Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 14:54

Ik zal inderdaad dat Zilco er was in full en Arab :)

Zilco vind ik ook mooi, lijkt inderdaad meer op een 'gewoon' hoofdstel. Maar als ik voor verkeersveilig oranje ga mag het ook echt wel 'fout' zijn :P. Ik heb namelijk nog een mooie Passier Juno voor netjes :)

Sheran

Berichten: 17243
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-15 17:11

Als ik het zo vergelijk is Marylot al met al wel goedkoper (hoofdstel plus teugels). Marylot teugels zijn 30 euro, die van Zilco vind ik alleen voor 70. Ik wil het liefst teugels zonder grip.

taverno

Berichten: 4217
Geregistreerd: 29-07-03
Woonplaats: Zoetermeer Aladin in Stompwijk

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 23:32

De nortons zijn goedkoper dan de andere merken en incl. teugels.
Alleen je kan nidt leuke kleurtjes combineren.
Ze zijn te koop bij www.horseshopinternational.nl

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:30

Zilco is er in maat Full en Arab, ik heb beide maten mocht iemand willen passen ;)

Uiteraard dit alles bij www.outdoorruitersport.nl en Ingrid (Gilbey op bokt) kan best eea aanpassen voor je als je wilt. Sera haar hoofdstel is ook handmatig aangepast en zit fantastisch. Ik heb inmiddels 3 modellen van Zilco dus alles makkelijk te vergelijken ;)

Nientsje

Berichten: 5247
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 11:38

Leuk om te lezen, ik kende de Marylot en Zilco nog niet.

Zelf heb ik een Norton.
De frontriem was helaas 1cm korter dan een normale full frontriem, dus heb er een andere frontriem opgedaan.
En de neusriem was voor mijn paard net wat te krap, dus er een gaatje bijgeschoten. Maar al met al ben ik er heel erg blij mee :)

Afbeelding

Elfie

Berichten: 775
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 10:29

Ik heb een Marylot Crosslink. Heel lang geleden heb ik eens een hoofdstel volledig naar mijn smaak laten samenstellen op Equitana. Volgens mij intussen bijna 10 jaar oud. Je kan het zowel als crosslink, sidepull of met bit gebruiken. Persoonlijk vind ik het crosslink systeem niet echt een meerwaarde. Ik rij bijna uitsluitend met bit, omdat mijn oudste paard net iets te fanatiek is voor bitloos.

Ik heb ook een Norton liggen, maar ik merk wel dat ik steeds naar de Marylot grijp. Hoofdstel is heel fijn in gebruik en ik kies tegenwoordig altijd voor dit hoofdstel als ik ga wandelen. Heel handig dat je het bit er makkelijk kan afhalen bij een stop.

Ik heb helaas geen foto bij de hand, maar mijn hoofdstel is blauw met de neusriem en frontriem overlegd met een andere kleur blauw. Als ik er aan denk zal ik eens een foto posten.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 11:41

Afbeelding
Deze heb ik

Shuristar
Berichten: 470
Geregistreerd: 11-09-07

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:47

Hier helemaal fan van Marylot clickbriddle. 2 stuks laten maken bij Goedhard. Helaas is de service op dit moment niet goed. (zoek maar even op andere topics) Ik hoop van harte dat dit verbeterd want ik ben super fan van hun spullen. Foto's staan in mijn profiel. Ook heb ik een Norton gehad, viel klein, is hard materiaal, volgens mij ook geen biothane.

Karrimh

Berichten: 3528
Geregistreerd: 02-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 15:53

Die ervaring heb ik met Norton ook, hard / stug en alles behalve flexibel....

Molzebeer
Berichten: 208
Geregistreerd: 16-06-10

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 19:48

Kun je bij zilco ook extra smal bestellen? Kwa breedte van het biothaan? Ik dacht dat dit bij marylot en maximum wel kan. Ik vind het anders zo veel biothaan worden op een smal hoofdje.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 20:21

Ik heb 2 norton's gehad en 2 marylot en zilco kunststof menhoofdstel.

2 nortons: perfect. ene heb ik bijna 10 jaar gehad, daarna in de vaatwasser, en nog als nieuw!
andere is bij lange na niet zo oud maar ook perfect (paars).
De groene toen ik hem net had:
Afbeelding

heeel veeeel jaren later
Afbeelding

marylot had ik een grijze van maar vond ik wel heel dun materiaal, en is na een paar jaar ook erg versleten waar hij aan de hackamore zit/zat.

Nu weer een marylot voor pony en vind persoonlijk Norton echt mooier materiaal hebben. Steviger.

Zilco heb ik het mentuig van. Ideaal materiaal. Zou er ook zo het rijhoofdstel van kopen ware het niet dat ze erg duur zijn en niet in shet maat.

Suzan_bobar

Berichten: 4249
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 22:01

Afbeelding


Zelf gemaakt blauw met geel!

Elfie

Berichten: 775
Geregistreerd: 31-08-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 12:11

Ik heb ook eindelijk eens een foto gemaakt van de mijne:

Afbeelding

Helaas zie je de verschillende kleuren blauw niet echt duidelijk...

JulietteH
Berichten: 1
Geregistreerd: 21-11-15

Re: Marylot crosslink of halsterhoofdstel? (+ kleuren)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-15 10:55

Als je niet bitloos wilt rijden lijkt me de crosslink overbodig. Voordeel is wel de neusriem, die kan je gewoon 'vast' kan doen, dat geeft meer stabiliteit, zoals het hoofdstel van Elfie. Maar dan kan je ook voor de side pull gaan, zelfde idee, alleen wat minder riempjes (die je er bij de crosslink ook af kan halen)