kennismaak rit endurance?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

kennismaak rit endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-15 17:42

Wie weet of je ook een soort kennismaking rit bestaat?

Dus echt om kennis te maken met deze sport. Mij lijkt het leuk om endurance te doen met me hafje. alleen heb ik geen flauw idee hoe het in zijn werk gaat in de praktijk. Ook ivm routes rijden enz, wordt dat aangegeven door lintjes?

Meestal als ik het zelf ervaar wordt het voor mij allemaal veel duidelijker, dus ik vroeg me af zijn er ook soort kennismaak ritten hiervan? zonder dat je gelijk een startkaar e.d aanmoet vragen

Anoniem

Re: kennismaak rit endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:46

Kennismakingsklasse ;)

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Re: kennismaak rit endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:49

Kennismakingsklasse ja. Ook een goede oefening voor degene die je meeneemt als groom :') Eerste keer dat ik mee ging, de ruiters gemist bij het laatste groompunt, en pas achter gekomen toen er gebeld werd vanaf de finishlijn xD

leanR
Berichten: 491
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 17:56

In Wiki staat veel informatie over endurance en over hoe een kennismakingsrit in zijn werk gaat! Je hebt geen startkaart nodig. Je hoeft, als je meedoet aan een impulsrubriek, alleen lid te zijn van het KNHS. Ik geloof dat je 14+ moet zijn, ben je jonger dan moet je samen met een volwassen mede-wedstrijdruiter starten.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30648
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Re: kennismaak rit endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 19:55

Impulsrubriek inderdaad. Erg nuttig, toevallig heeft mijn pony laatst meegedaan. Ik mocht groomen en dan kom je erachter dat er nog best wat te leren is, haha. Zoals aanbieden na finish.. dat ging bij de verkeerde controle..

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-15 21:34

Dyonne schreef:
Impulsrubriek inderdaad. Erg nuttig, toevallig heeft mijn pony laatst meegedaan. Ik mocht groomen en dan kom je erachter dat er nog best wat te leren is, haha. Zoals aanbieden na finish.. dat ging bij de verkeerde controle..


Of dingen als tijdplanning. Zeker op het begin kwam de ruiter aardig vaak binnen met een topfit paard... maar een minuut of twee *te snel*, dus helaas pindakaas dag klassement :')

Gilbey

Berichten: 2390
Geregistreerd: 18-11-05
Woonplaats: Wageningen

Re: kennismaak rit endurance?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:41

Of anders een keer deelnemen aan een clinic of trainingsrit van Donna Oudshoorn.
Er loopt hier een topic over endurance trainingen waar zij in vermeld waar en wanneer ze weer dingen organiseerd

Missbambie

Berichten: 1033
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Wieringerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 16:15

Hoeveel wedstrijden rijden jullie in het seizoen?