Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance op een eiland! Hulp gevraagd

 
Profiel   

Leuk doel heb je gesteld! Denk dat het zeker haalbaar is om een korte afstand te organiseren. Een vetgate heb je dan niet nodig, dat is pas als je meerdere rondjes rijdt. Dat scheelt al ruimte, tijd, vrijwilligers en dierenartsen. Natuurlijk wel gewoon een voor- en nakeuring, maar een vetgate (pauzeplek incl keuring) heb je dan niet nodig. Groompunten zijn luxe, 1 per ronde is best genoeg. Een drinkpunt is misschien nog wel fijn erbij, zeker met warmte. Tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikelijk (soms zelfs verboden), maar vroeger koos je als ruiter ook gewoon zelf je groompunten, dat kan ook nog.

Je zegt dat het eiland niet groot genoeg is voor grote klasses, bedoel je dan per wedstrijd niet groot genoeg om een lange route uit te zetten of niet genoeg wedstrijdaanbod over het hele eiland? Als je het eerste bedoelt: in Nederland rij je vaak gewoon hetzelfde rondje, maar dan meerdere keren. Een aantal wedstrijden hebben verschillende routes, wat natuurlijk veel leuker is, maar je kan dus gewoon meerdere keren hetzelfde rondje rijden.

Je idee om alvast wat activiteiten te organiseren lijkt me een goed plan voor wat bekendmaking! Echt essentieel voor de ruiters? Mwah, kan ook wel zonder. Veel is ook al wel op internet te vinden. En wie zou dan die trainingen/clinics geven?

En las hierboven nog iets over dat je waarschijnlijk onder de Engelse endurancevereniging zal vallen? Dan is het handig om met een Engelse organisatie in contact te komen die kan helpen in de organisatie en bekendmaking! En natuurlijk goed het reglement bestuderen, dat kan zomaar heel anders zijn dan het Nederlandse.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-16 21:10 



 
Profiel   

mvdende schreef
Reken op elke 5 aan 10 km een groompunt. Voor 20 km zou dat op 2 a 3 punten komen. Tussendoor misschien nog een drink gelegenheid. Start en finish op hetzelfde terrein, vaak een manege of pension stal of een eetgelegenheid met stallen oid. Er moeten wel stallen zijn. Voor nood en eventueel voor de combinaties die een dag van te voren willen afreizen naar het eiland. Een water punt waar genoeg ruimte en waterdruk is om snel jerrycan's te vullen voor de grooms. Een kantine/ (verwarmde) eet tent vinden vermoeide ruiters en grooms erg fijn.


Ik ga in het begin nog geen 'buitenlanders' toelaten omdat dat teveel van het goede wordt. Naderhand, als we samen gaan werken met British Horse Society (soort knhs) en Endurance GB, dan kan dat wel! Dus moeten er dan echt stallen zijn? Is hun eigen trailer niet voldoende?

De rest van je tips zijn top +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 17:44 



 
Profiel   

Chouchou schreef
Leuk doel heb je gesteld! Denk dat het zeker haalbaar is om een korte afstand te organiseren. Een vetgate heb je dan niet nodig, dat is pas als je meerdere rondjes rijdt. Dat scheelt al ruimte, tijd, vrijwilligers en dierenartsen. Natuurlijk wel gewoon een voor- en nakeuring, maar een vetgate (pauzeplek incl keuring) heb je dan niet nodig. Groompunten zijn luxe, 1 per ronde is best genoeg. Een drinkpunt is misschien nog wel fijn erbij, zeker met warmte. Tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikelijk (soms zelfs verboden), maar vroeger koos je als ruiter ook gewoon zelf je groompunten, dat kan ook nog.

Je zegt dat het eiland niet groot genoeg is voor grote klasses, bedoel je dan per wedstrijd niet groot genoeg om een lange route uit te zetten of niet genoeg wedstrijdaanbod over het hele eiland? Als je het eerste bedoelt: in Nederland rij je vaak gewoon hetzelfde rondje, maar dan meerdere keren. Een aantal wedstrijden hebben verschillende routes, wat natuurlijk veel leuker is, maar je kan dus gewoon meerdere keren hetzelfde rondje rijden.

Je idee om alvast wat activiteiten te organiseren lijkt me een goed plan voor wat bekendmaking! Echt essentieel voor de ruiters? Mwah, kan ook wel zonder. Veel is ook al wel op internet te vinden. En wie zou dan die trainingen/clinics geven?

En las hierboven nog iets over dat je waarschijnlijk onder de Engelse endurancevereniging zal vallen? Dan is het handig om met een Engelse organisatie in contact te komen die kan helpen in de organisatie en bekendmaking! En natuurlijk goed het reglement bestuderen, dat kan zomaar heel anders zijn dan het Nederlandse.


Ik kan geen route maken van 120 kilometer lang zeg maar, dus de grootste klasses worden lastig... Tenzij je meerdere rondjes rijdt ;) Goed idee, had ik niet eens bij stilgestaan, maar erg slim!
Wel kan ik aan alle kanten van het eiland een finish/start plek vinden, dus variëteit genoeg afgezien van de afstanden in 1 wedstrijd. Maar met meerdere keren het rondje doen is dat al opgelost :).

Wie die clinics/trainingen geeft weet ik nog niet, maar er zijn vast geschikte instructeurs te vinden op het eiland, en anders vanuit Engeland. Dat laatste wordt hier sowieso vaak gedaan, er worden vaak dressuur of springclinics door bekende Britten gegeven. En daarnaast wil ik via Facebook veel informatie uitdelen over trainingen, conditie, uitrustig, veiligheid, etc (alles op dit eiland wordt via FB gedaan, er zijn bijna geen websites te vinden van eilandbedrijven!).

Warm wordt het hier niet :'). In de zomer hooguit 20 graden, al vinden de eilanders dat warm genoeg om in een korte broek en tshirt te lopen en dan te klagen dat het warm is :+ Zelf groompunten kiezen lijkt me een goed plan, ik begin klein dus dat kan ik best zo in het begin opzetten.

Wat is het verschil tussen vetgate & keurig?

Bedankt voor je nuttige tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 17:50 



 
Profiel   

woepsie90 schreef
Chouchou schreef
Leuk doel heb je gesteld! Denk dat het zeker haalbaar is om een korte afstand te organiseren. Een vetgate heb je dan niet nodig, dat is pas als je meerdere rondjes rijdt. Dat scheelt al ruimte, tijd, vrijwilligers en dierenartsen. Natuurlijk wel gewoon een voor- en nakeuring, maar een vetgate (pauzeplek incl keuring) heb je dan niet nodig. Groompunten zijn luxe, 1 per ronde is best genoeg. Een drinkpunt is misschien nog wel fijn erbij, zeker met warmte. Tegenwoordig in Nederland niet meer gebruikelijk (soms zelfs verboden), maar vroeger koos je als ruiter ook gewoon zelf je groompunten, dat kan ook nog.

Je zegt dat het eiland niet groot genoeg is voor grote klasses, bedoel je dan per wedstrijd niet groot genoeg om een lange route uit te zetten of niet genoeg wedstrijdaanbod over het hele eiland? Als je het eerste bedoelt: in Nederland rij je vaak gewoon hetzelfde rondje, maar dan meerdere keren. Een aantal wedstrijden hebben verschillende routes, wat natuurlijk veel leuker is, maar je kan dus gewoon meerdere keren hetzelfde rondje rijden.

Je idee om alvast wat activiteiten te organiseren lijkt me een goed plan voor wat bekendmaking! Echt essentieel voor de ruiters? Mwah, kan ook wel zonder. Veel is ook al wel op internet te vinden. En wie zou dan die trainingen/clinics geven?

En las hierboven nog iets over dat je waarschijnlijk onder de Engelse endurancevereniging zal vallen? Dan is het handig om met een Engelse organisatie in contact te komen die kan helpen in de organisatie en bekendmaking! En natuurlijk goed het reglement bestuderen, dat kan zomaar heel anders zijn dan het Nederlandse.


Ik kan geen route maken van 120 kilometer lang zeg maar, dus de grootste klasses worden lastig... Tenzij je meerdere rondjes rijdt ;) Goed idee, had ik niet eens bij stilgestaan, maar erg slim!
Wel kan ik aan alle kanten van het eiland een finish/start plek vinden, dus variëteit genoeg afgezien van de afstanden in 1 wedstrijd. Maar met meerdere keren het rondje doen is dat al opgelost :).

Wie die clinics/trainingen geeft weet ik nog niet, maar er zijn vast geschikte instructeurs te vinden op het eiland, en anders vanuit Engeland. Dat laatste wordt hier sowieso vaak gedaan, er worden vaak dressuur of springclinics door bekende Britten gegeven. En daarnaast wil ik via Facebook veel informatie uitdelen over trainingen, conditie, uitrustig, veiligheid, etc (alles op dit eiland wordt via FB gedaan, er zijn bijna geen websites te vinden van eilandbedrijven!).

Warm wordt het hier niet :'). In de zomer hooguit 20 graden, al vinden de eilanders dat warm genoeg om in een korte broek en tshirt te lopen en dan te klagen dat het warm is :+ Zelf groompunten kiezen lijkt me een goed plan, ik begin klein dus dat kan ik best zo in het begin opzetten.

Wat is het verschil tussen vetgate & keurig?

Bedankt voor je nuttige tips!

Zou de lange afstanden inderdaad gewoon meerdere keren hetzelfde rondje laten rijden (en waar het kan wel wat variatie in de routes brengen, net een ander lusje rijden, of de andere kant op). Je hebt natuurlijk ook één terrein waar je steeds terugkomt en waarvandaan je weer start, dus je hoeft niet op trektochtachtige wijze een route uit te stippelen.

Lekker endurancetemperatuurtje dus! Sommige ruiters kunnen waterpunten wel waarderen, zeker als ze groomloos rijden, maar ik weet niet of er regels over zijn of het misschien ook verplicht is. Dat kan je misschien wel terugvinden in het Engelse reglement als je daar onder valt. Maar als het verder voor jou niet moeilijk te regelen is, is het wel wenselijk om een waterpunt in je route te hebben!

De vetgate is de naam van de plek waar je pauze houdt tussen 2 rondjes in. Hierbij hoort een volledige keuring na binnenkomst van je rondje. Hierna heb je (in Nederland) 30-45 minuten rust, waarna je het volgende rondje in gaat. Gewoon een 'losse' keuring heb je in de vorm van een voorkeuring, helemaal vooraf aan de wedstrijd, een nakeuring, helemaal achteraf (in Nederland 30 minuten na je finish), en bij de klasse 1 heb je nog een hartslagcontrole direct na de finish. Dus met de vetgate wordt echt bedoeld de periode tussen 2 rondjes in, en dat heb je pas vanaf klasse 2.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 21:19 



 
Profiel   

Bedoel je dat er in eerste instantie alleen combinaties mee mogen doen die op het eiland wonen? Dan zou ik eerst eens rond vragen of daar wel interesse in is. Straks doe je alle moeite voor 5 combinaties. Ik weet niet of stallen daadwerkelijk verplicht zijn in Nederland. Ik dacht het wel. Dat is dan voor de medische noodsituaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 21:35 



 
Profiel   

mvdende schreef
Bedoel je dat er in eerste instantie alleen combinaties mee mogen doen die op het eiland wonen? Dan zou ik eerst eens rond vragen of daar wel interesse in is. Straks doe je alle moeite voor 5 combinaties. Ik weet niet of stallen daadwerkelijk verplicht zijn in Nederland. Ik dacht het wel. Dat is dan voor de medische noodsituaties.


Ja alleen eilanders in het begin ook om het voor mijzelf makkelijk te houden. Zal er even bijzeggen dat dit een écht paardeneiland is, en dan overdrijf ik niet. Paardensport is naast de motorsport het meest populair hier! Er bestaat ook een leuke drukke TREC vereniging en er is een groot percentage ruiters die alleen buitenritten doen en verder niks. Zelf woon ik naast een pensionstal met 50tal stallen, 4 bakken, wekelijks springwedstrijden en clinics en vakantie cottages. Ruiters van die manege komen dagelijks langs mijn huis voor een buitenrit want ik woon aan een ruiterpad van 27 mijl die van links naar rechts over het eiland loopt :D. Ik rij elke dag over meerdere hopen mest voordat ik op de Main Road ben :+. Op de stal waar ik met mijn paard sta maar ook op stallen waar ik daarvoor gekeken heb staan weinig wedstrijd ruiters en doen de meeste paardeneigenaren niets meer dan uitmesten, voeren, dekens wisselen en af en toe een ritje buiten. En waar ik ook rij, kind naar school brengen, boodschappen doen, naar de huisarts, vliegveld, whatever. Ik kom zo vaak een paard op de weg tegen :D!

Ik ben daardoor redelijk zeker van mijn zaak :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-12-16 22:06 



 
Profiel   

Ok. Wist niet dat er zoveel paarden op een niet heel groot eiland konden rondlopen. Helaas is mn pony verkocht en kan ik dus geen endurance meer rijden. Heb het 3 jaar met veel plezier gedaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-16 01:30 



 
Profiel   

Weet iemand waar ik kan vinden wat voor klasse systeem er in Engeland gehanteerd wordt? De Endurance GB website is vol met informatie maar ik kijk denk ik echt met mijn neus :+

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-16 13:37 



 
Profiel   

Als het goed is worden wereldwijd gewoon de klasses 1 tm 4 gehanteerd met de bijbehorende afstanden. Wel in mi uiteraard in de UK, neem aan ook op IoM? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-16 13:43 



 
Profiel   

Piekosjj schreef
Als het goed is worden wereldwijd gewoon de klasses 1 tm 4 gehanteerd met de bijbehorende afstanden. Wel in mi uiteraard in de UK, neem aan ook op IoM? :)


Ja mijlen hier :). Ik las hier op Bokt Wiki dat België en Nederland verschillen in klasses hebben, vandaar mijn twijfel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-12-16 13:49 



 
Profiel   

Nou, zijn weer wat stapjes verder. BHS isle of man is einde verhaal, die zijn gesloten sinds kort. En TREC isle of man heeft ook terug gemaild. Ze zegt dat haar eerste gedachte wat betreft endurance is het gebrek aan off road riding. Nou weet ik niet of zij echt alleen maar routes zonder wegen uitstippelt voor TREC maar ik zou dit niet als prioriteit willen, beetje asfalt mag graag wel erbij! Dan zijn de opties ook groter lijkt me. Genoeg stille boerenlandwegen hier, vooral in het uitgestorven noorden. Maar ik weet dus niet zeker of ze dat bedoeld met off road... Zij heeft soms dus moeite om een route van 25 mijl te maken.

Daarnaast zei ze dat inschrijvingen tegen kunnen vallen omdat er weinig ruiters op het eiland zijn die zich specialiseren en meer van alles tegelijk doen. Ik had 2 wedstrijden per jaar in gedachten, daar hoeven toch niet alleen maar fanatiekelingen op af te komen?

In het begin is het logisch dat de opkomst laag is en dmv een gezellige informative vereniging en facebook groep plus marketing (zat budget manieren voor!) hoop ik tzt meer leden te kunnen trekken dus dat het na 2 jaar wel winstgevender is. Deze sport wordt hier gewoon nog niet beoefend dus moet niet teveel verwachten ;'). Ik vind het ook niet erg om er tijd en moeite in te steken. Niet geschoten is altijd mis!

----

Vraag tussendoor: als er in NL een stuk op de weg gereden moet worden tijdens een wedstrijd, hoe wordt het autoverkeer erom heen dan geregeld? Compleet afgezet of verkeersregelaars/vrijwilligers of staan er alleen waarschuwings bordjes? Of iets anders?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 01:09 



 
Profiel   

Het ligt aan de drukte van de weg. Maar voor 90% zijn er verkeersregelaars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 15:48 



 
Profiel   

Whoop Whoop!
De voorzitter van Endurance GB heeft gemaild en hij is heel erg enthousiast, vindt het een heel goed idee en geeft mijn mail door aan zijn collega waarvan hij zeker weet dat zij mij kan helpen met alles wat ik wil weten/nodig heb *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Hopelijk niet alleen woorden maar ook daden, maar tot zover ben ik al erg blij!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-16 19:48 



 
Profiel   

Leuk dat er voorruit gang is.
Ben heel benieuwd of je het van de grond krijgt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 00:30 



 
Profiel   

Wat ontzettend leuk om dit te volgen. Enne... Ik wil daar sowieso wel eens komen rijden. Wat prachtig zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-16 01:04 



 
Profiel   

Nou, ik heb al lange tijd niks gehoord van Endurance GB, ga hun toch maar weer een bericht sturen. Ook vanwege problemen met mijn paard was ik er even niet echt mee bezig...

Verder heb ik nog steeds motivatie om endurance op ons eiland op te zetten, voor de lage niveau's in ieder geval. In september gaat mijn dochter met de basisschool beginnen en dan kan ik veel gaan uitwerken! Maar heb geen flauw benul waar te beginnen!! Vind het zo lastig om een eerste stap te zetten, heb een lijst gemaakt met wat ik denk dat gebeuren moet maar kan niet kiezen waar te beginnen.

Ook vraag ik me af of het gekkenwerk is, wat ik wil :+?

TREC bestaat hier ook dus dan kan Endurance level 1 (en 2) toch ook :o?

Als ik een samenwerking met het mainland krijg (uh engeland dus), dan kunnen leden zowel daar als hier meedoen. Daardoor hoop ik meer animo op het eiland te genereren omdat ze in engeland door kunnen groeien naar hogere levels.

De voornaamste reden waarom ik dit wil is omdat ik enorm graag met mijn engels volbloed endurance zou willen starten :o lijkt me zo gaaf! Ik ga liever de natuur in dan steeds maar opnieuw de bak bekijken :o

Hebben jullie nog tips?

Ik heb het KNHS endurance organisatie boek (ofzoiets) al gevonden. Kan daar echter niet alles uit gebruiken, regelgeving is natuurlijk voor Nederland opgesteld, zal hier waarschijnlijk anders zijn.

Oja, bezoekje aan Nederlandse wedstrijd is mislukt :( is er iemand die misschien een go pro film voor me zou willen maken, van begin tot eind? Dus aankomst wedstrijd terrein, incl alle vet checks en tussenhaltes, etc. Lijkt me enorm handig!

Foto van mijn knapperd!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-06-17 22:49 



 
Profiel   

https://youtu.be/EsrYFzupnfY Misschien heb je hier iets aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-17 08:20 



 
Profiel   

Zoek het endurance forum anders eens (niet bokt, al staat daar ook veel info), denk dat je daar wel veel info vandaan kunt halen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 23:25 



 
Profiel   

Hier kun je de regelgeving vinden omtrent verschillende ritten:

https://endurancegb.co.uk/main/Rules/General

Mocht het in de UK hetzelfde gaan als in New zealand dan denk ik niet dat je je heel veel zorgen hoeft te maken over groompunten. Daar gaat het immers ook heel gemoedelijk en zijn groomcrews bijna niet te vinden met uitzondering van de internationale/FEI rides. Wil je uit de kosten komen lijkt het me wel beter dat je er gewoon een nationale wedstrijd van maakt ook voor mensen van het vaste land. Bedenk alleen wel dat als je zelf organisator bent, zelf starten nog niet mee valt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-06-17 23:41 



 
Profiel   

Bedankt voor alle tips en links zover!

Ik zit ook te denken aan een collega zodat we omstebeurt zouden kunnen starten :) heb al iemand benaderd, een ex-stalgenoot. Wij zorgden altijd voor elkaar paarden tijdena vakanties en ziekte, we waren een goed team en dachten hetzelfde qua verzorging :)

Ik ga morgen jureren bij een TREC wedstrijd hier op het eiland! Had in december al de jury cursus gedaan en eindelijk kon ik nu ja zeggen toen ik gevraagd werd. Heb een oppas voor mijn dochter gevonden namelijk :)

Vanaf september ga ik zelf routes op de kaart zoeken, maken en wandelen. Mijn kleine meis gaat dan naar de basisschool en wil zeker 2-3 dagen per week hier tijd aan besteden. En dan ga ik daarna beginnen met het organiseren van gewone buitenritten (of pleasure rides) om de eiland ruiters op te warmen :)

Heb zin in de TREC dag morgen! Zo zet ik steeds een stapje verder in de paardenwereld hier :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-07-17 00:00 



 
Profiel   

Hi!

Lang geleden.
Na veel gedoe in prive leven en gezondheidsproblemen bij m’n paard, ben ik nu eindelijk weer in staat om mijn “endurance op een eiland” idee erbij te pakken :Y)

Een vraag die mijn vader me stelde hierover wil ik even aan jullie doorgeven:

Heb je als endurance vereniging een verzekering nodig? En zo ja, wat voor één, en waarvoor? Hoe zit het juridisch als je ruiter/paard wedstrijden organiseert op grond wat niet van jezelf is?

Ben erg benieuwd en hoop dat iemand dit weet! Zo niet, dan heb ik nog een paar andere contacten waar ik dit kan navragen maar dat is in het Engels dus begin liever eerst in m’n eigen taal :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-12-17 22:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen