Plannen en doelen Endurance 2018

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 15:49


FelineNanet

Berichten: 1630
Geregistreerd: 03-09-11

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 15:52

Yessss gezellig! Ik ga van start in de klasse 2, maar ben nog even aan het kijken welke wedstrijd 1 wordt.

Stelvio
Berichten: 820
Geregistreerd: 03-12-06
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:32

Voor komend seizoen zal ik met plannen rekening gaan houden met de reisafstand naar de wedstrijden toe.
Het gaat een druk schooljaar voor me worden (scriptie) en wil daardoor niet hele weekenden van huis zijn. Het zullen dus voornamelijk wedstrijden in België worden en moet ik de gezellige meerdaagse wedstrijden in Nederland overslaan :(

lideli

Berichten: 2440
Geregistreerd: 21-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:38

Als ik in Nederland ben tegen die tijd wil ik graag eens gaan kijken bij Endurance Zeeland.
Ik ben een leek, maar krijg steeds meer interesse in endurance en zou dus graag eens een wedstrijd live beleven :)

Chouchou

Berichten: 2010
Geregistreerd: 02-12-11
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:51

Mijn doel is voorzichtig: ik hoop nog één of een paar keer klasse 1 te rijden. Nadat er dit jaar in juli een oude blessure aan het licht kwam, zijn de mogelijkheden beperkt. Mijn eerste gevoel hierover was dat we de wedstrijdambities sowieso maar moesten laten varen. Na een stapperiode mochten we de draf weer opbouwen, en ze loopt echt wel gewoon goed! Eens zien hoe het zich deze winterperiode verder ontwikkelt, en dan ben ik voorzichtig hoopvol om toch nog een klasse 1 mee te pakken :) Dit zal dan midden Nederland zijn.

Verder zal het merendeel van mijn aanwezigheid weer in de vorm van vrijwilliger zijn :D

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:32

voor nu is de planning als volgt:
8 april Buinen korte klasse 1
27 mei Ommen lange klasse 1
14 juli Holten korte klasse 2
30 sept Dwingeloo korte klasse 2
27 okt Epe lange klasse 2

Maar is nog ff afwachten waar DFW komt, want die zit zowat in mn achtertuin dus die wil ik sowieso rijden....+ een prachtige omgeving...dus die wil ik niet missen. Moest hem dit jaar laten schieten omdat Goliath nog niet terug op conditie was na zn darminfectie, dus 2018 staat die toch echt op mn kalender.
Kan dus zijn dat 1 van de bovenstaande wedstrijden dan voor ons afvallen, ligt er een beetje aan waar DFW komt te staan.

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:45

Ik heb vorig jaar heel veel geleerd, je planning opstellen is meer een soort verlanglijstje samenstellen :') :D

Ik heb voor elke maand wel een wedstrijd gezien waar ik graag heen wil, maar ik probeer het deze keer maar per wedstrijd te bekijken.

Maart vind ik voor ons te vroeg aangezien ik niet scheer en we al een aantal maanden uit de running zijn en aanstaande maandag weer de osteo komt om naar z'n rug te kijken.

In april zou ik graag naar de UHR gaan, nog een kortere klasse 1 om weer te beginnen.
In mei Surea weer, dan een lange klasse 1.
In juni zuid-Veluwe of niks en lekker op ander terrein trainen. In Juli twijfel ik tussen Etten-Leur of een eerste korte klasse 2 bij de UHR.
Augustus of geen wedstrijd en op ander terrein trainen, of naar de zuid-Veluwe.
September waarschijnlijk Waalwijk, tenzij voorgaande allemaal anders loopt dan misschien de Ginkelse heide.
Als het lukt om nog een keer op het strand te gaan trainen dan zou ik in oktober een korte klasse 1 in Wassenaar leuk vinden. Of als dat niet lukt het seizoen afsluiten in Zeeland.

Nogmaals, eerst zien dan geloven :D

Bliksem

Berichten: 2734
Geregistreerd: 06-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:46

En inderdaad, ik vrijwillig/groom ook altijd erg graag. Tot nu toe 2 wedstrijden zelf gereden en 14552189x gegroomd en gevrijwilligd haha.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:51

hahaha ja mijn lijstje is ook onder voorbehoud hoor :) Kan altijd weer wat gebeuren waardoor alles weer overhoop ligt.
Mijn lijstje is als alles goed gaat...anders idd aanpassen en gaan schrappen.

Dus idd; mijn lijstje is meer een verlanglijstje voor nu.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-17 19:57

Ik maak elk jaar trouw een lijstje en van die wedstrijd rijd ik dan misschien eentje :'). Zo ben ik vorig jaar wel onverwachts naar DFW gegaan, en ondanks dat het ver weg was denk ik dat ik die nog een keer ga doen, was echt heel erg leuk.

Ik wil wel gelijk in maart beginnen, maar met wat dat weet ik nog niet helemaal. Ligt er ook een beetje aan hoe fanatiek we door kunnen in de winter. Ik ga wel proberen om vrij vlotjes een klasse 3 te kunnen starten, ik baal nog steeds heel erg van ons mislukte debuut vorig jaar ;(.

De veluwe marathon staat ook op mijn lijstje, lijkt me super leuk!

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 20:47

Ik volg even mee; ben momenteel langzaam aan het opbouwen na extended zomerstop. Zag de kalender al voorbij komen en daar zaten wel wat leuke / interessante bij :)

Weet iemand hoe Dwingeloo is? Ik heb daar dit voorjaar gereden, zaten goede paden bij, maar ook een paar met veel stenen.

Faya__

Berichten: 2960
Geregistreerd: 09-07-10

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:22

Ik lig momenteel zelf in de kreukels. Paard is (was) topfit.

Eigenlijk zou ik graag naar de VM gaan maar ik denk dat dat te vroeg is. Misschien Ermelo MD of Someren Marathon. Maargoed, geen idee hoe snel ik herstel dus misschien rijden we pas aan t eind van het seizoen een keer een 20 ofzo.

Verder wil ik weer meer trec gaan rijden, daar gaan vooraf toch wat minder (conditie) trainingsuren (en daarmee belasting voor m'n lijf) inzitten.

ittheclown

Berichten: 1749
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Haarlem

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:33

Jaa ik meld me hier ook

21 januari - Training lissen

Verder staat er niks gepland nog want ik wil eerst even kijken hoe hij de training uitloopt, dan gaan we vanuit daar een planning maken waneer we onze eerste impuls klasse kunnen starten. Ik hoop er dan zo een 2 of 3 mee te kunnen pikken als het allemaal goed gaat ( een beetje puzzelen heb zelf geen trailer ) en dan het jaar daarna mischien stiekem toch te gaan starten in de klasse 1 als pony het nog steeds zo leuk vind als nu.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 21:46

Toevallig vanmiddag de kalender bekeken. Gaat gelijk weer kriebelen, paardlief is nu 4,5 en nog groen, geen makkelijke, al ging voor het eerst zadel erop eergisteren best goed. Voor nu is doel Grolloo en/of Dwingelderveld, misschien DFW als die in de tweede helft van het seizoen zit. Uiteraard impuls of bij boven verwachting resultaten thuis K1.

Smart

Berichten: 1630
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Wenum Wiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:22

Ik had met mezelf afgesproken max. 6 wedstrijden te rijden, maar nu ik de planning zie kan ik niet kiezen welke 6 :') :') :') :')...

JoycexEnya

Berichten: 5951
Geregistreerd: 11-12-10

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 09:47

Ik ben vorig jaar maar 2x gestart. Is klasse 1 kort, ook wel zonder groom te starten? Weet namelijk niet of mijn vader het ziet zitten. Ook wil ik mijn dqn 6 jarige tinker op conditie brengen voor haar impulsklasse of al klasse 1.

Dan zat ik te denken aan klasse 1 kort allemaal
8 april Buinen
27 mei Ommen
En DFW natuurlijk.
30 sept is TREC noord wat ik graag wil starten. Dus misschien dat ik met de 6 jarige nog wacht tot volgend jaar.

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-17 10:00

Of je zonder groom kan rijden ligt ook heel erg aan je paard ;). Zelf vind ik het geen probleem, al vind ik het met een lastige wedstrijd wel fijn om iemand op de route te hebben. Maar veel wedstrijden hebben ook waterbakken dus dan heb je dat probleem ook niet.
Leuk dat je ook aan de slag gaat met je 6jarige ;)

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15111
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 10:51

Mijn doelen zijn vooral gericht op alles eromheen :)) Wil weer een aantal wedstrijden fotograferen, waaronder natuurlijk de CEI's en mijn vaste plekjes. Verder wat groomen en vrijwilligen.

Verder zou ik zelf graag een keer willen starten komend jaar, maar dat roep ik ook al 2 jaar :+

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 12:31

Leuk Ilse!

Ik wil ook heel graag de veluwe marathon gaan rijden, lijkt me echt gezellig, hoop klasse 3,en anders 2 en wil ik in someren klasse 3 gaan doen.
Ik wil wel met Ysselstijn gaan beginnen omdat ik er zo van baalde dat Epe niet doorging afgelopen keer.

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:48

Zo leuk dat plannen :D.

24-25-26 augustus - Marathon Someren *\o/* **\O/** *\o/*
Zonder paard :')

Voor Breezel
10 maart Ysselsteijn
19 mei Surea
8 september Otterlo

Voor de Pownie
maart Boost Sports of Helchteren (B)
27/28/29 April Veluwe Marathon
9/10 juni Zuid Veluwe
15 september Montferland
evt. 8 oktober Maasland (B)

Als alles gezond blijft, geen rare fratsen uithaalt en het te combineren is met mijn afstuderen. O:)

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:49

Plannen is inderdaad leuk.

voorlopig met Genghis Khan niets op de planning. Ik bekijk het van dag tot dag.

Wel staat voor ons 29 juli Lanaken op de agenda zonder paard. Vertrek en aankomst is domein Pietersheim.

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 10:19

Ik wil heel graag een wedstrijd komen kijken :) wss in someren of de hippiade, in augustus ben ik namelijk weer in NL. Welke is het beste om te gaan kijken/vrijwilligen als je geen ervaring hebt?

Ilse_123

Berichten: 3770
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-17 23:28

woepsie90 schreef:
Ik wil heel graag een wedstrijd komen kijken :) wss in someren of de hippiade, in augustus ben ik namelijk weer in NL. Welke is het beste om te gaan kijken/vrijwilligen als je geen ervaring hebt?


De hippiade is natuurlijk wel echt een spektakel, maar je bent overal welkom :D. Someren is dit jaar alleen een meerdaagse dus dat gaat wel iets anders dan een eendaagse wedstrijd. Misschien is het wel leuk om te vragen of je dan bijvoorbeeld in de vetgate of op de finish mag helpen? Dan krijg je veel mee van het hoofdterrein. Controlepost onderweg is ook leuk en gezellig, maar daar zie je ze alleen voorbij komen, dus dat is misschien minder leerzaam ;).

Psydoxy

Berichten: 2124
Geregistreerd: 03-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:46

Vrijwilligen kan natuurlijk altijd :D. We hebben vorig jaar vrijwilligers gehad die 3 dagen met de 'karavaan' zijn meegereisd. Super gezellig!

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: Plannen en doelen Endurance 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 11:12

Oke bedankt voor de info !