Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 18:55

Update!

Afbeelding

Ohja ik had hier ook nog een topic :Y)
Mijn excuses allemaal, overwerk, en facebook, hps en bokt bijhouden is kinda druk :+

9 Augustus
2e etappe van vandaag net uitgereden. Wat een nachtmerrie.
Catherine 2 km voor station achter moeten laten. Gaan ze nu naartoe. Kon niet bij dr blijven.

Mijn paard ging af als ie moest stappen. Kan m niet leiden. Heeft me eraf gebokt, is er paar keer vandoor gegaan. Vreselijk.

Water was al meer dan een uur op en het is bloedheet. Moeten zo nog stuk van 3e proberen te doen.
Eerst afwachten hoe het met Catherine is.... Wat ben ik blij dat ik van die pokkeknol af ben.

Doodeng.... Eerst heel effe uitrusten.

11 Augustus
Al een aantal dagen niks van Cath gehoord, ik vermoed dat haar mobiele batterij t heeft begeven..

Ze is op het moment bij 21, nog even hopen dat ze m uit kan rijden!

Terwijl Cath nog aan het rijden is, is ondertussen de eerste deelnemer over de eindstreep gekomen!

http://www.theadventurists.com/the-jibb ... ngol-derby

12 Augustus
Catherine inmiddels aangekomen bij station 24. Ze gaat erg goed vandaag!

Inmiddels is het daar ruim middernacht dus zal ze niet verder rijden vandaag.

Duimen dat ze morgen ook weer zo goed kan rijden!

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 21:37

Catherine heeft nog tijd om te kunnen finishen, dus duimen idd dat het haar gaat lukken!

Iedereen heeft met hetzelfde terrein en omstandigheden te maken, maar de paarden zijn een ander verhaal...
Het zal vast ook een kwestie van geluk hebben zijn wat dat betreft.
Hoe fit een deelnemer ook is, mentaal en fysiek: met een onwillige pony gaat het doel veranderen.
Ik zou daar dus enorm veel moeite mee hebben, dus petje af voor alle deelnemers!

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 01:14

Catherine lijkt alleen achterop te blijven. Hopelijk gaat het goed en is alleen haar tracker niet in orde.

senna21

Berichten: 11890
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 01:38

Tracker doet het weer. Grapje blijkbaar ;) ineens sprong vooruit en ze zit weer midden in de groep

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 02:01

Jaaaa, ze zijn weer lekker op gang!! Hopelijk kunnen ze de rest vd groep een beetje bijblijven. Ik ben benieuwd of ze tot HS26 rijden en daar blijven (lijkt mij haalbaar vandaag) of dat ze doorgaan als ze nog rijtijd over hebben en onderweg naar HS27 ergens overnachten. Of misschien komen ze zelfs wel tot HS27 .... Ach, als ze maar gezond en wel finishen!

De tracker van Iain Hayter heeft weer kuren. Die lijkt achtergebleven op HS24, maar zijn tracker/locatie is niet geupdate.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 05:04

Ze is al halverwege HS 26! Dat gaat goed :)

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:31

Gaaf dat het goed gaat. En ik krijg iedereen weer te zien behalve zoals gewoonlijk de Catharina's. Volgend jaar ga ik me er meer in verdiepen en ga ik het via team proberen zodat ik de NL ga volgen als die weer meedoen. Nu blijf ik het maar volgen via Bokt. Het is niet anders.
Ik krijg dus wel alle bolletjes te zien en alle kandidaten maar heel erg af en toe komen de Catharina's bij mij omhoog.

Eliine

Berichten: 5116
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 07:46

pien_2010 schreef:
Gaaf dat het goed gaat. En ik krijg iedereen weer te zien behalve zoals gewoonlijk de Catharina's. Volgend jaar ga ik me er meer in verdiepen en ga ik het via team proberen zodat ik de NL ga volgen als die weer meedoen. Nu blijf ik het maar volgen via Bokt. Het is niet anders.
Ik krijg dus wel alle bolletjes te zien en alle kandidaten maar heel erg af en toe komen de Catharina's bij mij omhoog.

Maar het is super eenvoudig joh! Gewoon op teams klikken aan de zijkant van de kaart en dan kun je op de namen van de deelnemers klikken en wordt hun route rood. Zo zie je precies waar ze zijn!

pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:08

Ik zie nu de teams en allerlei namen maar niets dat op Catherine lijkt of Nederlands team. Welke naam hebben ze, want dan kan ik daar een favoriet van maken en ben ik niet zo aan het zoeken in de hele weinige tijd die ik nu heb hiervoor.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:10

Kijk je wel bij het goede Adventure dan?

mirriezz
Berichten: 2013
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:10

Ze staan gewoon op naam als t goed is. Heb je wel de juiste editie aan geklikt? Ze staan btw gesorteerd op eerste letter van de voornaam.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:12


pien_2010

Berichten: 43691
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 08:14

Dank jullie wel. Dit had ik vorig jaar ook via link gekregen van de tocht van Chris en dan is het leuk mee volgen. Hier ben ik echt blij mee, want nu heb ik er gelijk een bladwijzer van gemaakt en huppo einde frustratie. Volgend jaar maar eerder om vragen, scheelt irritatie en een hoop gezoek.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:16

Je moet wel eerst de mongel derby aanklikken inderdaad... Er staan meerdere adventures

mamajolijn
Berichten: 401
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Julianadorp

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:35

Ze gaat gewoon finishen vandaag!

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:08

Novalues, zojuist het verslag van je finishdag gelezen. Ik kreeg er ook een brok van in mijn keel. Lijkt mij zo imposant als je uiteindelijk beseft wat je hebt gepresteerd en hoe bijzonder het is.


Ik kijk al uit naar de ervaringen van Catharina.

Grit

Berichten: 6147
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:19

Zouden ze hem vandaag nog uitrijden?
Ik zou lekker genieten van nog een laatste bijzondere nacht op de vlakte en morgen rustig aan hand in hand met Catharina binnen rijden :D . Ligt er ook aan hoe ze eraan toe zijn en hoe beu ze het avontuur zijn.

Voor de rangschikking hoeven ze zich niet meer (of verder) in de kreukels te rijden en het blijft hoe dan ook een topprestatie om uberhaupt deze derby uit te rijden.
En niet alleen de derby, maar ook de discipline hebben voor alle voorbereidingen vooraf.
Respect!!

Nickyyyy

Berichten: 1834
Geregistreerd: 27-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:24

Het lijkt me een heel dubbel gevoel als je (bijna) klaar bent met de race.

Enerzijds zou, zoals Grit zegt, denken die laatste nacht blijf ik op de steppe om nog te genieten. Anderzijds kan ik me ook goed voorstellen dat je gesloopt bent en als je het vandaag uit kan rijden dat je daar voor kiest. Dat je als het ware blij bent dat het klaar is.

Maar het is en blijft een top prestatie om deze race uit te rijden! :j

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:03

Zo te zien zijn ze nu binnen op U27! Catherine Gudde, Catherine C en Sarah Cooksey zo te zien ook.
Benieuwd of ze met z'n drietjes doorgaan en een laatste nacht op de steppe gaan doorbrengen.
Mij lijkt dat wel wat hebben, maar misschien romantiseer ik het ook wel enorm :+

William Graham zelfs nog een deel bareback gereden!

En nu het verslag van Chris lezen!!!

Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:47

Lijkt mij lekker overnachten en morgen lekker genieten van die laatste etappe! (en als je dan ook 10 dagen ervoer mag doen dan doe je dat natuurlijk, wel waar voor je geld hebben he ;) )

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:02

...while back at U27 we still have AD CF CC CG DR JE SC perhaps savouring the last bits of the last station before the finish line..

Will they ride on? Will they stay? Official rules say no movement after 8:30pm but they are in it for the adventure now...we'll soon see

19:56 Wot's this?? CG has hit her check in signal...is she staying the night at U27? Could be! Oh man o man this could mean another morning ...of Derby excitement tomorrow! Woo hoo, wowzers. I will confirm with vet Anna and see what's up, don't go away, brb etc etc..


Volgens mij blijven ze overnachten HS27. Het idee van doorgaan en een laatste nacht in de steppe en morgenvroeg finishen vind ik wel iets hebben. Maar wat als er 's nachts iets op doet of ze worden wakker en de paarden zijn weg of ze krijgen ze zelf niet meer gezadeld?
Ik kan me voorstellen dat je dat niet wilt riskeren in de laatste etappe.

Nu kunnen ze op tijd hun rust pakken, worden de paarden gezadeld en hebben ze morgen nog alle tijd om mooi binnen de 10 dagen te finishen. En inderdaad, zo hebben ze mooi waar voor hun geld :D.
Mijn duimen draaien dat ze hem mooi uit kunnen rijden samen, want wat is dat een prestatie zeg!!!!

Moragh

Berichten: 1997
Geregistreerd: 11-08-04
Woonplaats: Heelsum

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:14

Gewoon heerlijk genieten van die laatste etappe, doet ze goed!!!

Ninx

Berichten: 14571
Geregistreerd: 19-07-05

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:26

Even uit nieuwsgierigheid: lopen deze paarden blootsvoets?

Novalues

Berichten: 1221
Geregistreerd: 12-09-07
Woonplaats: Leiden

Re: Mongol Derby - Één van de extreemste paardenraces ter wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:41

Jazeker. :)

grid

Berichten: 8816
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Idyllisch Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:42

ze blijven idd waarschijnlijk nog een nacht... laatste tweet nu:

20:37 While we await official word from the finish line, it looks like AD CF CC CG DR JE and SC will overnight at U27 and ride out fresh in
...the morning. Way to go guys! Keep that Derby suspense going, one more (short) day of action on the steppe
Laatst bijgewerkt door grid op 13-08-15 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt