Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lynnepinny

Berichten: 2708
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:32

Mij lijkt me het gekste nog om na de hele Mongol Derby weer thuis te komen. Daar zit je dan maar weer op de bank. :+

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:52

Lynnepinny schreef:
Mij lijkt me het gekste nog om na de hele Mongol Derby weer thuis te komen. Daar zit je dan maar weer op de bank. :+


Ja idd! Hele lange periode keihard naar dit moment toegewerkt. Dan is het zover en ga je compleet op in de race. Vervolgens zit je dan idd weer thuis. Lijkt me erg wennen :j

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:20

Dat lijkt mij inderdaad een behoorlijke after-blues geven. Ik kan me ook voorstellen dat je achteraf pas echt beseft wat voor bijzondere ervaring je hebt mee gemaakt. En ook wat Chris al zegt, dat je denkt "had ik maar…". Dat is natuurlijk wel vaker zo, maar voor de meeste is deze race toch een once in a lifetime.


Zo, ik heb even een spannend middagje gemist zeg! Ik vond het al spannend om het hier mee te lezen :D. Zo eens even op twitter en het verslag lezen.

Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:04

Nou, heftig over je grenzen gaan is erg zwaar voor lichaam en geest (laatste bijna nog meest) dus vaak ben je ook echt even toe aan bijkomen.
Maar goed, geen idee hoe dat na zo'n lange tijd is...

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 00:58

Joehoe Catherine is weer lekker op weg zo te zien aan de stipjes. Alleen Iain Hayter is achtergebleven op U21 zoals het er naar uitziet.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:35

Dat hebben we wel vaker gedacht bij hem. Het zou goed kunnen dat zijn tracker het gewoon niet helemaal lekker doet.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 01:39

LindyH schreef:
Dat hebben we wel vaker gedacht bij hem. Het zou goed kunnen dat zijn tracker het gewoon niet helemaal lekker doet.


Jep, dat zal het idd zijn denk ik:

Iain Hayter: The most recent active location recorded was at 21:21 on 11/08/2015.

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:39

Vorig jaar kon ik Chris voortdurend zelf vinden en goed volgen via het tracking system. Vond het heel erg spannend die wedstrijd.
Dit jaar lukt het totaal niet. Ik vind ze zelden of nooit via het tracking system en ik merk dat ik ook helemaal niet in de wedstrijd zit want ben totaal afhankelijk van dit topic om het nog een beetje te kunnen volgen. Daarnaast ben ik te laat ingestapt door eigen foute datum start race op te schrijven :( .
Vind het zelf zo teleurstellend.

Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:37

Volgens update op Twitter zit Ian gewoon bij de hele groep achteraan, net HS 22 ingekomen (in de regen).
Lekker om zo samen te kunnen rijden lijkt me (als er niet teveel discussie over de route is tenminste ;) )

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:53

Wat jammer pien_2010! Heb je al een andere browser geprobeerd?
Mijn google chrome laat soms ook geen stipjes zien. Meestal na een keer of 3 opnieuw refreshen doet hij het dan wel weer. Waarom, geen idee, maar ik vind het prima dat ik dan toch weer stipjes zie :)

Wow :) ze gaan alweer hard vandaag! Jammer dat ik het in hun ochtend niet kan volgen, maar dan lig ik toch maar gewoon in mijn bedje.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:19

Ze zijn nu met een hele groep 8-) lijkt me wel lekker te weten dat niet meer met 2-en achteraan rijden :)

12:01 OpsRm: Dr Carl report fr HS22 The Brat Pack has arrived in the pissing rain: CF SP PN JE SC AD DR IH CG CC. IH "all soaked but happy"

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:34

Ik heb speciaal hiervoor Firefox gedownload, en daarmee doet de trackingpagina het prima!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:45

En zelfs nu nog in de grotere groep zitten hun "stipjes" altijd op elkaar :D Elk stipje wat ik aan klik is een andere naam, maar nooit de twee Catharina's, dan moet ik op elk van hun track kijken om te zien te krijgen dat ze inderdaad op precies dezelfde locatie zijn. Die hebben elkaar echt door deze race heen geholpen.

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:50

Voor de onmogelijke trackers: Ik heb net een hulpje gevonden. Ik zag geen bolletjes (echt 0) op de lijn, maar toen ik een van de Cath's opzocht in de lijst en aanklikte, verscheen alles na even wachten weer. Misschien is het voor sommige mensen nog op die manier op te lossen.

Wel super leuk dat je ze zo kunt volgen ja! Ben ook eig heel benieuwd naar de foto's die er vervolgens nog bij komen.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:16

Grit schreef:
En zelfs nu nog in de grotere groep zitten hun "stipjes" altijd op elkaar :D Elk stipje wat ik aan klik is een andere naam, maar nooit de twee Catharina's, dan moet ik op elk van hun track kijken om te zien te krijgen dat ze inderdaad op precies dezelfde locatie zijn. Die hebben elkaar echt door deze race heen geholpen.


Ik klik eigenlijk nooit op de stipjes. Ik kijk in de lijst bij teams en klik op een ruiter en dan wordt het stipje rood. Zo ga ik de ruiters af die ik volg.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:58

Waar ik wel benieuwd naar ben, is wat de locals hier nu van vinden: gekke wessies (voornl. F) die op hun paarden 1000 door hun land rijden.
En wat als een local zou meedoen? Zou hij (zij) dan niet met 2 vingers in de neus winnen?
Uiteraard, voor hen is het nice business (hoop ik althans), maar het is ook allemaal wel een beetje gek.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:02

Denk alleen niet dat de gemiddelde local 10.000 euro heeft liggen.
Maar ben het zeker met je eens als een local mee zou doen, dat die met 'gemak' zal winnen waarschijnlijk (pech daargelaten natuurlijk).

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:28

Mentaal toch fijn denk ik dat ze vooruit zijn geplaatst. Nu zitten ze echt met een heel groepje in U24:
''U24 has a full house tonight: AJ SP JE AD SWT CF SC IH DR CC CG PN all keeping Cozy, Chloe and Munkhbaatar company. Probably in their pjs....washing each other's hair, getting ready to appear at the finish line. Tomorrow? The next day? There are a few challenging legs ahead.''

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:57

Nog 200 km te gaan.
Het zou frappant zijn als de ze dat morgen overbruggen, maar fijn dat ze nu in een club rijden.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:04

Fijn! Het zou zo mooi zijn als ze toch kunnen finishen!

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:11

Het zal toch geen 200km zijn? Zoals eerder genoemd: de eerste 50 km deden de trackers het niet, dus bij de gereden afstanden moet je 50 km op tellen.
Het zijn nog 4 etappes * 40 km = max 160 km. Ik vind het ook opvallend als ze dat in 1 dag doen, zeker gezien ze vandaag maar 2 etappes hebben gedaan. Kan me ook goed voorstellen dat ze toch nog een nachtje slapen op HS 27, om de volgende dag nog meer te kunnen genieten van het laatste stukje van de rit!
Aan de andere kant, het is een race en dan is t ook wel heel cool om hem morgen uit te rijden.

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:30

Ze hebben er vandaag toch 3 gereden?! vanochtend gestart op HS21 toch :)

4 zou theoretisch idd moeten kunnen, hè chris :P (die dat vorig jaar echt geregeld deed :+ =:) )
Al schreven ze wel dat de laatste etappe nog een pittige was... en de cathrine's hebben tot nu toe idd volgens mij nog geen dag 4 etappes gereden... maar ze mogen er 10 dgn over doen toch? Morgen dag 9...

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:36

*pakt opnieuw het kralenbord erbij*
sorry grid, ik kan niet eens meer tellen... hoop dat mijn rekenen wel klopt.
Gisteren heeft "onze" Cath buiten de tijd wel 4 etappes gereden toch? Of was dat pas de 3de?

Wat ik wel weet dat ik kan tellen is dat ze idd nog morgen en overmorgen hebben om te finishen!

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:39

Maar overmorgen finishen is toch ook nog gewoon binnen de race en geen probleem?

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:51

uhh dacht dat ze naar HS18 gebracht waren, dus dat zou dan 3 zijn :) of hadden ze toen wel al 1 HS gereden die dag?! Dan zou dat idd 4 zijn :D