Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 161 van de 173 [ 4325 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 173  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Beginnen met endurance

 
Profiel   

Ja klopt! Ben nog heel wat ruiters tegen gekomen toen ik terug liep :=
Nou nog niet helaas |( maar misschien moet ik even geduld hebben, het is pas 3 dagen na de wedstrijd. Vanavond weer even kijken.. hoop echt dat het niks ergs is ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 10:56 



 
Profiel   

Ach jee dat is vervelend. Zeker na 3 dagen zou het wel beter moeten zijn. Sterkte met je paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 11:02 



 
Profiel   

Dankje.. ik ga iig duimen ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 11:19 



 
Profiel   

Misschien zoolkneuzing?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 12:04 



 
Profiel   

Ja zou misschien ook nog kunnen.. zijn ze dan gevoelig met hoeven uitkrabben ook? Of kun je dat alleen voelen met zo'n viseertang?
Edit: in stap zie je er niks van trouwens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 12:24 



 
Profiel   

marsyl schreef
Ja zou misschien ook nog kunnen.. zijn ze dan gevoelig met hoeven uitkrabben ook? Of kun je dat alleen voelen met zo'n viseertang?
Edit: in stap zie je er niks van trouwens..

Titane heeft dat ook gehad na Etten Leur. Dat zag je in het begin in stap ook vrijwel niet. Helaas werden zijn hoeven steeds gevoeliger en heb ik ijzers eronder laten zetten.

Met hoeven uitkrabben merkte ik niks. Alleen op ondergrond met boomwortels/eikels/steentje had ie er last van :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 12:45 



 
Profiel   

Tsja ijzers heeft ie al vierkant dus daar kan ik al niet veel aan veranderen op een zooltje na als hij hier echt last van blijft hebben.
Hij loopt in de wei, zachte ondergrond zonder eikels oid ook onregelmatig :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 13:27 



 
Profiel   

Hm dan klinkt het idd eerder als een verstapping.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 14:15 



 
Profiel   

marsyl schreef
Ja zou misschien ook nog kunnen.. zijn ze dan gevoelig met hoeven uitkrabben ook? Of kun je dat alleen voelen met zo'n viseertang?
Edit: in stap zie je er niks van trouwens..

In stap hebben ze altijd 3 benen aan de grond. Daar valt een hoop te compenseren, dus dat je het niet ziet in stap zegt niet altijd wat.

Wel balen dat 'ie nog niet goed is. Hopelijk weet je snel wat het was/is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 15:39 



 
Profiel   

Klopt ook ja.. hoop gewoon dat hij snel beter is. Vanavond maar weer even kijken anders toch vrijdag DA effe laten komen.
Bedankt voor het meedenken allemaal! :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 16:32 



 
Profiel   

Wat balen Marsyl....Zou anders toch vrijdag de DA even laten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 17:08 



 
Profiel   

Hij loopt gelukkig weer helemaal goed trouwens *\o/* ging met de dag beter! Ook inmiddels geslaagd voor een endurance dekje :D toch een Burioni geworden, een ouder model Symphanova. Ben er erg blij mee <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-19 12:49 



 
Profiel   

Stil hier? Niemand in epe gestart? Hier super trots op mijn trainingspony! 120 km met 16,4 en a/1 waardes op de finish *\o/* beste aanbiedtijden van het jaar, en laatste stukje super gemotiveerd! Wat wil je nog meer?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 07:57 



 
Profiel   

billy3105 schreef
Stil hier? Niemand in epe gestart? Hier super trots op mijn trainingspony! 120 km met 16,4 en a/1 waardes op de finish *\o/* beste aanbiedtijden van het jaar, en laatste stukje super gemotiveerd! Wat wil je nog meer?

Gefeliciteerd! Had al het een en ander op FB en Insta gezien :D

Voor mij geen wedstrijden meer dit seizoen. Wilde Epe nog rijden op 2 november, maar besloten toch maar niet te starten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 13:12 



 
Profiel   

Ik ben wel geweest, maar niet als ruiter! :D Ik heb gegroomd bij iemand.


