Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Plaats een nieuw onderwerp

Wat zegt mijn hartslagmeter?

 
Profiel   

Potverdrie, het werkte allemaal niet.
Als ik alleen een longeersingel gebruik, kan ik hem met het rubbertje erom doen, maar komt hij dus soms van de huid oid waardoor de verbinding steeds wegvalt.
En als ik er een dekje onder doe, glijdt hij onder dekje naar beneden omdat je hem niet kan bevestigen.

Super irritant, want in stilstand werkt het wel, maar zodra er beweging in het lijf komt sluit het dus niet meer goed aan. Nog andere tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 15:16 



 
Profiel   

Je kan het Rubbertjes vervangen door een sporenriempje, heb ik ook bij mijn (men en longeer)singel met onderlegger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-18 16:55 



 
Profiel   

Singel strakker doen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 08:29 



 
Profiel   

@dennis: wil je eens een foto maken van hoe het bij jou zit?

Mijn paard is erg afgevallen waardoor de longeersingen niet meer goed aansluit. Ik kreeg de tip van Suzanne van equilog om het op te vullen tussen hartslagmeter en singel, dat zou nou een goeie optie zijn.

Singel kan niet strakker..met dekje eronder zit het beter, maar dan valt de bovenste elektrode er onder weg. Dus kennelijk nog niet strak genoeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 08:30 



 
Profiel   

Ik gebruik een dekensingel. Eerst de singel op maat maken, dan de hartslagmeter erop maken. Ik draai de lijn tussen de elektroden om de singel heen. Blijft prima zitten eigenlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 09:32 



 
Profiel   

Ja, dat deed ik eerst. Maar mijn dekensingel gaat ronddraaien. Of hoe zeg ik dat? Als ik de bevestiging vd singel aan de zijkant doe zit hij na een rondje draf onder de buik. Wellicht als ik zorg dat de bevestiging onder de buik zit dat het wel blijft zitten :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 10:31 



 
Profiel   

Goede foto moet ik even maken, maar links onder de leidselsleutel heb ik hem met een sporenriempje vast zitten. Zender hier nog met het 2e rubbertje nog om de rugriem (heb ik nu met een haakje aan het ringetje aan het schoftje zitten. En de andere electrode zit natuurlijk links lager.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 12:15 



 
Profiel   

Thx, jij hebt er denk ik ook nog een pad onder toch? Onder de singel?

Ga in elk geval even sporenriempjes aanschaffen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 13:02 



 
Profiel   

Op deze foto wel. Maar met of zonder maakt geen verschil. Wel pad/dekje ik er onder heb maakt ook niet uit.

Ik gebruik overal sporenriempjes voor, stenghouder, voor mijn hartslagmeter, als koppelriempje aan mijn hoofdstel. En heb een setje sporen zonder riempjes liggen :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 13:08 



 
Profiel   

*D ik vind het wel slim bedacht. Ik gebruik overal strotouwtjes voor. Maar dit is makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 13:18 



 
Profiel   

Ik heb nu iets wat mijn vader erop gemaakt heeft, maarik heb hier nog wel sporen liggen met bandje super slim

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 15:46 



 
Profiel   

Ik heb een dikke pad van BR gekocht en sporenriempjes. De komende twee training ga ik overigens een barebackpad testen, dus dan kan die daar mooi onder. Ik verwacht dat dat sowieso blijft liggen. En dan volgende week weer verder testen met de longeersingel en dikke pad eronder.

Dank allemaal voor t meedenken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-07-18 16:41 



 
Profiel   

Ik maak de mijne vast met zo'n bandagebandje, ideaal

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:37 



 
Profiel   

Ik heb er helemaal geen verstand van maar wat grappig dat je bepaalde dingen kan aflezen adh van een hartslagmeter

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-18 10:47 



 
Profiel   

Slmt9 schreef
Dan ga ik het eens met longeersingel proberen en anders nog een dekje eronder. Dat blijft hopelijk zitten.

Zijn er ook bokkers die een revalidatieperiode hebben gemonitord met een hartslagmeter?
Paard is lange tijd ziek geweest en heeft een subtiel hartruisje. Vraag is of dit altijd al is geweest of dat dit nieuw is. Ik wil het dus eens zelf gaan monitoren nu hij verder weer gezond is en ik de training kan gaan starten.

Ik heb een aantal nulmetingen in rust gedaan, daarin niets afwijkends gezien. Verder reageert mijn paard behoorlijk op de zweep. Ik geef dan gewoon een kleine tik, maar toch schiet zijn hartslag gelijk naar 180. Maar gaat daarna ook gelijk weer omlaag.

Ben eigenlijk erg benieuwd naar vergelijkingsmateriaal met andere bokkers.

Een hartruis kun je niet meten met een hartslagmeter, hier heb je (minstens) een 4 punts ECG voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 16:00 



 
Profiel   

Ik zeg ook nergens dat ik de hartslagmeter gebruik om de hartruis te willen meten ;)
Ik ben puur aan het monitoren wat dat hart doet in rust, tijdens eten, in de kudde etc. Hoe snel hersteld het na een piek e.d.
Als die waarden afwijken vd norm weet ik dus dat ik bijv training aan moet passen of anders.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-18 16:19 



 
Profiel   

Ik schop dit topic even omhoog, omdat ik het heel interessant vind.
Ik heb nu een maandje een Polar Equine Belt. Hij is nu een aantal keer mee geweest op buitenritjes met de 12-jarige Haflo Arabier die ik rijd. In september een kennismakingsklasse geprobeerd, die ze keurig uitgelopen heeft met een 2e plaats. Ze is in het bezit van een basisconditie en ik rijd haar ongeveer 2-3 keer per week waarvan meestal 2x +/- 10 km en 1x dressuurles. In verband met tijd blijft het hier voorlopig bij. Begin 2019 wil ik haar meer oppakken om zo in april onze eerste korte K1's te gaan rijden. Ik wilde wel graag een soort 'nulmeting', om zo hopelijk het verschil te kunnen zien als ik echt bezig ga met trainen.

Omdat ik nieuw ben met het meten van hartslagen hoor ik graag bevindingen van anderen. :D

Even ter illustratie wat grafiekjes van Endomondo van reeds gemaakte ritjes.

Ritje van 18 november, met enkele communicatiestoringen tussen paard en ruiter vanaf 10 km. :Y)
[ img ]

Ritje van 2 december.
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-12-18 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 3 [ 67 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen