Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-22 10:58

Hoi allemaal!

Leuk dat je dit topic aangeklikt hebt, mijn naam is Michelle en ben in 2012 mijn aller eerste endurance wedstrijd gestart met mijn merrie Jet, voor ons beide een nieuwe tak van de paardensport en nog altijd favoriet! Jet heeft helaas in 2016 een ongeluk gehad waardoor zij niet meer geschikt is voor de hogere endurance sport, inmiddels heeft ze mij 2 knappe kinderen gegeven welke haar mogen gaan opvolgen.

Eind 2019 kwam Azi op ons pad, een jonge merrie van 4 jaar oud en in eigendom van haar fokker Joyce, hier ook op bokt. Azi zou bij ons ingereden worden en daarna verkocht worden gezien ze helaas te klein bleef voor Joyce, dit ging Joyce enorm aan het hart en in overleg besloot ik haar te leasen voor een jaar. Samen met mijn bijrijdster reden we Azi door en was ik enorm gecharmeerd van haar karakter. Zo mensgericht, altijd hard willen werken, een beetje hysterisch zo af en toe maar altijd lief en eerlijk.

In 2021 mochten we Azi een blijvend thuis bieden en van dat moment heb ik altijd nog geen spijt, ik ben Joyce ontzettend dankbaar. Azi is zo gegroeid, mentaal en lichamelijk de afgelopen 2 jaren. Vorig jaar startte ze samen met mijn bijrijdster Manon van 17 jaar hun eerste klasse I endurance wedstrijd en deze winter reden ze nog 2 beoordelingsmomenten van de knhs waardoor ze de laatste 2 winstpuntjes pakten om klasse II te mogen starten.

Manon is druk aan de studie dus zo nam ik alle endurance en dressuur trainingen op mij en trainde Manon haar extra bij op dressuurmatig gebied. 23 april stond Endurance Kuinre op het programma voor deze twee maar helaas kon Manon niet meer, dus besloot ik Azi zelf te starten op haar eerste Klasse II wedstrijd en tevens haar 2e echte endurance wedstrijd.. en wat deed ze dit goed! *\o/*

Prachtig weer, goed gezelschap én Azi's eerste klasse II wedstrijd werd een feit!
Uiteraard was het zoals meerderen misschien wel zullen herkennen; slecht slapen, vroeg opstaan en met gezonde spanning die kant op. :Y) Vandaag zouden we dan 40 km rijden te Kuinre, goed voorbereid op pad en gelukkig werd ik de gehele dag bijgestaan door Baukje & Larissa als grooms. Samen met Lana & Heleen zouden we van start gaan..

Eerst door naar de voorkeuring, nette waardes en een mooie lage hartslag werd genoteerd op de vetkaart. Azi had er zin in, dat was duidelijk... met enige moeite konden we haar zadelen en kon ik gaan instappen op het terrein. Al vlot gingen we van start, onze paarden liepen erg fijn samen, het paard van Heleen stoer voorop en wij er achteraan. Halverwege op de route plaste Azi keurig in de berm en in de verte zagen we onze grooms al staan. *\o/*


Afbeelding

Onderweg pakte we ook het koelen op het groompunt mee, iets wat Azi nog maar 1x eerder geoefend heeft maar dit leverde geen enkel probleem voor haar op. Als 'volleerd' endurance paard genoot ze van de koele douche onderweg op de route. *D


Afbeelding



Bij binnenkomst op de vetgate liepen we rustig naar ons plekje om Azi af te zadelen en haar hartslag te meten, 55 en dus door naar de keuring. Hier werd ze gemeten op hf 52, verder allemaal A'tjes op de kaart en een nette A voor locomotie.

In de vetgate schranste Azi van alles naar binnen, we hadden een uitgebreid buffet voor haar uitgezet, Azi nam uit alle bakjes een hap keek ze nog eens na en daarna rond alsof ze wilde zeggen 'is dit alles'? }:0 }> Stiekem wilde het hooi van de buurman ook nog even mee jatten..


Afbeelding

Afbeelding


De tweede ronde ging ze moeiteloos in, oortjes erop en weer door. Na 13 km had ze even een dipje maar al gauw wist ze hieruit te klimmen en reden we door naar de finish waar ze vrolijk binnen kwam.
We zochten ons plekje weer op en daar dronk Azi een hele emmer water netjes leeg en begon weer met haar buffet, daarna werd dit uitgebreid naar lopend buffet (hapje - stapje). Bij de nakeuring allemaal weer A'tjes en dat gene waar ik altijd zo tegen op zie, de locomotie.. ook een A! Yes.. haar eerste klasse II wedstrijd is binnen! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ik heb genoten van Azi onderweg, altijd vrolijk en altijd haar best doen! <3 ze is zo gezellig om er bij te hebben. Ook genoten van de sfeer op het wedstrijd terrein, de deelnemers, mensen die ik al lang niet meer gesproken of gezien had. Erg dankbaar voor de fijne rit samen met Lana en Heleen, en later nog met een andere ruiter. En uiteraard wil ik Baukje (die ook de prachtige foto's geschoten heeft) en Larissa ontzettend bedanken voor hun inzet vandaag, top grooms!!

Organisatie Endurance Noord-Nederland en vrijwilligers uiteraard bedankt voor het neerzetten van deze goed georganiseerde en gezellige wedstrijd door deze prachtige omgeving!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-22 11:03

Wat een mooi resultaat, Michelle! Azi heeft haar plekje bij jou/jullie helemaal gevonden :-)

Set_Elkol
Berichten: 14849
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:07

Wat een heerlijk verslag en foto's, ik vind die met het hooinet zo leuk :D wat zijn jullie een leuk team en ze klinkt als een fijne merrie.

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:47

Heerlijk, plezier van jullie beiden straalt eraf :j

miereneter

Berichten: 2534
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 07:53

Geweldig om te zien hoe blij jij op je knappe paard zit. Leuk verslag, gefeliciteerd met de mooie rit!

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:43

Gefeliciteerd! Knappe prestatie om trots op te zijn. Ik heb genoten van je topic en de leuke foto’s.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 08:54

Kleine knappe Azi! <3
Wat onwijs leuk om te zien dat ze het zo goed doet, en dat jij weer lekker start bij de endurance! :D

Malenka

Berichten: 7564
Geregistreerd: 04-10-06

Re: Azi's eerste klasse II endurance wedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 10:14

Heerlijk positief verslag. Goed gedaan!

VanHuisUit

Berichten: 6680
Geregistreerd: 06-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-22 13:29

Heerlijk die foto's daar stralen jullie vanaf!

Met mijn kleine merrietje Olympia ben ik twee jaar actief geweest in endurance. Het 1e jaar eindigde ze op de 10e plaats in klasse I overall (verenigingskampioenschap). Het 2e jaar ergens bovenin de middenmoot klasse II. Tussen allerlei toppers. Ze liep altijd als een trein, zo constant en prima waardes.
Ze was maar 1.43. Dus kleine dappere paardjes kunnen dit ook heel goed! Ze was een kruising NF / arabier, top pony.

Michelle_S

Berichten: 2723
Geregistreerd: 23-08-05
Woonplaats: Zuidveld (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 08:31

Hilli schreef:
Wat een mooi resultaat, Michelle! Azi heeft haar plekje bij jou/jullie helemaal gevonden :-)


Dankjewel! *D Ja, we zijn ontzettend blij met Azi, wanneer ik met haar op pad ben voel ik me weer een klein meisje met haar penny pony. Zo heerlijk *\o/* <3


Set_Elkol schreef:
Wat een heerlijk verslag en foto's, ik vind die met het hooinet zo leuk :D wat zijn jullie een leuk team en ze klinkt als een fijne merrie.


Haha, ja dit werkte perfect :') Steeds was het hooi zo snel op wanneer mijn groom er mee liep dus ik dacht.. ik ga er wel voor lopen.. blijven we allemaal in beweging :+


Muurp schreef:
Kleine knappe Azi! <3
Wat onwijs leuk om te zien dat ze het zo goed doet, en dat jij weer lekker start bij de endurance! :D


Ah dankjewel Murielle! <3 Ik sta er nog steeds van te kijken hoe snel ze alles oppakt. Zo leuk! En heb zelf inderdaad ook echt weer genoten van de endurance wedstrijd. Heerlijk! *D


VanHuisUit schreef:
Heerlijk die foto's daar stralen jullie vanaf!

Met mijn kleine merrietje Olympia ben ik twee jaar actief geweest in endurance. Het 1e jaar eindigde ze op de 10e plaats in klasse I overall (verenigingskampioenschap). Het 2e jaar ergens bovenin de middenmoot klasse II. Tussen allerlei toppers. Ze liep altijd als een trein, zo constant en prima waardes.
Ze was maar 1.43. Dus kleine dappere paardjes kunnen dit ook heel goed! Ze was een kruising NF / arabier, top pony.


Leuk om te lezen! En inderdaad kleine paardjes komen er ook wel haha! :j


Dankjulliewel allemaal voor de leuke reacties, wordt er helemaal blij van. Kijk terug op een heerlijke dag en bij het zien van de foto's voel ik mij zo'n gelukkig persoon. <3