Wat knap Billy! Super zeg *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-19 16:48 



 
Profiel   

Hoi

Ik kom even binnenvallen, ik heb in het weekend van 28-29 september een trec wedstrijd gedaan met mijn tinker, Betsy. Nu dacht ik dat ze een goede conditie had. Met rijden van de por niks gemerkt aan haar. Zondag stond ze pompend/benauwdig toen ik haar haalde en heb ik mij afgemeld. Ik denk toch dat het haar teveel is geweest en haar conditie nog niet goed is. We reden ong 30 km in 6.35 uur dit is incl 25 min voor kaart lezen naar paard lopen en 45 min pauze.

Hoe kan ik hier het beste gaan trainen dit winter seizoen. De rit is ong 25 km, maar je verdwaald nog wel eens, via een kaart :o, vaak minder snel dan endurance. Ik vraag het hier, want er is niet echt een trec topic voor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 07:30 



 
Profiel   

Wat doe je normaal gesproken met het paard qua werk? Hoe stond ze erbij direct na de rit? Zijn er bij TREC ook veterinaire controles?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 07:35 



 
Profiel   

Hilli schreef
Wat doe je normaal gesproken met het paard qua werk? Hoe stond ze erbij direct na de rit? Zijn er bij TREC ook veterinaire controles?


Voornamelijk buitenritjes, paar keer 20 km gereden, maar laag tempo.
Direct na de rit stond ze er goed bij, niet slomer, juist alert enzo.
Normaal wel, maar in dat weekend was er denk geen dierenarts beschikbaar, dit weekend waren veel dingen waarbij dierenarts nodig was denk ik.

Normaal half uur voor je start ongeveer en half uur na de finish zijn er controles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-19 07:44 



 
Profiel   

De wedstrijd in Epe gaat niet door.

Daarom hebben we een extra wedstrijd op de kalender gezet voor a.s. zondag. Wil je meedoen? Schrijf je in, want we hebben echt 50 deelnemers nodig!

http://endurancesomeren.com

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 20:00 



 
Profiel   

Is er nog leven in dit topic? Les graag weer vrolijk mee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 21:06 



 
Profiel   

Iedereen zit in de winterstop... :D

Met het nieuwe jaar zullen een aantal de trainingen weer gaan oppakken..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 22:47 



 
Profiel   

Ik ga heel misschien volgend jaar mijn eerste wedstrijden rijden na twee jaar groomen, zo spannend! Ik zal gaan rijden op een ervaren paard (CEI 1*) maar die de laatste 1.5 jaar niet gereden is door een nare blessure. Ik ben hem nu samen met de eigenaar weer langzaam aan het opbouwen :) Zou het leuk vinden om na zo lang mee te lezen, ook mee te kunnen kletsen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 23:10 



 
Profiel   

Piekosj: leuke plannen! Fijn om in ieder geval al een ervaren paard en eigenaresse te hebben.

Lijkt mij ook zo gaaf om te starten.
We zijn in goede conditie. Maken regelmatig ritten van 20 km en kunnen al een redelijk tempo aan.

Het is een super relaxed paard en houdt van deze lange ritten.

2 issues: op en afstappen zonder krukje (paard is bijna 1.80 hoog) en hij plast niet onder het zadel of als ik er naast ben buiten. Dat doet hij pas in de trailer.

Weet iemand of er in het noorden (Friesland/ Groningen/ Drenthe) ook clinics of trainingen of iets dergelijks gegeven wordt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 23:20 



 
Profiel   

Ik zit overigens niet in winterstop
We rijden lekker door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 23:21 



 
Profiel   

https://www.coolrunnings-endurance.nl/
Zit in het noorden ergens.

Is vnl gericht op koudbloeden, maar op zich kun je van haar vast met je kasteel van 1.80 ook wel het een en ander leren.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-12-19 23:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 161 van de 173 [ 4325 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164 ... 173  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen