Beginnen met endurance

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:36

Sinds mijn slot opengebroken moest worden heb ik een cijferslot :P

scooby09

Berichten: 2212
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:37

Haha die sleutels heb ik aan mijn sleutel bos van de auto zitten.
En ja we hebben 2 auto`s dus een dubbel setje sleutels. :D

Yelizaveta

Berichten: 770
Geregistreerd: 22-08-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:39

Zoals beloofd het verslag van mijn eerste endurance in beernem, 20 km kenningsmakingaklasse.
Je mag gewoon starten van 9 tot 15u dus je kan goed je tijd nemen.
We hadden een camionette gehuurd om Sis te vervoeren.. nooit meer :') Was super moeilijk om haar er op te krijgen en dan onderweg hysterisch krijsen. Helemaal bezweet eens dat we waren aangekomen (en camion helemaal ondergepoept :roll: )
Eens daar was alles ok, lekker grasjes eten in haar weitje.
Vetcheck was ok, hartslag van 40.
En dan gestart, we hebben er super van genoten. En zo mooi dat het daar is! Alleen wel een beetje blubber met die regen maar daar kan je natuurlijk niets aan doen.
Aangekomen mooi optijd hartslag van 40 na 20 minuten, super blij! Maar dan helaas afgekeurd om dat ze onregelmatig liep.
Arme sis voelde mij zo schuldig.
Maar ik ben bijna 100% zeker dat het is door haar gevoelige/zachte hoeven.
Ze heeft geen ijzers want die trapt ze constant af. Hoefschoenen had ik niet aangedaan omdat ze die ook regelmatig verliest. En als ik die moet zoeken in de bosjes, is dat ook niet fijn :')
Ik had gedacht dat het wel zou lukken maar oke, volgende keer schoentjes aan!
Gezondheid gaat voor. Tegen het einde van de zomer is onze trekauto er en kunnen we officiel starten *\o/*

Bedankt voor het lezen

Afbeelding

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 22:58

Om die reden draai ik mijn zadelkamer in de trailer thuis van slot en leg de sleutel erin. Zodra we arriveren op wedstrijd draai ik m weer op slot. Zo is ie iig open en mocht ik de sleutel vergeten zijn kan ik iig rijden (en moet de rest dan maar in de auto).

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:08

Yelizaveta schreef:
Zoals beloofd het verslag van mijn eerste endurance in beernem, 20 km kenningsmakingaklasse.
Je mag gewoon starten van 9 tot 15u dus je kan goed je tijd nemen.
We hadden een camionette gehuurd om Sis te vervoeren.. nooit meer :') Was super moeilijk om haar er op te krijgen en dan onderweg hysterisch krijsen. Helemaal bezweet eens dat we waren aangekomen (en camion helemaal ondergepoept :roll: )
Eens daar was alles ok, lekker grasjes eten in haar weitje.
Vetcheck was ok, hartslag van 40.
En dan gestart, we hebben er super van genoten. En zo mooi dat het daar is! Alleen wel een beetje blubber met die regen maar daar kan je natuurlijk niets aan doen.
Aangekomen mooi optijd hartslag van 40 na 20 minuten, super blij! Maar dan helaas afgekeurd om dat ze onregelmatig liep.
Arme sis voelde mij zo schuldig.
Maar ik ben bijna 100% zeker dat het is door haar gevoelige/zachte hoeven.
Ze heeft geen ijzers want die trapt ze constant af. Hoefschoenen had ik niet aangedaan omdat ze die ook regelmatig verliest. En als ik die moet zoeken in de bosjes, is dat ook niet fijn :')
Ik had gedacht dat het wel zou lukken maar oke, volgende keer schoentjes aan!
Gezondheid gaat voor. Tegen het einde van de zomer is onze trekauto er en kunnen we officiel starten *\o/*

Bedankt voor het lezen

[ [url=m/hKC1QW.jpg]Afbeelding[/url] ]


Jullie hebben het toch goed gedaan. Ondanks dat mensen zeggen dat Beernem makkelijk te rijden is zien we daar toch heel wat uitvallers wegens niet goed lopen. Het is best een technisch parcours. Het kan zijn dat Sis (Siara?) op die erg modderige plekken toch een boomstronk heeft aangetikt en zonder dat jij het gemerkt hebt zich verstapt heeft.

Ik ben blij dat het naar meer smaakt.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:19

Marije_jiplover schreef:
Sleutel van je trailerslot is ook zo'n handige, hè, Djilna :P
Gelukkig handige stalbaas (of zijn zoon?) met slijptol die een handje wilde helpen.


Zucht ja, die lag nog in mijn auto en die stond bij de garage 30km verderop waar ik de huurbus had opgehaald. Zat die dag niet echt mee :\

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:33

Yelizaveta, bedankt voor je leerzame verslag en wat goed dat je er op zo'n korte termijn meteen de verbeterpunten voor de volgende keer uit weet te halen. Dat is toch ook waar endurance over gaat!

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:45

Ik heb tijdens mijn eerste wedstrijd een lijstje gemaakt met alles wat ik mee wilde nemen en deze er dit keer (Teteringen) weer bijgepakt. Was voor mij behoorlijk compleet:

- Hartslagmeter + sporthorloge
- Paspoort
- Zweetmes en sponzen
- 2x hooinet met hooi
- Drinkemmmer
- Voeremmer
- Muesli + luzerne en supplementen
- 2x jerrycan 15L met water
- 2x koelflessen (lege wasmiddelflessen)
- Poetskoffer
- Cap
- Carrot stick
- Touwhalster(/rijhoofdstel)
- Stalhalster + touw
- 12 ft leadrope
- Teugels
- Zadel + singel + dekje

En voor de volgende keer aan toegevoegd dat ik grote tassen mee moet nemen, had alles los in mijn auto gegooid maar niet handig als je alles naar de paddock toe moet slepen.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:57

Ik zie er dingen tussen staan die ik nog niet had opgeschreven, dank je!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:06

Vergeet niet een zweetdekentje en extra kleding voor jezelf

Marije_jiplover

Berichten: 25335
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:09

Een plastic zakje/hoesje om je veterinaire kaart droog te houden (ook als het niet regent, koelwater kan verkeerd terecht komen, of door zweet), zodat je kaart altijd leesbaar blijft.
Ik heb van die ziplockzakjes van de Ikea waar ze precies in passen.

Ik heb wel eens na een regenbui (lees wolkbreuk) finish- en aanbiedtijden moeten opschrijven op natgeregende veterinaire kaarten, das heel niet handig, want de inkt pakt niet meer.
En als je pech hebt lopen de waarden van je voorkeuring uit en zijn die niet leesbaar meer tegen de tijd dat je goedgekeurd bent en je kaart bij het secretariaat ligt voor verwerking van de uitslag.

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:10

Napie schreef:
Vergeet niet een zweetdekentje en extra kleding voor jezelf


Bedankt!

Mijn lijst tot nu toe:

PASPOORT
ID en rijbewijs
Opgeladen telefoon
Horloge
Programmaboekje
Routekaart
Het goede paard
Cap
Zadel
Dekje
Singel
Hoofdstel (halster + kopstuk)
Teugels
Longeerlijn
Kort zweepje
Reservehalster
Reserve halstertouw
Zweetdeken
Vliegenspray
Muggenstick
Insectenbeetgel
Tekenpen
Zakmes
Betadine
Borstel
Hoevenkrabber
Emmers
Koelflessen
Spons
Zweetmes
Water
Pakje appelsap
Beloningsbrokjes
Muesli
Hooi
Hooinet voor trailer
Eten en drinken voor mensen
Contant geld
Extra kleding
Jas
Zonnebrandcrème

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:22

Ik heb een krat gekocht bij de action voor alle losse spullen. Wij starten 23 juni weer in grolloo

Neem het programma boekje nooit mee. Kan altijd via mijn mobiel bekijken evenals de startlijst. Ik kijk daar altijd zo vaak op, bang dat ik te laat kom haha.

Ook als ik de auto heb ingepakt denk ik, het belangrijkst is je zadel, hoofdstel, singel,poetspullen, cap en je paspoort. Rest is "bijzaak" zeker in de klasse 1. Maar vaak heb ik alles gewoon hoor :o

Linda_Fleur

Berichten: 5223
Geregistreerd: 29-01-04

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:26

Jaa goede van dat plastic zakje. Die was ik in Teteringen vergeten en VET kaart is mooi schoon gebleven maar gaat op de lijst.

Nu ik eraan denk, als je besluit de prijsuitreiking niet bij te wonen een envelop met adres + voldoende postzegels zodat ze de VET kaart kunnen opsturen.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 10:58

Linda_Fleur schreef:
Jaa goede van dat plastic zakje. Die was ik in Teteringen vergeten en VET kaart is mooi schoon gebleven maar gaat op de lijst.

Nu ik eraan denk, als je besluit de prijsuitreiking niet bij te wonen een envelop met adres + voldoende postzegels zodat ze de VET kaart kunnen opsturen.



Dat doet niet iedereen meer, ik start voornamelijk van endurancewedstrijd.nl en daar staat in het vraagprogramma dat ze niet meer na sturen :o

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:11

Vetkaarten sturen ze normaal gesproken altijd na. Prijzen sowieso niet
Is ook een kleine moeite om te doen. Ik had ook altijd enveloppen en postzegels te koop op mijn secretariaat. Direkt na de uitslag deden mijn medewerkers meteen de vetkaarten in de envolopjes en dan direkt aan de overkant in de brievenbus. Kleine moeite

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:13

Maar je kan ook altijd even een foto maken van je kaart bij de nakeuring.

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:34

Ik maak inderdaad daarom foto's.

Ik ben bezig met wasmiddelflessen aan het sparen, maar hoe kan je die het beste schoonmaken, gewoon aantal keer omspoelen met water of wat anders?

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:48

Endurancewedstrijd.nl stuurt idd niet na. Erg jammer! Maar zelf heb ik gewoon andere ruiters gevraagd als ik daar start, meestal geen probleem, zou t zelf ook geen probleem vinden namelijk.

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 11:51

Dan kan je inderdaad een enveloppe meenemen en aan een mederuiter geven. Beetje flauw dat ze dit niet even nasturen

Wijslander

Berichten: 5780
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 12:17

JoycexEnya schreef:
Ik maak inderdaad daarom foto's.

Ik ben bezig met wasmiddelflessen aan het sparen, maar hoe kan je die het beste schoonmaken, gewoon aantal keer omspoelen met water of wat anders?


Ik spoel ze goed om met heet water.


Afbeelding

Help, deze kreeg ik net doorgestuurd van een stalgenoot... straks maar snel kijken wat er nog te redden valt voor zondag. |o

FelineNanet

Berichten: 1632
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 14:25

Honingzalf als vetramil doet wonderen op korte termijn!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:16

Ik ben mijn startpas aan het aanvragen, maar ik heb weer wat vragen. De startdatum van je startpas, moet dat de datum van je volgende wedstrijd zijn? En klopt het dat een startpas 37 euro kost?

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Re: Beginnen met endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:23

Ik val even binnen, het zou zonde zijn als deze wedstrijd ook al niet door zou gaan! Er vallen er al zoveel weg dit seizoen/deze zomer!

Endurance Etten-Leur 7 juli 2018
Endurancenieuws:
Met nog vier weken te gaan, zijn wij druk bezig met de voorbereidingen. Maar het aantal inschrijvingen loopt nog niet hard. Het is ons bekend dat iedereen steeds later inschrijft, maar voor ons als organisatie is dat niet fijn. We hebben afgesproken dat we de wedstrijd door laten gaan als er minimaal 35 inschrijvingen zijn.
Dus laat ons niet alles voor niets doen en schrijf in!!

Delen graag.

Lein_

Berichten: 2999
Geregistreerd: 05-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 16:24

_mjwb schreef:
Ik ben mijn startpas aan het aanvragen, maar ik heb weer wat vragen. De startdatum van je startpas, moet dat de datum van je volgende wedstrijd zijn? En klopt het dat een startpas 37 euro kost?


Nee, datum kan gewoon vanaf nu. Je betaald niet meer/minder op dit moment in het seizoen.
Prijs kan goed kloppen, kun je vast checken op de website van de vereniging of knhs.