Endurance Kootwijkerbroek 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:46

Dyonne schreef:
Hoe zit dat met wachten met aanbieden, krijg je dan minder punten? Hoe worden punten berekend?

Hier helaas niet gewacht, met die warmte de pony's echt uren op de trailer houden is niet zo ideaal.
En te ver om even heen en weer te rijden.


Ja dat was de reden inderdaad. Ik vond het ook wel jammer om er niet bij te kunnen zijn, maar ponylief werd vervoerd door anderen.. Kan moeilijk van hen verwachten te blijven.

Ben wel benieuwd naar mijn snelheid en naar de plaatsing :)

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:47

kim345 schreef:
Die zal er morgen op staan denk ik.
Wel sneu voor de organisatie van de impuls klasse was er niemand gebleven en klasse 1 kort waren er ook niet zo veel meer...


Hier lekker gereden ik vond het wel goed warm maar alsnog een mooie 4e plek gehaald op de 62! Trots op mijn stoere smurf :)


Zo goed zeg, hoe snel rij je dan?
Respect hoor 62, dat is wel een droom voor mij.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 18:52

1e op de 44km met 17/u gemiddeld joepie!! *\o/*

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:54

Ik heb getwijfeld om te wachten, maar ik vond het eigenlijk rot om het paard nog anderhalf uur langer op de trailer te laten staan terwijl we al zo'n lange rit naar huis hebben. En we hadden ruim 2 uur over de rit gedaan dus beschouwde ons ook niet als een kanshebber. Heb wel gelijk ook besloten dat ik er de volgende keer lekker een weekendje van maak!
Met losrijden ben ik er helaas wel afgevallen, maar ze had zo lang stil gestaan dat ze gewoon echt even haar ei kwijt moest dus ik nam het haar ook niet echt kwalijk, echt stom dat ik het precies deze keer niet uit kon zitten maarja. Ben blij dat er geen andere paarden mee er vandoor gingen.
Na haar uitspatting was ze weer braaf en we hebben echt genoten van de rit. Prachtig! Het eerste stukje kwam ik twee mensen tegen en met hun heb ik het beginstuk gereden, maar die gingen zo snel dat ik toch afgehaakt ben.

Toporganisatie, geweldige mensen en geweldige wedstrijd!
Laatst bijgewerkt door Pikeur op 09-08-15 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Pikeur

Berichten: 6309
Geregistreerd: 01-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:55

Aileen_Noël schreef:
1e op de 44km met 17/u gemiddeld joepie!! *\o/*

Gefeliciteerd! Knap zeg.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 18:59

wow knap zeg! wat een afstand en wat een snelheid!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:03

Aileen_Noël schreef:
1e op de 44km met 17/u gemiddeld joepie!! *\o/*


Wow mooie snelheid ook aileen! Op naar grolloo ;)


@Marit B
Ik heb rustig aan gedaan zo'n 13,6 gemiddeld gereden dacht ik.
Wij zijn ook begonnen met 26 km hoor! En toen had je nog de P/A en mocht ik na 14 km al naar huis... :')
Je komt vanzelf steeds stapjes verder!

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:05

Jullie hebben super gereden Aileen, jij ook KIm *\o/* en iedereen natuurlijk _/-\o_
Vond het weer erg gezellig allemaal :D

Bij mij kwam de man met de hamer op zo'n 24, 25 km... zo wat had ik het zwaar. Kon niet meer draven. Uiteindelijk zijn we als laatste geeindigd maar dat doet er niet zoveel toe ik zag het toch als trainingsrit, wist dat ik niet snel kon zijn ivm mijn blessure, pony was erg fijn te rijden en heeft het prima gedaan. En ... 2x compliment van de vet gehad over hoe mooi Ollie liep bij de locomotie 8-)
Heb het erg gezellig gehad met rijmaatje en dankzij haar grooms die mij dus ook groomden hebben we het er (semi ;-) ) levend vanaf gebracht pffff.
Nu bijkomen op de bank.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:18

Mijn moeder derde bij de korte klasse 1. Ik zelf weet het niet. Wij zijn niet gebleven. We moesten nog 2,5 uur terug. De paardjes zijn opzich chill op de trailer. Maar na een uur of 2 stilstaan en dan nog 2,5 uur naar huis.. dat trekken ze niet zo goed.
Ik had een te hoge hartslag met aanbieden. Voor het eerst. Paardje kan niet zo goed tegen de hitte denk ik. Maar na opnieuw aanbieden toch goedgekeurd.
Voor het eerst geen stuwend paard tijdens de wedstrijd. Hij is de hele tijd ontspannen geweest. Dus het voelt alsnog alsof we gewonnen hebben ;)

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 19:34

Aileen_Noël schreef:
1e op de 44km met 17/u gemiddeld joepie!! *\o/*



Wauw, gefeliciteerd met je 1e prijs en mooie snelheid zeg!

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:10

Uitslagen zijn binnen Rein zet ze zo in de endurance database :-)

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 20:16

Thanks allll en iedereen ook gefelicipeerd!! @Rein; database doet het niet bij mij :(

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:24

Anouk reed samen met Alleen en kwamen op dezelfde tijd met dezelfde snelheid binnen. Dus voor Anouk een mooie verdiende tweede plaats.
We hebben er een heerlijk weekendje weg van gemaakt. Lekker op tijd vertrokken op zaterdagmiddag. Pony was zo braaf en liep zo de trailer op. Voor pony hadden we een stal gehuurd. Bij dochter Josien op de camping gezellig gebarbecued en overnacht. Toch een beetje een vakantie gevoel. Om 6 uur opgestaan. Anouk vertrok om half 7 op de fiets naar Rakesh om hem te voeren. Wij met de auto om 7 uur naar het terrein. Voorkeuring was alles oké. Pony nog even op stal gezet. Rustig gezadeld en om 9 uur van start. Anouk en Aileen reden lekker door. In de vg ging Rakesh lekker aan het eten: slobber, wat luzerne, wat muesli, van alles best wat. Nog wat water en toen weer van start voor ronde 2. Onderweg ging Rakkie goed drinken.De paardjes liepen weer erg lekker samen.. Bij de Nakeuring weer alles goed. En als kers op de appelmoes 1 en 2 met een mooie snelheid en mooie waardes op de kaart.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:36

Milkberry schreef:
Mijn moeder derde bij de korte klasse 1. Ik zelf weet het niet. Wij zijn niet gebleven. We moesten nog 2,5 uur terug. De paardjes zijn opzich chill op de trailer. Maar na een uur of 2 stilstaan en dan nog 2,5 uur naar huis.. dat trekken ze niet zo goed.
Ik had een te hoge hartslag met aanbieden. Voor het eerst. Paardje kan niet zo goed tegen de hitte denk ik. Maar na opnieuw aanbieden toch goedgekeurd.
Voor het eerst geen stuwend paard tijdens de wedstrijd. Hij is de hele tijd ontspannen geweest. Dus het voelt alsnog alsof we gewonnen hebben ;)


Ik heb je moeders prijs meegenomen!

Bismarck heeft vandaag zijn debuut gehad, ik was best zenuwachtig van te voren hoe hij het zou doen. Maar ik had mij voor niets zorgen gemaakt. Bij de voorkeuring hartslag van 44 ondanks vele paarden om hem heen. Helaas een b op locomotie maar hij is nogal lui en daardoor slordig met lopen. De wedstrijd zelf verliep goed laatste stukje nog met mijn ruin Karlo en bijrijdster samen opgereden die 45 min eerder was gestart en samen over de finish gegaan. Helaas is Karlo afgekeurd bij de locomotie maar het was voor hun een leuke eerste endurance ervaring. Bismarck had hartslag 52 bij de finish en 44 bij de nakeuring en ook een mooie À bij de locomotie.

Over het geringe aantal mensen bij de uitslag, ik vond het niet onlogisch ivm warmte. Nu waren wij wel gebleven maar niet in de prijzen gevallen. ( maar dat wist ik al van te voren) Ik moet alleen wel zeggen dat het in de klasse 1 heel moeilijk in te schatten is of je in de prijzen bent gevallen. Je kan 12,9 kmpu rijden en niets winnen of toch eerste zijn.

GAM
Berichten: 965
Geregistreerd: 06-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:40

Wow netjes Aileen en Anouk, gefeliciteerd. En de grootste winst dat paardje goed op de trailer ging

Kim ook gefeliciteerd. Super nette plaats.

Iedereen die hem goed heeft uitgereden, klasse!

Ik had een hele leuke gezellige rit met een super combinatie. Baasje iets minder dan paard op het moment maar respect hoor. Ik weet niet of ik het je na zou hebben gedaan , Maaike.

Ik was een beetje nerveus voor de warmte en afstand. Maar mede dankzij mijn pitcrew heeft mijn knappe pony zich er super door heen geslagen en heerlijk gelopen. Zelfs meteen kunnen aanbieden.

Op naar de Ginkelse heide

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:50

Gefeliciteerd Aileen en Anouk!! Super wat een snelheid *\%/*
Ik ben je nog 2 keer tegen gekomen :)

Maaike wat knap van je dat je het toch heb gedaan. Petje af hoor!

Wij zijn ook niet gebleven tot de prijsuitreiking. Pony had 's ochtends al heel lang moeten wachten en werd erg onrustig. Besloten gewoon naar huis te gaan.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:52

@Bismarck
Goedzo! Geniet er maar van ^__^
Bismarck heeft het super goed gedaan! Mooi debuut hoor. En dan nog met die warmte.

Wij gaan in Otterlo de lange klasse 1 doen. De korte klasse begint toch wat kort te worden. Het is veel te leuk om al na 22 km te stoppen.

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 20:53

Endurance database? Kan iemand mij helpen?

Of naar mijn snelheid etc. kijken? Alvast bedankt.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:00

endurancedatabase.nl is uit de lucht bij mij iig... op pendurance.nl kun je ook de uitslagen zien tzt

GAM
Berichten: 965
Geregistreerd: 06-01-07

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:03

ja bij mij doet hij het ook niet. Ik denk dat Rein al bezig is met de gegevens in te voeren ;)

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:08

Ah gewoon een url, Hihi.

Ja, dat dacht ik al maar wil t graag weten. Geen geduld, oeps :P

Ruud_O

Berichten: 2199
Geregistreerd: 13-01-03

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:11

Wij zijn ook weer heelhuids thuis gekomen.
Pietje was weer als vanouds ;-)
2de op de 62km en pas na de finish kwam hij tot rust. Dus voorlopig kan hij nog wel klasse 3 lopen.

Aileen gefeliciteerd... maar dit zou toch een trainingsrondje worden ;-)

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:17


Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:17

Ruud_O schreef:
Wij zijn ook weer heelhuids thuis gekomen.
Pietje was weer als vanouds ;-)
2de op de 62km en pas na de finish kwam hij tot rust. Dus voorlopig kan hij nog wel klasse 3 lopen.

Aileen gefeliciteerd... maar dit zou toch een trainingsrondje worden ;-)


Jullie ook gefeliciteerd , ja training is geslaagd én onder de 5 minuten aangeboden _O-

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:21

Na de 44 km in Breda, was het voor ons vandaag tijd om te starten op de 62! Spannend, Alina haar tweede 60-er, mijn eerste en de voorspelde warmte. Daarnaast wilde mijn lijf de afgelopen twee weken niet echt meewerken.
5 uur op stal en om 6 uur vertrokken we bepakt en bezakt met twee paarden richting KWB. Rustig aan gedaan, om 8 uur richting voorkeuring. Alina vlekkeloos door de keuring, haar maatje helaas niet. Dus de knop moest om, ik moest alleen starten... De massastart bracht wel wat spanning bij Alina, omdat ze erg graag achter de koplopers aan wilde, uiteindelijk kreeg ik haar zover in een rustiger tempo te gaan lopen. Was er een beetje bang voor dat ze zichzelf stuk zou lopen als ze in het tempo van de andere paarden mee zou blijven lopen.
Na een aantal kilometer liet Michelle de groep ook voor de groep en uiteindelijk zo goed als de volle 62 km samen met Michelle en Jet gereden, Alina en Jet liepen super samen, de dames vonden elkaar wel leuk, net was gezellig en door de snelle, bijna gelijktijdige aanbiedtijd van ons beide konden we de tweede ronde ook samen in.
Alina deed het super, moest even omschakelen na de vetgate, maar liep uiteindelijk fantastisch!
Hartslag op de nakeuring was 60, leerpuntje voor de volgende keer als het warm is: koelen, stappen en dan weer koelen. Ze had het nog te warm, maar na een heerlijke douche op de afspuitplaats was ze er weer helemaal!
En verder... Zou Alina Alina niet zijn als mevrouw weigerde nog maar een stap harder te lopen bij de locomotie ('s morgens al achterna gezeten door groom, vetgate liep ze de locomotie super) ;-).
Ik ben trots en blij met de eerste goed uitgereden 60er van ons!