Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Endurance uitrusting paard en ruiter

 
Profiel   

Als beginnende endurance ruiter die in de toekomst graag meer op wedstrijd wil gaan ben ik heel benieuwd met welke setjes en tuig de endurance ruiters hier op Bokt op wedstrijd gaan.

Foto’s zijn altijd welkom! :o

Het zou super zijn als jullie erbij kunnen vermelden waarom jullie voor een bepaald merk/model gekozen hebben, dan leer ik ook weer wat bij! :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 21:11 



 
Profiel   

[ img ]
Hier ook een beginnende enduranceruiter, deze zomer voor het eerst gestart. Ik rij met een simpel leren hoofdstel met dubbelgebroken koperen bustrens, een springzadel (daar zit ik zelf echt fijner in dan in een dressuurzadel, hoewel ik op wedstrijd iedereen met dressuur/endurancezadel zie rijden), een gewoon dekje, gevoerde singel, een erg fijne endurancerijbroek (merk weet ik zo niet maar het is echt een aanrader), jodphurs zonder chaps maar met lange sokken over mijn broek om te voorkomen dat de broek omhoog kruipt, jas van Ariat, deze is erg dun en heeft lange mouwen met duimgaten, vind ik zelf ideaal want dan hoef ik niet bang te zijn om te verbranden, mijn standaard Casco cap, deze heeft luchtgaten, en ik ga nooit van huis zonder mijn zonnebril 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-07-19 21:33 



 
Profiel   

@nessinator: Leuk! Waar heb je die rijbroek vandaan gehaald? Ik wish dus niet dat een springzadel ook kon :o ridden jullie nu de 20km?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 07:50 



 
Profiel   

Ik heb die rijbroek op een endurancewedstrijd gekocht, waar toen een kraampje stond van outdoor riding. (merk: Irideon kom ik net achter) We rijden nu nog korte klasse 1 inderdaad.
Ja, alle zadels zijn toegestaan, het is echt wat jij het fijnst vindt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:00 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Dit zijn mijn haflinger en ik.
Niet meer helemaal beginnend met endurance, ook echt niet alles voor mn eerste wedstrijd al in huis.
Wij rijden nu klasse 2.


Hoofdstel en borsttuig zijn van biothane van het merk PerFeq, Performance Equestrian, naar eigen kleurwensen gemaakt.
Biothane is lekker makkelijk in onderhoud, kan tegen zweet, regen, koelwater en na afloop in een sopje zo weer schoon.
Het hoofdstel is tweedelig, je haalt het kopstuk met bit er zo af en dan heb je een halster over.
Handig voor na de finish en tijdens de vetgate.

Zadel is een Reactor Panel dressuurzadel, hiervoor jarenlang Massimo Trail gehad.
Stijgbeugels merk EZ ride zijn extra breed en met zacht voetbed, extra comfort voor mij en helpt ook tegen stijve knieën.

Dekjes bij voorkeur zadelvormig, minder warm.
Hier ligt een Polypad Forma onder, maar ik schakel nu over op dekjes met wollen onderkant omdat ponylief dat fijner vindt.

Rijbroek op deze foto is een Kerrits rijlegging, daar heb ik er nog meer van.
Heb er ook 1 van PerFeq naar wens gemaakt in kleur en met naam van mijn pony erop.
Sowieso bij voorkeur leggings en in mijn geval zonder siliconen grip, dat vind ik erg naar rijden.

Helm is van L.A.S., lekker licht en luchtig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:23 



 
Profiel   

In deze outfit zijn wij begonnen 2015

[ img ]

Gewoon alles leer dus :')

Hierna zijn wij overgegaan op sponsor kleuren geel met paars eind 2016

[ img ]
Paars manmat dek, seatcover en springzadel. Zilco tuig


Hierna op geel met blauwe burioni dekjes, dit ivm het zadel wat ik had, en daar een dik wol dek onder wilde hebben 2018
[ img ]

En hierna overgegaan op de volledige nationale kleuren half 2018. Met custommade frontriem in oranje-rood-wit-blauw begin 2019

[ img ]

En mijn beschermers eind 2018
[ img ]


Beide hoofdstellen zijn van zilco, dekjes burioni, rijbroek zomers kerrits, en in de winter en tussen in zweer ik bij de decahtlon. Chaps custommade van intercur. Bitten het liefste van trust. Helm eerst van uvex hierna van back on track. Handschoenen liefst roeckl. Beschermers besteld uit de uae, ik gebruik ze alleen als schaaf beschermers, ik vond daar de podiums best prijzig voor, en persoonlijk te slecht drogend. Dus via via op de website gekomen en super contact gehad. Zelfs met de douane kosten erbij viel de prijs best mee

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 08:37 



 
Profiel   

Ziet er leuk uit allemaal! Dat gaat sparen worden om alles bij elkaar te krijgen :(:)
Ik vind de felle kleurencombinaties ook super leuk dus ik ga eens zoeken wat er bij mijn paard past :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 20:38 



 
Profiel   

Voor zo’n hoofdstel zou ik eens op de site kijken van goedhard. Die hebben veel endurance spullen en maken zelf die hoofdstellen dus je kan het precies samenstellen hoe jij het wil.
Er is ook nog een ander topic voor beginnende enduranceruiters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 21:05 



 

Ziet er super leuk uit! Ik zou ook mijn best doen om alle kleuren perfect te laten matchen := wel jammer als je hesje dan ineens een andere kleur is _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 21:08 



 
Profiel   

Pascalle90 schreef
Voor zo’n hoofdstel zou ik eens op de site kijken van goedhard. Die hebben veel endurance spullen en maken zelf die hoofdstellen dus je kan het precies samenstellen hoe jij het wil.
Er is ook nog een ander topic voor beginnende enduranceruiters.


Bedankt voor de tip! Ze hebben inderdaad leuke spullen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 21:18 



 
Profiel   

Het hoeft gelukkig ook niet in 1dag aangeschaft te worden haha :+ maar kost wel een flinke duid, maar onderhoud is zo makkelijk, gewoon hop de vaatwasser in (incl bit :+ ) en klaar.

Zeker je eerste wedstrijden ‘voor de smaak’ kunnen prima op je leren hoofdstel etc. Ik heb 3 K1 en 2 k2 met leer gereden *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-19 22:02 



 
Profiel   

Nog helemaal niet gestart, maar wel van plan om dat (volgend jaar) te gaan doen. Vorig jaar wel gestart (ander paard) en gewoon in leer, maar kwam dit hoofdstel toen tweedehands in deze kleur tegen en ik móést hem gewoon hebben, dus alvast gekocht. Blijkt dat hij bij mijn nieuwe, jonge paard ook erg goed past.

Wil eigenlijk een Burioni pad erbij, maar die hebben ze niet in deze kleur ;( En een fijne dikke rijlegging in het zwart met telefoonzakje, een Ghost of iets anders fijners, turquoise korfjes, turquoise sportshirt lange mouw en korte mouw, etc etc etc. :Y) Tenzij ik ineens veel geld heb zal ik starten met een Rossner Amerika dressuurzadel.

De Marylot clickbridle van Goedhard in TU313 met supergrip teugels en RVS beslag.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 21:47 



 
Profiel   

Wat een mooi hoofdstel, ik snap wel dat je die wilde! Ik vind persoonlijk “bithangers” handiger. Je kunt hierdoor makkelijk het bit eraf halen en na de vetgate weer eraan doen.
Maar dat is heel persoonlijk.
Hier een foto van de mijne, ook bij goedhard laten maken. (Paard kijkt even niet zo fotogeniek maar het hoofdstel is goed te zien haha)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-08-19 22:17 



 
Profiel   

@pascalle bij het hoofdstel boven jou verwijder je het bit ook in een handomdraai, inclusief frontriem en bakstukken en blijft er een simpel halster over.
Er zitten drukknoopjes bij de frontriem waar je die aan het halster bevestigd.
Is tenminste net zo handig als het hoofdstel op jouw plaatje.
[ img ]
Dit haal je er dan in 1x af.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 04:42 



 
Profiel   

Dat ziet er zelfs handiger uit. Het bit indoen is dan veel makkelijker om gelijkmatig te doen lijkt me.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 08:43 



 
Profiel   

Het is maar net wat je paard gewend is. Mijn merrie kan het beiden (gelijkmatig/van voren en dus van opzij) en ik merk ook geen verschil, ze pakt meestal zelf ook het bit aan trouwens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 08:45 



 
Profiel   

TS als je nog opzoek bent naar een hoofdstel, heb ik nog een paarse marylot Halsterhoofdstel van Goedhard te koop. Weinig gebruikt dus nog helemaal mooi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 08:47 



 
Profiel   

Mijn wedstrijden rijd ik met een 3ehands zadel, een hoofdstel dat ik van een vriendin gekregen heb en ee simpel dekje. Plus mijn standaard rijkleding.

Wil op den duur natuurlijk een mooiere, 'proffesionelere' outfit, maar wilde eerst eens een seizoen bekijken of het wel iets voor ons is :)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 18:14 



 
Profiel   

Leuk zo veel reacties!
Zo een clickbridle lijkt me ook wel leuk :)

@PeerAppel: wat staat die kleur prachtig op je haf zeg! <3
@pascalle90: ik vind jouw hoofdstel super gaaf! Die kleuren staan ook heel mooi bij je paard!

@boydS: je mag altijd eens een foto sturen hoor <<)

@Dylan93: ik vind je outfit er al goed ‘endurance-achtig’ Uitzien hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-19 18:43 



 
Profiel   

Wat een leuk topic, ik zie het nu pas :D
Wij zijn begin 2019 ook weer begonnen met endurance.
[ img ]
Heb op marktplaats een tweedehands roze endurance hoofdstel op de kop getikt. Is van Harry's Horse. Zadel gewoon een dressuurzadel (ik zit er prima in op deze afstanden!) Dekje toen nog Kingsley maar nu overgestapt op Anky pad. Wil eigenlijk graag een schokdempende bv burioni, cal rei of manmat maar daar ben ik nog voor aan het kijken. Beugels van Compositi met een breder voetbed, vinden mijn voeten heul veel fijner :D en ik heb een Dabo design tasje voor wat spulletjes onderweg mee te nemen. Heel erg handig!
Eigen outfit is gewoon normale rijkleding, al rij ik nu met van die Ariat "wandelschoenen" (met hakje uiteraard) want die zitten fijner :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-09-19 12:20 



 
Profiel   

Welke korfbeugels kunnen jullie aanbevelen? Ik rij nu met bow balance beugels, die rijden wel fijn maar ik wil toch graag een set met korf.

deze hebben een nette prijs maar zijn deze wel comfortable?
https://barefoot-saddle.nl/veiligheid/2 ... stop?c=103

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 17:10 



 
Profiel   

carika schreef
Welke korfbeugels kunnen jullie aanbevelen? Ik rij nu met bow balance beugels, die rijden wel fijn maar ik wil toch graag een set met korf.

deze hebben een nette prijs maar zijn deze wel comfortable?
https://barefoot-saddle.nl/veiligheid/2 ... stop?c=103



Ik rijd gewoon met de veiligheidsbeugels van Compositie. Super licht materiaal en makkelijk zuiver te houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 17:34 



 
Profiel   

Ik rijd met EZ rides.
Super fijne beugels met breed voetbed en met korf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 19:30 



 
Profiel   

Ik rij met de Gaston Mercier korfbeugels. Die hebben een prettig groot voetbed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-02-20 19:47 



 
Profiel   

Hallo allemaal,

Weten jullie een webshop voor endurace artiekelen. Voor zowel ruiter als paard. Waar alles in te koop is?

Ik zoek me wezenloos maar kan niet echteen site vinden. Of ik zoek verkeerd dat kan ook.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-20 10:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 48 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen