Paar vragen re: prijzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-15 11:58

Ok, ik ben nog nooit naar een endurance geweest in NL (woon in Australie) dus heb geen idee of jullie daar aan prijzen doen voor de winnaar en place getters etc.
Hier hebben wij aan het eind van het jaar altijd de prijs uitreikingen voor de gene die de meeste km gedaan als person, welk paard meeste km heeft gedaan etc etc. Ik wil het graag wat veranderen omdat het ieder jaar dezelfde dingen zijn die worden gebruikt als prijzen.
Nu de vragen:
- wat voor prijs zou jij willen winnen
- wat zou jij abosluut niet willen en echt de meest onnodige prijs vind
- tot welke plaats vind jij dat er prijzen moeten zijn
- wat voor speciale category zou jij graag willen zien

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:36

Wat raar dat nog niemand heeft gereageerd, maar ik zal dat bij deze dan even doen ;-) :
- hoofdstel/cap/deken met wedstrijdnaam/ zadel/geld bedrag is natuurlijk helemaal mooi ( :P )
- wat ik voorbij heb zien komen is een tegoedbon van een uur gratis juridisch advies mbt je paard :o?
- 1 t/m 5
- de mooiste prijs die je kunt winnen vind ik de Best Condition...dat is toch wel een kroon op je werk zeg maar

edit: weekendje weg met je paard is een super prijs ;-)
Laatst bijgewerkt door Aileen_Noël op 11-08-15 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:47

Nou rij ik nog maar kort endurance maar qua prijzen iets wat je ook echt kan gebruiken.
- Cap
- Deken
- Dekje
- Rijbroek
- Halster
- Stijgbeugels
Maar bij dit alles geld dat je zelf de maat moet kunnen kiezen. Ik ken iemand die een cap heeft gewonnen die 4 maten te groot was. Heeft ze dus niets aan.

Bijzondere dingen
- Hartslagmeter
- Fotoshoot met je paard (Weet alleen niet hoe dat te doen is qua afstanden in Australië)

classic_life

Berichten: 2142
Geregistreerd: 17-03-05
Woonplaats: North Dandalup, Western Australia

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 02:26

Thanks :D
@Aileen_Noël - Vind ik ook een beetje raar dat bijna niemand heeft gereageerd maar goed onwijs bedankt voor jou input :)

Kom op mensen ik heb nog meer ideen nodig!

arno8

Berichten: 4848
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 07:59

Ik doe niet aan endurance, maar dat maakt denk ik niet dat ik noet mee kan denken:

Speciale prijzen:
Misschien een less is more prijs: voor degene met het mijste aan optoming (bijvoorbeeld halsring).

Of een originaliteitsprijs voor degene met de origineelste look.

Wat ik niet zou willen:
Is per persoon verschillend, maar zelf zou ik bijvoorbeeld niks hebben aan bandages, peesbeschermers, hoefijzerstiften, paardenshampoo of andere dingen die ik niet gebruik, terwijl anderen daar misschien wel blij mee zijn, dus dan zouden mensen misschien moeten kunnen kiezen uit een pool van prijzen, waarbij de eerste als eerste mah kiezen.

Wat ik wel zou willen:
Heb weleens gehoord van een zakmes waar ook onder meer een hoevenkrabber en een hoefmes uit klapt, dat lijkt me handig bij endurance.

Misschien een gratis check voor je trailer?

Een safety clip, zo'n touw waar je je paard aan vast kunt zetten en als hij dan gaat hangen schuift het touw met een door jou bepaalde weerstand mee.

Workshops in van alles: touwhalsters maken, paardenmassage, natural horsemanship etc.

Hoop dat je er wat aan hebt!

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:09

Ik heb nu een aantal keer countrymill bonnen gewonnen.
Daar ben ik erg blij mee!
Ik heb ook een keer chaps van goedhard gewonnen ook mooi.
Zweetdekens met opdruk zijn ook altijd mooi maar wel duurder.

Ik vind wel dat de prijzen in verhouding moeten zijn. Dus de langste afstand heeft de mooiste prijzen. En qua aantal prijzen moet er naar het aantal inschrijvingen gekeken worden.

Workshops die totaal niet endurance gerelateerd zijn zoals touwhalsters maken zou ik niet echt een praktische prijs vinden. Mensen komen vanuit het hele land naar een endurance wedstrijd en waar zou je dan dat touwhalster moeten gaan maken? Daar ga je niet weer 2 uur voor rijden denk ik...

Een foto winnen die gemaakt is tijdens de wedstrijd is ook leuk. Of als de fotograaf op meerdere wedstrijden was dan een van de foto's kiezen

_merel_

Berichten: 1844
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Vosmer

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:22

Aan wat voor budgetten moeten er gedacht worden bij deze prijzen?

Aileen_Noël

Berichten: 880
Geregistreerd: 27-08-05
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:25

kim345 schreef:
Ik heb nu een aantal keer countrymill bonnen gewonnen.
Daar ben ik erg blij mee!
Ik heb ook een keer chaps van goedhard gewonnen ook mooi.
Zweetdekens met opdruk zijn ook altijd mooi maar wel duurder.

Ik vind wel dat de prijzen in verhouding moeten zijn. Dus de langste afstand heeft de mooiste prijzen. En qua aantal prijzen moet er naar het aantal inschrijvingen gekeken


Ja daar ben ik het helemaal mee eens. Vaak krijg je in de klasse 1 leukere prijzen dan in bijvoorbeeld klasse 3.

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:27

Ik sprak dit weekend juist mensen die totaal niet blij waren met country mill bonnen aangezien ze aan het andere kant van het land wonen en het geen webwinkel is. Die konden de bonnen niet gebruiken.

Over duurdere prijzen bij een langere afstand, eigenlijk vind ik het vreemd, de meeste inschrijvingen zijn in de klasse 1. Daar komen dus ook de meeste inkomsten van. Je zou dan verwachten dat ze dus in die klasse ook investeren in duurdere prijzen immers de kans om te winnen is een stuk kleiner dmv grote concurrentie. Maar misschien is dit iets voor een ander topic.

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:41

Bij de uhr hadden ze het dit jaar wel mooi verdeeld vond ik.
Degene die de 2x 60 uitreed kreeg een mooi endurance dek. De klasse 1 won iets ik de trant van een zak voer.

Hoe verder je komt hoe mooier de prijzen vind ik. Je rijdt langer, de prestatie is groter en je betaald vaak meer inschrijfgeld..
In de kortere klasse zijn vaak meer inschrijvingen dus kun je beter meer kleinere prijzen doen. Juist ook om mensen enthousiast te maken, als je een prijsje meepakt is dat wel een opsteker voor de volgende wedstrijd natuurlijk.

En voor de lagere klassen hadden ze natuurlijk ook al de cavalor cup...

Hmm dat is inderdaad wel een beetje een nadeel van country mill. Ik laat daar 2x per jaar mijn zadel checken dus dan is het een kleine moeite om de binnen mee te nemen

Bismarck

Berichten: 1814
Geregistreerd: 09-01-09
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:01

Ja daar kan ik ook wel inkomen, maar doe dan wel prijzen in de klasse 1 waar je ook echt wat aan hebt. Anders ben ik blijer met een envelopje met geld zoals in de spring of dressuur sport.

callippo

Berichten: 3204
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 11:22

Bij de TREC werd het een keer als volgt gedaan: de 1e prijs in de hoogste klasse mag als eerste een prijs uitkiezen van een tafel, dan de 1e prijs in de lagere klasse enz. Op die manier kan ieder zelf iets kiezen waar ze tevreden mee zijn.

Leuke kleine prijzen: een armbandje of sleutelhanger laten maken met haar van je eigen paard (had ik toen gekozen, direct haar afgeknipt en een week later een leuke sleutelhanger in huis)

risky
Berichten: 1507
Geregistreerd: 28-06-06

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 12:20

Wat ik ook een super fijne prijs vond was een bon voor een massage van je paard (aan huis).
Tegoedbonnen voor voer vind ik ook mooie prijzen maar die dan niet regio gebonden zijn.
Dekjes, dekens, cap en zadel zijn ook mooie prijzen maar dan wel zelf de maat mogen kiezen.

Een aandenkplaatje of foto vind ik ook altijd leuk als extra prijs bv

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:39

Wij hebben hier nu 3 country mill bonnen waar we, zoals Bismarck al zei, niets mee kunnen. Onze zadels liggen prima. En ze zitten aan de andere kant van het land.

Handig als je bonnen wint, dat er ook een webwinkel bij zit. Niet dat ik perse iets hoef te winnen hoor, ik rij endurance omdat ik het leuk vind. Want we gaan een gegeven "paard" natuurlijk niet in de bek kijken, is al lang leuk dat je iets wint.
Ik vond de longeerlijn van de afgelopen keer wel erg leuk! Daar heb je nou wat aan!

Cursussen zijn leuk, maar ook vooral voor mensen die midden in Nederland wonen en uitwijkmogelijkheden hebben. Vanuit Den Helder is alles ver weg. Dus de kans dat ik ooit naar een cursus zal gaan is vrij klein ;)

Ik zou vooral endurance gerichte prijzen willen winnen. Zoals bijvoorbeeld een endurance hoofdstel. Maar ook dingen die de grooms goed kunnen gebruiken, zoals die flexibele voerbakken, sponzen, droogdoeken, halstertouwen, paaltjes om de paddocks te kunnen maken (bij ons sneuvelen die wel eens :P), halsters.

Zakken voer zou ik niet perse willen winnen. Iedereen gebruikt toch zijn eigen voer en weet waar zijn paard het best op presteert. Ik zou niets hebben aan zo'n grote zak voer bijvoorbeeld. Wel handig als je toevallig precies dat voer gebruikt.

De hoeveelheid prijzen die er moeten komen, moeten nmi per wedstrijd worden bekeken. De ene keer doen er 50 deelnemers mee in de klasse 1, de andere keer misschien maar 15. Dat wisselt te veel om daar een eenduidig antwoord op te geven.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 19:06

Mijn pony heeft net zijn eerste endurancewedstrijd gelopen. Maar praktische dingen vind ik wel leuk. En een foto is ook een goed idee.

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 14:55

Ik rij geen wedstrijden voor de prijzen.....
Maar als je dan wat krijgt zijn spulletjes voor het paard wat mij betreft het leukst. Van klein tot groot.
Kan je nog eens zeggen: heb ik gewonnen daar en daar ;)

BenteAmy

Berichten: 110
Geregistreerd: 30-04-12

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:40

Een prijs is als het goed is nooit het doel van de wedstrijd, maar natuurlijk wel erg leuk om te winnen.
- wat voor prijs zou jij willen winnen?: Ik zie wel eens een hoofdstel als eerste prijs, dat lijkt mij heel mooi om te winnen. Ook omdat je dat veel gebruikt en je dan kunt zeggen wat Babybeertjes hierboven schrijft: heb ik gewonnen! Praktische endurancegerelateerde dingen zou ik het leukst vinden om te winnen, een (zelf gekozen) endurancebroek is natuurlijk ook een prachtige prijs...
- wat zou jij abosluut niet willen en echt de meest onnodige prijs vind?: Ik zou niets niet willen winnen.. Heb alleen wel eens een plastic telefoonhoesje gewonnen dat ik nooit heb gebruikt.
- tot welke plaats vind jij dat er prijzen moeten zijn?: Hangt af van het aantal deelnemers, minimaal 4 prijzen denk ik.
- wat voor speciale category zou jij graag willen zien?: Best condition

agesus

Berichten: 116
Geregistreerd: 07-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:01

Milkberry schreef:
Wij hebben hier nu 3 country mill bonnen waar we, zoals Bismarck al zei, niets mee kunnen. Onze zadels liggen prima. En ze zitten aan de andere kant van het land.

Handig als je bonnen wint, dat er ook een webwinkel bij zit. Niet dat ik perse iets hoef te winnen hoor, ik rij endurance omdat ik het leuk vind. Want we gaan een gegeven "paard" natuurlijk niet in de bek kijken, is al lang leuk dat je iets wint.
Ik vond de longeerlijn van de afgelopen keer wel erg leuk! Daar heb je nou wat aan!

Cursussen zijn leuk, maar ook vooral voor mensen die midden in Nederland wonen en uitwijkmogelijkheden hebben. Vanuit Den Helder is alles ver weg. Dus de kans dat ik ooit naar een cursus zal gaan is vrij klein ;)

Ik zou vooral endurance gerichte prijzen willen winnen. Zoals bijvoorbeeld een endurance hoofdstel. Maar ook dingen die de grooms goed kunnen gebruiken, zoals die flexibele voerbakken, sponzen, droogdoeken, halstertouwen, paaltjes om de paddocks te kunnen maken (bij ons sneuvelen die wel eens :P), halsters.


Zakken voer zou ik niet perse willen winnen. Iedereen gebruikt toch zijn eigen voer en weet waar zijn paard het best op presteert. Ik zou niets hebben aan zo'n grote zak voer bijvoorbeeld. Wel handig als je toevallig precies dat voer gebruikt.

De hoeveelheid prijzen die er moeten komen, moeten nmi per wedstrijd worden bekeken. De ene keer doen er 50 deelnemers mee in de klasse 1, de andere keer misschien maar 15. Dat wisselt te veel om daar een eenduidig antwoord op te geven.


Je kunt countrymill bellen en het op laten sturen, als je weet wat je wil kopen. Heb ik ook een keer gedaan en daar doen ze niet moeilijk over. Komen wel verzendingskosten bij.

Milkberry
Berichten: 1174
Geregistreerd: 12-02-15
Woonplaats: Den Helder

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 18:28

Bedankt voor de tip!!

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 11:05

Prijzen :o :D ..... we hadden een hele berg in Someren. Jammer dat er veel ruiters niet op de prijsuitreiking hebben gewacht. Als organisatie doe je er veel moeite voor, het komt niet vanzelf..... .

Een aantal prijzen die wij uitgereikt hebben.
- Unieke paardenbeelden speciaal gemaakt voor de 1ste prijs winnaars voor de klasse 3 en 2
- "To finish is to win prijs". Voor alle laatste geklaseerde, een controle van het gebit van je paard op lokatie.
- Dekens, halsters, glasspray, poetssetjes
- Heel veel kilo's aan zakken voer of waardenbonnen voor zakken voer.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 12:25

Ben nog steeds blij met de gele deken! En ook het A4tje met de tekst 1e plaats etc vond ik erg leuk. Die hangt ingelijst aan de muur. := :o

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 04:05

:D ... vind ik leuk ;)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-15 15:12

Psydoxy schreef:
Prijzen :o :D ..... we hadden een hele berg in Someren. Jammer dat er veel ruiters niet op de prijsuitreiking hebben gewacht. Als organisatie doe je er veel moeite voor, het komt niet vanzelf..... .

Een aantal prijzen die wij uitgereikt hebben.
- Unieke paardenbeelden speciaal gemaakt voor de 1ste prijs winnaars voor de klasse 3 en 2
- "To finish is to win prijs". Voor alle laatste geklaseerde, een controle van het gebit van je paard op lokatie.
- Dekens, halsters, glasspray, poetssetjes
- Heel veel kilo's aan zakken voer of waardenbonnen voor zakken voer.


Mercedes heeft daar haar FastFabrics zadeldekje gewonnen EN een gele deken EN paardensnoepjes.. Ze was er reuze blij mee en Black Pearl ook met haar nieuwe dekje..

Mbt prijzen snap ik dat het misschien in de hogere klasse interessanter zal zijn als er bijv geldprijzen te verdienen zijn waardoor je je kosten eruit hebt of voor een gedeelte terug betaald krijgt zeg maar..

Zo was er bijv in Lanaken voor de beste arabier ingeschreven bij het BAPS op de 80km € 500,- te verdienen. Maar dat is België..

Elmars_Floor

Berichten: 1770
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: lelystad

Re: Paar vragen re: prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 20:47

Ik had een keer een emmer gewonnen toen ik 3e werd.. (en nr 2 kreeg ook een emmer) terwijl elke deelnemer toen ook de oranje emmers van country mill kregen bij het secretariaat. Toen dacht ik wel even van "tja is dit alles?"
Rij absoluut niet voor de prijzen, en ben ook absoluut geen prijsrijder maar als je dan wat wint, en ja tis dan maar klasse 1 vond ik een emmertje wel wat aan de schrale kant..
(gezien inschrijfgeld, aantal deelnemers etc)

Ruitersporth

Berichten: 84
Geregistreerd: 25-05-14
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-15 22:06

Ik heb ooit uiteindelijk een pony gewonnen (echt waar).

Was toen in 2006 en had ik de dutch joy competitie en de 1ste prijs was een dekking van AVS hengst "Depozit" .

De enige geschikte merrie die we thuis hadden was een Crack x Jazz kwpn. Dus haar naar "Depo"gebracht en uiteindelijk een Arabier x KWPN merrie met de toepasselijke naam "Destiny"

Ik heb haar nog steeds....zie foto's


De rest van de normale prijzen zijn leuke dingetjes (halster of voer) en zijn dan voor het idee. Ik vond de prijsjes altijd wel leuk hoor. De meeste gebruik ik ook nog zoals de emmers.

Buiten je inschrijfgeld kost je brandstof vaak nog meer als dat de prijs waard is dus als dat je ambitie is kun je beter mee gaan doen aan jumping amsterdam.


Afbeelding

Afbeelding