Endurance Kootwijkerbroek 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:26

nienke1208 schreef:
Na de 44 km in Breda, was het voor ons vandaag tijd om te starten op de 62! Spannend, Alina haar tweede 60-er, mijn eerste en de voorspelde warmte. Daarnaast wilde mijn lijf de afgelopen twee weken niet echt meewerken.
5 uur op stal en om 6 uur vertrokken we bepakt en bezakt met twee paarden richting KWB. Rustig aan gedaan, om 8 uur richting voorkeuring. Alina vlekkeloos door de keuring, haar maatje helaas niet. Dus de knop moest om, ik moest alleen starten... De massastart bracht wel wat spanning bij Alina, omdat ze erg graag achter de koplopers aan wilde, uiteindelijk kreeg ik haar zover in een rustiger tempo te gaan lopen. Was er een beetje bang voor dat ze zichzelf stuk zou lopen als ze in het tempo van de andere paarden mee zou blijven lopen.
Na een aantal kilometer liet Michelle de groep ook voor de groep en uiteindelijk zo goed als de volle 62 km samen met Michelle en Jet gereden, Alina en Jet liepen super samen, de dames vonden elkaar wel leuk, net was gezellig en door de snelle, bijna gelijktijdige aanbiedtijd van ons beide konden we de tweede ronde ook samen in.
Alina deed het super, moest even omschakelen na de vetgate, maar liep uiteindelijk fantastisch!
Hartslag op de nakeuring was 60, leerpuntje voor de volgende keer als het warm is: koelen, stappen en dan weer koelen. Ze had het nog te warm, maar na een heerlijke douche op de afspuitplaats was ze er weer helemaal!
En verder... Zou Alina Alina niet zijn als mevrouw weigerde nog maar een stap harder te lopen bij de locomotie ('s morgens al achterna gezeten door groom, vetgate liep ze de locomotie super) ;-).
Ik ben trots en blij met de eerste goed uitgereden 60er van ons!


gefelicipeerd!! *\o/*

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:31


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:34

Whaha, dat is een relaxte groom he op de eerste keer endurance groomen. ;)
Is mijn collegagroom. :)
Dit zijn de ruiters. Op de bruine is MaritB met mijn Welsh Cob ruin Carwyn. Andere is zijn Welsh Cob vriend.
Afbeelding

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:37

Afbeelding
Dush&Rak samen trots op die 2 kanjers

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:49

Aileen_Noël schreef:
endurancedatabase.nl is uit de lucht bij mij iig... op pendurance.nl kun je ook de uitslagen zien tzt


Rein moest zo nodig windhoos 10 op zn computer :+. gisteravond kwamen we erachter dat ie plat lag, maar we logeerden in otterlo. Hij is er nu mee aan de gang.

jameyskatje

Berichten: 4242
Geregistreerd: 19-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:50

vrolijke paardjes! en vrolijke baasjes :D

Ik heb nog nooit een groom mee gehad. Ben tot nu toe alle 3 de keren (2x impuls en 1x klasse 1) in mn eentje geweest. Maar de volgende keer wilt mijn man mee om te groomen, ik ben benieuwd hoe dat zal gaan. Las wel op internet dit, ik vond het zo grappig: http://www.pendurance.nl/groomenvoordummies1.pdf

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 21:52

Database draait weer. Nu nog de resultaten erin.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 21:53

Arabesk schreef:
Aileen_Noël schreef:
endurancedatabase.nl is uit de lucht bij mij iig... op pendurance.nl kun je ook de uitslagen zien tzt


Rein moest zo nodig windhoos 10 op zn computer :+. gisteravond kwamen we erachter dat ie plat lag, maar we logeerden in otterlo. Hij is er nu mee aan de gang.


Super!!! Windhoos 10 _O-

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:10

Klasse 0 en 1 staan er in. Rein mag nu even pauzeren :+

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:18

Top dat het erin staat!

Iemand die mij uit kan leggen hoe plaatsing gaat? Daarin maakt wel of niet direct aanbieden het verschil?
Edit, even de reglementen gezien en ik begrijp het. Direct aanbieden is dus het beste.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:25

In de klasse 1 verdien je punten voor snel aanbieden. Direct aanbieden is 10 punten daarna is het per minuut die je wacht een punt minder. Voor de snelheid krijg je ook punten. Tussen de 12 en 13 km/h is 10 punten waard. Staat overigens gewoon allemaal in het reglement en het boekje..

adnariM
Berichten: 4421
Geregistreerd: 21-09-05
Woonplaats: Loenen (Vel)

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:32

Hier ook heerlijk gereden! Blijft een mooi gebied. Mooie 3e plaats hier op de 44, dus super trots!

Iedereen gefeliciteerd met de goed uitgereden rit.

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 22:41

adnariM schreef:
Hier ook heerlijk gereden! Blijft een mooi gebied. Mooie 3e plaats hier op de 44, dus super trots!

Iedereen gefeliciteerd met de goed uitgereden rit.


gefeliciteerd *\o/*

MaritB

Berichten: 8633
Geregistreerd: 18-04-10

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:43

Dank voor uitleg :)

We zijn 15e met 11,23km/h vriendin is 14e, zelfde tijd :)

lindar1985

Berichten: 573
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:44

Vond het een fijne rit. Mooie omgeving, goed aangegeven en goed georganiseerd!
En het weer viel ook nog mee, groot deel van de rit was schaduw :)

Ik ben ook niet tot de uitreiking gebleven, omdat ik jarig was vandaag ☺️

Maar blijk nog 9e te zijn geworden in de korte klasse 1

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-15 22:49

VanHuisUit schreef:
Jullie hebben super gereden Aileen, jij ook KIm *\o/* en iedereen natuurlijk _/-\o_
Vond het weer erg gezellig allemaal :D

Bij mij kwam de man met de hamer op zo'n 24, 25 km... zo wat had ik het zwaar. Kon niet meer draven. Uiteindelijk zijn we als laatste geeindigd maar dat doet er niet zoveel toe ik zag het toch als trainingsrit, wist dat ik niet snel kon zijn ivm mijn blessure, pony was erg fijn te rijden en heeft het prima gedaan. En ... 2x compliment van de vet gehad over hoe mooi Ollie liep bij de locomotie 8-)
Heb het erg gezellig gehad met rijmaatje en dankzij haar grooms die mij dus ook groomden hebben we het er (semi ;-) ) levend vanaf gebracht pffff.
Nu bijkomen op de bank.


Pfoe pittig doe voorlopig maar even rustig aan ;)
Fijn dat de pony wel helemaal goed was!


En gaaf joyce dat je gis ook in 1x aan hebt kunnen bieden!
Blijf haar stoer vinden!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 02:42

nienke1208 schreef:
Na de 44 km in Breda, was het voor ons vandaag tijd om te starten op de 62! Spannend, Alina haar tweede 60-er, mijn eerste en de voorspelde warmte. Daarnaast wilde mijn lijf de afgelopen twee weken niet echt meewerken.
5 uur op stal en om 6 uur vertrokken we bepakt en bezakt met twee paarden richting KWB. Rustig aan gedaan, om 8 uur richting voorkeuring. Alina vlekkeloos door de keuring, haar maatje helaas niet. Dus de knop moest om, ik moest alleen starten... De massastart bracht wel wat spanning bij Alina, omdat ze erg graag achter de koplopers aan wilde, uiteindelijk kreeg ik haar zover in een rustiger tempo te gaan lopen. Was er een beetje bang voor dat ze zichzelf stuk zou lopen als ze in het tempo van de andere paarden mee zou blijven lopen.
Na een aantal kilometer liet Michelle de groep ook voor de groep en uiteindelijk zo goed als de volle 62 km samen met Michelle en Jet gereden, Alina en Jet liepen super samen, de dames vonden elkaar wel leuk, net was gezellig en door de snelle, bijna gelijktijdige aanbiedtijd van ons beide konden we de tweede ronde ook samen in.
Alina deed het super, moest even omschakelen na de vetgate, maar liep uiteindelijk fantastisch!
Hartslag op de nakeuring was 60, leerpuntje voor de volgende keer als het warm is: koelen, stappen en dan weer koelen. Ze had het nog te warm, maar na een heerlijke douche op de afspuitplaats was ze er weer helemaal!
En verder... Zou Alina Alina niet zijn als mevrouw weigerde nog maar een stap harder te lopen bij de locomotie ('s morgens al achterna gezeten door groom, vetgate liep ze de locomotie super) ;-).
Ik ben trots en blij met de eerste goed uitgereden 60er van ons!


Was jij nummer 310 of ben ik nu in de war?

