Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Welk endurance dekje voor zadel dat schuift?

 
Profiel   

Hallo!

Ik ben op zoek naar een nieuw dekje voor tijdens de endurance wedstrijden. Nu rij ik met een kifra-pad met wol aan de onderzijde maar met dit dekje schuift mijn zadel toch wel erg naar de zijkanten.

Weet er iemand een fijn dekje die ook wat minder schuift?
Ik zat te denken aan de Burioni met sympanova onderkant, maar misschien zijn er nog meer opties :D

Zadel past goed. Wordt elke paar maanden nagekeken en indien nodig bijgevuld/aangepast. Pony is gewoon erg rond waardoor het zadel naar de zijkanten schuift.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-18 20:15 



 
Profiel   

Heb je de Kifra-pad al eens gewassen ? Dan is hij iets minder glad. Een andere optie kan sympanova zijn, maar niet ieder paard vindt dit prettig. Scheerwol of fleece zijn beide ook nog een optie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 20:18 



 
Profiel   

Ja de Kifrapad is al een aantal keer gewassen.
Ik heb ook aan fleece gedacht, maar ging er altijd vanuit dat dat ook zou schuiven aangezien het ook zulk zacht materiaal is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 20:36 



 
Profiel   

Ik heb er een testpad van ;-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 21:35 



 
Profiel   

Ik heb nu zelf een gelpad besteld, omdat mijn zadel naar voren schuift als we iets te hard remmen. Ben benieuwd of dat gaat werken... Bij ons maakt het materiaal weinig uit, de combinatie ronde pony + weinig schoft is gewoon niet zo geslaagd.

Deze komt mijn kant op: https://www.horsehealth.co.uk/saddle-pa ... _163&#info. De combinatie met ventilatie en schokabsorbatie lijkt me wel heel prettig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 22:29 



 
Profiel   

Ik heb een burioni. Niet goedkoop, wel geweldig.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-06-18 22:34 



 
Profiel   

Is je dekje niet gewoon wat te dik..?
Mijn zadel ligt als een huis maar als ik mijn Studone eronder heb dan wil hij ook wel wat schuiven.
Die gebruik ik dan dus alleen voor veel stap werk.

Als je het te stroef gaat maken zou ik persoonlijk bang zijn voor frictie.
Het blijft een zoektocht welk dek bij welk paard en zadel goed werk..
Ik zelf heb ook een Nuumed super fijn dek maar ook erg kostbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 07:05 



 
Profiel   

Kitty_ schreef
Ik heb er een testpad van ;-)


Ik heb een paar dagen geleden de burioni sympanova besteld bij je :D

Als het met die niet gaat lukken dan is het misschien slim om er een paar te testen inderdaad!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 08:09 



 
Profiel   

@scooby09 te dik zou inderdaad ook kunnen. Het zadel past immers helemaal goed dus de dikte van de pad heeft ze niet echt nodig.
Alleen met mijn gewone dressuur dekje die een stuk dunner is schuift hij ook. Dat is gewoon een vierkanten katoenen dekje.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-06-18 08:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen