Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Cross Challenge en TREC in Nijkerk

 
Profiel   

[ img ]

Zaterdag 22 juni organiseert Manege Slichtenhorst in Nijkerk een Cross Challenge.

Cross Challenge wedstrijd

Wat is het?
Cross Challenge is ontwikkeld voor jongens, Outdoor, conditie en paardrijden staan centraal. Naast paardrijden moet je ook een andere sport doen. Wij hebben er voor gekozen voor een Trec parcours te paard en zelf leg je een obstakelrun af.

Voor wie is het geschikt?
We focussen ons voornamelijk op jongens tussen de 6 en 16 jaar. Maar ook stoere meiden mogen zich inschrijven.

Welke klassen worden er gereden?

_____Bixie klasse ______
Rubriek voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar.
Je rijdt dan een TREC parcours hierbij staan stuurvaardigheden/ gehoorzaamheid centraal. Ook is in dit parcours een cavaletti of laag sprongetje opgenomen. In de bixie rubriek mag je begeleid worden door een volwassene. Na de trec leg je zelf een obstakel run parcours af te voet.

____BB klasse________
Rubriek van 6 - 16 jaar Ook hierbij rijd je een trec parcours en loop je de obstakel run. Alleen nu mag je niet begeleid worden door een volwassene.

Moet ik een startkaart hebben?
Je hoeft geen startkaart te hebben, alleen een lidmaatschap bij de KNHS is voldoende.

Wordt er een klassement opgemaakt?
De punten worden niet geregistreerd bij de KNHS. Maar er wordt wel een klassement gemaakt en je kan prijzen winnen.

Hoe wordt het beoordeeld?

De trec:
Iedere hindernis wordt beoordeeld op een cijfer (hindernissen staan op volgorde van het parcours)De ruiters mogen eventueel afstappen in het parcours als deelnemen met het paard aan de hand makkelijker gaat.

Het parcours bestaat uit 9 hindernissen, per hindernis kan je een cijfer krijgen en aan het eind wordt je nog beoordeeld op je houding en zit en de wijze van rijden. Degene met de hoogste punten wint dit onderdeel.

De obstakel run:
In de obstakel run gaat het om de snelste tijd en krijg je straftijd bij gemiste hindernissen. Ook moet je een aantal doelen raken. Ook hierbij kan je plaatsingspunten verdienen.

Degene met de laagste plaatsingspunten na de twee parcoursen wint.

Hoe kan ik mij inschrijven?
Via onderstaand formulier

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... g/viewform

Wat zijn de kosten?
Deelname kost €15,- per persoon


Oefenwedstrijd TREC


Aansluitend aan de cross challenge een oefenwedstrijd in het onderdeel ‘Parcours en Terrain Varié’ (PTV) uit de trec. Hierbij worden paard en ruiter getest op gehoorzaamheid (inclusief op de hulpen van de ruiter), bereidwilligheid, souplesse, regelmaat en wederzijds vertrouwen. Het parcours bestaat uit hindernissen die je tijdens trektochten in de natuur tegen zou kunnen komen.

Kosten Trec parcours €10,-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 10:51 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar TEN.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-04-19 11:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen