Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 173 [ 4325 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 173  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met endurance

 
Profiel   

Hee!

Het zit al een tijdje in mijn hoofd en elke keer schuif ik het weer weg maar nu wil ik toch wat serieuzer kijken naar de endurance. Aangezien ik niet kan springen met mijn pony en alleen maar dressuur mij niet zo ligt maar ik toch wat wil 'bereiken' en het buitenrijden ons beide erg bevalt wil ik hier eens naar kijken.

Nu heb ik zelf ook wat opgezocht uiteraard. Op de site van de KNHS las ik dat je mee kunt doen in de zogenaamde impulsklasse. Hiervoor hoef je alleen lid te zijn van de KNHS en verder heb je weinig nodig.
Hartstikke mooi natuurlijk om te kunnen kijken of het wat voor ons is natuurlijk!
Maar wat kun je precies verwachten van deze klasse?

Ook zou ik wat informatie willen (mag ook in de vorm van een duidelijke site) met wat bijvoorbeeld je gemiddelde snelheid moet zijn, de checks inhouden, hoe de routes zijn aangegeven, hoe zo'n dag een beetje verloopt etc. Maar ook bijvoorbeeld wat voor kleding handig is, wat voor tuig handig is (speciaal endurance hoofdstel?)
Een deel hiervan of een aanvulling hierop mag natuurlijk ook :)

Ik ben echt niet van plan allemaal spullen ed aan te schaffen in begin, straks is het toch niks en dan zit je ermee. Maar een leuke basis is altijd fijn natuurlijk. Daarnaast ben ik sowieso aan het oriënteren op een ander zadel dus misschien zit er nog wel een goede suggestie tussen :)

Als laatste wil ik volgend jaar pas eventueel starten omdat mijn paard af en toe wat stijf wil zijn (hier heb ik in mijn andere topic al goede tips voor gehad waarmee ik aan de slag ben. Sommige tips geven nu al resultaat dus daarover geen zorgen :) )

Alvast bedankt!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 11:51 



 
Profiel   

Op de site van endurance vereniging vind je heel veel informatie net als hier op bokt.

Je zou bijvoorbeeld ook een keer kunnen kijken. 24 oktober in epe bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 11:57 



 
Profiel   

Al eens gekeken op de site van de endurancevereniging? Daar staat alles m.b.t. de reglementen e.d. http://www.endurancevereniging.nl/endur ... rance.html

Qua spullen: een goed passend zadel, hoofdstel en cap. Dan kom je al een heel eind! ;) Een speciaal zadel of hoofdstel is i.m.o. nog niet nodig in de kennismakingsklasse / klasse 1.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 11:58 



 
Profiel   

Voor een kennismakingsklasse I hoef je geen aparte dingen aan te schaffen hoor! Alles moet gewoon goed passen en lekker zitten.
Je paard wordt eerst gekeurd, je moet heen en weer stappen en draven. Ook worden zijn slijmvliezen, longen, hart beluisterd. Dan krijg je je rijkaart, niet verliezen! De max. tijd was 12 km/uur, misschien veranderd maar dat weet ik niet. Minimale tijd was 8 km. per uur. Ongeveer halverwege heb je de PA, verplichte pauze. Hier wordt de hartslag weer gemeten, is hij boven de 60 dan moet je een aantal minuten wachten. Is hij dan <60 mag je door, anders afzadelen. Als je op lokomotie bij de voorkeuring een B had, moet je hier ook weer stappen/draven. Is alles goed ga je verder naar de finish. Daar aanbieden, hartslag controle, bij > 60 weer 10(?) min. wachten dan nog een keer. Na ½ uur de nakeuring, net als de voorkeuring.
De route's zijn aangegeven met geel, rood en wit lint. Je krijgt meestal ook een routekaart mee. Een groom die onderweg op de groompunten water/appels/wortels of ander lekkers/drinken aanbiedt is erg handig. Bij erg warm weer ook koelwater.
Het is geweldig om te doen, ik zou zeggen gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:04 



 
Profiel   

Bedankt voor de site! Zal hem eens goed doorlezen :)

linky schreef
Voor een kennismakingsklasse I hoef je geen aparte dingen aan te schaffen hoor! Alles moet gewoon goed passen en lekker zitten.
Je paard wordt eerst gekeurd, je moet heen en weer stappen en draven. Ook worden zijn slijmvliezen, longen, hart beluisterd. Dan krijg je je rijkaart, niet verliezen! De max. tijd was 12 km/uur, misschien veranderd maar dat weet ik niet. Minimale tijd was 8 km. per uur. Ongeveer halverwege heb je de PA, verplichte pauze. Hier wordt de hartslag weer gemeten, is hij boven de 60 dan moet je een aantal minuten wachten. Is hij dan <60 mag je door, anders afzadelen. Als je op lokomotie bij de voorkeuring een B had, moet je hier ook weer stappen/draven. Is alles goed ga je verder naar de finish. Daar aanbieden, hartslag controle, bij > 60 weer 10(?) min. wachten dan nog een keer. Na ½ uur de nakeuring, net als de voorkeuring.
De route's zijn aangegeven met geel, rood en wit lint. Je krijgt meestal ook een routekaart mee. Een groom die onderweg op de groompunten water/appels/wortels of ander lekkers/drinken aanbiedt is erg handig. Bij erg warm weer ook koelwater.
Het is geweldig om te doen, ik zou zeggen gaan!


Bedankt voor de heldere uitleg!
Ik heb altijd het idee dat het een heel gedoe is en allemaal lastig. Ook met nieuwe dingen nogal onzeker en ben dan vaak bang dat het 'misgaat'. Ik vind het dus erg fijn om dit op een rijtje te hebben.

Een groom heb ik al, mijn vriend was totaal geen paardenman maar is nu de grootste vriend van mijn paard en gaat overal mee naartoe en doet vanalles :j :D


Ik heb de site nu doorgelezen maar wordt er niet veel wijzer wanneer je mee kunt in een kennismakingsklasse. Is dat bij iedere wedstrijd of zijn dat maar een paar wedstrijden die dat apart erbij hebben zitten?
En zijn er ook wat minder drukke wedstrijden? Mijn paard kan prima tegen drukte alleen ikzelf soms..... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:19 



 
Profiel   

De kennismakingsklasse wordt op elke wedstrijd verreden waar ook een klasse 1 wordt georganiseerd. Het gaat over dezelfde route namelijk, alleen dan met een iets lagere minimum- en maximumsnelheid.

http://www.pendurance.nl/ is ook een site waar je veel informatie vandaan kunt halen m.b.t. endurance :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:34 



 
Profiel   

PA is er niet meer ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:40 



 
Profiel   

Westernfreak schreef
De kennismakingsklasse wordt op elke wedstrijd verreden waar ook een klasse 1 wordt georganiseerd. Het gaat over dezelfde route namelijk, alleen dan met een iets lagere minimum- en maximumsnelheid.

http://www.pendurance.nl/ is ook een site waar je veel informatie vandaan kunt halen m.b.t. endurance :)

Oh oke! Dat is handig :)
Ik zal ook deze site eens doorlezen.

Somebitch schreef
PA is er niet meer ;)

Dus je hebt nu alleen voor en na de wedstrijd een controle? Of zie ik dat nu verkeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:46 



 
Profiel   

Nee dat zie je goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:49 



 
Profiel   

Inderdaad je hebt de voorkeuring en daarna de nakeuring. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 12:52 



 
Profiel   

Dus dat houd in dat als je je paard tussendoor wil laten drinken je groom wel onderweg moet staan. Niet zo'n probleem natuurlijk maar wel handig om te weten :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 13:32 



 
Profiel   

Er zijn altijd wel een aantal plaatsen waar de grooms staan kunnen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 18:12 



 
Profiel   

Vaak zetten organisaties ook grote drinkbakken neer onderweg, ik vond dit bijvoorbeeld in Leersum zeer goed geregeld toen het echt heel warm was, op meerdere plaatsen gelegenheid voor de paarden om te drinken. Het is super als je paard tussendoor wil drinken, maar het is meestal nog niet zo nodig op de kortere afstanden. Als je bij de voorkeuring goede waardes hebt en er geen beginnende tekenen van uitdroging zijn, kan je meestal dat rondje wel zonder problemen rijden. Het is wel goed om je paard water aan te bieden zodat het ook een gewoonte zal worden en wel zal drinken als het later nodig is, maar het is geen ramp als paard niet hoeft.

Groom kan ook zeer nuttig zijn bij koelwater verschaffen op de route, en vergeet jezelf ook niet. Ik ben tot nu toe elke keer vergeten om ook voor de start nog iets te eten, waardoor ik de eerste paar km met pijn in mijn maag rondreed. Super fijn als mijn groom dan bij het eerste groompunt klaarstaat met een banaantje :D

Op bokt staat veel informatie en je kan je ook eens aanmelden op het enduranceforum. Als je je daar eerst even netjes voorstelt, kan je verder gewoon meelezen en -praten :) En het officiële reglement is ook super informatief én met de juiste actuele regels!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-15 19:35 



 
Profiel   

Bij veel wedstrijden worden er zelfs hele groomroutes uitgegeven. Bij veel wedstrijden staan er punten waar er goed gegroomd kan worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 10:28 



 
Profiel   

Ik had voor mezelf altijd een zadeltas vóór het zadel, met aan iedere kant een flesje drinken, snoepjes voor het paard en wat energierepen o.i.d. Lekker voor tijdens een staptraject.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 13:13 



 
Profiel   

Zeker doen.
Ik heb zelf ook enorm getwijfeld, of mijn Fries het wel aan kon.
Maar omdat mijn dochter nog geen 14 is en wel graag Endurance wil rijden, moest ik mee voor de begeleiding.
Eerste keer was in Leersum, vlak na mijn vakantie.
Paard was niet in topconditie en het was 27 graden.
Toen vond ik het erg zwaar en doordat we verdwaald waren, zijn we niet op tijd gefinisht.
Vorige week hebben we meegereden bij de Loonse en Drunense duinen en het was in 1 woord geweldig.
Paardjes hebben het prima gered, en het baasje dit keer ook
Tot op heden hebben we meegereden met onze dressuur spullen, inmiddels heb ik wel een speciaal hoofdstel aangeschaft.
Dit omdat je hier heel makkelijk het bit uitklikt, wat weer handig is met drinken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 13:26 



 
Profiel   

Gewoon doen! Ik heb in Otterlo onze eerste gereden. Paardlief en ik hebben een topdag gehad! Wassenaar doen we dus ook weer mee haha.

Op de bovengenoemde sites kun je alle info wel vinden, ik had in ieder geval het idee dat ik alles wel wist wat ik moest weten na het lezen daarvan, dat gaf mij een hoop rust. Mijn groom was te laat bij het eerste tussenpunt, dus we hebben haar gemist, maar we hadden haar ook eigenlijk niet nodig. Paard wat laten drinken uit de waterbakken die er stonden, wat gras laten eten om tijd te winnen (we gingen wat te snel dus moest even tijd rekken haha) en verder. Een kilometer voor de finish stond mijn groom er wel en heeft toen koelwater aangegegeven. Op zo'n afstand kunnen paard en ruiter wel zonder eten en drinken volgens mij (met normale temperaturen).

Wel ben ik op de dag zelf nog tegen wat dingen aangelopen. Waarbij het fijn was geweest als iemand me sommige dingen van tevoren had verteld. Zo hebben wij eerst de spullen opgehaald, toen pas paard uit de trailer en naar de keuring, we hadden nog een uur voor de start. Daar aangekomen en bijna aan de beurt, kreeg ik te horen dat ik mijn nummer wel om moest bij het keuren (wist ik dus niet). Dus terug naar de auto en weer in de rij. Inmiddels kwamen er heel veel klasse II ruiters, die voorrang hebben, en wij maar wachten en wachten. Uiteindelijk had ik nog geen tien minuten om paardlief te zadelen, alles te pakken en te starten. De volgende keer gaat hij dus gewoon meteen mee, spullen halen en direct keuren.

Er waren nog wat leerpuntjes, maar die ben ik even kwijt. Ook is het handig om een tijdsschema in je hoofd te hebben.Zodat je weet hoe lang je over iedere vijf kilometer doet. En je paard te leren kennen qua hartslag. Je ziet toch regelmatig mensen in de uitslag staan die niet gekwalificeerd zijn ivm een te hoge hartslag.

Ik rij trouwens met een gewoon zadel, gewoon hoofdstel (alhoewel ik morgen een biothane krijg ;-) ) en heb ook mij leren laarzen aangedaan, omdat ik daar heerlijk mee rijdt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 14:37 



 
Profiel   

Handige tips, Dankjulliewel!
Ik heb een heuptasje waar ik veel in kan doen zonder dat ik er last van heb. Daar zou ik eventueel een pakje koekjes ed in kunnen doen.