nienke1208

Berichten: 2140
Geregistreerd: 23-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 08:52

kim345 schreef:
nienke1208 schreef:
Na de 44 km in Breda, was het voor ons vandaag tijd om te starten op de 62! Spannend, Alina haar tweede 60-er, mijn eerste en de voorspelde warmte. Daarnaast wilde mijn lijf de afgelopen twee weken niet echt meewerken.
5 uur op stal en om 6 uur vertrokken we bepakt en bezakt met twee paarden richting KWB. Rustig aan gedaan, om 8 uur richting voorkeuring. Alina vlekkeloos door de keuring, haar maatje helaas niet. Dus de knop moest om, ik moest alleen starten... De massastart bracht wel wat spanning bij Alina, omdat ze erg graag achter de koplopers aan wilde, uiteindelijk kreeg ik haar zover in een rustiger tempo te gaan lopen. Was er een beetje bang voor dat ze zichzelf stuk zou lopen als ze in het tempo van de andere paarden mee zou blijven lopen.
Na een aantal kilometer liet Michelle de groep ook voor de groep en uiteindelijk zo goed als de volle 62 km samen met Michelle en Jet gereden, Alina en Jet liepen super samen, de dames vonden elkaar wel leuk, net was gezellig en door de snelle, bijna gelijktijdige aanbiedtijd van ons beide konden we de tweede ronde ook samen in.
Alina deed het super, moest even omschakelen na de vetgate, maar liep uiteindelijk fantastisch!
Hartslag op de nakeuring was 60, leerpuntje voor de volgende keer als het warm is: koelen, stappen en dan weer koelen. Ze had het nog te warm, maar na een heerlijke douche op de afspuitplaats was ze er weer helemaal!
En verder... Zou Alina Alina niet zijn als mevrouw weigerde nog maar een stap harder te lopen bij de locomotie ('s morgens al achterna gezeten door groom, vetgate liep ze de locomotie super) ;-).
Ik ben trots en blij met de eerste goed uitgereden 60er van ons!


Was jij nummer 310 of ben ik nu in de war?


Ik was inderdaad nummer 310!

ZanziEva
Berichten: 8
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:51

Het was een heerlijke rit! Ik heb de lange klasse 1 gereden en uiteindelijk nog 9e geworden. De rit alleen gestart, maar na verloop van tijd samen met nr. 124 uitgereden. Erg gezellig samen en de paarden hadden een fijn ritme samen. Dat vind ik altijd zo leuk aan endurance, je leert onderweg altijd leuke mensen kennen!

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 11:57


heidi73

Berichten: 140
Geregistreerd: 27-01-10
Woonplaats: Leimuiden

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 00:38

Heerlijk om weer als ruiter op wedstrijd te zijn geweest en Magnum heeft genoten. Onze 'test'rit was geslaagd; lekker gereden, meteen 60 op de finish en (daar keken we naar ui!) een mooie A op de nakeuring. Mag stond er vandaag top bij, we zijn weer een beetje back on track:)

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 07:08

heidi73 schreef:
Heerlijk om weer als ruiter op wedstrijd te zijn geweest en Magnum heeft genoten. Onze 'test'rit was geslaagd; lekker gereden, meteen 60 op de finish en (daar keken we naar ui!) een mooie A op de nakeuring. Mag stond er vandaag top bij, we zijn weer een beetje back on track:)


*\o/*

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Re: Endurance Kootwijkerbroek 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:28

Jammer dat er bij de laatste uitslagen niet zo veel aanwezig waren. Ik heb wel gewacht, was alleen te laat, hoe vind je die :P Dacht dat de uitslag van de lange klasse 1 om 15.30 uur was maar toen ik er heen ging was ze bijna klaar :+ Oepsie

Ik heb een heerlijke rit gereden, pony deed het super, zelf even verkeerd gereden (en daarna bijna eraf gevallen), maar uiteindelijk een gemiddelde kunnen rijden van 12.50 oer uur. Kon ze niet gelijk aanbieden, hartslag voelde te hoog aan, maar binnen 3 minuten goed gezakt en hartslag was goed. Weer 3 wp erbij en een 15e plaats. Volgende keer gaan we klasse 2 rijden

VanHuisUit

Berichten: 6688
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 19:43

Zoooo we zijn weer een beetje op de wereld :+ gelukkig maar.
Citaat:
Ik had een hele leuke gezellige rit met een super combinatie. Baasje iets minder dan paard op het moment maar respect hoor. Ik weet niet of ik het je na zou hebben gedaan , Maaike.

Dank je Joyce. Maar zonder jullie weet ik ook niet of ik het had gered hoor. Dat is het leuke aan endurance, wat hier ook al wordt geschreven. Je ontmoet altijd weer andere mensen en als je stuk zit help je elkaar en daarom vind ik deze sport ook zo mooi +:)+

Anders blijven we altijd tot de prijsuitreiking maar ik was nu dus erg blij dat ik weer thuis was :+
Pony rende de wei in, deed nog soort ererondje met haar maatjes, altijd zo mooi :D

Volgende bij ons is de korte 2 in Montferland. Vorig jaar korte 1 gereden was schitterende rit en erg leuke locatie. Nu dan voor 2 rondjes. Denk dat dat makkelijker is dan een lang rondje. Kan ik er tussendoor af en wat lopen of even rustig zitten. En lukt het niet meer, dan stop ik in de vetgate.