allereerste keer. Zou het wel fijn vinden om dan een rijmaatje te hebben. Weet niet of jij hiervoor open staat en wat jouw doel voor die zondag is?

Of misschien is er iem anders hier die het leuk vindt om een beginnende combinatie mee op sleeptouw te nemen?



Ik ga met Tina de 33 km starten dus dat zal niet gaan.

Ik heb mij zojuist met Tapas voor de 45 aangemeld op zaterdag, lekker rustig aan proberen te doen en rustig rijden.
En heb ook net Tina aangemeld in mijn endurance.
Nu even wachten tot zijn daar in verwerkt staat en dan kan ik haar ook aanmelden voor de wedstrijd.

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-15 20:24

Ingeschreven op zondag en dan kom ik zaterdag vrijwilligen, zin in :D

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:31

ik heb me net ingeschreven, ik hield al steeds de site in de gaten maar nu was eindelijk de inschrijving open. Ik heb nu 2x impuls gestart en ik ga in Leersum 25 km klasse 1 starten. Ik heb er super veel zin in!

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 22:33

@ raamzicht: vorig jaar ben ik helemaal in mn eentje naar mijn eerste impuls in Kootwijkerbroek geweest, ik had echt geen idee hoe het allemaal ging, behalve dan van de informatie op internet. Maar iedereen was super behulpzaam en ook onderweg heb ik regelmatig stukjes kunnen meerijden met wedstrijdruiters. Laatst heb ik voor de 2e keer impuls gereden en ook toen heb ik weer spontaan mogen meerijden met wat ruiters, dat was echt super fijn! Als je geen rijmaatje vooraf kan vinden, dan denk ik dat je wel iemand tegenkomt onderweg, zo was mijn ervaring in ieder geval wel :D!

xLaus_

Berichten: 10253
Geregistreerd: 10-06-05
Woonplaats: Wageningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 07:19

Gilbey schreef:
Ik zal dan nu echt maar gaan inschrijven maar moet dan ook definitief de afstanden bepalen.
Op zaterdag een klasse 2 met Tapas en op zondag een klasse 1 met het paard van een vriendin.



Ja m'n topper wordt toch écht heel veelzijdig :)

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:14

Ik wil zaterdag de korte klasse 2 met Walker starten :D

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 09:29

Ik zal mij hier ook melden! Ik denk dat ik de lange klasse 1 wil gaan rijden, waarschijnlijk gewoon alleen, mooie oefening voor mijn paard in een bekende omgeving, aangezien ze toch vrij zenuwachtig kan worden wanneer we ingehaald worden door anderen. Alleen nog even kiezen op welke dag ik wil gaan starten :)

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 14:46

Hey wat leuk een topic! Ik ga zondag 23 wrs ook meedoen. Ik kijk vast met mijn neus, maar ik snap de website niet echt... :o

Ik heb nooit eerder meegedaan. En geen startkaart, noch ben ik lid van een vereniging. Kunnen jullie me uitleggen waar ik wat meer informatie kan vinden?

Wat is de bedoeling?
Wat doet een groom?
Wat is de ideale snelheid?
Wat is een goede hartslag?
Wanneer/hoevaak wordt er gekeurd?

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:14

reina schreef:
Hey wat leuk een topic! Ik ga zondag 23 wrs ook meedoen. Ik kijk vast met mijn neus, maar ik snap de website niet echt... :o

Ik heb nooit eerder meegedaan. En geen startkaart, noch ben ik lid van een vereniging. Kunnen jullie me uitleggen waar ik wat meer informatie kan vinden?

Wat is de bedoeling?
Wat doet een groom?
Wat is de ideale snelheid?
Wat is een goede hartslag?
Wanneer/hoevaak wordt er gekeurd?


Je moet lid zijn van de knhs om in de kennismakingsklasse mee te doen. Dat kan ook al als je in het bezit bent van een ruiterpaspoort.

De bedoeling is om je paard fit To continue over de finish te krijgen
Een groom helpt je daarbij om voor jou en je paard te zorgen. Koelen, drinken eten enz.
In de kennismakingsklasse ligt de snelheid tussen de 8 en 12 km/h. Hoe dichter bij de 12 hoe beter.
Goed ehartslag is gelijk aan 60 of lager. Je hebt een voorkeuring en nakeuring waarop je paard geheel gekeurd wordt. Op de finish wordt de hartslag gemeten en die moet binnen 10 min goed zijn hoe sneller hoe beter


Lees gewoon even het reglement goed door daar staat alles in. ;)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 16:46

Leuk dat je mee wil doen :) Alleen is de inschrijving nog maar 1 dag open, dus dan zou ik snel je inschrijving regelen! Maar ik denk dat als je de organisatie even mailt of je een paar dagen uitstel mag tot je bent aangemeld bij de KNHS, dat dat ook wel goed gevonden zal worden.

reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:25

Oh dank voor de tips kim345 en Chouchou. Ik ben inmiddels ingeschreven, dus dat is alvast gelukt :)

Ik vind de website zo onoverzichtelijk, ik had nog geen reglement gevonden. Maar dan ga ik morgen nog wel even zoeken.

Ik ga bij een volgende rit maar eens kijken wat onze gemiddelde snelheid is en wat zijn hartslag daarbij is.

Leuk, ik heb er helemaal zin in!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:33


reina

Berichten: 638
Geregistreerd: 03-06-02

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 22:42

Dat is een fijne site! Nu snap ik het helemaal :)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 09:45


frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: Endurance Leersum: UHR 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 14:52

Ik zie dat de inschrijving nog open staat.
Mijn dochter wil dolgraag meedoen in de Impulsrubriek, maar is nog 13 jaar.
Ik wil best mee om haar te begeleiden, maar rij zelf een (niet zo snelle) Fries.
Weet iemand of dit haalbaar is, ik ben bang, dat ik haar teveel belast.
En we hebben alle 2 totaal geen ervaring in de Endurance.
Ik maak echt wel buitenritten van 3 uur, die redt mijn Fries makkelijk, maar dat is wel in ons eigen tempo

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 16:03

frisian_love schreef:
Ik zie dat de inschrijving nog open staat.
Mijn dochter wil dolgraag meedoen in de Impulsrubriek, maar is nog 13 jaar.
Ik wil best mee om haar te begeleiden, maar rij zelf een (niet zo snelle) Fries.
Weet iemand of dit haalbaar is, ik ben bang, dat ik haar teveel belast.
En we hebben alle 2 totaal geen ervaring in de Endurance.
Ik maak echt wel buitenritten van 3 uur, die redt mijn Fries makkelijk, maar dat is wel in ons eigen tempo

De afstand 25 km zal denk ik wel lukken. Wat is nu meestal dan je tempo in km/u gemiddeld? En hoeveel km zijn die ritten? Je moet minimaal aan de 8 km/u gemiddeld komen en dat is op zich niet heel hard, instappen doe je ook al op het terrein dus dat hoef je ook al niet mee te tellen. Over 25 km mag je dan maximaal 3 uur en 7 minuten doen.

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 16:11

En ach dan rijd je te langzaam gaat om het plezier toch.?

Meestal lukt die 8 km wel hoor als je niet teveel gaat stilstaan onderweg.