Misschien nog een gekke vraag, maar hoe doen rokers dat? Gewoon niet roken? Eraf en dan een sigaret? Komt zo ineens in me op, kan me voorstellen dat sommige daar moeite mee hebben.

frisian_love schreef
Zeker doen.
Ik heb zelf ook enorm getwijfeld, of mijn Fries het wel aan kon.
Maar omdat mijn dochter nog geen 14 is en wel graag Endurance wil rijden, moest ik mee voor de begeleiding.
Eerste keer was in Leersum, vlak na mijn vakantie.
Paard was niet in topconditie en het was 27 graden.
Toen vond ik het erg zwaar en doordat we verdwaald waren, zijn we niet op tijd gefinisht.
Vorige week hebben we meegereden bij de Loonse en Drunense duinen en het was in 1 woord geweldig.
Paardjes hebben het prima gered, en het baasje dit keer ook
Tot op heden hebben we meegereden met onze dressuur spullen, inmiddels heb ik wel een speciaal hoofdstel aangeschaft.
Dit omdat je hier heel makkelijk het bit uitklikt, wat weer handig is met drinken.

Ik zat zelf ook al een tijdje te kijken naar een halster-hoofdstel. Vooral omdat ik nu ook veel buitenrijd en soms een halster mis in een pauze. Er is zo gigantisch veel keuze! Al zou roze toch wel tof zijn haha

Fijn om te lezen dat dit goed haalbaar is zonder zware trainingen. Uiteraard gaan we niet onvoorbereid maar dat maakt het voor mezelf wat relaxter. Ben nogal een stresskip bij onbekende dingen :')


noontje84 schreef
Gewoon doen! Ik heb in Otterlo onze eerste gereden. Paardlief en ik hebben een topdag gehad! Wassenaar doen we dus ook weer mee haha.

Op de bovengenoemde sites kun je alle info wel vinden, ik had in ieder geval het idee dat ik alles wel wist wat ik moest weten na het lezen daarvan, dat gaf mij een hoop rust. Mijn groom was te laat bij het eerste tussenpunt, dus we hebben haar gemist, maar we hadden haar ook eigenlijk niet nodig. Paard wat laten drinken uit de waterbakken die er stonden, wat gras laten eten om tijd te winnen (we gingen wat te snel dus moest even tijd rekken haha) en verder. Een kilometer voor de finish stond mijn groom er wel en heeft toen koelwater aangegegeven. Op zo'n afstand kunnen paard en ruiter wel zonder eten en drinken volgens mij (met normale temperaturen).

Wel ben ik op de dag zelf nog tegen wat dingen aangelopen. Waarbij het fijn was geweest als iemand me sommige dingen van tevoren had verteld. Zo hebben wij eerst de spullen opgehaald, toen pas paard uit de trailer en naar de keuring, we hadden nog een uur voor de start. Daar aangekomen en bijna aan de beurt, kreeg ik te horen dat ik mijn nummer wel om moest bij het keuren (wist ik dus niet). Dus terug naar de auto en weer in de rij. Inmiddels kwamen er heel veel klasse II ruiters, die voorrang hebben, en wij maar wachten en wachten. Uiteindelijk had ik nog geen tien minuten om paardlief te zadelen, alles te pakken en te starten. De volgende keer gaat hij dus gewoon meteen mee, spullen halen en direct keuren.

Er waren nog wat leerpuntjes, maar die ben ik even kwijt. Ook is het handig om een tijdsschema in je hoofd te hebben.Zodat je weet hoe lang je over iedere vijf kilometer doet. En je paard te leren kennen qua hartslag. Je ziet toch regelmatig mensen in de uitslag staan die niet gekwalificeerd zijn ivm een te hoge hartslag.

Ik rij trouwens met een gewoon zadel, gewoon hoofdstel (alhoewel ik morgen een biothane krijg ;-) ) en heb ook mij leren laarzen aangedaan, omdat ik daar heerlijk mee rijdt.


Ik denk dat er alsnog wel dingen fout zullen gaan en dat moet dan maar. Vervelend maar het hoort er ook een beetje bij.

Qua hartslag zit mijn paard vrij laag dus dat is prettig. Als hij wat omhoog schiet is hij zo weer terug op normaal. Heel prettig zo'n paard!

Rijkleding ben ik niet bang voor dat dat niet lekker zit :) een halster-hoofdstel wil ik ook nog. Het liefst roze (roze setje :') ). Had die van Zilco gevonden maar toen ik wat verder keek bleek er toch wel erg veel keuze! Zie nu even door de bomen het bos niet meer dus maar eens rustig uitpluizen wat handig, van goede kwaliteit is en redelijk soepel ivm gevoelig huidje van paard en snel schuurplekjes..

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 14:46 



 
Profiel   

Gewoon niet roken :P Ik ken maar weinig rokende enduranceruiters, maar die roken doen dat voor de wedstrijd en erna, niet tijdens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 15:49 



 
Profiel   

Ik heb idd een roze gekocht
Lekker Penny op mijn 41ste

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-15 17:04 



 
Profiel   

Roken vind ik echt vreselijk om te zien als ruiters op het paard zitten, of er naast staan met teugels in de hand....

Voor impulsklasse klasse 1 kort, dat is altijd dezelfde ronde, heb je niks extra's nodig. Neem aan dat je normaal ook wel buitenritje van 20 km kunt maken, kan elk gezond paard in mijn ogen.
Eten en drinken neem ik echt niet mee voor een rondje van 20 a 25 km, maar dat is ieder voor zich. Als je grooms de groompunten bereiken, dan is het inderdaad fijn dat je van hen even slokje drinken kunt krijgen, en desnoods wat te eten, of dat ze water voor je paard hebben om te koelen/drinken, maar in principe kun je onder normale weersomstandigheden heel prima zo'n route rijden zonder groom. Voor leuke fotos zijn ze wel handig :P

Je zorgt dat je bijna 2 uur voor starttijd op terrein bent. Betalen, je vetkaart/hesje met startnummer halen, hesje omdoen en die kaart hele tijd bij je hebben, ook tijdens de rit. Paard van trailer halen, even rondstappen, laten wennen aan terrein mocht hij zich opfokken, ivm hartslag. Als paard relaxt is, ga je naar de voorkeuring, daar krijg je die keuring, duurt op zich maar 5minuten, de tijd zit hem meer in het wachten in de rij. Daarom zou ik zeker voor je 1e rit gewoon 2 uur van te voren aanwezig zijn. Heb je alle tijd, en je moet als impulsklasse ruiter ook aanwezig zijn bij de voorbespreking, duurt paar minuten, wordt tegenwoordig continue gedraaid op pc, dus das heel handig!
Als je bent goedgekeurd, maak je je paard tzt klaar, ligt eraan hoe lang je wilt losrijden, daar bepaal jijzelf. En dan op jouw starttijd starten, wordt omgeroepen daar waar je inrijdt. P/A bestaat niet meer. Finish, ik stap meestal 1,5 km voor die tijd, dan is de hartslag van mijn paard onder de 60. Kom je finish over en dan moet je binnen 10 min je paard aanbieden voor de hartslag meting, Je roept dan jouw startnummer en zegt: nr ....biedt direct aan. Hartslag goed? dan wordt die tijd genoteerd en moet je over exact halfuur je paard weer aanbieden zoals bij de voorkeuring..
Met wedstrijdpunten ed moet je je nog helemaal niet bezig houden, gewoon je rit rijden met snelheid tussen 8 en 12 km/uur. En zorgen dat hartslag na finishstreep binnen 10minuten onder de 60 is.

hoop dat het zo aardig duidelijk is, anders vraag maar raak!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-15 21:38 



 
Profiel   

Ik wil ook endurance gaan rijden!
Geen ambitie om hoog in de sport te eindigen. We zien wel waar het schip strand.

Ik heb sinds een maand een eigen paardje. Tinker merrie van 10 jaar.
Te dik, conditie 0. Heeft elk jaar een veulentje gehad. Gaat nu niet meer gebeuren.
Het zou mij erg leuk lijken om met de impulsklasse mee te doen van de Loonse en drunense duinen. Even uit mijn hoofd in september.

Ze is al lekker aan het afvallen. Maar is dit haalbaar?
En ook voor de impulsklasse moet ik lid zijn van de knhs begrijp ik?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-15 00:03 



 
Profiel   

bobomelo schreef
Roken vind ik echt vreselijk om te zien als ruiters op het paard zitten, of er naast staan met teugels in de hand....

Voor impulsklasse klasse 1 kort, dat is altijd dezelfde ronde, heb je niks extra's nodig. Neem aan dat je normaal ook wel buitenritje van 20 km kunt maken, kan elk gezond paard in mijn ogen.
Eten en drinken neem ik echt niet mee voor een rondje van 20 a 25 km, maar dat is ieder voor zich. Als je grooms de groompunten bereiken, dan is het inderdaad fijn dat je van hen even slokje drinken kunt krijgen, en desnoods wat te eten, of dat ze water voor je paard hebben om te koelen/drinken, maar in principe kun je onder normale weersomstandigheden heel prima zo'n route rijden zonder groom. Voor leuke fotos zijn ze wel handig :P

Je zorgt dat je bijna 2 uur voor starttijd op terrein bent. Betalen, je vetkaart/hesje met startnummer halen, hesje omdoen en die kaart hele tijd bij je hebben, ook tijdens de rit. Paard van trailer halen, even rondstappen, laten wennen aan terrein mocht hij zich opfokken, ivm hartslag. Als paard relaxt is, ga je naar de voorkeuring, daar krijg je die keuring, duurt op zich maar 5minuten, de tijd zit hem meer in het wachten in de rij. Daarom zou ik zeker voor je 1e rit gewoon 2 uur van te voren aanwezig zijn. Heb je alle tijd, en je moet als impulsklasse ruiter ook aanwezig zijn bij de voorbespreking, duurt paar minuten, wordt tegenwoordig continue gedraaid op pc, dus das heel handig!
Als je bent goedgekeurd, maak je je paard tzt klaar, ligt eraan hoe lang je wilt losrijden, daar bepaal jijzelf. En dan op jouw starttijd starten, wordt omgeroepen daar waar je inrijdt. P/A bestaat niet meer. Finish, ik stap meestal 1,5 km voor die tijd, dan is de hartslag van mijn paard onder de 60. Kom je finish over en dan moet je binnen 10 min je paard aanbieden voor de hartslag meting, Je roept dan jouw startnummer en zegt: nr ....biedt direct aan. Hartslag goed? dan wordt die tijd genoteerd en moet je over exact halfuur je paard weer aanbieden zoals bij de voorkeuring..
Met wedstrijdpunten ed moet je je nog helemaal niet bezig houden, gewoon je rit rijden met snelheid tussen 8 en 12 km/uur. En zorgen dat hartslag na finishstreep binnen 10minuten onder de 60 is.

hoop dat het zo aardig duidelijk is, anders vraag maar raak!


Ik lees om eerlijk te zijn nu pas je reactie!

Ik wil wel kwijt dat wat voor jou normaal en doodeenvoudig is, dat voor iemand met giga faalangst dat niet is. Ik heb weinig mensen in de omgeving die mij hier meer over kunnen vertellen ipv 'dat vind je wel op internet' ed. Dus kan ik daar super gestrest van worden. Waarom weet ik niet, maar het gebeurd. Bedoel het niet bot maar wil toch even uitgelegd hebben waarom ik zo kan stressen :)

Wel vind ik je uitleg heel zinvol en nuttig! Iets wat voor anderen ook handig is!
Het is voor mij wel de bedoeling om vrijwel direct te starten. Hooguit een keer impuls maar mijn bedoelingen zijn redelijk serieus geworden.
Gaan ook op trainingsrit, eerst eens rustig aan 20km. Iets waarvan ik weet dat ze het makkelijk aan kan. Maar meer om de ervaring in een compleet andere omgeving, een uurtje met de trailer ed. Toch handig én leuk!

Maar man, heb nu al stress. Heb wel eindelijk een fijne singel gevonden! Voor jawel 20 euro :')

Nessa;
Ik krijg je reactie niet gequote meer, sorry daarvoor. Voor de impulklasse is een normale conditie voldoende en moet je inderdaad lid zijn van de knhs. Maar je hebt geen startpas nodig oid.
Wel meer van dit soort dingetjes heb ik ook gevraagd dus als je de lange reacties leest kun je er al veel uit halen, tenminste mijn vragen zijn beantwoord :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-15 00:15 



 
Profiel   

Hmm, ik ben op zoek naar een rijvereniging om te kunnen lessen (geen bak op de stal)
Dan ben ik automatisch lid van de KNHS, maar nu lees ik dat ik lid moet worden van de KNHS endurance.
Dus zou ik 20 euro voor de KNHS moeten betalen én 50 euro voor de KNHS endurance? Dat wordt een prijzig test wedstrijdje....

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-15 10:31 



 
Profiel   

Als je impuls wilt starten hoef je geen lid te zijn van de endurance vereniging. Alleen het lidmaatschap voor het KNHS dacht ik..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-15 10:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 173 [ 4325 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 173  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen